@schoonmoeders, hier een heerlijke schoonmoeder. ze is pas een keer op bezoek geweest en belt af als ze zegt te komen. ze is dan te moe om te komen of vind 10 minuten rijden wel erg ver om even langs te komen. merk echt dat ze van haar eerste (!) kleinekind houd! als ze er dan is dan is het alleen maar zeggen hoe goed alles bij haar was toen mister escal klein was en hoe goed ze het nu heeft ingericht op een logeerpartijtje tegenover ons (flauwekul want heeft gewoon een bedje van vroeger en een matrasje wat ik zelf heb gehaald) ook zegt ze dat ze nu nog wel leuk is (sem) maar als ze groter word is er niets meer aan. als ze een paar maanden is doelt ze dan op. heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke schoonmoeder!!!! sorry moest er even uit, zal jullie de uitgebreide versie besparen.
Dat blijf ik toch zo maf vinden, dat iedereen zo anders reageert op de hormonen van de pil...de een kan niet zonder, zoals jij, en de ander kan niet met! Ikzelf wordt echt zwaar depressief van de pil, was er zowaar aan gewend geraakt maar voelde me zo lekker en licht toen ik stopte! Alsof er een glazen stolp boven me weg werd gehaald en ik weer tot leven kwam, heerlijk. Daarom wil ik niet meer terug aan de pil...de nuvaring heb ik in het verleden wel eens geprobeerd, en die beviel prima dus dat gaan we gewoon weer doen. Het alternatief is condooms of elke dag temperaturen om niet zwanger te raken en dat lijkt me ook niks... Welke pil had je trouwens? Echt een zware? Oh en bedankt voor je leuke opmerking over de foto van Imee, ik zat stiekem te hopen dat iemand er nog wat over zou zeggen hihi Oh trouwens, hoe lang kan je afgekolfde melk buiten de koelkast bewaren? Ik heb er wel eens over zitten te denken om een flesje mee te nemen als we de deur uit gaan, maar ben bang dat het dan overstuur raakt...
@pil, ik heb inderdaad ook een opgelucht gevoel vanaf ik ben gestopt. ook veel minder hoofdpijn dan voorheen. we gaan nu aan de condooms maar denk toch uiteindelijk weer terug te gaan aan de pil, toch het makkelijkste. weet alleen nog niet wanneer aangezien ik eerst even mijn cyclus weer natuurlijk wil hebben lopen.
anticonceptie: ik kreeg altijd veel migraine van de pil, zeker 2x in de week, dus ik wil liever niet meer aan de pil, dus ik denk dat ik voor een spiraaltje ga. vandaag is de koorts al wat minder gelukkig, dus de antibiotica slaat aan. Heb wel contact gezocht met een lactatiekundige omdat dit al de tweede borstontsteking is in een paar weken tijd. Ze belt me nog terug. Mijn moeder mag morgen waarschijnlijk naar huis. Ze is nierpatient en als ze koorts krijgt moet ze altijd opgenomen worden, omdat ze een donornier heeft en er dan meer risico op afstoting is. Ze had afgelopen weekend ineens 41 graden koorts, dus vandaar de opname. Ook waren de bloedwaarden niet helemaal goed, ze vermoeden dat ze ergens een ontsteking heeft, maar ze hebben niet kunnen vinden waar, dus heeft ze preventief antibiotica gekregen. Ze is nu koortsvrij.
@Amaryllis; In het borstvoedingsboek dat ik van de kraam heb gehad staat dat je afgekolfde melk buiten de koelkast 6 tot 8 uur kan bewaren.
Breek weer even in haha, Zag dat er iets werd gevraagd over de rechte buikspieren en de schuine buikspieren. De schuine buikspieren mag je nu al doen (die gebruik je bijv. als je uit bed komt) en de rechte buikspieren pas meestal na een week of 6. Vaak als je op nacontrole bent geweest bij de vk of gyn. Als die alles hebben goedgekeurd mag je ook weer gaan sporten. Breek weer uit.
En wie ben jij precies? Borstvoedingdeskundige of verloskundige of?? Of omdat je overal zoveel vanaf weet...(niet lullig bedoeld )
@mamavanJordy: bedankt voor de info over de buikspieren, eigenlijk wist ik dat wel al. Het is nu ruim 7 weken geleden, maar de vk of de gyn heeft mijn buik niet meer gevoeld bij de controle, dus hoe weet ik dan zeker dat het goed is? Of kan ik er vanuit gaan dat dat na die weken zo is? Was niet bepaald goed in vorm voor de zw...
Gwn: wat een lieve foto!! Mijn buikspieren heeft de vk gisteren wel gecheckt, ik stond wel even vreemd te kijken, maar toen legde ze inderdaad precies hetzelfde uit als mamavanjordy! Escal: ik leef op gratis pakken luiers van het kruidvat momenteel!! Al vanaf Thijs zijn geboorte... Mijn schoonmoeder haalt een pak, mijn moeder, mijn zussen, dan weer op een verzonnen naam... bij diverse kruidvatten in de omgeving... slecht eigenlijk he Ik maak er echt 'misbruik' van, of moet je het 'gebruik' noemen dat je de bonnen gemaild krijgt en gewoon in kleur -tig- keer kunt uitprinten??? Daar hebben ze duidelijk niet over nagedacht.... Paloe; ja, ik weet dat je zo van de pil af kunt zijn, maar voorlopig toch maar niet....Toch maar condooms, al wacht ik ook even af hoe hevig en pijnlijk m'n menstruatie zal zijn... Voordat ik de pil gebruikte had ik daar echt 2 dagen buikpijn van, dus wellicht ben ik zo om naar toch de pil.. Ik denk inderdaad ook dat de krampjes van de erwtensoep kunnen komen (prei, uien, knolselderij..), want vanmiddag en vanavond had hij ook last.. Dus die pan mag manlief opeten! Tepelhoedje ga ik ook maar eens in huis halen, het valt nu met de pijn weer mee, maar het ligt echt aan het goed aanleggen en happen volgens mij. Waar kan ik dat halen? Gewoon de drogist, of meer richting thuiszorgwinkel? Het wipstoeltje is ook nog een idee in de badkamer! Dank je!! Wat lees ik nou, leert Olaf engels en Chinees???? Hij is bijna 3, wat leuk!! Ben wel benieuwd hoe je dat aanpakt, is het toevallig met "muzzy"??? Groot gelijk dat je even gaat rusten, goed aan jezelf denken hoor! Hier is Thijs vanavond meegeweest naar de gitaarles, hij werd echt helemaal rustig en viel zelfs in slaap! Het was echt lief! Dus voorlopig mag hij mee en hoeven we geen oppas te regelen. Zelfs de docent was helemaal vertederd. Hij krijgt als cadeautje zelfs een eigen liedje, wat onze docent voor hem aan het schrijven is! Ook hebben we een proefrit gemaakt, de nieuwe auto gaan we binnenkort bestellen, het wordt een Dacia Logan... En... we hebben lekkage De wind èn regen stonden denk ik verkeerd op het raam. Gelukkig was ik er op tijd bij en heb ik er een bakje tegen aan kunnen zetten, veel handdoeken erom heen enzo. Maar toch maar even goed in de gaten houden of het vaker voor gaat komen!! (al zitten de kozijnen wel goed in de verf, dat heb ik met 38 weken zwanger nog gedaan...) Nu lekker slapen! Weltrusten allemaal!
je kunt altijd naar bvn bellen, daar heb je vrijwilligers die opgeleid zijn om advies te geven aan mamas die bv geven.... kan het trouwens niet zijn dat pelle te veel voormelk krijgt en te weinig achtermelk, als ik lees van je toeschiet refelex..... je zou kunnen proberen om hem 4 uur lang steeds aan de zelfde borst aan te leggen.....en daarna 4 aan de andere borst..... s6!
Goeiemorgen! Ok, gister was beetje rare dag wat ritme betreft (eerst heel lang geslapen, later op de dag redelijk onrustig en vaak willen drinken / zuigen, 23 u voeding en toen om 00:30 alweer), maar ze heeft uiteindelijk van 01:00 tot 07:00 geslapen! En mama ook . Wat een weer zeg trouwens! Hoop maar dat er niemand persé vandaag de deur uit moet?
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voor iets wat je gegeten/gedronken hebt in de melk terecht komt zeg maar? Dus als je iets neemt waar ze krampjes van kunnen krijgen, merk je dat dan meteen, of een paar uur later of ?
Gister zei de kraam tegen mij dat het bij alcohol en medicijnen 6 uur was... neem aan dat dat dan voor alles geldt.....
Goeiemorgen, Zit nu te kolven achter de pc. Gisteravond leek het even alsof ik ineens minder melk kolfde, nu lijkt het gelukkig weer meer te worden. Woensdag zat Caitlynn boven haar geboortegewicht en zijn wij een klein blokje om geweest. Vanochtend zijn we K. naar school wezen brengen, manlief was daar ook bij hoor, had nog ff niet alleen gewild.... Doet me enorm goed dat ik nu weg kan, ik heb zo'n hekel aan binnen zitten..... Tot zover ff korte update... Groetjes, Elleke
blijkbaar ondertussen wel aangezien je ze nu opgestuurd krijgt... vind t geen misbruik maar gebruik! alles is al duur genoeg toch.