Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: goed dat het helpt! Ik heb het inderdaad laatst ook op het forum gelezen. Domperidon heeft Pelle trouwens ook kort gehad vanwege de reflux.
    Ik zat ook te twijfelen over een cursus babymassage maar ik was bang dat het steeds niet zo handig uit zou komen met slaaptijden en voedingstijden waardoor hij inderdaad zou gaan huilen. Dus nu doe ik het maar zelf thuis op gevoel. Ik krijg in ieder geval gulle glimlachen van Pelle dus ik zal wel iets goed doen :D

@ amaryllis: trouwens, leuk die geluidjes die ze maakt! :) Pelle is de laatste dagen een beetje stil gevallen, op de paar lachjes met geluid na. Misschien een voorbode op nieuwe geluidjes, lijkt me leuk! :)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goh, na het rommeltje van vanochtend, ligt Pelle nu alweer 2,5 uur te slapen. En ik ben nog geen 1 keer naar hem toe geweest!

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ja, ik kan morgen terecht!!!!! Fjew....
    Af en toe is het misschien maar goed als het je niet lukt om je goed te houden ;)

Yukl: Wat fijn dat Pelle nu weer goed slaapt!
    Jeetje, ja gek is dat he? Ik had er zelfs nog nooit van gehoord, totdat Valentijn geboren werd, want van hem wist ik eerder dat hij h.s. is dan van mezelf ;)

Chikai: Goh, domperidon om de productie te verhogen? Dat wist ik niet eens! Wel fijn dat het zo goed werkt!

Verder iemand vergeten? Sorry dan....

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wow, 2,5 uur! Bij Katelynn krijg ik het niet zo goed doorbroken, die cyclusjes van 3 kwartier slapen. Maar wat omschreven wordt door Ria blom, vind ik hier niet haalbaar, met Fae die rondloopt.. Ik kan niet zo lang bij Katelynn op haar kamertje blijven. Maar ach, ze maakt smorgens meestal wél een lange ruk na de voeding van 7 uur - dus nouja, de rest overdag laten we maar zo.

Verder: Gisteren ben ik wezen kijken voor een moederfiets. Ik fiets eigenlijk al jaren niet meer. Heb 4 jaar geleden een nieuwe (vrij goedkope) fiets gekocht/gehad. Sportief model, beetje zoals de ouderwetse citybike zeg maar (geen idee of die naam tegenwoordig nog gebruikt wordt?) . Maar m'n conditie is érg slecht en door het voorover gebukt zitten werd ik heel snel duizelig, uiteindelijk dus amper gefietst.
    Ook dus niet met Fae.. Maar ik wil al zolang een moederfiets, dat ik gisteren eens ben gaan kijken voor een Montego Liberty fiets (daar hoorde ik veel goede verhalen over) .
    Instelling: Kleur maakt niet uit en 3 versnellingen (i.p.v 7 ) vind ik voldoende. Maaaaaaar: Hij had een paarse en een groene.. en die paarse was zó gaaf!! (oke vind paars altijd al mooi haha) . Prijs: 450 euro - en dan voor één met 7 versnellingen, model 2010 (daar ging ik ook voor) .
    Maar *zucht* , de 53" hoogte was eigenlijk nét te laag. Nouja, nét.. te laag om met een verende zadelpin (zoals hij zei) op te lossen. 57" had hij ook nog -in de opslag - vanwege de verbouwing- dus daar ga ik straks naar kijken. Maar dat is dus een groene. En oh, hij is vast prachtig ook, maar zo stom: Ik vind die paarse zó mooi!!
    Heb al verder gebeld in de omgeving, maar dan ben ik toch minstens 100 euro duurder uit voor dezelfde fiets. Nouja, dat is natuurlijk belachelijk om dan voor een kleurtje 100 euro meer te betalen ;) .
    Maar oke.. Straks dus kijken voor een moederfiets! Hoewel ik het niet verwacht had, kreeg ik na het proefritje gisteren echt wel het idee dat ik straks met Katelynn misschien in het voorzitje zou kunnen gaan fietsen. Terwijl ik dat met Fae echt niet aandurfde (op een gewone damesfiets) . Maar met zo'n groot stuur enzo en zo heerlijk rechtop! Wie weet.. eerst maar een fiets kopen en weer eens wat fietsconditie opbouwen :p

Meer mensen hier toevallig die al een moederfiets hebben of er over denken ofzo?

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou fay heeft de prikjes gehad, ze heeft daarna gelijk bijna 3uur geslapen.
    Ze woog nu 5780 Gr. En wassen 62.5 cm
    Ze drinkt wel weinig, gemiddeld 600 cc per dag ,maar weet niet hoe er meer in te krijgen. We moesten het maar gewoon zo laten.
    Ik ga wel weer een afspraak maken met de osteopaat voor de reflux. Misschien drinkt ze na een nieuwe behandeling beter.

@Nike, het kan heel goed een droge huid zijn, de verwarming bevorderd dat vaak. Hier smeren we vaseline.
    @athina, haha het leest wel gezellig zoveel stof.
    @amryllis, o dat is netjes gegroeid. Dat gespannen herken ik idd ook wel ,net een plank dan hè
    @athina, dat is handig dat drijfbedje.
    @yukl,hier ook veel geklungel in de ochtend, maar dan met niet drinken. Pelle is goed gegroeid en Idd strakke curve van tobe.
    @Elena, oh hopelijk gaat het snel beter. Het zou ook een sprong kunnen zijn. Start rond 11wkn.
    @incognito, meid wat klote, hoop zo dat het snel beter gaat. Een hele dikke knuffel en hopelijk snel meer duidelijkheid.fijn dat je morgen al terecht kan.
    @gen, je hebt het idd ,maar mooi 4 maand volgehouden

6. wonderteam

@amaryllis, haha ik dacht idd een sprongetje, ik geloof er echt in. Les nu dat jij het ook dacht.

Pfff nou fay heeft echt weer last van de prikjes, weer maar 90 cc gedronken en ligt na een half uur alweer te slapen. Ze nu vanaf 7 uur 240 cc gedroken

7. wonderteam

@chikai fijn dat de domperidon zo goed helpt voor je productie.
    @yukl, heerlijk dat het slapen zo goed gaat.

@athina, hier werd fay ook steds na 45 min wakker ik ben 3 weken geleden begonnen met haar dan te laten liggen. Eerst huilde ze dan bijna een half uur en da werd steeds korte, tot ze nu ca 2 A2.5 uur slaapt

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: ik kon Pelle heel makkelijk gesust krijgen met de speen, anders was het inderdaad lastig haalbaar met Tobe. Maar nu wonen we natuurlijk wel gelijkvloers, dus ik kan makkelijk even heen en weer lopen.
    En tsja, lastige keuze die fiets :D Ik heb geen moederfiets want die wordt hier in de stad toch zo gejat ;) Dus ik heb een goede tweedehandse fiets (maar niet te goed ;)). Mijn oude fiets was echt een barrel, dat was echt onveilig met kinderen.

@ tessa: aah hopelijk valt het mee en slaapt ze alleen wat meer en drinkt ze wat minder. Ze groeit nu wel goed toch?

@ incognito: fijn dat je morgen al terecht kan! Drukke dag dus morgen? ;) Hoe laat moet je bij de huisarts en osteopaat zijn?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle probeert volgens mij met zijn gebrabbel en getrappel de mobile te laten bewegen :D Hij was heel relaxed toen het ding aan stond, maar nu komt me er toch een partij geluid uit dat mondje :D

Pelle kan trouwens gerust zeker 20 minuten in de box vertoeven zonder dat ik naar hem toe hoef. Dat kon Tobe helemaal niet :)

10. wonderteam

@ yukl, ja idd ,ze groeit wel goed ondanks het weinige drinken. Het enige nadeel is ,dat dan de nachtfles nog een tijdje zo blijven ,omda ze het dan vaak inhalen.
    Onze kids hebben wel vaker overeenkomsten ,maar deze ook. Mason wou idd ook nooit in de box/stoel en fay vind het allemaal prima. Leuk dat pelle zo,n plezier met de mobiel heeft.

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wow! Wie weet heeft de (mislukte) massage toch effect gehad! Thijs heeft gewoon van 12.30u tot nu liggen slapen, wel met wat gemekker tussendoor, maar ik hem 'm laten liggen. Nu wordt hij echt wakker....

Ik kolfde net, toch maar 100ml. Dat viel me tegen, aangezien Thijs zo goed had gedronken. Maar ik geef de domperidon gewoon nog even tijd :)

Enne, hier (nog) geen moederfiets, maar wel de planning hoor! Lijkt me heerlijk, fietsen met Thijs, lekker in de zomer in de zon! (daar heb ik trouwens ook alweer zin in... zon, zomer!!)

Yukl: ik ga Thijs ook gewoon zelf masseren, wellicht went hij er dan aan. Wat gebruik jij voor olie of iets??

Tessa: wat sneu dat Fay zoveel last heeft van de prikjes.... zielig dan he.....

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ tessa: vaak overeenkomsten inderdaad :) pelle drinkt ook weinig overdags en haalt dat 's nachts ook in. Weet niet hoe ik dat moet doorbreken!

@ chikai: ik gebruik de massageolie van zwitsal :) erg fijn vind ik!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

yeah, het is droog! Dus ik ga zo lekker naar buiten met mn kleine muppet :)

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Imee slaapt overdag nog beneden in de kinderwagen, dus in het donker in slaap houden als ze wakker dreigt te worden is lastig. ;) 's Nachts slaapt ze over het algemeen goed, en dan hou ik die principes inderdaad ook aan. Maar nu overdag is ze ineens steeds na een half uur/uurtje alweer wakker en is het huilen. Maar als ik haar er dan uit haal wil ze alles zien en beleven waardoor ze binnen no time totaal overprikkeld raakt. Op dit moment ligt ze na 1 borst (blijft toch handig als troost :)) in mn armen te slapen. Dat is duidelijk wat ze graag wil, maar ja, erg veel krijg ik zo niet uit mn handen...De buren zullen wel denken bij t voorbij gaan; die doet de hele dag niks anders dan bankhangen! ;)

@ Tessa: Wat sneu dat Fay zo'n last heeft van de prikjes! :( t is ook wat he, voelen ze zich net wat beter, komt er weer zo'n inenting overheen! Heb je iets van een paracetamol in huis?
    Jij gelooft dus wel in de sprongetjes, hoe gaat het wat dat betreft nu met Fay?

@ Nike: Het klopt idd dat vaseline de huid afsluit, bepanthen is dan beter! Desnoods in creme-vorm, die heb je ook he! Die smeer ik hier iedere dag...

@ InCognito: Super dat je morgen terecht kunt! Ik zie net dat ik nog helemaal niet op je verhaal had gereageerd...ik snap best dat je er flink doorheen zit hoor, het is ook niet niks wat je op je bord krijgt! En niet even, maar al maanden lang, het houdt ergens op. Zijn er mensen in je omgeving die kunnen en willen helpen?

@ Yukl: Imee was de afgelopen weken ook stiller dan daarvoor! Tot vanochtend..Dus het zou goed kunnen dat Pelle zijn repertoire dan binnenkort ook gaat uitbreiden, leuk! :)
    De totale ontspanning zie ik inderdaad ook maar weinig, het zou kunnen dat dat fanatieke trappelen ook met een te grote gespannenheid te maken heeft. Maar er zijn de laatste weken al zoveel 'stickertjes geplakt' op Imee, ik wil niet overal wat achter zoeken. Of daar iig voorzichtig mee zijn. Omdat dat me het gevoel geeft dat je dan niet meer buiten dat hokje om kunt. Ook wat betreft dat hoog sensitieve; Imee is erg gevoelig voor prikkels en kan wat dat betreft weinig hebben terwijl ze wel alles wil meemaken. Ze beleeft heel intens. Soms denk ik dat ze hsp is, en zelf herken ik daar ook wel wat van. Maar ik heb het altijd verpakt als 'gepassioneerd', met helaas wat weinig energie :) waardoor ik me graag thuis terug trek. We zijn tegenwoordig zo makkelijk met het plakken van die etiketjes, soms weet ik niet of dat wel goed is. (no offense!) Heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn opvoeding: ik zie mn moeder haar wenkbrauwen al optrekken als ik aankom met hsp ;) Zij is meer van het 'Doe maar gewoon...' Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat het zelf stiekem wel prettig vind om er een 'kopje' boven te zetten...omdat het duidelijkheid geeft denk ik. Maar het druist wel tegen mijn opvoeding in. Afijn, heel verhaal :)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: ik snap het :) Je hoeft er ook geen etiket op te plakken, dat doe ik in principe ook niet. Ik vind dat gespannen zijn ook niet zo'n probleem (ik ga ook niet om die reden met hem naar de osteopaat :)), behalve 's avonds want dan merk ik dat hij ook onrustig in zijn bed ligt. Vandaar die massage. Als Imee nu verder vrolijk is, dan is het toch prima? :) Ik doe verder ook niets met het "labeltje" HSP. Ik vond het alleen fijn om zoveel herkenning te vinden bij iemand. En dan maakt het eigenlijk niets uit of het een naam heeft.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: zou het korte slapen niet kunnen komen doordat ze nog beneden in de kinderwagen slaapt?

17. wonderteam

@yukl, ja iedere keer denk ik ook, hoe moet ik dat toch doorbreken.veel plezier met wandelen. Hier is het erg somber buiten.
    @amarylis, ja idd de sprongetjes op 2 na hebben we ze altijd bij mason gemerkt. Als mason een x dagen anders was en ik zei ,hè wa heeft hij toch zei mij man vaak is het niet weer zo,n sprong geval? Haha. Ik pakte dan het boed en dat klopte altijd. Nu merkte ik rond 11wkn ook verandering bij fay en idd boek erbij en weer die sprong. Tijdens de sprong zie je dan al vaak nieuwe dingen. Ja heb net een zetpil gegeven aan fay.
    @chikai, dat is lekker slapen. Hier gebruik ik altijd de slaap zacht olie van zwitsal. Ze worden er wel wat relaxed van.

18. wonderteam

Dames let trouwens niet op mijn spel/woord fouten. Moet nog even wennen aan de ipad

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Dus:
    Wat doe jij in het dagelijks leven, werk school enz?
    Ik studeer aan de politieacademie, sinds begin december om over 2 jaar als Forensisch technisch recherchekundige aan de slag te kunnen. De opleiding is 2 dagen in de 2 weken, de rest is zelfstudie. De rest van de doordeweekse dagen zit ik op het bureau bij de afdeling Forensische Opsporing
    Vind je dat leuk?
    Ik vind het erg leuk! Het sluit super aan bij mijn in augustus afgeronde vooropleiding Crime Science en is gewoon DE functie voor mij;)
    Hoe is je gezinssamenstelling? Getrouwd? Al lang bij elkaar?
    Wij kennen elkaar al sinds ik 7 ben, dus nu 17 jaar. De afgelopen 11 jaar zijn we vrienden geweest en in december hadden we 4 jaar een relatie. We wonen samen en gaan in augustus (hebben nog geen datum) trouwen! Mr paloe (Tim) is 26 (26-10-1984) en ik ben 24 (28-10-1986)
    Olaf is 19-11-2007 geboren en Liam zoals jullie weten 19-11-2010
    We hebben ook nog een kat, Pepper.
    Heb je broertjes of zusjes?
    Ik heb 1 zusje (20) en 1 broertje (22). Daarnaast nog een adoptiebroer (27) en een pleegbroertje(19) Zelf ben ik 24
    Hobby's? Wat is je lievelingsmuziek? Lievelingsfilm?
    eerder zat ik op scouting en reed ik paard. Lievelingsmuziek heb ik niet, ik ben doof geweest en mis de connectie met muziek:) Film: CSI, Bones, Special victims unit en andere crimi's;) Hoezo nu al vakidioot. Ik lees ook graag alles, alles wat los en vast zit
    Waar kijk je graag naar op tv?bovenstaand:)Lievelingsfilm is trouwens my fair lady:) en een hoop andere films vind ik ook leuk:)
    Goede eigenschappen,slechte eigenschappen?
    goede eigenschappen: doorzetter, spontaan, vrolijk, optimistisch, zelfstandig, leergierig
    slechte eigenschappen: soms paniekerig;) onzeker naief;)

Meeting ben ik voor!!!
    Aanstaande zondag toevallig een meeting met een aantal andere meiden, uit het NOD forum nog. Best spannend zo voor het eerst!

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Athina; Hier een moederfiets :D Heb een hele mooie limegroene :)P) gekregen van vriendlief en schoonouders toen ik zwanger was. Ik heb een Sparta Amazone, fietst echt heerlijk!
    @Tessa; Dacht ik ook al aan. Hij is nu 13 weken en ook heel hangerig, wilt alleen maar bij mij zijn, vandaag totaal pas 3 kwartier geslapen, veel huilen, echt even een dipje dus.
    @Yukl; Damian is ook zo geboeid door de box :D Wij hebben verschillende hoekjes gecreëerd en dat vindt hij echt super.
    @Amaryllis; Je doet niet niks, je zorgt voor je kindje en dat kan ook een hele zware baan zijn ;) Ik geloof ook in sprongentjes, vooral omdat ze zo overduidelijk zijn bij Damian.
    @Incognito; Fijn dat je morgen al gelijk terecht kunt :)
    @Chikai; Ik gebruik de slaap zacht lotion van Zwitsal of de olie van Natusan als ik Damian masseer.
    @Paloe; Klinkt als een leuk persoon :D

Deel Deze Pagina