Bedankt dames, we gaan zeker genieten! @Escal: ik laat haar gewoon slapen zoveel ze wil. 'S middags is dat vaak 2-3 uur. 'S ochtends en later op de middag nog een dutje van 1-1.5 uur meestal.
hihi heb je nu al iets wat je kan delen met haar gwn: Fijn weekend! hier: Huisarts was alles ok. Ring zat ook gewoon goed. Nou oke dan (had hem net weer goed gedaan) . We klooien nog wel even door. Katelynn had het prima gedaan op het kdv. Was erg lief geweest (lees: Rustig liggen spelen en lekker geslapen) , een voorbij komende papa was het nog opgevallen dat ze al zo goed kon 'pakken' met haar handjes naar de babygym -altijd leuk om te horen - ook al vind ik dat het zelf wel mee valt. Ze doet het ook pas echt zó kort. Ze had jammer genoeg maar de helft van haar flesje gedronken. Nu ze een halve dag gaat, maakt dat niet uit, kwam zelfs wel even goed uit qua planning - maar als ze ver 2 weken een hele dag gaat, zal ze daar toch ook goed moeten eten. Maar ach - daar maak ik me nog niet zo druk om. De andere kindjes op de groep zijn ook wel leuk en lief in elk geval -niet geheel onbelangrijk natuurlijk aangezien ze die de komende (bijna) 4 jaar telkens gaat tegenkomen. Maar oke - verder ben ik wel toe aan m'n weekend pff m'n man is dus ook de oudste op bed aan het leggen -ik ben kapot.. lekker uitslapen dus morgen.. Fijn weekend alvast allemaal!
Ik kijk meestal met slapen wat Stan zelf doet. Soms wil hij niet of maar kort slapen en begint hij heel hard te huilen, dan haal ik hem weer naar beneden. Maar als ie rustig blijft liggen of lekker ligt te slapen, wacht ik tot ie honger krijgt.
Katelynn ligt gewoon al bijna 3 uur te slapen!! Hoezo inspannend, zo'n eerste dagje kdv?! Echt bizar hoor.. ik hoop alleen dat ze vanacht ook nog goed gaat slapen...
@ athina: vast wel! En wat super dat het zo goed is gegaan! Ik kan me niet voorstellen dat Pelle ook zo zoet is eerlijk gezegd... Hij gaat best wel snel jammeren als hij moe wordt, kan zich daar absoluut niet overheen zetten. Dus kan zich ook niet heel lang vermaken. Ik hoop maar dat het KDV hem begrijpt.
Volgens mij doen ze veel nieuwe indrukken op op zo'n eerste dagje KDV. Ik hoop met je mee dat ze vannacht ook goed slaapt.
@ doorslapen: wat slapen er al veel kinderen door zeg! Pelle echt nog niet, die komt nog voor 1 nachtvoeding en heeft deze echt nog nodig. @ dopen: veel kinderen die gedoopt worden valt me op! Mijn man en ik zijn beide atheist dus onze kinderen zijn niet gedoopt. @ schoonfamilie: mijn schoonmoeder (schoonvader is lang geleden overleden) woont niet in de buurt dus die zien we niet zo vaak. Ze is wel lief, maar ook wel een beetje eigenaardig. Gelukkig houdt ze meestal verstandig haar mond dicht. Die dingen die ze er soms uitfloept, maken het er niet beter op namelijk Ze heeft ook maar 1 keer op Tobe mogen passen. En nu Pelle is geboren zal ze weer minstens een jaar moeten wachten. Ik laat haar namelijk echt niet in haar eentje op een baby en een peuter passen terwijl ik het zelf al flink aanpoten vind alleen (en dan zijn het mijn eigen kinderen). @ spitsuur: ik heb hetzelfde als gwn, ik heb standaard een tas klaar liggen waar praktisch alles al in zit. Daar hoef ik alleen de voeding nog bij te doen. Ik ben dus ook ZO de deur uit. Alhoewel het tijdens het ochtendspits nog wel even zoeken zal zijn denk ik (met douchen, aankleden en eten) zo met 2 kinderen.
Pelle heeft vandaag pas 460cc op Hij heeft echt zo vreselijk slecht gedronken, snap er niets van... Het is normaal al niet zo top, maar dit... Ben benieuwd hoeveel hij vanavond en vannacht nog drinkt. Zul je zien dat ie dan opeens hele flessen leeg drinkt.
Rimar: wat goed geregeld op je werk. Mij breekt het kolven wel op hoor, ik mis het contact met de collegas en even rust in de pauze. Maar voor melk heb ik momenteel veel over. Wel ga ik het aangeven bij mijn directeur, want woensdag gaat nog wel, op donderdagavond ben ik moe en op vrijdagavond ben ik kar-aan .. Heb trouwens ook een pump-style-in advanced, prima kolf! Daar ben ik echt tevreden over. Tessa: ik werk 2,5 dag (eigenlijk net iets meer). Ik kolf 3x, om 10.15u, 12.45u en 15.30u (dat zijn mn pauzes dus) Yukl: gefeliciteerd! Fijn dat je bent aangenomen voor de cursus! O jee, wat lastig dat je Pelle niet snapt. Hij kan nog niet duidelijk genoeg maken wat hij nu precies wil hopelijk leert hij dat snel!! Sterkte met het drinken, lastig hoor. Wellicht heeft hij vandaag niet zoveel honger? O en Thijs slaapt ook nog niet door hoor, hij komt s nachts ook nog. Cherry: ik ben nog niet bijgekomen geloof ik, ik vind vooral de combi met werken toch fysiek wel zwaar, dan merk ik dat ik toch nog veel wil uitrusten! (maar dat dat eigenlijk niet gaat) En ik merk dat het bv geven, het werken, het kolven, zoveel energie vreet, dat de kilos er letterlijk af vliegen En dat is ook weer niet zo goed hier. Draagdoeken: weet er iemand welke knopen je kunt gebruiken nu onze kindjes iets ouder worden? Thijs zit nog heerlijk tegen me aan, maar ik merk dat hij graag om zich heen wil kijken. En aangezien ik nog maar 1 knoop kan en die ons goed beviel, heb ik nog geen andere knopen geleerd. Eten: ja, hier ook geen ritme! Haha elke nacht is het weer een verrassing hoelaat Thijs komt. En ook overdag, soms laat hij er 4 soms zelfs 4,5 uur tussen en dan maar weer 2,5 Geen peil op te trekken. Wel merken we dat hij van die ene fles kunstvoeding veel gaat spugen, die we gaan nu geen 180+6 geven, maar 150+5. Wellicht scheelt dat wat. Athina: ai. Dat is niet zo fijn, dat het van binnen toch anders voelt dan normaal. Wat zei de huisarts? O wacht, ik lees het al. Het zat nog goed (door jezelf...) Hmmm, hou het maar wel in de gaten hoor! Rimar: heb je een speciale medela speen? Daar ben ik wel benieuwd naar! Wij gebruiken overdag de 1-2-3 van dodie. Gwn: veel plezier met het weekendje weg! En die tassen, dat doe ik ook, alleen dan al een avond van tevoren. (dit typte ik om 17.00u) Pfoe, ik ben weer thuis. Wat is vrijdag toch een slopende dag. s Ochtends een 2/3 combinatie, in de ochtendpauze kolven, dan 12.00u kids naar huis, opruimen, nakijken, kolven. Dan s middags 7/8, na 15.15u weer opruimen, kolven en dan naar huis . Nu was Thijs vanochtend ineens om 7.15u wakker en wilde niet bij me drinken, dus extra gekolft voordat ik naar mijn werk ging Ben blij dat het weekend is en dat mn man en ik nu samen thuis zijn! De domperidon werkt volgens mij goed! Ik kolfde vanochtend de eerste keer 160, en vanavond nog 130! Ik heb zelfs weer een voeding in kunnen vriezen, dat is me in weken niet meer overkomen! Hopelijk blijft het zo! Ondertussen is het bijna 21.00u en ben ik door de paginas heen . Tussendoor nog boodschappen gedaan, gedouched met Thijs, gegeten, nu even lekker bankhangen! Weltrusten alvast voor straks! .
@Regenboogje: sorry! Tuurlijk Stan! @tas: hier staat ie eigenlijk altijd klaar, na het zwemmen alles in de was, daarna weer in de tas en klaar. Trusten!
Ik baal echt vreselijk. Pelle had gisteravond om 22.30 uur nog 120cc gedronken. Daarmee kwam hij op een totaal van 580cc. Vervolgens is hij dus nog voor 2 nachtvoedingen gekomen, dus hij heeft wel degelijk behoefte aan meer. Bah. Ik hoop zo dat dit niet zo blijft, want die 2 nachtvoedingen zijn echt vreselijk slopend. 1 nachtvoeding oke, maar 2...
@Yukl; Oh balen meid! Hoop ook dat het snel bijtrekt ook omdat je studie alweer bijna start. Hoe kan het dan dat hij zo slecht heeft gedronken? Ik zal voor je gaan duimen dat hij vandaag goed drinkt
@Hier; Hier heeft Damian juist voor het eerst deze week weer een beetje geslapen. Hij kwam alleen om half 4 en binnen 10 minuten sliep hij weer. Mama is dus ook een beetje meer uitgerust Gisteravond nog de verjaardag gehad van mijn beste vriendin maar daarna was Damian behoorlijk overprikkeld dus dat was wel een beetje balen aangezien we pas om 10 uur thuis waren (uiteindelijk sliep hij rond half 12) Vandaag ook een druk schema. Zo even douchen, ontbijten en het huis doen, vanmiddag komen 2 vriendinnen en daarna mijn broertje, vervolgens gaan we bij me schoonouders eten en daarna kunnen we pas een beetje bijkomen als we vanavond weer thuis zijn. Morgen gaat Damian een paar uurtjes naar mijn moeder en dan gaan wij met mijn broertje en mijn vriendin zwemmen Een behoorlijk druk weekend dus. Hoop alleen niet dat ik de rest van de week met een uit de hum geschoten baby zit
@Doop; Leuk hoor dat zoveel kindjes gedoopt worden! Hier ook beide Atheist dus Damian wordt niet gedoopt.
@ yukl: Zo dronk ons kereltje ook eerst. Zo frustrerend, want je wilt dat hij genoeg krijgt. En de nachtvoedingen waren zeer slopend inderdaad. Wij zijn hem heel strak gaan houden qua regelmaat, dus bij moe zijn meteen naar bed en met de voedingen echt de tijd aanhouden. Dus eerst om de 3 uur en nu zit hij op 4 of 5 flessen per dag, om de 4/5 uur. En hij krijgt voor de nacht een flesje met 2 maatschepjes rijstebloem. Op advies vn het cb. Hij was in een week maar 25 gram aangekomen en toen gaven ze dat advies. De eerste dagen en nachten waren nog drama. Maar toen werd het steeds beter... Misschien kan je het overleggen met het cb of even een gesprek aangaan met je HA? @ Elena; jij studeerd ook nog? Ik ook! Ik ga straks 2 dagen stagelopen (op het kdv waar Daan ook heen gaat ) en dan 1 dag school. Officieel moest ik 3 dagen stage en 2 dagen school, maar op school deden ze heel makkelijk. Oh je hebt een jong kindje, dan doe je lekker 3 daagjes! Heerlijk. Ben ik net als jij 4 dagen bij de kleine! Welke studie doe je?