Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Damian vertikt het om te slapen vandaag, tot nu toe pas 3kwartier. Heb hem maar in de draagdoek gedaan zodat ik toch nog even wat in huis kon doen. Moet toch wat ;)

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Even heel snel een korte reactie:
    @ incog: sterkte en nee hoor, je klaagt niet, je geeft gewoon aan hoe je je voelt. Hoop dat de ha wat voor je kan doen.....
    @ moederfiets: ik ga proberen eerst eentje te lenen van iemand voor een paar dagen, ben niet zo stabiel op de fiets en wil eerst ff kijken of ik dat wel kan, fietsen met een kindje voorop....
    @ hier: het gaat vandaag eigenlijk vrij goed. Ik heb een beetje mijn eigen ding kunnen doen en dat voelt altijd wel lekker. Manlief zijn afspraak bij de mediator gister was heftig, maar er lijkt nu een mogelijkheid te zijn om afspraken te maken. (egoistisch gezegd, er lijkt een einde in zicht te komen van K. 's verblijf bij ons en dat is voor mij een opluchting)
    Groetjes,
    Elleke

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @BV: ik weet dat kolven vaak minder oplevert, maar eerst was het echt wel 160 ml na een nacht, en nu maar 20... En ze drinkt aan de borst natuurlijk veel efficienter, ook dan in het begin, maar ik merkte nu gewoon wat anders aan haar, ook zijn mijn borsten steeds slap, zelfs na uren, en zelfs als ze net drinkt komt het er niet snel uit, zoals tot nu toe wel steeds was (met straaltjes). Nou ja, kijk nog wel even.

@Moederfiets: wil ik ook! Maar ben er nog niet uit welke (misschien Gazelle Bloom), en ook niet of ik hem nieuw of toch tweedehands ga kopen (nieuw kan via fietsplan van het werk, maar ze zijn wel érg duur).

@Slapen/ritme: hier leken we vorige week een lekker ritme te hebben, maar sinds zaterdag is het hopeloos, ook niet meer dan een uurtje achter elkaar slapen.

@Doglover: ik snap het wel hoor, en duidelijkheid is gewoon het allerfijnst. Maar ik dacht eigenlijk dat jullie bezig waren K. juist bij jullie te laten wonen? Sorry als ik het verkeerd begrepen heb.

Sorry als ik wat vergeten ben, ben nog ff op het werk, zo naar huis.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe; leuk, een meeting, maar inderdaad wel spannend he! Ik heb mijn man via een forum leren kennen (scouting) en ik vond het ook erg spannend om hem in het echt te zien, dat is toch wel iets anders dan online....! Veel plezier alvast!

5. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    hoi hoi,

@ GWN: dat was/is ook zo, maar zijn moeder gaat daar keihard tegenin... Ik ben het geruzie zo zat dat ik nu zo iets heb van: laat hem dan maar terug gaan. Is heel egoistisch, maar ik kan er gewoon niet meer mee om gaan. Ik weet wel dat het voor K. niet direct beter is (hij mist daar de 3 R's zeg maar), en als het duidelijk wordt afgesproken dat hij hier blijft vind ik het prima, maar dan moet er daarna niet weer over geruzied worden.

Wat ik nog ff vergeten was in mijn vorige post: ik ben EINDELIJK ongi!!!! Gelukkig, nou weet ik tenminste zeker dat ik niet zwanger ben...

Groetjes,
    Elleke

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: leuk zeg, die meeting. Veel plezier! Heb je ook al eens Dexter gekeken? Is een wat andere crime serie dan bijv. CSI, maar mijn man en ik zijn helemaal verslaafd :D

@ doglover: pfoe, fijn dat je ongesteld bent! Hier nog steeds niet. Wachten wachten wachten ;)

@ elena: goh, hij heeft wel zijn slaapissues he? Gisteravond niet, vannacht niet, vandaag niet. Sterkte :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Hij heeft echt een hekel aan slapen ja :p
    Heb hem net nog een halfuurtje kunnen laten slapen nadat ik 20 minuten bij hem heb gestaan, speentje en zijn slaapzeepaardje keer op keer aan te moeten zetten en een knuffelbeertje vast laten houden zodat hij zichzelf niet wakker zou slaan. Maar inmiddels ligt hij alweer 10 minuten te huilen :(
    Dexter is leuk! :D

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Denk dat ik hem maar uit bed haal en de keuken induik. We moeten straks ook nog even langs mijn moeder (hopelijk slaapt hij lekker van het autorijden ;))dus moeten een beetje bijtijds eten.

Oh de poes komt me halen dat ik nu toch echt bij de baby moet gaan kijken ;)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jeetje zeg! Maar hij is als hij wakker is wel vrolijk? Pelle zou de hele boel bij elkaar krijsen als hij niet aan slapen toe komt. Ik merk het ook direct aan hem als hij moe wordt, want dan gaat hij jengelen. En als ik dan te lang wacht, is niets meer goed genoeg.

Pelle slaapt tegenwoordig nauwelijks meer in de wandelwagen :( Net boodschappen gedaan en hij heeft op 10 minuten na constant met grote ogen rond gekeken. Eenmaal thuis natuurlijk moe, maar krijsen in bed! Hij was zwaar overprikkeld... Het heeft zeker 20 minuten geduurd voordat ik hem rustig had. Pfff.

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hoi dames,

Mijn eerste werkdag zit erop, pffff....wel weer vermoeiend zeg! Maar wel leuk, de kindjes waren zo enthousiast dat ik er weer was, daar smolt mijn hart echt van!

Het kolven was drama, 1e keer 140 cc, 2e keer 110! Als dat zo blijft ben ik bang dat het snel over is met de borstvoeding :(

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

leuk om een keer bij elkaar te komen!

verder, geregistreerd partnerschap, 4.5 jaar samen (wonen ook al 4.5 jaar samen ivm uit de hand gelopen logeerpartij hihi) hebben een leuk huisje (halfvrijstaande hoekwoning op kindervriendelijk hofje hoe degelijk wil je het hebben haha) we hebben 1 kindje (Sem) en een goudvis :D (hij heet bob)
    ik werk drie dagen per week als zetbaas is in cafe (errug leuk en dus overdag altijd bij onze kleine meid)
    verder heb ik een oudere zus, ben opgevoed door mijn vader (moeder is gestorven 3 weken na mijn 8ste verjaardag)
    hobby's is eigenlijk gewoon lekker eten drinken kletsen en jakken (eropuitgaan) ook kan ik wel genieten van een leuk boekje in bad met een maskertje :)
    op tv kijk ik vrijwel alles wat beweegt maar voorkeur ligt toch bij de lekker vrouwen programma's in de combi met ncis enz.

hehe, heel verhaal ga nu even verder lezen om de verhalen van de rest te lezen (ben niet de enige hier de van kletsen houd haha)

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hehe, nog niet helemaal bijgelezen, doe ik morgen nog maar wat lezen.

@nike, proficiat met Iris! jammer dat je niet kunt gaan omdat jullie nog ziek zijn.

@kleding, hoe kijken jullie naar de maten. ik ga nu naar met sem naar 62 aangezien ze bijna 56 cm is. betekent dacht ik dat (de meeste, sommige vallen natuurlijk groot uit) de kleertjes maat 56 dus te klein gaan zijn wanneer ze over de 56 cm gaat...

@hier, druk en vermoeiende dagen gehad! veel werken verjaardagen en bezoekjes. erg leuk maar ook heel moe nu. morgen wil ik lekker even de voeten omhoog en knuffelen met onze meid (en wanneer ze slappt hier lekker bijkletsen)
    nu nog even de drukke daagjes afronden met koken en het huis weer helemaal netjes maken.

fijne avond!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    doglover: Ik kan me helemaal voorstellen dat die duidelijkheid nu gewoon zó belangrijk is. Weten waar je aan toe bent.. rust! Fijn dat je heel even wat voor je zelf hebt kunnen doen en je batterijtje weer wat hebt op kunnen laden. Hopelijk komt die duidelijkheid er nu ook echt snel -en uiteraard naleving van de afspraken.

kwebbel: Lijkt me super om die reacties van je kindjes mee te maken. Je bent er -voor kindjes- natuurlijk best lang niet geweest... Balen van het kolven :( hopelijk went je lijf er snel aan en wordt het snel beter. En anders misschien ook net als chikai aan de domperidom in geval van nood?

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kijk eigenlijk niet zo naar haar lengte.. maar naar de kleertjes. Je krijgt er wel zicht op op een gegeven moment.
    Toevallig keek ik van de week nog eens wat kleren na en had ik een mt 74 in m'n hand - maar die past nu dus ook. Terwijl ze verder écht in 62 zit. Maar als ik merk dat bij een maat ineens toch meerdere dingetjes krap of kort worden, dan pak ik de volgende er alvast bij. Vaak draagt ze dus een tijdje 2 maten... en langzaamaan verdwijnt er steeds meer van de kleinste maat uit de stapel...

maar wel dus af en toe de grotere kleertjes vergelijken met de huidige, want sommige dingen vallen gewoon onverwachts heel klein en als je dan eigenlijk in die maat zit, past het al niet meer...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

en tot slot : Ik heb hem gekocht :) - de montego liberty :) - ben er helemaal blij mee. Tóch de groene, die ik in het echt toch wel érg mooi vond (internet plaatjes vielen wat tegen) . Wel maar 3 versnellingen i.p.v 7 . Maar eigenlijk vind ik dat wel prima. Als je ze hebt gebruik je ze - maar ik denk dat ik ze niet mis verder.
    Voor de prijs was dat dus ook weer wel leuker.. kwam uit op 370 uiteindelijk. Wel nog een achter-fietsstoeltje er bij voor de oudste- van bobike -dus wel prijzig maar oke... Die moest er toch nog komen.

Gazelle bloom hoor ik trouwens ook goede verhalen over :) maar het woordje 'Gazelle' - maakt hem voor ons gelijk te duur helaas

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Heee leuk Athina, en dan toch de groene! Verrassend! Veel plezier ermee, het lijkt me heerlijk, lekker fietsen met je kids! Enne, die conditie, gewoon met kleine stukjes beginnen!

Doglover: kan me voorstellen dat je eindelijk wel zekerheid wilt hebben ja, dat is voor jullie als gezinnetje ook veel fijner. En prettig, eindelijk ongi.
    Ik ben benieuwd wanneer mijn volgende weer komt.

Kwebbel: stom he, ga je kolven omdat je moet werken, holt je productie achteruit. Ik merk het ook en heb nu een week gewerkt. Ben benieuwd hoe dat het deze week zal gaan, ik denk dat het ook wel zal gaan schelen als je wat meer ritme en rust weer terug hebt gevonden in je werk, in combinatie met je nieuwe leven als mama! (dat hoop ik tenminste)

Kleertjes: Thijs heeft echt nu dik maat 62 aan, maat 56 wordt echt in alles te klein. Zelfs z'n jasje... en de volgende maat die ik heb, is 68. Hmm, dan maar even te groot.
    Het gaat bij Thijs dus aardig op met z'n lengte, maar het is ook wel heel wisselend hoor. Kleine maatjes 62 liggen al op de stapel te klein.... En als ik dan zijn eerste kleertjes zie liggen, maat 50, kan ik me al niet meer voorstellen dat hij daarin heeft gepast!!!

Mijn man is vanavond pas laat thuis, Thijs heeft vanaf half zeven in de draagdoek geslapen en ligt nu in zijn bedje, dus ik ga ook lekker naar bed. Goed uitrusten helpt ook bij meer kolven he, en ik ben gewoon moe.... De rest van de week (=werken) kost weer energie genoeg waarschijnlijk!

17. Mamavaneenzoon

18 jan 2011
    25
    0
    0
    Zwolle
    Hier nog een oktober mama :) Mijn zoontje is geboren op de laatste dag van die maand! Om 21.27 uur, woog 4500 gram en was 57 centimeter lang! Sluit me graag bij jullie aan!
    x Carool

18. Mamavaneenzoon

18 jan 2011
    25
    0
    0
    Zwolle
    Wat doe jij in het dagelijks leven, werk school enz?
    Ik ga vanaf 31 januari weer aan de slag! 1 dagje school en 2 dagen stage. Ik was nog bezig met een (extra) opleiding toen ik zwanger raakte.

Vind je dat leuk?
    Vond het erg leuk, deed kinderopvang.

Hoe is je gezinssamenstelling? Getrouwd? Al lang bij elkaar?
    We zijn niet getrouwd, wel vanaf volgende week geregistreerd partnerschap. En we zijn nu 3 jaar samen.

Heb je broertjes of zusjes?
    Ik heb 1 oudere broer van bijna 32 jaar.

Hobby's? Wat is je lievelingsmuziek? Lievelingsfilm?
    Hobby's: lezen en koken
    Lievelingsmuziek: Hou echt van alles, behalve Nederlandstalig.
    Lievelingsfilm: The Notebook

Waar kijk je graag naar op tv?
    Comedy's als That 70's show. Verder GTST op z'n tijd.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    welkom ! Leuk dat je gelijk de lijstjes (die laatste is pas sinds gisteren neergezet door ik meen cherryaiden :) )

nog een leuke om in te vullen is het lijstje met lengte en groei enzo.. zal hem even zoeken... Flink kindje heb je gehad - ben benieuwd hoe groot hij nu is?

maar welkom :)

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    +/- 12 weken
    Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid
    Kwebbel----Jelmer----54 cm-----4280 g-----67 cm-----8640 g----13 cm-----4360 g
    Skatjuh --- Jasper----52 cm-----3590 g-----61,5 cm---7235 g----9,5 cm ----3645 g
    Nike--------Mees-----51 cm-----3540 g-----63,3 cm---5990 g----12,3 cm----2450 g
    Regenboogje-Stan----45 cm-----2435 g-----55.8 cm---4830 g---10,8 cm----2395 g
    InCognito---Olivier----51 cm-----3745 g-----59 cm-----6140 g----8 cm-------2395 g
    Amaryllis----Imee-----49 cm-----3440 g-----60,5 cm---5830 g----11,5 cm----2390 g
    Gwn--------Amy------50 cm?----3105 g-----61 cm-----5370 g----11 cm------2265 g
    Inlove------Lune------52 cm?----4200 g-----62 cm-----6300 g----10 cm------2100 g
    Chikai------Thijs------50 cm-----3260 g-----59 cm-----5130 g----9 cm-------1870 g
    Escal------Sem-------50 cm-----2970 g-----55.8 cm---4710 g----5.8 cm-----1740 g
    Athina-----Katelynn----51 cm-----3840 g------60 cm---5460 g----9 cm-----1620 g
    Paloe-------Liam------50 cm-----3800 g ----60,5 cm---5300 g----10,5 cm----1500 g

Deel Deze Pagina