Goedemorgen dames, De lactatiekundige heeft gisteren eind van de middag teruggebeld. Ze heeft een hoop tips gegeven, nu hopen dat het werkt. Volgens haar worden borstontstekingen zelden veroorzaakt door een bacterie, maar vaak door een andere oorzaak. Doordat het bij mij steeds zo ontzettend snel komt opzetten, vermoed zij dat ik erg gevoelig ben voor kou, waardoor mijn melkkanaaltjes dichtslaan en de voeding niet goed doorstroomt. Dus is het belangrijk om mijn borsten goed warm te houden en voor het voeden even goed warm te maken met warme doeken of een warme pittenzak, zodat de melkkanaaltjes goed open gaan. Wat ook nog een oorzaak kan zijn is erg vette melk. Als je erg vette melk hebt, zetten zich vetdeeltjes af die dus achterblijven in de melkkanaaltjes en die dan gaan ontsteken. Is dat het geval kun je bij de drogist Lecithine halen, dat is een voedingssupplement dat er voor zorgt dat je melk minder vet wordt. We moeten straks met Jelmer naar het cb, dus mocht hij nou extreem veel aangekomen zijn, dan zou het weleens de vette melk kunnen zijn, dus dan ga ik dat voedingssupplement proberen. Chikai: Gelijk heb je hoor Het is dat ik die bonnen niet in de mail heb gehad, anders had ik het ook gedaan!!! Ik krijg steeds kortingsbonnen voor de Etos,voor 3e pak Pampers gratis, dus daar doen wij het maar mee, scheelt toch weer. Doglover: Wat heerlijk dat je weer naar buiten kunt, knap je echt van op. Gwn: Fijn dat Amy uiteindelijk een flinke poos heeft geslapen.
@pampers, klopt het trouwens dat de prijs omhoog is gegaan van de acties? zie alleen nog maar aanbiedingen van 3 voor 25 euro ipv de eerdere 3 voor 20 euro... @kwebbelsnoes, hopelijk is het een van de twee en ben je snel van het gerommel af!
Gwn: ik heb het nagevraagd bij het bureau, en daar zei de arts dat je voeding wat jij zelf eet, na 12 uur ongeveer in je melk zit. Hier klopt dat ook wel. Eet ik bijv. 's middags erwtensoep, krijgt hij 's avonds last. En van het avondeten merk ik de volgende dag (dus niet 's nachts al!) reactie. Doglover: wat fijn he, lekker weer even naar buiten! Rustig aan doen hoor, wat ook die kleine stukjes hakken er nog goed in, merkte ik ook aan mezelf. Escal: dan hebben ze toch iets geleerd bij het kruidvat.... Wie er nog digitale bonnen wil hebben die geldig zijn tot eind november, stuur maar even pb! De gratis luiers zijn tot eind november. Hier heeft Thijs gisteren om 22.15u een voeding gehad, en toen pas weer om 5.45u vanmorgen! 7,5 uur later!! We hebben dus heerlijk geslapen! Hij is echt aan het regelen, gisteren had hij maar 6 voedingen, met regelmatig 4 à 5 uur ertussen.. En nu heeft hij er dus pas 2 op... Het is niet al te best weer nee, wat een wind! Dat wordt lekker binnen blijven vandaag, en even snel boodschappen doen met de auto denk ik!
@Chikai: wat lekker zeg, zolang geslapen! @Kwebbel: Hoop dat 1 van de tips helpt! Die ontstekingen steeds lijken me echt vreselijk. @hier: gister uiteindelijk toch maar wakker gemaakt na een uur of 5, maar toen dronk ze maar iets van 80 ml (gekolfde melk), terwijl dat eerder toch meer 105 ofzo was. Maar ja, ze drinken vast ook niet altijd even veel... Eigenlijk is zo'n flesje met maatverdeling maar vervelend, wordt je veel sneller onzeker van . De rest van de dag was wel erg rommelig. Had steeds het idee dat ze wou eten, maar hapte niet goed, draaide weg, enz. Leek ook of ze krampjes had, met speen ging het wel goed. Hoe doen jullie dat met een speen? Spugen ze die uit als ze wél honger hebben? Of steeds proberen aan te leggen en als ze dat niet/nauwelijks doen dan pas de speen? Ik denk dat ik haar vandaag toch maar echt uit zichzelf laat komen, ze zal het zelf wel het beste weten, of niet? En dan de plasluiers en het gewicht in de gaten houden. Misschien ga ik het nog even navragen bij de lactatiekundige op het forum hier.
@gwn, succes, hoop dat de lk je kan helpen hiermee. @ slapen, heerlijk doorgeslapen vanacht, al de tweede nacht op rij!! hopelijk is dit het nieuwe ritme maar ben er bang voor haha. vanvan vanacht 12 tot vanmorge 8.15 (toen heb ik haar wakker gemaakt) slaapt wel moeilijk in.. hebben jullie dat ook? zodra ik haar in bed leg begint ze te huilen, soms helpt een speen maar heb haar gister maar even laten huilen.. na een kleine 10 minuten sliep ze (leek een uur!)
Ben nu op zolder bezig met het uitzoeken en opruimen van de theezakjesverzameling e.d. en heb Stan nu op een oud dekbed neergelegd. Maar dat ziet eigenlijk niet uit, zo'n klein manneke op zo'n groot ding.
Escal, hier wordt ook meestal gehuild of gebrabbeld voor het slapengaan. Afhankelijk van het volume van het huilen laten we hem wel of niet huilen. Als het erg lang duurt pakken we hem ook weer op, want dan zit er vaak een boer dwars.
Gwn: ik denk dat Amy het goed zelf aan kan geven of ze wil eten of niet, slaapt ze, dan slaapt ze.. Ze wordt vanzelf wel een keer wakker voor het eten hoor! Ik denk bijv. aan Thijs afgelopen nacht, toen sliep hij ook 7,5 uur achter elkaar. Ik heb hem laten slapen, ben zelf ook niet wakker geworden... Dus had hij wel eten gewild, dan was hij wel gaan huilen. Je niet te druk maken, zolang de plasluiers goed zijn, is het goed!! En nee, wij gebruiken geen speen... Al heeft Thijs wel veel zuigbehoefte en gebruiken we regelmatig onze pink... Escal: hier huilt Thijs ook voordat hij inslaapt, meestal ook 10 minuten, soms een kwartiertje. Gaat hij echt overstuur huilen, dan pakken we hem op, maar over het algemeen valt hij hiervoor al wel in slaap. Thijs wil overdag niet in zijn bed. Nu ligt hij er echter al een uur in, en wordt wakker, huilt dan even, maar valt dan weer in slaap. Dus echt diep slaapt hij niet, maar ook hier laat ik hem wel huilen. (ook niet tot het overstuur zijn aan toe hoor, dan sta ik allang naast zijn wiegje!!) Ik ga de badkamer even schoonmaken!
@regenboogje en chikai, dankje voor jullie ervaringen. zal haar dan inderdaad maar gewoon laten huilen voor het slapen (niet te erg natuurlijk maar spreekt voor zich).. tja blijf toch moeilijk he voor moeders om hun kleine te laten huilen.. poets ze
hier heb ik nog steeds een meisje wat ontevreden is, ook met de nutrilon forte, vanochtend het cb bureau gebeld en die laten de wijk verpleegkundige terug bellen omdat ik alles wat zij als advies had al gedaan had en nog niet hielp. Chanelly die heeft nu 6 voedingen overdag van 120cc en nog 2 in de nacht van 120cc en dat is veelste veel voor haar, want ze weegt nu denk ik net 3kg, bij het cb zeiden ze ook dat dit veelste veel is, maar ze blijft na 1 a 2 uur komen na een voeding is soms even te troosten met een speen, maar dan is ze weer ontroostbaar en is ze alleen stil te krijgen met voeding, maar nu had ze vanmorgen om 9uur een flesje gehad en nu slaapt ze nog, dus ik laat haar slapen want ik moest gaan proberen naar 7 voedingen per 24uur van 100cc. Ben benieuwt hoe het allemaal gaat lopen en wat het probleem is met mijn meisje, zo is ook niets. XXX Gusam
@gusam, god wat vervelend zeg! je meisje ontevreden zien lijkt me zo erg!! en nu minder voeding is ook spannend zeg! hopelijk slaapt ze voortaan vaker wat langer tussen de voedingen door.
@Gusam: succes & sterkte! Hopelijk kunnen ze er achter komen wat er aan de hand is, want idd: zo'n ontevreden kindje is heel vervelend, voor jullie allemaal .
Ben een beetje afwezig. Pelle vraagt enorm veel om aandacht en voedingen en gisteravond zijn we tegelijkertijd met de oudste naar bed gegaan. Ik ben wel jaloers hoor op al die slapende baby's van jullie @ paloe: welkom terug! @ denise: gefeliciteerd met de kleine man!!
Haha escal wat een heeerlijke schoonmoeder Amaryllis ja inderdaad, gek he met die hormonen! Ik had geen hele zware pil, maar wel wat zwaarder dan de normaleJ Microginon 30 is gebruikelijk, ik had microginon 50. En dan nog ben ik bang dat het erdoor gaatJ Dus we deden het heel regelmatig ook nog met een condoom! Ik weet niet precies hoelang je het kan bewaren, dat hangt er ook vanaf of je ergens binnen bent of buiten blijft. En of je een koeltasje gebruikt of niet. Ik wikkel het flesje met melk uit de koelkast in een keukenhanddoek en doe m dan in de luiertas. Dan blijft het heel goed koel! Een uur of twee (als ik buiten ben) durf ik het zeker wel op die manier te bewarenJ Kwebbel fijn dat het met jou én je moeder weer beter gaat! Wel even in de gaten houden inderdaad, die borsten van jou! Elena zolang!? (bewaren gekolfde melk) dat hangt er denk ik ook vanaf wat de omgevingstemperatuur is of niet? Haha zon afdrukje.. inderdaad zeg! Voetje kan wel (bij Olaf iig) maar hand nee dat lukte toen ook nietJ Chikai tepelhoedjes hebben ze volgens mij gewoon bij de drogistJ Als ik jou was zou ik voor de medela hoedjes gaan, die vond ik veel prettiger dan die van avent. Wel goed op de maat letten! Olaf leert een beetje Chinees met Kaylan (op Nickolodeon junior) en Engels van ons, met Dora en Diego (Nick Jr) en door gewoon engelse programmas te kijkenJ Hij is ontzettend leergierig! (in dat soort dingen, tekenen kan hij nog voor geen meter) Wat leuk dat Thijs een eigen liedje krijgt! En een Logan! Leuk! Balen van de lekkage zeg!! Leg eens uit van die luiers??ik wil wel van die bonnen ga je zo meteen ff een pb sturen Wauw die tijden van Thijs! Super zeg! Gwn lekker zeg dat je een paar uur achter elkaar goed hebt kunnen slapen! Doglover zo al boven geboortegewicht! Goed hoor! Gusam als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken! Ze gaf toch ook veel over? Kan het niet zijn dat ze daarom wat meer drinkt? Omdat er ook een deel weer uit komt? Huilen: ik kan daar nu nog even niet tegen, ben er veel te moe voorJ Dus ik pak hem nog redelijk snel, vooral als Olaf ook nog eens druk loopt te doen! Heb trouwens gisteren mijn ovulatie gehadK het leven is niet eerlijk! Ik val al niet af van borstvoeding en mijn cyclus trekt zich er ook helemaal niets van aan! En omdat ik nog niet aan de pil ben was het ook nog eens een hel:S Ik ben trouwens onwijs trots op mijn buikje! zal er binnenkort eens een foto van maken. Geen idee hoeveel kg ik nog kwijt moet (mams was de weegschaal vergeten) maar mijn buikje..ja daar ben ik al wel redelijk content mee, al zit er nog wel wat werk aan (nadeel is dat mijn kont echt enorm lijkt nu haha)
he wat balen gusam . Wij hadden gisteren gelukkig een dagje met 1 fles (en dus gelijk 100 cc) minder. Hier dus het aantal cc's omhoog gegooid. Maar nu dus pas naar 120.. Het is net of jou kleintje een inhaalslag aan het maken is.. onze dame is bijna 4 kilo.. dus dat scheelt dan nog een stuk. Is ze laatst nog wel gewogen ofzo? Groeit ze ook hard op die hoeveelheid voeding? Tot mijn verbazing lijkt dat hier namelijk niet zo te zijn. Ik ben vanochtend bij het cb geweest en Katelynn is vorige week vrijdag het laatst, thuis gewogen door de kraamverzorgster en het verschil vandaag (net als toen, vóór het flesje) was 5 gram... niets dus eigenlijk. En dat terwijl ik het idee heb, dat ze zo veel eet. Nu is natuurlijk de vraag, ligt het aan de weegschaal (2 verschillende, weeghaak en weegschaal) of is ze inderdaad amper gegroeid in een week tijd en heeft ze een snelle verbranding ofzo? Ze lijkt wel in lengte behoorlijk gegroeid sinds de geboorte, maar lengte is sowieso relatief vind ik, zo moeilijk te meten. En dan zou je dat ook wel in het gewicht terug moeten zien, want mager lijkt ze niet te worden ofzo. De luiers gaan juist wat beter passen bij haar beentjes.. maar oke.. ik hoop dat ze voor jullie een oplossing hebben meid! En ik wacht geduldig een weekje af, zodat ik dan wéér op dezelfde weegschaal kan gaan wegen..
Yukl: sterkte meid, dat kost een hoop energie en tijd, dat begrijp ik! Slaapt hij nu wel wat langer? En troost je, Thijs is ook 4 weken ouder, dus dat zal ook wel schelen in slaaptijden in de nacht... Thijs kwam met 2 weken ook 8x op een dag voor voeding... Een dikke knuffel vanaf hier! Paloe: dank je! Ik zal eens kijken voor de medela tepelhoedjes. Frappant is wel, dat het liggend meer gevoelig is, dan zittend voeden. Zal toch wel aan de manier van happen liggen denk ik, of de hoogte van zijn mondje met mijn tepel.... Wat leuk zeg, dat je zoontje zo leergierig is! Dat is echt wel heel fijn!! Waar die tv-programma's al niet goed voor zijn he! Thijs heeft vanochtend lekker 1,5 uur geslapen in zijn bed en nu ligt hij redelijk tevreden in de box te 'spelen' (met zijn arm tegen een rammelaar aan te maaien en intens geconcentreerd naar de muziekmobile te kijken) En onze kraamvisite voor vanavond belden af, dus zijn we lekker met drietjes thuis. Heerlijk!!!
gusam: vervelend zeg, dat je meisje zo ontevreden blijft. athina: er kan heel veel verschil tussen weegschalen zitten inderdaad, dus zou me er nu nog niet druk om maken. wij zijn net naar het cb geweest. Jelmer was erg goed gegroeid, hij was 1,5 kilo zwaarder dan vorige keer. Hij weegt nu 5760 gram en is 59,5 cm lang!!! Heb wel een verwijzing voor de diëtist gekregen omdat ik geen koemelk meer drink vanwege zijn krampen. Daardoor mis ik natuurlijk bepaalde voedingsstoffen.
@ paloe: ik ben ook wel weer blij met mijn buik Al zit er nog wat vet aan, maar dat is straks natuurlijk weer weg. Dan is ie weer nagenoeg plat Vanochtend was ik trouwens weer een kilo kwijt, dus nu nog 6 kilo te gaan. @ Athina: die weeghaak is niet heel nauwkeurig, dus daar kan wel wat verschil in zitten. Bovendien zou het kunnen dat ze de vorige keer nog moest plassen bijv. en dit keer niet. @ chikai: wat heerlijk dat ie in de box ligt te spelen En geniet ze vanavond! @ kwebbelsnoes: wauw, goed gegroeid inderdaad!! Hm Pelle lag net volledig in coma bij mij, heb ik hem net neergelegd, ligt ie alweer flink te woelen. Balen! Hij heeft vandaag trouwens ook redelijk veel gespuugd. Als dit net zo erg wordt als bij zoonlief, ga ik echt binnenkort over op flesvoeding. Dan is het me allemaal niet meer waard.
ohhhhhh ik ben ook echt enorm jaloers op al die slapende kindjes hier. Hier nog steeds bijna elke 3 uur de fles ,ook 's nachts en dan Mason die om 5.00 er steeds uit komt. Nou ben echt gesloopt Ik mix nog steeds de forte,maar ik ga denk ik volledig op de forte over ,of flessen van 150 cc proberen. Fay lijkt iets op te knappen. Gisteren hadden we controle in het ziekenhuis. Ze weegt nu 4 kilo ,dus is in 3 wkn iets meer dan 3 ons gegroeid. Voor de krampjes adviseerde de kinderarts een beetje venkelthee voor de voeding te geven. @inslapen, Fay heeft ook moeite met inslapen. Ik laat haar niet huilen, maar dat komt ook omdat ik Mason niet wakker wil hebben. Misschien gaan we het maandag wel porberen overdag ( dan is Mason op het kdv) @denise, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!! @kwebbel, sterkte met je borstontsteking en wat is Jelmer goed gegroeid. @paloe, fijn dat je er weer bent. Hopelijk snel weer helemaal opgeknapt Haha ja lief dat je het zegt, maar dat hebben we idd allemaal al geprobeerd. In het begin hielp het nog, inmiddels helaas niet meer. Hij blijft wel in zijn bed ,maar gaat helaas niet meer slapen en na 3 kwartier is het schreeuwen. Ik wou de nijntje trainingslamp eigenlijk gaan kopen. @schoonmoeder, nou die van mij woont hier gelukkig niet in de buurt ( ze is wel een lieverd ,maar je kan haar er niet echt bij hebben) Ze woont ook ca de helft van het jaar in schotland. @escal, eind december komt er weer een 3 voor 20 actie bij Etos van de pampers. @gusam ,oh wat rot. ,Maar heel herkenbaar ook. Ik moet wel zeggen dat Fay ons wel eens fopt. Ze lijkt dan enorme honger te hebben ,maar het zijn dan krampjes.