@doglover: Ik zie je naam voorbij komen en bedacht me, dat ik nog wilde reageren op je bevallingsverhaal... Ik kan me gewoon niet vóórstellen hoe het je gelukt is om die persweeen zolang weg te werken pfff - wat ontzettend heftig. Als je nu in een ambulance lag ofzo of ergens waar je eigenlijk niet kan bevallen... maar in principe was álles er klaar voor! Jammer ook dat de stagiaire het 'lef' (nog) niet had om nog duidelijker te zijn naar de vlos en te eisen dat ze kwam. Ik had overigens bij deze bevalling ook wel zoiets van: Oke, als ik straks een ruggenprik wil, dan wil ik niet nog (zoals bij de 1e) 1 of 2 uur moeten wachten voor hij uiteindelijk gegeven wordt, dus daar was ik bij voorbaat ook heel duidelijk in, zowel naar m'n man, als naar de verpleging en gyn. Maar gelukkig kwam het hier niet zo ver, maar ik heb wat dat betreft wel 'geleerd' van m'n eerste bevalling. Op dit moment heb ik ook zoiets van 'ik wil niet nog eens bevallen' . Hoewel deze bevalling snel was, vond ik de pijn wel érg heftig weer. Maar ik weet van mezelf (omdat het dus nog al eens gebeurd is) dat als de wens voor een kindje groter wordt, ik de bevalling toch wéér op de koop toe neem . Maarja, manlief vind 2 écht genoeg. En eigenlijk is er hier ook niet meer ruimte, met 3 slaapkamertjes. Maar oke even over Katelynn: Zojuist voor de 3e keer op rij 4 uur ertussen gelaten ! Na gisteravond 21.00 -01.00 - 05.00 zojuist om 09.00 uur! Die laatste had ik niet verwacht, meestal komt ze smorgens echt 3 uur na de fles ervoor. Ik stop er nu weer mee, over een ruim uurtje komt de wijkverpleegkundige van het cb.
Goeiemorgen! Wat heerlijk Athina, 4u tussen de fles! Thijs heeft gisterenavond een fles met bv van mijn man gekregen en daarna 5u geslapen! Verder komt hij ong. om de 3u, dus dat is nog wel aanpoten vind ik. Ook had hij gisterenavond en vanochtend veel kramp, dus ik ga maar eens de draagdoek gebruiken, dan kan ik zelf ook nog wat doen....
@Doglover: wat ontzettend naar dat je je bevalling zo traumatisch ervaren hebt! Hoop dat het je lukt het goed te verwerken. Hier vannacht weer fijn: van 23:15 tot 04:30 en daarna tot 08:30. Terwijl ze bij die laatste er idd tot nu toe ook meestal maar 3 uur, soms 3.5 tussen liet. Gisteravond had ze trouwens erg veel zuigbehoefte, volgens mij omdat ze overdag zoveel geslapen had en weinig gedronken, dan zuig je ook weinig natuurlijk . Nog even fotootje spammen van de terugkomavond van zw-gym, ze liggen op volgorde van leeftijd (van links naar rechts, eerst beneden, dan boven). Amy is de tweede van links, bovenste rij. Ik ga nu even kijken of ik nog een stukje 'fitness' voor mekaar krijg (van de dvd Baby2Body) voor ze weer wakker wordt.. Bekijk bijlage 107349
@ Paloe: Je bent er weer! Hoe is het met je? @ Denise: Gefeliciteerd met de geboorte van Luka! @ Darmkrampjes: Hier helpt een warme zak kersenpitten heel goed! Misschien een tip...soms huilt Imee echt hysterisch, maar als ik dan die zak op haar buikje leg wordt ze vrijwel direct stil en valt ze in slaap.
dat is inderdaad erg sneu! ik denk dat ik gewoon geluk heb met het eetpatroon van onze kleine... hopelijk kan het CB helpen want zo´n kleintje huilend tegen je aan hebben is niet leuk (en snachts ook nog eens niet te doen lijkt me!) de 150cc is trouwens inderdaad minimaal succes vandaag en hoor graag of er een oplossing is.
ow vanacht heeft onze meid doorgeslapen!!! enige probleem was dat ik even wilde checken of ze nog ademde (tja, toch akelig als dat ineens gebeurt hoor) dus heb ik haar wakker gemaakt waardoor ze natuurlijk direct de fles wilde. hopelijk gaat het vanacht weer zo alleen dan zonder de hysterische moeder hihi
sorry voor het spammen maar heb in fase terug gelezen. @Denise: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon LUKA! @Paloe, hoe gaat het nu meis? zoals je ziet leven we allemaal met je mee! @gwn, is het een fijne dvd? ben namelijk zelf ook aan het denken wat allemaal kan en mag na de bevalling qua sport. is misschien wel ideaal dan de dvd Baby2Body. knuf
@Ritme; Damian laat meestal zo'n 4 uur tussen voedingen en soms zelfs 5 (alleen als hij heel moe is hoor!) s'nachts wordt hij maar 1 keer wakker - meestal ergens tussen 3 en 4 (laatste voeding krijg hij tussen 11 en half 12) s'ochtends is de eerste voeding dan weer rond de klok van 7. @ Hoeveelheid drinken; Probeer Damian af en toe weer aan te leggen maar nu krijgt hij vooral nog afgekolfde melk en kv. Van de afgekolfde melk drinkt hij ongeveer 100 a 120 cc en van de kv drinkt hij meestal 120 cc met soms een uitschieter naar de 150 cc. @Spugen; Damian geeft vooral melk terug van kv. Niet veel, gewoon een klein mondje. Ruikt trouwens helemaal niet zuur ofzo hier. Van bv geeft hij vrijwel niets terug. @Yukl; Ging het vannacht wat beter? Fijn dat je je trouwring weer past zeg! @Tessa81; Heel veel sterkte zeg! @Doglover; Ik mocht ook niet persen terwijl ik wel de drang had en volledige ontsluiting- Heb 9 kwartier moeten wachten voor ik eindelijk mocht persen... Echt verschrikkelijk- wel fijn dat je het een beetje van je af hebt kunnen schrijven. @Escal; Op sommige momenten zit ik er ook echt doorheen hoor met de borstvoeding- eerst de spruw, toen de borstonsteking - daardoor moeten kolven maar ook steeds moeten blijven aanleggen - behoorlijk vermoeiend - daarom krijgt hij nu ook kv erbij tot de borstvoeding weer helemaal goed gaat. @Amaryllis; Nee, ik voed niet gelijk als Damian gaat huilen. Hij heeft een heel specifiek huiltje als hij honger heeft. Alle andere keren moet hij verschoont worden, wilt hij lekker knuffelen en aandacht of is hij gewoon oververmoeid (hij kan behoorlijk tegen de slaap vechten ) Oh en hij gaat ook huilen als de mobiel van de box is afgelopen @Kwebbelsnoes; Heel veel beterschap voor jou en je moeder! @Paloe; Welkom terug! Hoe gaat het nu met je? @Denise38; Gefeliciteerd met Luka! Eindelijk! Duurt lang he als je 2 weken over tijd loopt? Was zelf 17 dagen overtijd dus weet hoe het was. @Gwn; Wat een leuke foto zeg! @Hier; Mannetje ligt heerlijk naast me te slapen op het voedingskussen dus had mama even de tijd om uitgebreid te reageren Nou, gisteren dus weer naar de huisarts geweest - heb nu ook een antibiotica zalf gekregen - dus heb nu pillen en zalf en dan hoop ik dat het nu snel over is. Heb trouwens voor het spiraaltje gekozen als nieuwe anticonceptie- wordt begin december geplaatst. Was namelijk door de pil heen zwanger geworden dus die vertrouwde ik niet meer zo. (Damian was dus niet gepland maar wel heel erg gewenst hoor!!!) Vandaag is de laatste dag dat vriendlief thuis is, vanaf morgen sta ik er weer alleen voor... maar gelukkig kunnen we allebei een beetje wennen want hij hoeft maar 2 dagen te werken en dan heeft hij weer 2 dagen vrij Pfff zo wat een verhaal is dit geworden.... ga nu eerst maar eens even lekker douchen...
@iedereen, misschien een leuke tip, als je je bij kruidvat aanmeld voor de baby en mama kortingsbon krijg je een pak newborn luiers gratis. moet je wel de vermoedelijke geboortedatumm invullen dus net doen als je een november mama word
@Escal: op zich wel een fijne dvd ja. Alleen jammer dat er maar 2 workouts op staan, 1 voor tijdens de zw, 1 voor erna. Ik denk dat ik me dan na een paar keer wel ga vervelen, maar zo voor het opstarten is ie zeker niet verkeerd. @buikspieren: op de dvd zeggen ze dat je je buikspieren moet voelen, iets boven je navel, en dat ze niet meer dan 2 vingers uit elkaar mogen liggen om weer buikspieroefeningen te gaan doen. Maar ik kan ze eigenlijk helemaal niet vinden? Ik heb nog best een blubberbuik en had al slechte buikspieren, dus weet echt niet wat ik nu moet voelen, hoe weet ik dan of ik die oefeningen alweer mag doen? @hier: hmm... ik heb vanochtend ong. om half 9 gevoed, ze heeft niet heel lang gedronken en wou geen toetje, is vrij snel daarna weer in slaap gevallen. Nu slaapt ze nog. Ik ging met een vriendin koffiedrinken, toen werd ze heel even wakker, maar toen ik haar een speentje gaf voor het kleine stukje naar het restaurantje viel ze weer in slaap. Speen eruit gehaald, maar ze slaapt gewoon door... Moet ik haar nu wakker maken om te drinken, of gewoon laten slapen?? @Paloe: hoe is het met je joh?! Hopelijk weer een heeeel stuk beter.
@ kwebbelsnoes, grote dank dit geeft mij MOED!! het gonst al dagen door mijn hoofd, toch wel makkelijk zo'n flesje. Hoop dat door tepelhoedje de boel gauw herstelt. Ik ga het vamiddag uitproberen. @Doglover, heftig verhaal zeg, doe het rustig aan en probeer nu van die kleine te genieten. mijn verhaal was ook heftig, heb 1.5 uur geperst en uiteindelijk nog vacuum en knip. had ik de 1e week veel moeite mee en nachtmerries. maar na 3 weken beleefde ik het meer als een roes, gek is dat die moeder natuur, je vergeet echt de pijn. Hopelijk kun je het gauw een plekje geven! @Denise, van harte geluk gewenst met jullie zoontje!! liefs regenboogje
@gwn, ik denk dat ik haar wakker zou maken. als ze niet drinkt word ze namelijk nog slaperiger aangezien ze geen energie binnenkrijgt. is namelijk lang genoeg. voor een uurtje extra zou ik haar niet wakker maken..
Denise gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!!! Rodelief fijn dat alles goed gaat! Chikai je kan heel snel van de pil af zijn hoor Hier was het in de derde ronde na het stoppen met de pil (en nog een zware ook) raak Wat lief van je man dat hij de voeding wilde overnemen, jammer dat het geen succes was! In erwtensoep zitten best veel (scherpe) kruiden dus het zou goed kunnen dat hij daar last van had! T deel over mezelf komt, eerst ff de reacties afwerken, kost nogal wat tijd en energieJ Athina oei! gelukkig konden ze niets vinden! Hebben ze ook een goede echo van de bm gemaakt? Denise meid toch!!! Hopelijk ben je ondertussen wel bevallen!!! Gwn balen zeg van de droger! En van de koortslip van je schoonmoeder, ook rot voor haar! Volgens mij is het als het al gedroogd is niet meer besmettelijk.. Maar toch balen! Idd even goed in de gaten houden! Hoe was de beurs? Ach gut een half uur laten huilen!!? Haha wat leuk die foto van de zw gym! Dat is toch iets wat ik wel mis hoor, het contact met anderen die rond dezelfde tijd bevallen zijn ( in real life dan he, met jullie heb ik natuurlijk zat contact) omdat ik geen gym ofzo heb gedaan. Chikai jee die opmerking van je schoonmoeder :S als ik alleen thuis was met Olaf en hij was huilerig en ik wilde douchen, zette ik de wipstoel op de grond in de badkamer met hem erinJ zo was hij dichtbij, kon hij mij zien en ik hemJ Borstvoedingstip:tepelhoedje!!! Liam is trouwens ook vrij veel waker, vanmorgen ook de hele morgen! Tessa hier werkt het om Olaf te vertellen dat het nog veel te vroeg is (helpt nu met de wintertijd dat het nog zo donker is) en hij echt nog even moet gaan slapen. Eerst vertelden we dan wie er nog meer allemaal aan het slapen waren (opa oma kipjes paardjes etc) Dat hebben jullie vast en zeker al geprobeerd, maar wilde het toch ff zeggenJ K hoop dat het weer wat beter gaat met Fay! Domino ik heb ook heel kort echt gevloeid..mja dat slijmverlies met iets bloed heet ook nog vloeienJ Gusam ik heb geen jeuk, gebruik kotex ultra soft. Heb ook geen last van geurtjes.. een nare geur kan wijzen op ontsteking, hou het in de gaten!!! Jee zeg, met die melding ben je mooi klaar!
Cherry ik weet even niet meer of je bv geeft of niet, maar gewoon fles kan je man natuurlijk ook geven snachts en anders kan je misschien één voeding overslaan door vooraf te kolven zodat je man het kan geven? Oh haha lees al dat je fv geeft en gewoon even een huilmoment hadniet schuldig voelen!! Yukl jee dat vliesje hoe is het nu? Ok volgens de kraamverzorgster geen probleem.. Gek he, doe snel dat gaat met het alweer afsluiten van de dingen die horen bij het begin van het leven van je kleine!? HELE DIKKE Knuffel voor jou en je korte lontje! hopelijk vinden Pelle en Tobe allebei snel wat meer hun draai! Hm groene poep door voormelk? Liam had gewoon gele poep toen hij nog te weinig of geen achtermelk kreeg! Van de regeldagen heb ik geen verstand, die ondergaan we altijd maar gewoonJ Haha, blij met stuwing.. Daar ben je mooi klaar mee, zijn eerste badje te koud! Die muts mag af als hij zich goed op temperatuur kan houdenJ Bij Liam was dat al na 3 dagen geloof ik. Wij verschonen ook snachtsJ moet ook echt anders lekt hij doorJ en daarna een toetje Oh jij moet nog 7 kilo? Mijn moeder neemt vanavond als ze Olaf terug komt brengen de weegschaal mee, ik ben heel benieuwd! Proest, afkoppelen Heb je in je verloskundigepraktijk geen lactatiekundige waaraan je vragen kan stellen? En wordt het niet misschien vergoed door je verzekering? Incog zo dat klinkt goed, van het gesprek bij de gyn! Fijn dat je er nu een beetje op kan rekenen dat je de volgende keer niet zo lang meer zo vreselijk erdoorheen hoeft te zitten! Haha, nu alweer zwanger willen worden Ach, je hebt een mooie periode om ernaar uit te kijken toch!? Heb je manlief al overtuigd of ga je dat wat subtieler aanpakken? haha die opmerking van hem over de zwangerschap optimist Liam was in het ziekenhuis 3840, dus weer netjes terug op (iets over) geboortegewichtJ En die borstenmaatsite, we waren toch al tot de conclusie gekomen dat die maten abnormaal (misschien wel waar, maar het negeren waard abnormaal, zijn?) Ben heel benieuwd welke maar je uiteindelijk past! Als het zo werkt met kolven en flesje geven, dan is dat toch goed en fijn! Amaryllis Liam heeft dat ook weleens, zon moment dat hij echt alleen maar heel dichtbij wil zijn. Hij heeft het meestal rond etenstijdJ Mooie foto! Joyce fijn dat het nu beter gaat met Leani! Idd niemand 10-10-2010 en niemand 20-10-2010 Domino nog gefeliciteerd met je kleine man!
Elena beroerd dat de productie achteruit loopt door het kolven! Hoe is dat nu? Oei borstontsteking beterschap meid!!!rood kan dat dan worden he!! Stoppen met voeden/lolven is zo ongeveer het ergste wat je kan doen als je borstontsteking hebt! De melk MOET eruit! Hoop dat de pillen en zalf helpen! Olaf was ook door de pil heenJwas net 21 toen hij geboren werd! Welke pil en welke sterkte had je? (gewoon nieuwschierig) Regenboogje fijn dat het zo goed gaat met stan! En met die voedingen, ze pakken wat ze nodig hebben he! Kwebbel echt teveel bestaat niet met bv zeggen zeJ Liam drinkt al 100 cc per keer.. ook nu van de flesvoeding trouwens.. Ohnee borstontsteking! Beterschap! Is het ernstig met je moeder? Karin hihi je kleine lijkt op mijn schoonvader! Rimar mooi mannetje! Regenboogje jee wat een groterd is Ricardo dan! Van een borstontsteking afkomen is inderdaad veel werk!! Als het niet lukt, een ab kuur vragen aan de ha! Doglover mooie foto van je kleine meisje! Fijn dat het goed gaatJ Inlove haha cb digitaal? Hier gaat alles nog met papierJ Mja, veel wisten ze al omdat het de tweede was dus ook hier was ze zo weer weg! Escal wauw doorgeslapen! Heerlijk! Pff ben echt blij zeg dat vriendlief en ik nooit een koortslip hebben! Babyfoon? Wat is dat? bij Olaf hebben we hem echt maar heel kort op de kamer gehad! Nu moeten we nog een nieuwe kopen want die van toen is stuk.. Bedtijd: wij gaan er nog steeds gewoon om de normale tijd in, 10 uur. Maarja, dan zijn we boven en moet er nog gekolfd en gevoed worden en wordt het toch 11 uur Naar buiten: wij nemen dan gewoon een flesje afgekolfde melk mee! Als hij honger krijgt:even (laten) opwarmen en klaar! Superleuk! Al die nieuwe bannersJ valt me nu pas op dat Elena Escal en ik op dezelfde datum zijn bevallenJ Schoonmoeders: mijn sm heeft nog nooit op Olaf gepast toen hij echt klein was raakte ze in paniek als hij moest huilen (als wij erbij waren..) en nu denkt ze dat ze hem nog steeds kan afleiden met het klakken van haar tong.. (pardon hoor, hij kan tot 25 tellen, doet 0-10-20 etc tot 200, kent het eerste deel van het alfabet en leert engels en chinees..) Mijn schoonvader en zijn vrouw hebben wel eens opgepast en Olaf heeft zelfs al een keer bij ze gelogeerd in DuitlandJ Voordeel is dat mijn sm weinig ruimte in huis heeft en slapen daar lastig wordt voor Olaf Slaapzakje: wij gaan vrijdag of zaterdag even naar de stad, is niet zo handig maar Olaf is bijna jarig en ik wil echt wel mee iets voor hem kopenJ We gaan dan meteen even bij de hema gebruik maken van die sint zak ook voor een slaapzakje voor Liam. Hij kruipt soms boven zn dekentje uitJ Vloeien en bad: werd hier ook afgeraden! Anticonceptie: hier toch echt wel weer de pil, en een zwaardere dan gemiddeldJ een spiraal wil ik niet en nuva heb ik geen vertrouwen in. Condooms zijn ook geen optie, want ik heb die hormonen echt nodig, anders ga ik halfdood van de pijn tijdens de ovulatie
zo, nu ga ik even aan het zh verhaal werken Kan even duren hoor, ben nog niet zo snel en t kost erg veel energie om me te concentreren
@Paloe, wat fijn dat je er weer bent. @Kwebbelsnoes en Regenboogje, beterschap. @Tessa, beterschap meid. Over verschonen; Mijn man verschoont Stan altijd voor de nachtvoeding, daarna krijg ik hem.