Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Oh dat is zeker toevallig en ook wel heel fijn!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Tessa: dan had je toch een goed voorgevoel bij dat huis-niet-pluis! En wat naar van die aanrijding zeg, die man zal ook wel geschrokken zijn van zo’n woedende moeder… Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Maar wat fijn dat er met Fay niets is, hopelijk trekt het bij jou ook snel weer weg. Heb je verder veel schade?
    Ja, dat matrasje vind ik wel een ding zeg… Ik heb een superhandig campingbedje, alleen het matrasje is zo’n houten plank, met dan een dun matrasje erop. Het zit hartstikke handig verpakt, en er kan dus geen matrasje bij. Maar ik vind het ding wel erg dun. Dus een dun iets moet erbij, maar wat. Ik heb al lopen denken aan zo’n matje als extra onderlegger… maar ik weet het nog niet zo goed.

Yukl: als je nog niet ongesteld bent geweest, is je lijf volgens mij nog niet op orde na je zwangerschap en bevalling, dus wie weet hebben die kilo’s daar ook nog mee te maken…. Je niet druk maken, als jij gaat hardlopen is het er vast zo af!!

Ongesteld: hier vorige week voor de 2e keer, precies dezelfde periode ertussen als de vorige keren voordat ik zwanger was. Gelukkig nu minder heftig, en het heeft ook minder aanslag gehad op m’n melkproductie.

Voedingen: We zitten op 6 voedingen, een of twee keer live ’s ochtends (ligt eraan of ik moet werken) en dan daarna nog 4 of 5 flessen. Maar vaste tijden hebben we hier niet, al zijn we nu wel naar tussen de 150 en 170 met borstvoedingsflessen en 180+6 van die ene fles kunstvoeding. Dus komen we in totaal op tussen de 650 en 800…. Exclusief dan die een of twee keer zelf voeden. Geen flauw idee of dat goed is?

En, goed nieuws! Ik kolf per keer nu een volle fles!!! Yeee! Waar die domperidon al niet goed voor is, heb vandaag zelfs al 2 voedingen in kunnen vriezen! (ik had dus zelfs teveel vandaag!)

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    We genieten zeker!

Hee, wat goed zegt, dat hij lekker in het campingbedje slaapt :)
    En als hij nu al zo goed rolt, dan rolt hij binnenkort helemaal, let maar op, dat duurt niet lang meer :D

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Jeetje, ik had het al gelezen op hyves, maar wat moet jij geschrokken zijn zeg!!!! Wat een idioot, 'de schade valt gelukkig mee'!!!! :x
    Hahaha, lekkere overburen :p

En eh, thanx :D

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh ja, jij had dat ook met Mees, of niet dan? Heb je voor hem ook medicatie?

Oeps............ succes met Sonja ;) Je kunt die dag nooit meer overdoen, dus inderdaad, zorg maar dat je tevreden bent :D
    Wat een leuke dag morgen, alvast heel veel plezier!

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Nou nou..... waar jij al niet op zit te wachten! Ik ben blij dat het nog steeds niet terug is gekomen, maar ik ben ook heel blij dat die zwangerschapstest negatief was :p

En ja, het kan zeker komen dat je je gewicht nog niet kwijt bent omdat je cyclus nog niet op orde is. Hoe lang duurde dat na het stoppen van de bv bij Tobe?

Dankjewel :)

Ah meid, ik kan je de hand schudden, ik zit dan wel al onder mijn startgewicht van deze zwangerschap, maar nog steeds 3 kilo boven het startgewicht van de oudste en nog 7 kilo boven mijn streefgewicht!!!! Dussssssssssssss...... (en ik geef niet eens meer bv!)

Elleke: Wat gek van dat huilen.... geen idee waar dat aan ligt.
    Leuke foto trouwens!

Chikai: Wauw, wat goed van je productie zeg! Ik snap dat met die domperidon niet goed, ik kreeg dat ooit voor mijn maag?
    TOen mijn bv achteruit liep, kreeg ik oxytocine neusspray, dat hielp ook goed :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Chikai; Fijn dat de bv weer zo goed loopt :D
    @Doglover; Leuke foto!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook oxytocine-neusspray, werkt ook als een trein. Gebruik het nu alleen nog maar als ik kolf, live voeden gaat gelukkig weer prima.

Domperidon is idd een middel tegen maagklachten maar heeft als "bijwerking" dat het de melkproductie verhoogt.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: helemaal vergeten te reageren op je eerdere bericht geloof ik, maar wat goed dat Thijs zich kan omdraaien!! Leuk zeg :)
    Ik las je tekst over het campingbedje. Wij hebben een speciaal matrasje daarvoor, die je kunt opvouwen. Is te koop bij de prenatal. Even zien of ik het op hun site kan vinden... Deze: Prenatal Slapen Campingbedden Prenatal weekendbed-matras Prenatal 13816
    Oh en wat goed dat je nu toch weer zoveel kunt kolven!

@ regenboogje: hij drinkt de laatste fles op zich wel goed (de laatste 2 avonden 200cc). Maar het probleem is juist dat hij niet meer wil drinken ;)

@ gwn: haha goed idee! :D Ben je sinds je bevalling wel al begonnen met hardlopen? Ik ga nu direct nadat de jongens op bed liggen en dat is vaak al om 19.00 uur. En dat hopelijk 3 keer per week...

@ doglover: wat een mooi meisje! En leuk hoe ze zo haar hoofdje omhoog houdt! :)

@ incognito: haha als ik eenmaal ongesteld ben, ben ik er denk ik ook niet meer zo blij mee :p Ik was het na de bevalling van Tobe steeds heel heftig. Ik moet daarom ook aan de anticonceptie, maar dat schuif ik steeds voor me uit. Geen van de opties bevallen me namelijk, of hoor ik hele slechte verhalen over (laatst was iemand me aan het vertellen dat ze heel veel mensen kent die het zetten van een spiraal vreselijk pijnlijk vonden... net nadat ik had besloten daarvoor te gaan, zucht).

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: tja, die verhalen zijn er vast, maar ik vond het zetten van de spiraal helemaal niet pijnlijk! Was daarna een beetje schrijnend met lopen eventjes, en heb wel lang gevloeid (wel licht), maar verder niet. Ik verkies het echt boven de pil, voor zover ik nu heb kunnen beoordelen. Drama-verhalen hou je altijd, toch??

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: ook helemaal vergeten: leuk dat ie omrolt! Hier nog steeds helemaal niets, zelfs geen pogingen ;)

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen, vooral omdat ik de pil niet meer vertrouw (ben door de pil heen zwanger geworden - braaf elke dag op zelfde tijd geslikt) Zag er eerst heel erg tegen op. Ook hier allemaal "horror"verhalen gehoord maar het viel me echt zo mee! Het was even onprettig en zal het zeker niet elke dag laten doen maar daarna geen last gehad en geen omkijken meer na :)
    Zal het zeker nog eens overwegen als ik jou was ;)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha oke, dan zet ik het toch weer op mijn to-do-list. Blijf het wel eng vinden hoor... Ik ga sowieso vragen of een gynaecoloog het wil doen. Hebben jullie het door de huisarts laten doen of in het ziekenhuis?

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb het gewoon bij de huisarts laten doen, had helemaal genoeg van het ziekenhuis ;)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    INcog JIppie!!! Ben zo blij voor jullie dat het nu beter gaat! Echt super!!!!
    Karin haha nou ik dacht ook al niet dat ik gek was hoor;)fijn dat je zo hebt genoten van de massage!
    Die spanner hebben wij ook, die oranje van nijntjeJ Leuke foto! Cb vind ik juist altijd wel leuk, weer even kijken of alles goed gaat en hoeveel hij is gegroeidJ
    Chikai gaaf! Tegen die tijd hebben we het er nog over;) (taart) Wat super dat je kolven beter gaat!
    Knopen: ff op youtube kijken en dan Bykay intypenJ Wij hebben voor het campingbedje altijd gewoon het matrasje van het ledikant meeJ wel een gesleep maar ik voel me er prettiger bij dan bij dat harde koude ding wat bij het bedje hoort.
    Mamavaneenzoon wat een mooi bevallingsverhaal, maar wat een zware bevalling zeg!gelukkig gaat het nu goed, toch? 210+7! Wow wat veel!!!dat staat niet eens op de verpakking;)
    Nike hoe is het nu met Mees?oh, lees al dat het weer wat beter gaat, gelukkig!
    Tessa wat fijn dat het wennen goed ging! En super die flesloze nacht! Jammer zeg dat ze het niet heeft doorgezet. J hier ook rampzalige gevolgen van boxslapen (Olaf zijn slapen)
    Haha je had het dus wel goed wat die man betreft! Enne, die nieuwe maxicosi verhalen op de verzekering van die tuuut die achterop je klapte!
    Yukl oohhh ik lees met nieuwschierigheid verder of je het bent geworden of niet! JAAAAAAAAAA GEFELICITEERD!!!!:D
    Volgens de fysio zit het helemaal goed boven zijn maagstreek en daaronder nog wat minder. Volgens hem is hij in zijn maag en darmpjes nog wat onrijp en zijn bekken en heupjes zitten wat vast door de stuitligging. Hij heeft, volgens de fysio, iets minder goed kunnen ontwikkelen (darmen, maag) de laatste weken van de zwangerschap door alle weeën. Komt goed! Maarja, diagnose stress is dus weer even ter discussie. IIg lijkt het dat nu niet meer te zijn, maar het wel geweest te zijnJ
    Ronduit klote zeg die nachtvoedingen! Ik weet het nog maar al te goed van Olaf… Succes meid, ik hoop dat hij gauw gaat doorslapen! Dikke knuffel meid!!! 200 in één keer..hij kán het dus wel!
    Ik wil ook gaan hardlopen, lijkt me makkelijker dan de sportschool omdat je gewoon meteen thuis kan beginnen met sporten. Ik schaam me trouwens dood, heb het boek nog steeds niet opgestuurd, het komt er steeds niet van. Sorry!
    Elena hihi als onze kleintjes volwassen zijn zijn we nog lang niet bejaard!;) enne die vakantie…linkje?;) normaal kamperen we altijd maar nu met de 2 kids willen we een jaartje wat andersJ Super zeg dat je je dagen zelf mag bepalen!
    Rimar en..hoe beviel het werken?haha hoe je die ochtend beschrijft!
    K wat sta je vroeg op!!! Wat fijn zeg dat Mark zo lang heeft geslapen!

Cherry mijn conditie is ook nog niet wat hij was, maar wel al veel beter dan eerstJ en ik moet nog steeds 8 kilo kwijt. Heb me er nog niet toe kunnen zetten echt serieus aan Sonja te doen.. komt ook wel omdat mr paloe nu vrijdags de boodschappen doet als ik nog aan het werk ben en zich dan niet aan het sonja menu houdt… ik ga dus vanaf nu het boodschappenlijstje op donderdagavond alvast maken;) hadden jullie niet een ontzettend mooie kamer voor Aiden gemaakt? Of ben ik nou in de war..
    Athina wat ontzettend vervelend dat de nuvaring terug blijft zakken zeg!moet er niet aan denken!
    Escal hier ook geen last van uitlubbering;)
    Kwebbel wat rot zeg dat je dat te horen kreeg! Ik weet niet hoe ik het zou vinden, wij hebben een gastouder en dat is denk ik wel anders. Het zou er bij mij heel erg aan liggen op wat voor manier het gaat..hopelijk lukt het je het zo aan te passen dat het voor jou en de ouders fijn is!
    Denise Liam krijgt rond 21:00 zijn laatste fles en slaapt dan tot ongeveer 06:00.. We geven geen rijstebloem, wel zijn laatste 2 flessen wat korter op elkaar..hoop voor je dat je snel weer wat bij kan slapen!
    GWN spannend zeg van die vacature! Hopelijk ben je het geworden!
    Doglover Belgie? K dacht eerder te hebben gelezen dat jullie naar Luxemburg zouden? Leuke foto!

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Heeft iemand trouwens nog wat van Gusam gehoord??

Afvallen: ik blijf toch op 8 kilo zitten, damnit. Mja, komt ook omdat mr paloe nu vrijdags de boodschappen doet als ik nog aan het werk ben en hij dan meestal niet de juiste dingen voor het Sonja menu koopt. Dus vanaf nu maak ik donderdags het lijstjeJ Mja als ik weer op mn startgewicht zit (over 8 kilo dus) zit ik ook meteen weer op mn streefgewichtJ

Spelen: Liam kan het steeds beter! Erg fijn als ik alleen ben (of mr paloe) en ik moet Olaf uit bed halen of naar bed brengenJ

Vakantie…we moeten eerst maar een trouwdatum plannen;) zie dat een aantal meiden een vakantie krijgen (met ouders) omdat hun ouders een tijd getrouwd zijn, wij zijn vorig weekend met het gezin een weekendje naar Berg en Dal geweest en hebben met de kinderen mijn ouders een volledig verzorgd weekend naar de stad van de liefde gegevenJ

Voeding:liam zit wel aan die max bijnaJ nog steeds 5x180 met 6 schepjesJ

Tandjes: ik heb het nog eens nagekeken want ik dacht dat mijn herinnering me voor de gek hield, maar Olaf kreeg echt pas een paar maanden na zijn 1e verjaardag zijn eerste tandjes haha! Hij kon praten voor hij tanden had;)

Ochtendspits: die loopt hier eigenlijk wel relaxed meestal! We maken de avond van tevoren onze lunch en zo mogelijk ontbijt al klaar zodat we dat zo uit de koelkast kunnen pakken. De tassen van Olaf en Liam staan ook altijd al klaar, inclusief voeding voor Liam. We doen zelfs al water in de waterkoker en theezakjes in de mokken;) Mja, dat leidt er we toe dat we de wekker kunnen zetten om 6 uur, even kunnen snoozen en dan toch nog op een ontspannen manier om 7 uur klaar kunnen zijnJ

Pff mr Paloe is op oefening vanaf afgelopen vrijdag! Ik zag er echt heel erg tegenop maar het gaat supergoed! Olaf luistert ontzettend goed, echt super en met Liam gaat het ook steeds beter!(afkloppen) Ik sta om kwart voor zes op en om 7 uur zijn we allemaal helemaal klaarJEn nogmaals (ik zeg dit zo vaak) maar onze gastouder is echt een ENGEL! Ze (gek dat ze is) komt de mannen gewoon ophalen en brengen nu mr Paloe weg is! 7 uur staat ze op de stoep zodat ik mn trein kan halen en smiddags komt ze ze weer terug brengen. Echt hoor, ze is geweldig!

Slapen: Liam hebben we vanaf het begin in zijn bedje laten slapen. Olaf lieten we in de box slapen en hij is echt een rampslaper gewordenJ (ging pas doorslapen met 1,5 jaar) we weten niet of het door het boxslapen kwam,maar we willen alles doen om dat te voorkomen! En Liam slaapt gelukkig zonder speenJ hij valt er niet eens mee in slaap:D

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
  18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey goedemorgen,

hoe is het met jullie allemaal?
    Kom even laten weten dat hier alles super gaat!
    Kom alleen nu er ook weer gewerkt moet worden eigenlijk nergens meer aan toe kom uren tekort op een dag.

Ga mn best doen om van de week even terug te lezen :)

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @mamavan3; Fijn dat het zo goed gaat :)

@hier; Zo maar eens klaar maken voor cb en daarna de auto halen... vriendlief is nog net niet aan het stuiteren :p

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Flink balen! Door omstandigheden kunnen we de auto pas donderdag halen :(

Deel Deze Pagina