@Amaryllis & Athina; Fijn dat jullie kleintjes het zo goed doen @Amaryllis; Hier geen spannende plannen vandaag. Moet eigenlijk even langs de bank maar misschien doe ik dat morgen wel want het is is zulk bagger weer hier :x @Hier; Damian had weer zo'n slechte nacht. Begin nu toch wel echt oververmoeid te worden, misschien vanmiddag ook maar even slapen als hij zijn middagdutje doet. Wij hoeven volgende week dinsdag pas naar het consultatiebureau en dan gaan we ook onze nieuwe auto halen Oh moet stoppen, Damian huilt heel erg.
Prenatal Bad & Verzorging Badaccessoires Drijvend Matras Safebabybath Delta Diffusion 72010 ow 16 euro en tot 8 kilo maar... hoewel er bij het hoofdje best veel balletjes zitten, dus ik ben benieuwd f het niet langer kan... Bekijk bijlage 122516
His officieel, ik ben gewoon ingestort nu. Die 3 slapeloze maanden in de zwangerschap en die 3 slapeloze maanden vanaf de geboorte hebben hun tol geëisd, ik ben op, ik kan gewoon echt niet meer. De kids zijn nu bij mijn moeder, ik moet nog 2 klantjes doen vandaag, die kan ik ook echt niet afbellen. Iemand had het laatst over mijn optimisme? Nou, ook dat kan me nu niet meer redden, mijn lijf is gewoon op, t is echt te veel geweest nu. Morgen naar de huisarts, ik wil dat hij door een kinderarts nagekeken wordt, want dit gaat gewoon echt niet langer meer zo. Tot zover mijn klaagzang, ik ga ff werken en straks kom ik even reageren. Liefs
Ach meis ik vond het al zo knap hoe positief je altijd was, maar kon me al niet voorstellen dat je niet supermoe moest zijn. Wat ontzettend klote, je doet zo je best maar als je lichamelijk niet meer kunt wat moet je dan? Idd naar de kinderarts en geen nee als antwoord accepteren. Je klaagt niet, het is heel menselijk dat je ingestort bent en eerlijk gezegd vind ik het knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Misschien voel je je ook wat beter nu je hebt toegegeven aan de vermoeidheid, zorgen enz. Ik leef echt heel erg met je mee. Hoop zo dat het snel beter gaat . En ondertussen mag je nooit meer zeggen dat je klaagt . De huisarts zal wel gaan zien dat je er doorheen zit en er zeker wat mee doen. Sterkte lief!
Goeiemorgen! @Athina: hier was Amy met de 3-maanden controle ook nog niet echt sterk genoeg in nek + rug. Ben haar toen gewoon wat vaker op haar buik gaan leggen, al vond ze dat meestal maar hooguit een paar minuten goed, was dan toch weer een paar minuten. Rolletje (handdoek ofzo) onder de borst hielp ook goed. En nu als ik haar op haar buik leg, heft ze niet alleen haar hoofd, maar ook borst goed op. Oh ja, ook voorzichtig gaan 'laten zitten' hielp wel, dus zachtjes aan de armen naar zitstand begeleiden vanuit ruglig; eerst liet ze haar hoofd dan hangen, nu neemt ze hem zelf goed mee. Leuk hoor, zo samen in bad! En fijn dat alles goed was verder! @Incog: ach meid, wat naar! Goed dat je naar de ha gaat, als het niet kan, kan het gewoon niet meer. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kan... Dikke knuf ook hiervandaan! @Elena: he, balen, weer zo'n slechte nacht! @hier: Amy's ritme is heel ver te zoeken. 's Nachts gaat nog steeds prima, al kwam ze vannacht opeens 2x (half 6 heb ik het kunnen rekken met speen tot 7:15), maar overdag was drama volgens oma gister. Veel huilen, niet willen slapen, ook niet goed drinken, lastig is dat dan toch he! Ik lees dat ze zo'n 800 ml op een dag binnen moeten krijgen? Hmm... Amy zat gister met de flessen maar aan 400, 's ochtends en 's avonds en 's nachts de borst, dus dat weet ik niet precies, maar die 800 zal ze niet halen denk ik.. Weet niet meer wie het vroeg, hoe het nu met de bv gaat... ik heb het afgebouwd naar alleen 's ochtends en 's avonds de borst, maar merkte vanochtend dat dat helaas niet vol te houden is, er kwam nog maar 20 ml uit de borst die sinds gisteravond niet meer gedronken was. Ze wou de borst vanochtend ook na een paar minuten al niet meer, maar had nog wel honger. Dus nu de voorraad ingevroren bv opmaken en dan is het over, helaas! Maar ze heeft dan toch ruim 3 maanden volledig bv gehad en tot ruim 4 maanden straks gedeeltelijk, dat is iig iets, nietwaar? Sollicitatie is de deur uit trouwens, wel erg spannend hoor! Sluitingsdatum van de vacature is 24-01.
@ athina: wat leuk zeg, dat drijfbedje! Super dat de dames zo samen in bad kunnen! @ incognito: een hele dikke knuffel voor jou! Ik heb zo met je te doen @ gwn: als ze 's ochtends, 's avonds EN 's nachts ook nog aan de borst drinkt, zou ze best wel eens aan die 800 kunnen komen hoor. Pelle drinkt overdags ook zo'n 400cc, en in totaal zo'n 750cc. Spannend die sollicitatie! Ben heel benieuwd!
Pelle viel net aan de fles in slaap, dus die ligt alweer in bed Was maar een uurtje wakker, dus vanochtend toch niet voldoende geslapen denk ik. Ik hoop dat het straks ophoudt met regenen want ik wil vandaag toch echt even boodschappen doen! Oh Pelle is trouwens in 2,5 week 800 gram gegroeid! En volgens mij heeft die dame de vorige keer hem echt niet goed gemeten want ik kom nu, met herhaaldelijk en streng meten, op 64cm uit (2,5 week terug 59cm en toen heeft ze er zelf maar 60cm van gemaakt omdat de kinderarts ook op meer uit kwam).
wow! Dat gaat hard... dan kan de lengte natuurlijk ook ineens hard gegaan zijn... als je het dan hebt over een groeispurt! Merk je zelf niets aan de kleertjes ofzo? Incog: pff sterkte meid.. je hebt het al zó lang volgehouden meid! Hopelijk ben je snel klaar met de klanten en kun je dan voor vandaag je rust pakken...
@ athina: nou zijn kleertjes zitten wel beter, vooral zijn broeken. Maar echt overdreven goed merk ik het niet. Het zou wel kunnen hoor dat hij een kleine groeistop heeft gehad door het gedoe rondom reflux. Hij groeide toen tenslotte ook niet zo hard in gewicht.
@Yukl: ja, het zou wel kunnen idd, maar ze drinkt niet veel aan de borst... steeds maar 1 (gisteravond alleen wel 2) en maar iets van 5-10 minuten op zijn hoogst. Nou ja, ze ziet er nog lekker chubby uit, dus komt vast goed hoor
Heeft dat ook te maken met een teveel aan spanning? Ik wist niet beter dan dat dat betekent dat de box leuk is... Heb je trouwens het idee dat het masseren Pelle helpt? En wat maf, dat ie pas gekrompen was Zou best kunnen dat t door de reflux even stil heeft gestaan, de energie moet toch ergens vandaan komen. Gelukkig haalt ie het nu ruimschoots in! Hihi, Imee is nu echt haar stem aan het ontdekken! Sinds ik haar vanochtend uit haar bed haalde doet ze ineens een heleboel geluidjes meer! Ze gaat nu tussendoor veel meer de hoogte in, kleine toonladdertjes zeg maar. Echt heel leuk
@ Gwn: Ik denk eigenlijk ook dat Amy aan de borst stiekem best een hoop zou kunnen drinken hoor! Dat hoor ik heel regelmatig, dat je altijd minder kolft dan dat zo'n kleintje er uit kan krijgen. Amy wordt nu wat ouder en krijgt veel meer zuigkracht waardoor ze zo'n borst in record tempo heel effectief leeg drinkt. Imee is tegenwoordig ook vaak binnen 5 minuten klaar met een borst, terwijl ze er de eerste weken ruim een half uur over deed...En als Amy in haar regeldagen zit, dan is het niet zo gek dat ze na het leegdrinken van je borst nog ontevreden is. Zolang ze tussendoor vrolijk is en lekker chubby blijft zou ik me niet teveel zorgen maken. Maar wil het niet, dan heeft ze idd maar mooi 3 maanden bv gehad, en flesvoeding is ook prima!
Zo, nu nog even een berichtje dat ik ga wijden aan een aantal vraagjes @ Iedereen die bezig is met de methode van Ria Blom: De volgorde die zij hanteert is voeden, samen spelen, alleen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed. Maar wat doe je als je kindje dan na een half uurtje oid alweer wakker is en maar blijft huilen? Als ik Imee er dan uit haal, wil ze in de lijn der verwachting eten, en gaat ze huilen als ze dat niet krijgt. Maar dan is ze nog lang niet aan een voeding toe! Moet ik haar dan toch gewoon in bed laten liggen? Of het patroon doorbreken? Of heeft dit gewoon te maken met de regeldagen en heeft ze tijdelijk gewoon meer behoefte aan eten? Ik vind het belangrijk dat ze veel slaap krijgt, omdat ik merk dat ze anders overprikkeld raakt... @ Sprongetje: Ik weet dat er hier een aantal meiden zijn die niet zo in die sprongetjes geloven. Sinds ik dat weet ben ik het ook wat meer gaan relativeren en heb ik het boek eigenlijk laten liggen. (geen idee waarom, kuddegedrag waarschijnlijk ) Maar. Vorige week heb ik ventolin gekregen voor Imee, en is ze een stuk vrolijker. Daardoor had ze denk ik meer energie over, en zijn we in de regeldagen beland. Gewoon meer aanleggen dus, komt in orde. Maar daarnaast merk ik ook dat ze ineens veel meer aan mij hangt, me echt vast grijpt als ik dichtbij ben, constant haar speentje wil (normaal dus niet), en tussen de vrolijke momenten door toch ook ineens hangerig is met het bijbehorende huilen. Zodra ik haar oppak draait ze zich naar mn borst, niet om te drinken want dat wil ze dan niet, maar gewoon om te sabbelen en dicht bij me te zijn. En ineens is ze allerlei nieuwe dingen aan het proberen. Op haar buik liggen vind ze ineens reuze interessant (eerst was dat gillen), ze pakt dingen beter vast, maakt allemaal nieuwe geluidjes en als ze op schoot ligt wil ze niet meer op haar rug liggen; het ziet er zowaar uit alsof ze sit ups aan het doen is! Zitten is de nieuwe hype. Ligt het nou aan mij of is dit een sprongetje?
Verdomme, bel ik net de osteopaat, of we eerder kunnen komen dan volgende week vrijdag, barst ik gewoon in huilen uit . Bah! Gwn: Ben je nu helemaal gestopt met de bv, of doe je de nachtvoedingen wel nog? Oh ik lees het al! Vervelend dat ze zo blijft rommelen is het niet gewoon tijd voor bijvoeding? Tessa: Oeps! Hoe is het nu, je voelt je toch niet zwanger he? Ik kan me die uitputting zó goed voorstellen! Ik hoop dat Fay snel doorslaapt en Mason gewoon lekker tot 7 uur blijft slapen! Yukl: Binnen mijn studierichting voor mezelf beginnen is heel erg moeilijk, de banken en tussenpersonen staan behoorlijk onder druk, dus dat durf ik gewoonweg niet Gods jeetje, het lijkt wel of ik mezelf dat stuk over HSP zie typen. Ik kan ook echt gewoon niet tegen (te langdurige) drukte. Als kind al bouwde ik een wereldje om me heen tijdens verjaardagen (echt een afbakening en daar ging ik dan ín spelen, gewoon om me af te zonderen), ik kan er ook niet tegen als ik beoordeeld word, dan presteer ik ineens een stuk minder dan ik zou kunnen, tijd voor mezelf heb ik ook enorm nodig, maar dat vind ik dan wel op maandag in de repetitie. Ik zou juist wel een goede thuisblijfmama kunnen zijn, maar dan heb ik het wel nodig dat de kindjes minimaal 2 ochtenden bijvoorbeeld naar de creche zijn Emoties van anderen hebben bij mij ook direct effect, helaas, want ik wil er wel altijd voor iedereen zijn. Dan natuurlijk nog dat paranormale stukje, al had ik dat al helemaal liever niet gehad Hier moet het nog groeien, het leren omgaan met Ik weet het pas sinds vorig jaar en eerder vond ik mezelf gewoon een aanstelster Wauw, wat is Pelle goed gegroeid zeg! Chikai: Hoe is het nu met je borstvoeding? Nike: KMA kan zich ook later openbaren, omdat een allergie zich opbouwt Amaryllis: Wat fijn dat Imee het zo goed doet nu! En wat leuk, die geluidjes allemaal! Geen idee wat je moet doen dan, met dat ritme . Olivier krijgt pas eten als het daar tijd voor is, ook al is hij eerder wakker Cherry: Wat een enorm lieve reactie zeg! Dankjewel . Athina: Dankjewel .
Kwebbel / Nike: ik ben vanochtend bij een masseuse geweest, voor babymassage met Thijs. Daar werd me juist weer geadviseerd niet te smeren met vaseline, omdat dan alles naar binnen wordt gedrukt en wordt 'afgesmeerd', terwijl exceem juist weer een uiting is van het lijf dat er iets naar buiten moet... Helemaal snappen begreep ik het niet, maar hier werd dus weer gezegd dat Vaseline lanette helemaal niet goed is. Ik weet het niet meer hoor ..... Athina: wat leuk, zo'n drijfbedje! Lijkt me best handig als je meerdere kindjes hebt ja! Incognito: he, wat vervelend meid.... 't Zat eraan te komen, ik vond het zo knap van je tot nu toe! Hopelijk kun je heel veel uitrusten en krijg je genoeg ondersteuning van de mensen om je heen! Sterkte hoor! Gwn: he, vervelend dat de bv echt terugloopt. Maar inderdaad, ze heeft toch 3, straks 4 maanden bv gehad! Zo denk ik ook maar, alles wat Thijs nog krijgt is mooi meegenomen. Hier ben ik domperidon gaan gebruiken, om de productie te verhogen. Voor mijn gevoel werkte het echt heel snel, 's avonds, 's nachts en vanochtend heeft Thijs zelfs al 2x flink gedronken, en daarna kwam hij pas weer 3 tot 4 uur later! Dat was voorheen niet zo.... En ik ben met Thijs & een vriendin met zoontje, naar de babymassage geweest. Thijs vond het maar niets, hij krabde zichzelf helemaal stuk en heeft flink liggen krijsen. Ik probeer het over 2 weken nog een keer (en tussendoor thuis), maar als het dan niets is, dan ga ik niet 5x volmaken!
@ gwn: wat amaryllis zegt, het zou kunnen dat ze stiekem toch heel veel drinkt aan je borst hoor. Zeker met die leeftijd hoeven ze niet meer zo lang te drinken om toch veel binnen te krijgen. @ amaryllis: ja dat trappelen doet Pelle ook als hij plezier heeft, maar af en toe zie ik ook totale ontspanning als hij gefascineerd naar iets aan het kijken is. En die totale ontspanning heeft hij heel weinig. De osteopaat viel het althans op dat hij die spanning vast blijft houden in zijn beentjes. Ah ja, misschien zit die man er wel helemaal naast hoor Dat masseren doet hem zeker goed! Hij is veel rustiger gaan slapen sinds ik het doe We hoeven minder vaak naar hem toe en hij valt eerder in een diepe slaap. Wat betreft ria blom. Zij zegt dat je je kleine moet aanwennen een lange ruk te maken in bed, maar de meeste kinderen doen dit niet en kunnen het ook niet direct. Wat zij zegt is dat als ze bijv. na een half uur weer wakker wordt, je haar in de slaapsferen moet houden. Probeer haar eerst nog in bed in slaap te sussen (eventueel met speen). Als dat niet lukt en ze gaat huilen, dan kun je haar even uit bed pakken, kort voeden, en weer terug leggen. En dat alles terwijl je het kamertje donker houdt, zodat ze niet te wakker wordt. Ze zullen in het begin misschien maar de helft van de tijd slapen terwijl ze in bed liggen, maar ze wennen er wel aan om een langere tijd in bed te liggen. Als het goed is gaan ze dan vanzelf langer slapen. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat je na een tijdje merkt dat ze bijv. 's ochtends langer slaapt dan 's middags. Dat kan. Je merkt (na een tijdje) vanzelf wat haar slaapritme is en wanneer ze echt weer uitgeslapen is om het ritueel opnieuw te herhalen. Oh en die sprongen: ze bestaan wel hoor De ontwikkeling van een kind verloopt in sprongen, en het is best begrijpelijk dat ze vlak daarvoor wat hangerig zijn. Vaak omdat ze op zo'n punt gefrustreerd zijn omdat ze iets willen, maar het nog net niet kunnen. Die frustratie is trouwens goed, want dat zorgt er juist voor dat ze het uiteindelijk gaan doen. Maar de sprongen op een vast tijdstip met bijbehorende ontwikkeling zoals in het oei ik groei boek zijn weer niet ondersteund. Al is het boek natuurlijk wel een leuke leidraad wanneer ze dingen ongeveer gaan doen. @ incognito: ik weet het ook pas sinds een paar maanden Het kwartje viel toen ik in gesprek raakte met iemand die het ook heeft. Als eerste dacht ik "dat heeft mijn moeder!!", en toen later "oh wacht, volgens mij heb ik het zelf ook". Haha ik begin steeds meer op mijn moeder te lijken, vooral sinds ik zelf moeder ben. Kan je eerder bij de osteopaat terecht? Hoe reageerde hij toen je in huilen uitbarstte?