Ben ik eindelijk weer eens! Ik begin eindelijk een beetje op te knappen. Gisteren nog 39 graden koorts en doodziek. Vandaag nog een beetje verhoging. Verder krijg ik weer zin in eten. Goed teken lijkt me! Poeh wel echt goed ziek geweest. Gisteren was het brengen en halen van Mees bij het kdv al een hele opgave. Nu maar hopen dat ik Mees niet heb aangestoken. Hij had vanochtend 38,1 en was niet in zijn hum....vanmiddag gelukkig gedaald tot 37,5 en weer wat vrolijker. Er is echt te veel geschreven om helemaal bij te lezen en op te reageren. Dus heb me voorgenomen om gewoon vanaf nu weer gezellig mee te kletsen. Om te beginnen zal ik de vragen zometeen beantwoorden. Leuk idee!
@ elena: leuk dat je (denk ik ) zo'n goede band hebt met je broertje! En wauw, wat goed dat hij al omrolde! En nog wel van rug naar buik! Van buik naar rug kan nog wel eens toevallig zijn, maar andersom is toch best wel lastig Vlotte vent hoor! Ik zie het Pelle echt nog niet doen @ incognito: jaaa ik weet het, die dieetvoedingen stinken vreselijk Dus het zegt heel veel als die kleintjes dat zo wegdrinken Heb je trouwens weer gewhatsappt, dan weet je dat @ karin: wat leuk, die ontmoetingen voor HSP's. Ik ben het ook (niet heel extreem hoor), heb het van mijn moeder mogen erven @ nike: gelukkig voel je je weer wat beter! En misschien heb je Mees wel aangestoken maar zal hij er dankzij de antistoffen een stuk minder last van hebben
Wat doe jij in het dagelijks leven, werk school enz? ( dat weten we al van iedereen ongeveer maar toch) Ik ben beleidsmedewerker bij een zorgorganisatie. Ik werk sinds afgelopen maandag 28 uur per week. Daarvoor altijd fultime. Vind je dat leuk? Ja. Ik wilde vroeger altijd arts worden. Heb ook geneeskunde gestudeerd en afgerond. Maar er in mijn laatste jaar achter gekomen, dat dokter zijn toch niet voor mij is weggelegd. Die ontzettend grote verantwoordelijkheid over leven en dood, het harde werken, nooit tijd voor jezelf. Ik ben blij dat ik de switch heb gemaakt. Zeker als ik nu veel van mijn artsenvriendinnetjes zie worstelen met de combi werk-prive. Hoe is je gezinssamenstelling? Getrouwd? Al lang bij elkaar? Ik ben 11 jaar samen met mijn vriend. Ik ben zelf 31 mijn vriend is 30. Niet getrouwd (laatst al een keer genoemd). Ach wie weet komt er ooit nog eens een aanzoek. Heb je broertjes of zusjes? Ja, 1 broer(tje) van 24. Hobby's? Wat is je lievelingsmuziek? Lievelingsfilm? Hobby's: Lezen, met vrienden lekker eten/koken en gezellig bijkletsen. Verder sportte ik redelijk veel (3 keer per week) voor en ook nog tijdens de zwangerschap (spinnen, zwemmen en squashen). Ik ben wel van plan om weer wat te gaan doen. Muziek: Ik luister heel weinig naar muziek. Top 2000 in de laatste week voor het nieuwe jaar vind ik wel echt geweldig. Lievelingsfilm: Amelie (al twintig keer gezien denk ik), La Vita e bella, Das Leben der Anderen. Waar kijk je graag naar op tv? Op dit moment volg ik Wie is de mol, Boer zoek vrouw en Flikken Maastricht. Verder kijk ik veel sport op tv (schaatsen, wielrennen, voetbal, zwemmen). Goede eigenschappen,slechte eigenschappen? Goede eigenschappen: kan goed plannen en organiseren. Als ik ergens voor ga, dan ga ik tot het uiterste. Kom graag op tijd, liefst te vroeg. Slechte eigenschappen: bij sommige mensen raak ik redelijk snel geirriteerd, ongeduldig, net als Chikai bij vermoeidheid chagrijnig.
Incognito: het is te hopen dat het water wegblijft bij jullie, dat lijkt me elke keer opnieuw wel vreselijk spannend hoor! En ja, ik vind het nu al superfijn dat Thijs 3 maanden bv heeft gehad, en nu ook maar 1 fles kv op een dag, dus al met al mag ik echt niet klagen geloof ik! Haha Nike, wij lijken wel wat op elkaar geloof ik Jouw slechte en goede eigenschappen herken ik helemaal, dezelfde tv-programma's vind ik leuk.... Grappig! Ik heb vanochtend scouting gedraaid en vanmiddag zijn mijn man en ik op zoek geweest naar nieuwe meubels, maar eigenlijk nog niets kunnen vinden. Vanavond lekker thuis, frietjes eten (dat mag ik wel met het dieet) en samen wii'en, nadat we Thijs straks in bad hebben gedaan. We hebben het idee dat het dieet niet de oplossing is voor Thijs. Hij krijgt veel meer last èn meer exceem, hij krabt nu echt onder z'n nekje, heel zijn buikje, zijn wangetjes en beentjes helemaal stuk als hij de kans krijgt. Terwijl je zou verwachten dat het in ieder geval stabiel zou blijven of minder zou worden. Hij groeit nu goed, maar dat komt wellicht ook doordat hij overdag nu 3x een voeding uit een fles krijgt (2x bv en 1x kv).....
Ja, ik herken de eigenschappen ook die jullie hebben Nike en Chikai en de filmsmaak van Nike! Amelie heel leuk en ook Das leben der Anderen. Ik herinner me de namen van films nooit zo, maar nu je ze noemt . En koken was ik vergeten als hobby, komt het sinds ik mama ben alleen nog niet van, we doen altijd heel gemakkelijk. Leuk dat je ook HSP bent en weet wat het is Yukl! Vandaar dat je ook regelmatig wat tijd voor jezelf nodig hebt zoals je eerder schreef? Vriend en ik zijn het beide, dus een kindje vinden we toch best een hele opgave, maar gelukkig kunnen we het samen doen. Chikai: Jammer dat het dieet nog geen effect heeft, want het kost toch genoeg moeite neem ik aan om zo anders te eten? @hier Mark is weer terug van oma, hij was ontzettend rustig en gemakkelijk geweest. Hij had het goed naar z'n zin gehad en nu ligt hij lekker te spelen op het speelkleed. Vriendlief is vandaag voor het eerst sinds Mark geboren is een dagje weg, wel even wennen. Maar ik heb vanochtend heel rustig aan kunnen doen dus ik heb weer lekker bijgetankt, gelukkig. Verder ga ik sinds vandaag over op elke 4 uur een voeding voor Mark (150 cc) en tussen 0.00 en 08.00 uur voed ik op verzoek. Oma had het zo gedaan en het was goed gegaan, dus vandaar dat ik het voortzet. En ik ga ook vaste tijd Mark laten opstaan, vaste tijd naar bed deden we al, dus al met al een behoorlijk ritme nu . Heb net Grieks souvlaki besteld online, zie net dat ze pas 18.55 komen bezorgen, dus moet helaas nog even wachten...jammer heb wel trek
@ nike: haha ik ben ook het liefst te vroeg zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben Heb er ook een gruwelijk hekel aan als anderen te laat zijn. @ chikai: hmm wat vervelend dat het toch niet de oplossing is. Zou het een andere allergie kunnen zijn? Of gewoon alleen last van eczeem? Veel plezier met wii'en, mijn man is nu ook bezig @ karin: ja klopt, ik heb erg veel behoefte aan momenten voor mezelf. Daarom vind ik het ook vreselijk zwaar om de hele dag in mijn eentje voor de kinderen te zorgen en heeft mijn man dus de eerste weken steeds vrij genomen. Ik ga tegenwoordig regelmatig heel lang onder de douche staan, omdat ik dan pas echt afgesloten ben van de rest Ik kom nu met 2 kinderen (ook als mijn man thuis is) nog minder aan mezelf toe dan voorheen. Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie ook regelmatig lastig is omdat jullie allebei HSP zijn! Ik heb trouwens ook het vermoeden dat het mijn keuze om te stoppen met bv bij beide kinderen (mede) heeft beinvloed. En het is denk ik ook de reden waarom ik zo aanstuur op een vast ritme bij de kinderen. Ik herken deze 2 punten ook wel bij jou, klopt dat? Ontzettend fijn dat Mark het naar zijn zin heeft gehad! Voor herhaling vatbaar dus!
Hmmm, heb ik iets gemist? Yukl/Karin, kunnen jullie mij vertellen wat HSP is? Even een vraagje aan jullie om mee te denken; zoals jullie weten ben ik met een streng dieet begonnen om te kijken of dit zou werken voor Thijs. (melk, koemelk, soja vrij, geen eiwitten, vis, noten, zaden,pinda's....) We hebben het idee van niet, omdat hij sinds donderdag/vrijdag meer exceem heeft gekregen en nu duidelijk last heeft van erge jeuk. Hij blijft krabben, zelfs onder de douche... Wat zou dit kunnen zijn??? Ik had namelijk verwacht dat het in ieder geval stabiel zou blijven of minder zou worden, maar nu, na 2 weken het dieet te volgen, wordt het juist meer..... Nu zat ik te bedenken, zou hij dan allergisch kunnen zijn voor de speen? (omdat hij nu veel meer de fles drinkt) Of wellicht gelantine in de toetjes die ik nu eet? Of de nutrilon pepti die hij sinds woensdag krijgt? Of....... hebben jullie ideeën?
Wat betekent het dat je hooggevoelig bent? | Hooggevoelig Hier staat wel goed uitgelegd wat het inhoud. Maar ik herken me niet in alle punten hoor Ik had zelf altijd de associatie met het zweverige en zelfs paranormale, maar sprak een tijd terug met iemand die ook HSP is en dezelfde associatie ook had (terwijl ze het niet is). Mijn moeder is dat trouwens wel, van het paranormale (en dus ook HSP, extremer dan ik). Wat bij mij erg sterk is, is dat ik gevoelig ben voor de emoties van anderen. Maar ik ben dan weer niet gedienstig richting de ander. Ik wil die emoties gewoon niet Dat is best lastig soms. Als mijn man bijvoorbeeld een slechte dag heeft, raak ik erg somber. Ik accepteer zijn slechte humeur dan ook niet en push hem soms dat hij weer "normaal" moet doen. Dan ben ik namelijk ook weer vrolijk. (Best sneu voor hem, daar ben ik me van bewust. Gelukkig is hij erg begripvol) Mijn ex was een zeurpiet en toen zat ik echt niet lekker in mijn vel. Mijn man is over het algemeen een heel stabiel persoon wat mij ook al maanden stabiel maakt. Naja, en zo zijn er nog een paar van die typische dingen
@ chikai: ik heb geen flauw idee! Ontzettend lastig zeg! Het kan van alles zijn. Maar als het bijv. van chocola zou komen (ik noem maar wat), dan moet het wel erg extreem zijn wil hij daar zo heftig op reageren via jouw borstvoeding.
Regenboogje: Hee meid, wat ellendig dat hij toch geopereerd moet worden, maar wat is er dan zo mis? Is zijn fontanel nu al dicht aan het groeien, of heeft het schedeltje een verkeerde vorm of zo? Hoe dan ook, dit is geen leuk nieuws voor jullie! Sterkte ermee hoor meid Amaryllis: Fijn dat het zo goed gaat met Imee nu! Kwebbelsnoes: Oh wat vreselijk zeg Gatver je moet er niet aan denken je kindje levenloos aan te treffen Wow, Jelmer is echt een beertje! Hij lijkt overigens helemaal niet dik, hij is gewoon een stuk groter. Karin: Oh heerlijk, zon dagje alleen met zijn tweetjes Wat fijn dat Mark het zo goed heeft gehad, dat geeft jou als mama ook weer een super gevoel! Lekker hoor Elena: Wat fijn dat het iets beter gaat met Damian zeg! Wat goed dat hij weer rolde zeg! Snel mannetje Nike: Fijn dat je weer beter bent! Je bent goed ziek geweest zeg poeh! Yukl: Ik krijg net je berichtjes weer binnen . Ik geloof dat ik mijn BB maar eens even moet herstarten, hij haalt die berichten steeds niet (goed) op! Chikai: He, wat vervelend dat Thijs toch niet goed reageert op het dieet Bah zeg! De enige manier om erachter te komen waarom hij nu meer reageert is één voor één dingen verder te elimineren . Wat een ellende! (Ehmzzzzz kijk eens of er lactose in de Nutriolon Pepti zit .) Bijvoeden: Hier moest ik met de oudste ook eerder beginnen met bijvoeden, hij pakte de borst gewoon niet meer! Weigerde in alle toonaarden en toen ie eenmaal vast voedsel had gehad, pakte hij de borst weer netjes HSP: daar heb ik ook last van Ik wist het eigenlijk eerst niet, ben er pas 1 jaar geleden echt achter gekomen. Je kunt het als een verrijking ervaren en dat probeer ik ook wel, maar eerlijk gezegd zit het me ook wel eens in de weg Het paranormale stukje dat weet ik wel al heel erg lang, ik vind het zelfs vervelend en heb het, nadat mijn vader op sterven heeft gelegen, een paar jaar kunnen afsluiten, maar nu is het weer terug en ik kan het niet wegdrukken, zeg maar .
@ incognito: he, ook HSP'er! Gezellig Het zit mij ook vooral in de weg hoor, maar volgens mij heb ik ook alleen de mindere leuke kenmerken van een HSP'er Dat paranormale, op welke manier heb je daar nu last van? Oh wacht, je hebt visioenen toch?
Wow, wat veel hoog-sensitieve mensen hier, ik meld me ook! Weet het al heel lang, kan er over het algemeen goed mee om gaan, maar merk wel dat als ik zelf wat minder in mijn vel zit of erg moe ben, dat ik veel vatbaarder ben.
Wat doe jij in het dagelijks leven, werk school enz? Ik heb HBO account management gestudeerd en ben daarna in het financiële wereldje aan het werk gegaan. Ben jarenlang hypotheekadviseur geweest en dit vond ik enorm leuk. Helaas, na de geboorte van de ouste, kon ik niet parttime werken en die werkweken van 60-70 uur waren me echt te veel. Daar zet ik geen kindje voor op deze wereld. Dat werd dus ontslag waarna ik voor mezelf ben begonnen als pedicure. Heel andere richting, maar wel eigen baas. Vind je dat leuk? Hypotheken vond ik tot nu toe nog steeds leuker dan pedicuren. Pedicuren is op zich wel leuk, maar het opbouwen van mijn bedrijfje gaat niet zoals gehoopt (jullie hebben het pas geleden wel meegekregen) Hoe is je gezinssamenstelling? Getrouwd? Al lang bij elkaar? Mijn man en ik zijn komende woensdag, 19 januari 2011, 5 jaar bij elkaar. We woonden 3 maanden na onze ontmoeting al samen en zijn op 20 juni 2008 getrouwd, toen was ik 3 mnd zwanger van de oudste, die is nu 2 jaar. Zelf ben ik 27 en mijn man is 34. Heb je broertjes of zusjes? Ik heb 1 broer(tje) van 24 en 2 zusjes van 21 en 17, erg leuk om met zijn vieren te zijn! Hobby's? Wat is je lievelingsmuziek? Lievelingsfilm? Mijn grote passie is muziek en alles wat daarmee te maken heeft. Ik speel sinds mijn 10e saxofoon en vind dat een heerlijke uitlaatklep. Lievelingsmuziek is heel divers... Michael Bublé, John Mayer, Bruno Mars die nu op komt vind ik ook goed, dus erg uiteenlopend. Lievelingsfilm, ik weet niet echt of ik die wel heb, al vind ik Pearl Harbor echt een prachtig mooie film... Waar kijk je graag naar op tv? ATWT (hoe erg, maar goed, dat is lekker verstand op 0 en kijken maar ), Rizzoli&Isles (derde week nu) vind ik ook leuk. Eigenlijk heb ik niet veel tijd om te kijken, dus we zien een beetje wat erop komt, maar vrijdag avond is wel onze vaste 'the voice' avond, echt ons momentje,, zeg maar Goede eigenschappen,slechte eigenschappen? Goede eigenschappen heb ik niet Eh.... ik denk dat ik wel heel positief in het leven sta (en als me dat even niet lukt, bel ik mijn moeder, die pept me dan op ) en eerlijk gezegd vind ik dat ik een hele lieve mama ben Verder ben ik een heel sociaal persoon, sta echt altijd voor anderen klaar. Slechte eigenschappen, die heb ik genoeg Ik ben op de eerste plaats een vreselijke perfectionist. Dat kun je natuurlijk als goede eigenschap zien, maar het staat mij vaak dusdanig in de weg, dat ik het liever onder de slechte zet... Ik kan niet zo goed tegen onrust en word daar dan ook kriegelig van en ik kan mega chaggerijnig worden als ik te weinig water drink (heel raar, maar dat is echt zo). Oh en ik praat graag.... (was zeker nog niemand opgevallen he? ) Ach en voor de rest? I dunno.... En die meeting: GEWELDIG leuk idee! Hebben we destijds ook met de jan 2009 mama's gedaan, erg leuk!
Ja en vooral dan als er mensen dood gaan of ziek worden (en daar uiteindelijk aan overlijden). vreselijk, want dat wil ik helemaal niet weten! Gek genoeg of niet, ik weet ook (bijna) altijd of een stel bij elkaar blijft, ja of nee... Herkenbaar inderdaad! Heb je er zelf mee leren omgaan, of heb je daar hulp bij gehad (van familie of zo?)
Lijkt me ook vreselijk inderdaad! Krijg je zo'n visioen vlak voordat het gebeurt of soms ook echt een hele tijd daarvoor? Oh en he, bijna 5 jaar bij elkaar! Wat leuk! Gaan jullie wat bijzonders doen? Wij woonden trouwens ook na 3 maanden al samen Zou je niet alsnog een parttime baan willen in de richting van je opleiding? Of is dat echt niet mogelijk?
+/- 12 weken Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid Kwebbel--Jelmer----54 cm-----4280 g------67 cm-----8640 g-----13 cm---------4360 g Amaryllis--Imee-----49 cm-----3440 g------60,5 cm---5830 g-----11,5 cm---------2390 g Gwn------Amy------50 cm?-----3105 g--------61 cm-----5370 g----11 cm----------2265 g Chikai----Thijs------50 cm------3260 g--------59 cm-----5130 g-----9 cm--- -----1870 g Inlove------Lune----52 cm?----4200 g-------62 cm-----6300 g-----10 cm--------2100 g Skatjuh - Jasper----52-----------3590---------61,5------7235--------9,5 cm --------3645 Escal------Sem------50 cm------2970 g-------55.8 cm---4710 g-----5.8 cm------ 1740 g Paloe------Liam------50 cm-----3800 g -------60,5 cm---5300 g----10,5 cm----- 1500 g Regenboogje - Stan-45cm-----2435 gr--------55.8 cm-----4830gr---10.8cm----2395gr InCognito- Olivier-51cm-----3745gr--------59 cm-----6140gr---8cm----2395gr