@ hier: We waren gisteravond zo moe dat we er om 21.00 uur in bed lagen En werden pas om 9.00 uur gewekt door Daantje! Beetje balen dat ik van lang slapen altijd hoofdpijn krijg, maar zo'n lange nacht is ook wel lekker hoor! @ wel/niet doorslapen: Daan kwam tot 2 weken geleden ook nog 2 keer per nacht. Hij kwam rond 0.30 uur en weer om 5.00 uur. Maar na het beginnen met regelmaat, wat rijstebloem in de laatste fles (die we verschoven van 19.00 uur naar 23.00/23.30 uur) is het nu totaal anders!
@Mamavaneenzoon; Ja ik studeer ook nog Ik studeer hotelmanagement. @Hier; Net even wat boodschappen gedaan met de kleine man in de draagzak, hij was de hele tijd klaarwakker en zat lekker rond te kijken met zijn grote blauwe kijkers Nu maar eens aan het huis beginnen
Goedemorgen dames, Mijn eerste werkweekje zit er weer op en je raad het nooit! Ben gelijk ziek Deze week ook een hoop kindjes met koorts naar huis gestuurd, dus zal wel aangestoken zijn. Dikke keel, hoofdpijn, koude rillingen en tot overmaat van ramp werd ik gisteravond ook nog ongi! Gisteren op mijn werk ook een wat minder leuk gesprek met mijn leidinggevende gehad. Er zijn blijkbaar een aantal ouders die aangegeven hebben dat ze het vervelend vonden dat ik terug kwam. Die vonden dat ik te vriendschappelijk met ze omging en dat vonden ze niet professioneel genoeg. Ze willen dus een zakelijkere overdracht. Vind dit zelf best apart, ik zorg voor hun dierbaarste bezit, het lijkt me dan toch belangrijk dat je op een "leuke" manier met elkaar omgaat. Het enige wat ik altijd deed, was ook een gesprekje aanknopen van, goh, hoe gaat het met jullie, nog wat leuks gedaan op je vrije dag enz. enz. Maar goed, als ze zakelijk willen, kunnen ze zakelijk krijgen. Voor de moeders die hun kindje naar een kdv brengen, hoe staan jullie hier tegenover? Sorry voor mijn klaagpost, maar het zit me echt dwars allemaal. Leidinggevende zei ook dat als ik hierin de komende maanden geen verbetering laat zien, dat mijn contract ws niet verlengd wordt! Jelmer heeft trouwens zieke mama gelukkig wel weer een keer door laten slapen. Vannacht om 0:15 gingen we naar bed, toen Jelmer nog gevoed en hij kwam pas om 8:50 weer!
hoi meiden, ik zit even met een dilemma: mijn zoontje is de laatste tijd aan het spoken 's nachts, waardoor ik erg moe ben. Hij 'gooit' zich vol met een paar voedingen en slaapt om 20.00 tot plm. 4 uur 's nachts maar nu is het spoken de laatste tijd. Soms 2 keer, kom nauwelijks aan slaap toe. Nu wil ik hem bv in een flesje gaan geven met wat rijstebloem. Dus die 'extra' voeding van 20.00 gaan we dan verschuiven naar 22.00 a 23.00 uur. Daarvoor moeten we hem wakker maken denk ik (doen jullie dat ook). Graag jullie advies hierin, bedankt alvast!
Nou ik heb ook 2.5 jaar op een kdv gewerkt en deed hetzelfde als jou hoor! een beetje interesse lijkt mij inderdaad ook goed. misschien dat er sommige ouders vinden van niet... misschien inderdaad wat minder vragen en gewoon zeggen wat de kleine heeft gedaan dan ja. moet wel zeggen dat ik het erg vreemd vind hoor! ik zou zelf ook graag wat meer "band" hebben met de leidsters dan alleen; hier is je kind ze deed het goed. maar ja ben zelf ook wel een beetje een kwebbel hahaha. succes ermee, kan begrijpen dat je je hier niet lekker over voelt.
denk dat het een goed idee is om de avondvoeding te verlaten. nu lijkt het erop dat hij ipv een nachtvoeding weg heeft gelaten een avondvoeding weg heeft gelaten. hij slaapt namelijk naar mijn mening wel goed door alleen voor jullie op de verkeerde tijd. als je de voeding rond 22.30 geeft en hij hetzelfde aantal uren slaapt dan zou hij sochtends om half 7 ongeveer wakker worden denk ik... qua rijstebloem en bv kan ik je niet helpen. hoor morgen wel hoe het vanacht gegaan is
gister gewerkt en vanacht om 3 thuis, manlief heeft de ochtend voeding gedaan dus lekker tot 11 in bed kunnen liggen heeerlijk. moet wel zeggen dat het lichamelijk nogal wat vraagt, vooral omdat ik eerst op kantoor (lees luie reet) zat en nu echt actief bezig ben, dat in combi met de bevalling/zwangerschap phoe, heftig. kilo's vliegen er wel af haha, ben nu al 5 kilo lichter dan voor de zs!! nog 3 te gaan voor mijn streefgewicht!!!!
Lief he?! Was ook echt een smeltmoment hoor... @ Kwebbelsnoes: Wat raar dat de ouders je te persoonlijk vinden?! Ik zou het juist leuk vinden om de mensen die overdag voor mijn kindje zorgen te leren kennen! Je wilt toch weten wat voor vlees je in de kuip hebt, en als jij het gesprek met ze aan gaat hebben zij juist ook de mogelijkheid om dingen te vragen/aan te geven...dus ik zou denken dat dat juist positief is. Maar goed, als je leidinggevende vind dat het anders moet heb je waarschijnlijk weinig keus. Sterkte, ik hoop dat je een manier kunt vinden waar je jezelf happy bij voelt! @ Regenboogje: Wat vervelend dat jullie die voorlichting gemist hebben! Ik vind het wel apart dat ze jullie zo kort van tevoren pas ingelicht hebben...en niet netjes ook! Wij willen Imee laten 'opdragen'. Dat is iets wat vaak gebeurt in minder traditionele kerken. Het heeft wel dezelfde betekenis, namelijk dat je God wilt bedanken voor het kindje wat je hebt gekregen en wilt vragen om hulp in de opvoeding + zegen voor je uk. Wij doen dat door voor in de gemeente voor haar te bidden. Op zich kan zoiets thuis natuurlijk ook, maar we vinden het ook mooi om de mensen om ons heen daarbij te betrekken en daarom doen we dat in de kerk. Meestal gebeurt het opdragen als een kindje nog pas geboren is, maar wij hebben er voor gekozen om er iets langer mee te wachten omdat Imee toen zoveel huilde. Nu is alles in wat rustiger vaarwater aan het komen, en kunnen we er straks relaxed staan. Ik heb er best zin in!
@ kwebbelsnoes: Wat idioot! Mijn hemel, zit hier zo ongeveer met een open mond te lezen... Ik heb voor ik zwanger raakte stagegelopen op een kdv waar elke leidster dit doet! En mijn zoontje gaat juist vanaf februari naar dit kdv omdat de leidsters zo heerlijk enthousiast zijn, ook naar de ouders toe... En ik ga daar weer 2 dagen stagelopen... Vind het echt belachelijk dat ouders dit zeggen en helemaal dat je leidinggevende ook zo denkt??! Ga je er nu nog wel met een lekker gevoel naar toe?? @ denise38: Wij doen ook wat rijstebloem in zijn laatste fles en het werkt hier heeeeel goed! We maken hem nu rond 23.00-23.30uur wakker (echt even wakker, dus luier verschonen enzo). Dan krijgt hij 210 + 7 en dan nu 2 maatschepjes rijstebloem. Dan slaapt hij tot zeker 8.15 uur en soms zelfs tot 9.15! Alleen zou ik wel met minder dan dit beginnen hoor... Wij deden eerst net 1 maatschepje vol, want die darmpjes zijn niks gewend he. Maar langzaamaan toch een tweede schep erbij gedaan. En een heerlijk resultaat
Mamavaneenzoon: Nee, ga er niet met een lekker gevoel heen. Ik hoef namelijk niet te werken, ik werk omdat ik het leuk vind. En op deze manier gaat de lol er wel van af. Zit er serieus over te denken om wat anders te zoeken, maar aan de andere kant, 1 april ben ik aan een vast contract toe en als ik die zou krijgen, is dat natuurlijk ook wel erg prettig. Ik hou gewoon de vacatures in de regio in de gaten en als er wat voorbij komt wat me leuk lijkt, ga ik misschien wel solliciteren. Het lijkt me namelijk ook wel leuk om op een peuterspeelzaal te werken en dan zijn het maar halve dagen en dat is ook wel lekker.
@ elena: balen dat hij zo overprikkeld was. Maar ik moet zeggen dat wij dat dus ook nooit doen, de kinderen 's avonds meenemen naar een verjaardag. We gaan dus altijd apart van elkaar (niet dat dat zo vaak voorkomt: de meeste mensen in onze omgeving vieren hun verjaardag niet). @ mamavaneenzoon: we hebben al een paar weken een strakke regelmaat, dus dat is het niet. Sterker nog, we zijn pas 1 keer bij iemand langs geweest met hem. We blijven altijd thuis omdat hij zo ontregeld is. Rijstebloem gaat denk ik niet werken, want het probleem is juist dat hij overdags te weinig drinkt. Bovendien wil ik zijn darmpjes liever niet prikkelen voor de 4 maanden. Ik ga inderdaad wel de kinderarts of het CB bellen maandag, want dit gaat echt de verkeerde kant op. @ kwebbelsnoes: is dat serieus de reden waarom de ouders jou liever niet zien terug komen? Ik kan het moeilijk geloven eerlijk gezegd want ik snap echt niet waarom dat zo'n probleem is. Natuurlijk kan het zo zijn dat ze dat liever niet hebben, maar om dan mogelijk jouw contract niet te verlengen...? Ik zou eens aandringen bij je leidinggevende of dat de echte reden is hoor. Ik zou misschien eens gaan polsen bij collega's of zij een idee hebben. Kan me in ieder geval voorstellen dat je dit heel erg vervelend vindt! @ late voeding verlaten: heeft hier dus weinig effect. Hij komt hoe dan ook nog een keer 's nachts, of hij nou om 19.00, 20.00, 22.00 of 22.30 uur een voeding krijgt. Maakt allemaal niets uit. En we hebben het allemaal ook minstens een week volgehouden.
Pfff het gaat echt zwaar bagger hier. Pelle drinkt nog steeds veel te weinig, slaapt vreselijk onrustig, ik hoor de hele tijd voeding omhoog komen. Volgens mij heeft hij gewoon weer erger last van de reflux. Lekker dan, ik dacht dat dat juist minder zou worden als ze ouder worden? Bah, kut zooi. Hadden we het eindelijk allemaal een beetje onder controle, gaat het weer slechter en begint het hele gezeur opnieuw.
Yukl: Ik vind het ook raar. Heb vlak voor ik de ziektewet in ging tijdens mijn zw.schap nog een functioneringsgesprek gehad en toen was alles nog helemaal prima en moest ik vooral zo doorgaan en nu ineens dit. Vervelend dat Pelle nog steeds zo slecht drinkt!
@Yukl; He balen zeg! Hoeveel heeft hij tot nu toe op? @Kwebbel; Beetje apart van die ouders Ik zou inderdaad ook bij mijn leidinggevende aandringen voor de ware reden.
Yukl; ik leef met je mee . Nachtvoedingen breken je op een gegeven moment echt zo op. Hier ook nog steeds, Thijs komt zo wie zo elke nacht, soms 1, soms 2 keer . Pittig he . Kwebbelsnoes: jeetje, waar die ouders over klagen! Nu heb ik geen ervaring met kinderdagverblijven, maar ik probeer op school ook altijd op een gezellige en open manier gesprekken te voeren met ouders, dat wordt veel meer gewaardeerd als de zakelijke manier! Ik lees net dat je een goed functioneringsgesprek hebt gehad net voor je verlof, dat zou ik dan toch nog eens aankaarten bij je leidinggevende! Dat is toch raar, nu ineens een of twee weken aan het werk en dan dit .
@Gwn: Oerol is leuk! Ga je ieder jaar? Veel plezier op je weekendje weg. @Rimar: Wow om 5 uur opstaan. Ik vind kwart over 6 al vroeg! @Escal: Knap inderdaad dat Sem zo lang in de box heeft geslapen. Hier lukt dat al een hele tijd niet meer. Gelukkig gaat het in bed erg goed de laatste tijd! Ik laat hem trouwens gewoon slapen zo lang als hij wel. Behalve als het etenstijd is. @Chikai: Noorwegen! Ik ben echt verliefd op dat land. Jammer alleen dat de afstanden zo groot zijn en het erg duur is. @Elena: Wow samen op de bank in slaap vallen. Dat is hier nog niet voorgekomen. En wat fijn dat je je schholdagen zelf mag bepalen. @Kwebbel: Jij ook al zo'n haaruitval. Als ik 's ochtends gedoucht heb, dan heb ik ook hele plukken in mijn handen bij het uitkammen. Bah wat balen van de klachten van de ouders. Ik vind het altijd wel leuk als zo geinteresseerd in me zijn. @Cherry: Komt de ontlastig niet door het groentehapje? Oh ik lees nu dat je dat zelf ook denkt! @Doglover: 900 cc is niet te veel hoor! Zo lang ze maar niet meer dan 1000 cc drinkt is het volgens mij ok. @Tessa: Wow een nacht zonder fles. Hoe is afgelopen nacht gegaan? @Yukl: Gefeliciteerd met je toelating tot de cursus! Super goed! Bah, twee nachtvoedingen is echt geen pretje. Kun je misschien proberen om rijstebloem in zijn laatste fles te doen? @Karin: Wanneer ga je werk zoeken? Bevalt het nu nog om lekker thuis bij Mark te zitten? Kan ik me namelijk heel goed voorstellen. @Inlove: Vreemd he dat verschil in hoeveelheden drinken. Hier is het ook steeds weer een verrassing. @Mamavaneenzoon: Was het gezellig bij je opa en oma? Way fijn dat je school zo flexibel is. Wat doen je voor studie? @Athina: Hoe is het eerste dagje op het kdv gegaan? Lees dat jij luiers en melk mee goed geven. Dat is hier niet nodig. Oh lees dat het allemaal goed is gegaan. Wat fijn! @Regenboogje: Wat balen van de informatieavond voor de doop zeg. Ik hoop dat je snel weer wat beter slaapt! @Denise: Fijn dat je weer wat beter hebt geslapen. Hopelijk zet het door! @Amaryllis: He van dat opdragen heb ik nog nooit gehoord. Mooi gebaar hoor. @Chikai: Wow wat een druk dagje zeg! Geniet van je weekend. Lekker uitrusten. @Kolven: Ik kolf nog twee keer per dag in de ochtend en avond. Ik heb het twee weken op mijn werk gedaan. Op zich lukte dat goed omdat ik in een afgesloten ruimte kan zitten. Maar ik ben nu aan het afbouwen. Dus overdag op het werk is niet meer nodig. @Mezelf: Ik ben volgens mij wel goed hersteld van de bevalling en zwangerschap. Kilo's zijn er allemaal af. Nog wel wat rolletjes op mijn buik. En mijn conditie is nog verschrikkelijk slecht. Ik sportte 2-3 keer per week tot 4 weken voor de bevalling. Nu doe ik niets (ja af en toe wii-en). @Dopen: Hier geen doop. Vriend en ik zijn atheist. @Schoonfamilie: Die woont niet echt in de buurt. Komen af en toe langs om Mees te zien. Maar met onze zorg voor Mees bemoeien doen ze gelukkig niet. Vandaag mijn nieuwe nichtje Iris bewonderd. Wow wat is ze klein zeg! Kan me echt niet meer voorstellen dat Mees ook zo klein was. We hebben ze even naast elkaar gelegd op het kleed. Wat een verschil al! Verder is Mees nog steeds niet de oude. Hij drinkt nog veel minder dan normaal. En daar moeten we heel veel moeite voor doen.
@Yukl: balen zeg, met het drinken en onrustig slapen! Succes ermee, ben benieuwd of het Cb er wat mee kan. @Kwebbel: idd gek, maar ik heb ook geen ervaring met kdv... Misschien vonden ze er bemoeizuchtig overkomen ofzo? Niet dt ik dat zou vinden, maar probeer te bedenken wat die ouders erop tegen kunnen hebben. @doop: hier ook allebei atheïst, dus geen doop. @hier: gezellig! Bij oma gaat het ook helemaal goed heb ik vanochtend gehoord, dus dat is fijn. Werd na de voeding van 23:00 alleen om half 5 even wakker, maar sliep zelf verder en toen om 06:30 echt wakker. Die rijstebloem, mag dt wel al wat eerder dan? Niet dat dat hier een optie hoor, want geef de laatste voeding liever live, maar vraag het me af. Misschien de voorlaatste voeding, dus voor het naar bed gaan?
@Nike: we roepen altijd heel stoer dat we 'elk jaar' gaan idd, maar we zijn dit jaar pas 3 jaar bij elkaar, en vorig jaar konden we echt niet door het flauwvallen in mijn zw, dus we zijn pas twee keer geweest. Bedoeling is wel om er een beetje een traditie van te maken
@ Nike: Ja heel leuk bij mijn opa en oma Vinden het altijd zo gezellig als ik met Daan langskom! En ik doe de opleiding kinderopvang. Extra studie.