Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    +/- 12 weken
    Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid
    Kwebbel----Jelmer----54 cm-----4280 g-----67 cm-----8640 g----13 cm-----4360 g
    Skatjuh --- Jasper----52 cm-----3590 g-----61,5 cm---7235 g----9,5 cm ----3645 g
    Cherry----Aiden-----50 cm------3400 g-----64,5 cm-----6810-----14,5 cm-----3410 g
    Elena----Damian------50 cm ----- 3640 g------63 cm----6385 g ----13 cm----2745g
    Nike--------Mees-----51 cm-----3540 g-----63,3 cm---5990 g----12,3 cm----2450 g
    Regenboogje-Stan----45 cm-----2435 g-----55.8 cm---4830 g---10,8 cm----2395 g
    InCognito---Olivier----51 cm-----3745 g-----59 cm-----6140 g----8 cm-------2395 g
    Amaryllis----Imee-----49 cm-----3440 g-----60,5 cm---5830 g----11,5 cm----2390 g
    Gwn--------Amy------50 cm?----3105 g-----61 cm-----5370 g----11 cm------2265 g
    Inlove------Lune------52 cm?----4200 g-----62 cm-----6300 g----10 cm------2100 g
    Chikai------Thijs------50 cm-----3260 g-----59 cm-----5130 g----9 cm-------1870 g
    Escal------Sem-------50 cm-----2970 g-----55.8 cm---4710 g----5.8 cm-----1740 g
    Athina-----Katelynn----51 cm-----3840 g------60 cm---5460 g----9 cm-----1620 g
    Paloe-------Liam------50 cm-----3800 g ----60,5 cm---5300 g----10,5 cm----1500 g

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Volgens mij heb ik iets fout gedaan, alle kleurtjes zijn weg ;)

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heb trouwens zondag een meeting gehad met meiden uit het NOD forum! Onder andere Heitje, Lindanna, Lydia, Muurbloem, Antares, Jessie,Sammie, Helen:D Was echt leuk! We hebben een sierradenworkshop gedaan en werkelijk echt hele mooie kettingen gemaakt!
    Vond het best spannend, maar het was echt heel leuk:)

wanneer gaan we meeten dames?:D

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    #3684 paloe, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    +/- 12 weken
    Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid
    Kwebbel----Jelmer----54 cm-----4280 g-----67 cm-----8640 g----13 cm------4360 g
    Skatjuh --- Jasper----52 cm-----3590 g-----61,5 cm---7235 g----9,5 cm ----3645 g
    Cherry-----Aiden-----50 cm------3400 g----64,5 cm---6810-----14,5 cm----3410 g
    Elena------Damian----50 cm -----3640 g----63 cm-----6385 g ---13 cm------2745g
    Nike--------Mees-----51 cm-----3540 g-----63,3 cm---5990 g---12,3 cm-----2450 g
    Regenboogje-Stan----45 cm-----2435 g-----55.8 cm---4830 g---10,8 cm-----2395 g
    InCognito---Olivier----51 cm-----3745 g-----59 cm-----6140 g----8 cm-------2395 g
    Amaryllis----Imee-----49 cm-----3440 g-----60,5 cm---5830 g----11,5 cm----2390 g
    Gwn--------Amy------50 cm?----3105 g-----61 cm-----5370 g----11 cm------2265 g
    Inlove------Lune------52 cm?----4200 g-----62 cm-----6300 g----10 cm------2100 g
    Chikai------Thijs------50 cm-----3260 g-----59 cm-----5130 g----9 cm-------1870 g
    Escal------Sem-------50 cm-----2970 g-----55.8 cm---4710 g----5.8 cm-----1740 g
    Athina-----Katelynn----51 cm-----3840 g----60 cm-----5460 g----9 cm------1620 g
    Paloe-------Liam------50 cm-----3800 g ----60,5 cm---5300 g----10,5 cm----1500 g

Lijst zoeken: 12wekengroeilijst

5. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Misschien als het een beetje lekker weer gaat worden????;)
    Zijn er mensen die al ideeen hebben over locatie ofzo, ik woon erg uit de richting, dus in mijn omgeving hoef ik al niet te kijken.

@ hier: ik ga vanmiddag ff wegen, Caitlynn is donderdag 12 weken, dus ik wil niet wachten tot mijn afspraak van 10 februari. Dan heeft het weinig zin om het lijstje in te vullen.... Ben wel heel benieuwd of haar groei heeft doorgezet zoals ze begin van de maand gegroeid was.
    Voor mezelf ga ik straks proberen om een afspraak te maken bij het maatschappelijk werk, ik heb gewoon iemand nodig om mee te praten. Ik realiseer me nu dat je als vrouw/moeder altijd klaar hoort te staan voor anderen, maar er niet altijd vanuit moet gaan dat anderen voor jou klaarstaan. Manlief heeft mij om zijn ei kwijt te kunnen,maar ik heb eigenlijk niemand (behalve jullie dan) en ik heb het wel hard nodig. Ben benieuwd of het lukt om op korte termijn een afspraak te maken en hoe het dan bevalt, vind het wel moeilijk hoor, maar ik weet dat het goed is....
    Groetjes en een fijne dag,
    Elleke

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    zo:) elena je staat erin;)
    (100 000 keer wijzigen om hem netjes te krijgen..)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Thanks Paloe :D

@Meeten; Gaan we meeten met of zonder beebs?

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Dankjewel, ben ik weer op de hoogte ;)
    Ja, ik moest het ook voor te kolven en heel eventjes om live te voeden toen. Gelukkig gaat het bij jou weer goed!

Ja, die spiraal laat ik ook neit zetten om de pijn, dat hoor ik van iedereen om me heen, terwijl ik hier heb gelezen dat het wel meevalt, maar eh, een vriendin van me kreeg er gewoon weeën van, ging niet over en heeft t ding laten verwijderen. Dankje de KoekKoek! De pil wil ik niet meer, dus hier maar gekloot met regenjasjes. Heb manlief al gewaarschuwd dat de volgende baby zo snel komt als wanneer hij 'vergeet' zijn regenjasje te gebruiken :p

Paloe: Jij hebt echt een gastouder uit duizenden, wat een schat zeg!
    Fijn dat het zo goed gaat verder, gelukkig nog maar een paar dagen voordat mr.Paloe weer thuis is, want het blijft natuurlijk zwaar, 2 van die kleintjes alleen....

Elena: Wat balen zeg!

Ooit mama van 3: Fijn dat het zo goed gaat!

Elleke: Kun jij je ei ook niet bij je man kwijt dan? Dat is wel heel vreemd... Goed dat je dan met een mw gaat praten!

MEETEN: MET beebs natuurlijk!!!!

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zo, ik ga gauw wat doen, heb de kids niet vandaag en ik kan het hele huis poetsen, als ik opschiet, dus mij zien jullie hier alleen terug in welverdiende pauzes ;)

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Incognito; Succes met poetsen!

@Hier; Net als Yukl besloten te gaan hardlopen. Wacht nog op mijn nieuwe bankpas zodat ik wel goede schoenen kan aanschaffen. Merk toch dat de Wii fit en Zumba alleen nog niet genoeg zijn. En dat mooie weer laat nog even op zich wachten dus 30 km fietsen zit er morgen nog niet in helaas. Zal gelijk even de post gaan kijken ;)

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Nou, ik lig met dit heerlijke weer met griep op bed, al ga ik straks toch proberen ff naar buiten te gaan, het ziet er zo lekker uit!

Dus ook ff niet echt reacties van mijn kant. Heel kort.

@Doglover: goed dat je dat zo merkt bij jezelf en dat je er iemand voor gaat zoeken! Ik hoop dat je snel terecht kan en dat het je brengt wat je ervan hoopt.

@Ooitmamavan3: fijn dat het zo goed gaat idd! En leuk dat je het ook even komt melden :)

@Paloe: wow, dat is wel heel lief zeg! Zelfs mijn moeder komt Amy niet halen ;). Wel terugbrengen, als het mooi weer is tenminste.

@Spiraal: Ik kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt na allemaal drama-verhalen, maar ik denk wel altijd dat het de negatieve verhalen zijn die je hoort (en die je bijblijven), en de positieve toch een stuk minder. Ik heb het trouwens bij de gyn laten doen, degene die ook mijn bevalling heeft gedaan. Vond ik wel een fijn idee, kon ze ook meteen naar haar eigen hechtwerk kijken ;).

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Doglover; Goed van je dat je hulp gaat zoeken. Kan je je ei niet kwijt bij je man?

@Gwn; Beterschap

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito: groot gelijk, lekker genieten van je mannetje(s) nu! Ja, die domperidon heeft als bijwerking dat het de melkkklieren stimuleert om meer melk aan te maken, dus die bijwerking is voor mij erg gunstig. Het was verder niet erg als het in de melk terecht kwam blijkbaar.

Yukl: ja, zoiets zit er inderdaad in, het matrasje van het campingbedje. Het lijkt me alleen zo dun en zo hard…. Is dat bij jou ook?

Paloe: hmmm, als jij mijn eerste bruidstaart-klant wordt wil ik er wel even met je over kletsen hoor, want ik heb nog nooit een bruidstaart gemaakt (als je kijkt op m’n hyves, zie je wel een aantal taarten die ik heb gemaakt). Wat voor iets zou je willen? Heb je daar al over nagedacht? Want zometeen zeg ik nee, dat kan ik niet, en dan moet je alsnog op zoek naar een adres…. (niet dat ik niet wil hoor, maar ik wil ook geen mensen teleur hoeven stellen)
    Wat fijn dat het zo goed gaat ook zonder mrPaloe! En wat hebben jullie toch een schat van een gastouder! Heerlijk hoor!
    Wat leuk dat de meeting leuk was! En een leuk idee om inderdaad ook iets te doen, dan heb je meteen een bezigheid!

Doglover: een verstandige stap! Zoek wel iemand met wie het klikt, want anders heeft het te weinig effect misschien!

Incognito: succes met poetsen, is ook wel eens nodig he! Ik heb gisteren gepoetst, dus mag vandaag van mezelf een fotoboek voor Thijs in elkaar gaan zetten!

Meeten: ik ben ook voor MET baby’s!

Gwn: beterschap!! En troost je, hier is het *** weer… Regen en wind….

We kunnen donderdag al een 4-maanden-lijst gaan maken, dan moeten wij met Thijs weer naar het bureau. Volgens mij heeft hij een groeispurt gemaakt! Wel leuk, MrChikai gaat met Thijs nu een keer (ik heb verplichte vergadering op m’n werk).
    O ja, en onze gitaarles is verzet, ipv half negen ’s avonds, nu half zes. Dan kan Thijs lekker bij mijn ouders blijven, kunnen wij rustig naar de gitaarles (zonder Thijs) en dan kan hij toch ’s avonds tussen zeven en acht naar bed!

O en Thijs heeft vandaag al 3 (!!) volle poepbroeken gehad en de vierde was net in de maak….

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: hahaha geef niets hoor dat je er nog niet aan toe bent gekomen om dat boek op te sturen ;)
    Ik ga inderdaad hardlopen omdat het makkelijk en goedkoop is. Je stapt de deur uit en je kunt direct beginnen met sporten. Bovendien zie je dan ook nog eens wat ;) Wij hebben een kleine fitnessruimte in het gebouw waar ik gratis gebruik van kan maken (naja gratis, we betalen er wel wat servicekosten voor, al is dat erg minimaal), maar ik vind dat vreselijk saai. Bovendien lijkt het me wel leuk om met "wedstrijden" mee te kunnen lopen :) (eerder een persoonlijke wedstrijd, niet dat ik perse als eerste over de finish wil ;))
    Jeetje zeg, wat een stuitligging allemaal kan veroorzaken dan! Dat wist ik helemaal niet... Heftig hoor. Maar merk je wel verandering in zijn huilgedrag? Wordt het minder?
    Heftig dat mr paloe op oefening is en dat je het helemaal alleen doet! Maar inderdaad, wat een geweldige gastouder heb jij zeg, super!
    En wat leuk die meeting :) Ik had toevallig afgelopen zondag ook een meeting met amsterdamse mama's (ook van een topic op dit forum). Maar ik heb al eens eerder met ze gemeet dus het was niet zo spannend ;) Ik vind sowieso meeten niet spannend :)

@ doglover: wat goed dat je hulp gaat zoeken! Veel succes :)

@ incognito: haha wij doen het nu ook met condoom, maar ik vind het wel een beetje eng aangezien ik niet opnieuw zwanger wil raken ;) Vandaar dat ik toch op zoek ben naar een andere vorm van anticonceptie.

@ elena: super goed dat je ook gaat hardlopen! Ga je volgens een schema starten?

@ gwn: balen dat je ziek bent! Het is inderdaad erg mooi weer :) Beterschap!

@ chikai: nee het is niet dun en hard :) Dus het is toch iets anders... Want dat matrasje is juist hartstikke zacht, ook om te voelen :)
    Wow wat een poepluiers! Terwijl hij er voorheen zo'n moeite mee had! Goed zeg :) Pelle krijgt nu iedere dag wat kindicol tegen moeizame ontlasting en dat helpt best goed moet ik zeggen. Ik moet het ook blijven geven, anders wordt zijn ontlasting weer hard.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ meeting: ja leuk! En inderdaad, lekker in de zomer :) Dan zijn de kinderen ook alweer wat ouder, is wat handiger denk ik. En een centrale plek, dus ergens in de buurt van Utrecht neem ik aan? Ergens waar je met mooi weer lekker buiten kan zitten :) Heeft iemand een idee? Met de januari mama's hebben we gemeet bij de pyramide van austerlitz (daar heb ik ook ons kraamfeest gehouden), maar ik vind dat niet perse een hele gezellige plek. Het is wel oke hoor, je kunt er goed zitten met veel mensen.

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Elena: Succes met je voornemen te gaan hardlopen! ik vond het altijd heerlijk :)

Gwn: Het ziet er heerlijk uit? Hier regent en hagelt het!!!!
    He bah, de griep, beterschap meisie!

Chikai: Nou, perfect dan toch?! Ik wist het niet, maar het is wel goed om te weten voor een volgende keer :)
    Oh wat leuk, zo'n fotoboek! En je bent lekker op tijd :D Ik moet nog steeds alle foto's inplakken van de oudste! (Ik wil zo'n ouderwets fotoalbum, alle foto's van na het eerste jaar gaan ook in een fotoboek)
    Wow, wat heb je hem gegeven, laxeermiddel of zo? :p

Yukl: Ik vind het ook heel eng, niet omdat ik niet perse opnieuw zwanger wil raken, maar meer het tijdstip, ik wil de volgende keer dus echt geen oktober of december kindje meer, ik ga nu voor april t/m juli ;)

Pyramide van Austerlitz om te meeten vind ik een heel goed idee, was hartstikke leuk toen!

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    zo, dat was mijn pauze, heb net een boterham gegeten ondertussen ;)

Heb al allebei de badkamers en de wc's gedaan, nu verder aan de slaapkamers :D

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Ja ik ga trainen aan de hand van een schema via hardloopschema.nl. Dit op aanraden van mijn fysiotherapeut.

@Meeten; Utrecht is volgens mij inderdaad wel aardig in het midden. Zal eens rondkijken voor een leuke locatie.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ incognito: goed bezig! :D Mijn schoonmaakster komt zo dus ik kan op mn luie reet zitten :p Niet helemaal waar, want ik ben wasjes aan het draaien ;)

@ elena: ah oke! Mijn schema (iets gepimpt door mijn moeder) komt van runnersweb.nl --> fijne website waar ook veel tips op staan.

Super handig, op mijn iphone staat een hardloopapp van nike. Die houdt mijn tijd en afstand bij en ik kan zelfs op de computer zien waar ik heb gelopen en ook hoe snel geloof ik. Ondertussen draait mn iphone muziek, ideaal.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Oh zal daar ook eens kijken. Ik heb de Ipod+nike kit die doet hetzelfde :D
    Misschien een brutale vraag he maar is zo'n schoonmaakster nou duur?

Deel Deze Pagina