Oh en er is niets over van mijn borsten! Na de bevalling en borstvoeding van Tobe werden ze wel weer als vanouds, maar dit keer... En dat terwijl ik nog zo'n 4 kilo kwijt wil. Dan blijft er al helemaal niets van ze over!
Yukl en Elena: Hier precies het zelfde, Jelmer is alleen maar aan het brullen en 's nachts slapen is er ook niet bij. En dan ook nog de bv die terug loopt! Heb ook al flink lopen janken vandaag. Krijg gelukkig wel de neusspray van de ha Hopelijk werkt het.
Fijn om te weten dat een paar dames met me hebben mee gedaan vandaag Hopelijk knappen onze knulletjes snel op Pelle lijkt eindelijk echt goed gecrasht. Hij ligt al sinds 1,5 uur geleden op bed, maar ik hoorde hem veel pruttelen tussendoor (gelukkig niet huilen/jammeren zoals eerder vandaag). Dus ik dacht dat het weer hopeloos zou worden, maar nu heb ik hem alweer een tijdje niet meer gehoord.
JAAAAA ik ben eindelijk bijgelezen!!! (en nu kan het niet meer want mijn batt is bijna op en heb de lader op mn werk laten liggen waar ik de komende 4 dagen niet meer heen kan omdat ik les heb..:S) INcog, meid, het enige wat ik je kan geven is een dikke digiknuffel en het enige wat ik je kan wensen is heel veel succes.. Hopelijk wordt je met de ka wijzer blijf het gek vinden dat je niet eerder bent doorverwezen! Elena lees ik nou dat je vriend door de week niet thuis is? Of werkt hij dan gewoon veel? Oh k lees al dat hij zo laat thuis is, balen zeg! Wat sneu zeg van die tandjes! WAUW die foto in de kinderstoel, wat lijkt hij al groot! En super dat hij omrolde! Karin wat handig zon draagdoekcover! K heb m even bij de favorieten gezet Ik snap wat de afkorting HSP betekent, maar niet wat het is, wat is het? Ah ik lees het al, dat gevoelig zijn voor de emoties van anderen ken ik wel. Vnd verjaardagen etc dan ook vreselijk omdat er altijd iemand is die zich niet happy voelt en dat neem ik dan weer mee naar huishet paranormale gedoe zoals ik het vind, herken ik ook. Geen idee dat het een naam had! Herken ook veel van de dingen die anderen zeggen. GrappigJ Chikai wat jammer zeg dat het genoeg kolven niet lukt zeg! SUPERGEFELICITEERD met het afronden van je studie! Enne ben je ook in te schakelen voor bruidstaarten? Wat ontzettend balen dat het dieet niet de oplossing lijkt te zijn.. Met een man individueel afspreken lijkt me nog veel spannender dan met een groep vrouwen ik zou het niet durven denk ik Doglover dat heb ik ook weleens gehoord ja, dat je van een spiraaltje depressieve gevoelens kan krijgen dus ik snap wel dat het dan niet handig is Nike ziek, alweer beter? En hihi, ik zat in mijn reacties bij te houden op welke pagina de laatste lijst stond, zodat de meest recente weer kon ordenen maar jij hebt het al gedaan alleen mamavanzoon kwam er inene tussendoor en die staat er niet in, die had ook alleen maar een berichtje geplaatst. Gefeliciteerd met je nichtje! Yukl sorry, doordat ik hier zo weinig ben, heb ik helemaal gemist waar je gesprek/sollicitatie over ging! Dus bij deze, vertel! En idd, wij mogen Liam als het even kan niet laten huilen als hij niet bij ons of iemand anders isJ Wauw, wat een groei! Dexter nee..dat is wat later op de avond toch? Wij gaan altijd om 10 uur al naar bed omdat we er om 6 uur of eerder uit moeten.. Cherry wat een leuke profielpic! Zozo, omrollen, goed hoor! Pff al aan het hapje, wat Gaat het snel he! Superfotos! Kwebbel soms vind ik het, zo je verhalen lezend, net lijken of Jelmer gewoon echt ouder is dan de andere kindjes! Zo apart, hoe verschillend kindjes kunnen zijn! He grappig dat je op bezoek gaat zeg! Kletste jij nog over de pb met haar ofzo? WOW dat verschil op de foto maar was zij niet aan de kleine kant?hij lijkt echt ouder zeg! Zwolle kan k niet eens langskomen met Olaf en Liam? Oh my dat verhaal van je bhvcursus, wat erg zeg! Man wat spannend, dat je een zws test deed, kan me voorstellen dat het zweet je even dik op de kop stond om het zo maar te zeggen die assistente .k zal maar niet zeggen wat ik wilde zeggen Gwn oh ik krijg helemaal kippenvel van je berichtje over die vriend..wat vreselijk zeg. whoo criminologie is leuk! Succes met solliciteren! Bij mij was een brief genoeg. En bovendien..ze weten al wie je bent, toch? Escal Sem is idd een stuk kleiner dan Liam, hij zit nu trouwens alleen met zn gewicht nog maar op de -1 lijn, met de rest op het gemiddeldeJ leuke fotos!!! Joyce hadden jullie eerst geen plek voor jullie zelf? Athina jemig zeg, dat is schrikken!!(raam) de montego liberty: super! Ik heb hem ook (bruin met wit) en ben er heeeeeeel erg blij mee! Hij fietst echt heerlijk! Regenboogje he balen zeg dat stan toch geopereerd moet worden! Klinkt erg zwaar, heel erg veel succes alvast! Amaryllis waar heb je theologie gestudeerd? en hey ik dacht dat je ouder was! Tessa pfff ik hoop echt dat je snel meer slaap kan pakken ben je huiverig voor een zws ivm de tussentijdse bloeding?
Liam is trouwens al een week of 3 heel erg bezig met zijn handjes, zo leuk! Hij lacht ook al zon 2 weken met geluidjes, maar dat hebben we nog niet vastgelegd. Op het moment zelf genieten we zo dat we er niet aan denken de camera te pakken Volgende week dinsdag gaan we naar de ostJ verder lopen we nu bij de kinderarts, kinderfysio en kinderpsycholoog . Psych gaan we waarschijnlijk niet mee door, we hebben het idee dat de kinderarts zich vastbijt in de stress, terwijl de fysio zegt en ons heeft laten zien dat Liam zijn bovenlichaam heerlijk ontspannen is en hij geen tekenen van stress uit lichamelijk. Zijn onderlijf daarintegen is gespannen en daar zitten ook de problemen (ontlasting, krampen). Daarbij wil de psych dat we thuis video opnamen gaan maken en dat vinden we nogal een inbreuk op onze privacy. Eerst wilden ze zelf videoapparatuur gaan installeren maar dat willen we dus echt niet geen big brother in ons huis! Heb weer leuke fotos gezien! Echt superlief! Osteopaat: Liam gaat volgende week dinsdag. Morgen moeten we met hem naar de kinderpsycholoog en de kinderfysiotherapeut. Boodschappen: wij doen 1 keer in de week boodschappen, ideaalJ Regen, wij gebruiken de zonnekap van de mc als we een klein stukje van of naar de auto moeten en anders de kinderwagen met regenhoesJ Voedingen: hier 5 voedingen, nog steeds van 180 cc met 6 schepjes. Hij dronk ze niet helemaal leeg, maar nu meestal wel. Hij krijgt dus zeker genoeg HSP meiden ik herken mezelf zo in bijna alles wat jullie schrijven!!! Zoals ik al zei in een aantal reacties, ik wist helemaal niet dat het een naam had!!! Als ik het zo lees heb ik het van mijn moeder..
@Paloe Wat leuk dat je het herkent zeg en dat de meiden die hier zo vaak waren voor de bevalling (Incog, Yukl en Paloe) het allemaal herkennen!! Veel mensen zijn blij als het een naam krijgt en ze weten dat ze niet gek zijn @hier Zit lekker in m'n vel, heb gisteren een postnatale massage gehad. Tenminste, ze masseert iedereen, maar ze had een folder van pre en postnatale zwangerschapsmassage en die had ik nog liggen. Dus was er heen gegaan en was superlekker zeg!! Kan het echt iedere net-moeder aanraden om zichzelf eens lekker te verwennen op die manier. Bij mij zat er zoveel vast en ik was daardoor zo gespannen en nu liep ik vandaag even een stuk in het bos en was ik veel rustiger. Vannacht ook heerlijk geslapen. Mark lag vanmorgen eens niet in zijn bedje te huilen, maar nu bij vriendlief (is behoorlijk gespannen vandaag) weer wel. Volgens mij heeft het wel effect op het kindje als je zelf gespannen bent. @ osteopaat Heb gisteren toch eens een afspraak bij de osteopaat gemaakt voor Mark. Vooral omdat hij toch nog best veel huilt en ik hem ook iets wil geven van verlichting. Ik heb al met al toch best een stressvolle zwangerschap en bevalling gehad (lange voorweeen, met bloeding in ziekenhuis, beste vriendin overleden, supersnelle ontsluiting maar onvoldoende persdrang en verloskundige die mij bij persen op een vervelende manier onder druk zette), en heb zo'n vermoeden dat het hem kan helpen.
Mamavaneenzoon: welkom! Een flinke knul heb je gekregen bij de geboorte, 9 pond!! Is de bevalling goed gegaan? Heerlijk zeg, zo doorslapen!! Hier nog niet hoor, of trouwens, weer niet Hij heeft een paar weken wel doorgeslapen, maar nu komt hij wel weer s nachts. Leuke banner trouwens Nike: laat je weten wat je volgens de kinderarts moet smeren voor zijn exceem? Ik ben wel benieuwd wat hij adviseert. Thijs is nu aan het vervellen en er komen korstjes op zijn exceem. Yukl; het is bijna niet voor te stellen hoe snel je leven kan veranderen he? Ik voel dat ook hoor, zo van, jeetje, een kindje erbij, nu echt een burgerlijk gezinnetje Maar ik vind het heerlijk! He bah, jouw dag klinkt niet als een fijne dag . Lastig . En je borsten, hmmm, krimp je? Ik vind dat wel lastig nu, ik wil graag mijn oude cupmaat bhs weer aan, maar ik draag nu grotere voedingsbh's. Alleen hoop ik wel straks mijn oude maat weer terug te hebben, anders moet ik allemaal nieuwe bhs kopen! Cadeautjes: goed om jullie ideeën te onthouden! Ook om specifieke dingen te vragen voor als Thijs straks jarig is . En wij willen wel nog een 2e, dus ook die tips neem ik mee! Kwebbelsnoes: wat een stomme opmerking van die assistent! Stom zeg, groot gelijk dat je daar boos over bent. Ik ben nu domperidon aan het gebruiken en ik moet zeggen, het lijkt te werken. Ik kolfde vanmorgen 140! (en dat is nog nooit gebeurt!!!) Paloe: dank je wel voor je felicitatie! En ja hoor, ik ben ook in te schakelen voor bruidstaarten Lijkt me leuk! Nee, ik heb nog niet heel veel vertrouwen in het dieet, maar ik hou vol, wellicht wordt het beter! Haha, ik vond met mijn man afspreken ook erg spannend, maar we hadden van te voren al wel heel veel gemaild en fotos uitgewisseld. Ik kan me voorstellen dat je geen big brother in je huis wil! Je moet doen waar jouw gevoel naar uit gaat hoor! Voedingen: Thijs zit op 6 voedingen, waarvan meestal 3 flessen op een dag (waarvan 1 kunstvoeding). Bv in de fles krijgt hij 150, kunstvoeding krijgt hij 180+6. Maar dit drinkt hij niet altijd op. Karin: oooh, lekker, zon massage! Heerlijk, je hebt groot gelijk lekker even iets voor jezelf! Lieve fotos! Hier weer gewerkt vandaag en vanmiddag nog een bijeenkomst over school en scheiding gehad. Meiden, niet gaan scheiden hoor, jeetje, wat daar allemaal bij komt kijken! En het kind is altijd de dupe . Nu zometeen lekker paardrijden (hopelijk nu wel droog, vorige week was ik echt kletsnat) en dan lekker douchen. Thijs is lekker aan het kletsen, echt heerlijk om te horen zeg!
@ geboorte van mijn zoon: Hier het geboorte verhaal van Daan. Heb het even geknipt en geplakt: Daan`s geboorteverhaal Mijn weeen begonnen op vrijdagavond en waren de hele nacht heel hevig. Rond 8 uur op zaterdagochtend waren ze echter helemaal verdwenen. De hele dag geen enkele wee mee gehad. MIjn verloskundige heeft me daarom rond 15.00 uur die middag doorverwezen naar het ziekenhuis. In eerste instantie om een nachtje bij te tanken, met eventuele slaapmedicatie. Maar omdat ik al over de 41 weken zwanger was en op 3 cm ontsluiting bleef steken, vonden de artsen het een goed idee te gaan inleiden. Zaterdagavond rond een uur of 10 heb ik een hormoon vaginaal toegediend gekregen wat de baarmoedermond verder moest verweken. Zondagochtend moest ik al om half 7 aan de CTG en op dat moment begonnen ook de weeen weer op te komen. Na een overleg van de verloskundigen op de afdeling mocht ik naar de verloskamer toe. Daar werden de weeen steeds heftiger. Ik had alleen weeen in mijn onderbuik en onderrug en kon dus totaal niet lekker liggen en de weeen wegpuffen. Daarom heb ik gevraagd om pijnverlichting. Ik had op dat moment 4 cm ontsluiting en daardoor was alleen een ruggenprik mogelijk op dat moment. Prima vond ik! Helaas duurde het, ivm een spoedoperatie en drukte op de afdelingen, nog bijna 2 uur voordat de ruggenprik werd gezet. En er moest twee keer geprikt worden terwijl ik helse weeen had... Maar wat een uitkomst! Van een uur of 1 tot aan mijn persweeen heb ik niks gevoeld. Zo hebben we nog even kunnen ontspannen. Rond 20.00 uur had ik dan eindelijk volledige ontsluiting en mocht al wat `proefpersen`. In het begin was het een heerlijk gevoel om bij een wee mee te mogen persen. Helaas werd het anders... Na dik een uur echt persen, was er nog geen baby en de verloskundige zag het hoofdje ook nog niet echt. Daarom maakte zij zich zorgen. Er werd besloten om een vacuum te gebruiken. Maar tijdens het persen bleek dat het kindje er bijna niet uitkon. Mijn bekken bleken veel te smal te zijn... De gynaecoloog werd gebeld (hij was op dat moment thuis...) en die kwam al snel. Even werd er overlegd of een keizersnede niet beter zou zijn, maar het kindje zat al te diep en dan zou het ook een risicogeboorte worden. Mijn weeen werden steeds onregelmatiger en op een gegeven moment voelde ik ze niet meer. Ik voelde alleen de helse pijn van onderen. Toen kreeg ik ook nog de welbekende knip, die de gyn buiten een wee om moest zetten omdat de tijd begon te dringen voor de baby. Ik moest nu 5 keer per wee persen en was echt kapot. Gelukkig waren er veel bemoedigende woorden om me heen van de verloskundige, zusters, gynaecoloog en vooral mijn vriend. Na 5 `trekpogingen` aan de vacuumpomp werd er een bloederig, slap mannetje op mijn buik gelegd. En voor ik het door had was hij weg. Hij huilde niet en zag erg blauw. Verder is het geheel aan me voorbij gegaan door de pijn. Na de geboorte van de placenta, het hechten (wat heel lang duurde), het wassen konden we na 2 uur en 45 minuten eindelijk ons mannetje bekijken op de kinderafdeling. Daan had flink wat vruchtwater ingeslikt en door de vacuumbevalling (waarschijnlijk) een hersenschudding opgelopen. Ook heeft hij bij de bevalling vastgezeten met zijn schouder. Hierom mochten we ons mannetje niet meteen vasthuouden. Dat vond ik erg moeilijk... Hij lag op een warmtetafel en mijn bed werd ernaast geschoven. Toen ik tegen hem begon te praten schoof hij steeds verder mijn kant op. Toen wist ik dat dit ventje sterk genoeg was om gauw bij ons thuis te mogen komen. Zooo heel verhaal
Zometeen naar de huisartsenpost. Mees heeft zijn laatste twee flessen er helemaal uitgespuugd. Vandaag in totaal 300 cc binnengekregen. Veel te weinig dus. Hij wil na het spugen ook niet meer drinken. Ben benieuwd waar ze ons mee kunnen helpen. Zetpillen tegen msisselijkheid misschien?
Mama van een zoon: Heftig toch weer om zo'n bevallingsverhaal te lezen. Ik vraag me af of er bevallingen bestaan waar alles vlekkeloos verloopt . Vast niet, In elk geval niet letterlijk zonder vlekken Nike: Ik hoop dat het snel verbetert voor Mees, want te weinig drinken is niet ok.
Goedemorgen, Nou Fay is gisteren wezen wennen en gelukkig ging het erg goed. Ze had zelfs al direct een uur geslapen daar. @karin, nee begrijp precies wat je bedoeld. Ik ben ook idd een type dat alles heel erg naar zich toetrekt. Moet isdd soms wat meer loslaten Leuke foto. Kan je snel terecht bij de osteopaat? Leuk stoeltje ook. @yukl, ja dat is hier idd ook ,dat mijn man man er at onhandig van ordt als ik er de hele tijd bij ben haha. Ja idd dat gevoel ja. Ik denk dan oh ik heb gewoon de zorg en verantoordelijkheid over 2 van die minimensjes. He hopelijk heb je vandaag een betere dag @mamavaneenzoon, veel succes met wennen vandaag. Nou het voordeel vond ik dat ons zoontje er al zit en ik de leidsters dus al goed ken ,maar toch zo'n klein popje weer wegbrengen is wel even moeilijk haha. Hier gemiddeld 6 flessen van rond de 100 a 120 cc. Heftig hoor je bevalling @nike, hier had ik allemaal jongensspeelgoed ,dus vroeg meisjesspeelgoed ,maar dat is bij 2 zusjes niet echt aan de orde. Ik zou denk ik een leuke bon doen. Hoe is het nu? Wat zei de happost? @kwebbelsnoes, oh jemig wat een assistente, dit kun je toch niet maken om te zeggen. @paloe, ik ben een klein beetje huiverig ,omdat ik 2x de pil ben vergeten, maar goed het zou ook simpel een tussentijdsebloeding kunnen zijn. Dit heb ik vaker. Wat betreft de psych kan ik me voorstellen dat je er dan niet mee door wil. Als het niet nodig is. Hopelijk kan de osteopaat goed helpen. Camera's zou ook niets voor mij zijn. @chikai, oh ja scheiden. Het valt me ook op bij de dochter van mijn zus op school hoeveel ouders er idd wel niet gescheiden zijn en het is vaak ellende.