Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Paloe: wat leuk, gefeliciteerd!

@hier: nog niet veel beter vandaag (eerder slechter) en Amy is vandaag wel thuis, dus ik reageer ff niet zoveel, sorry!

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer is nog bij het kdv, ben erg benieuwd hoe hij het doet, hij lachte vrolijk naar de leidster dus het zal wel goed komen.

Bij de ha geweest, ik heb ontstoken stembanden als gevolg van een virus. Omdat het een virus is kan hij er niks voor geven en moet ik het gewoon uitzieken.
    Een virus draag je over aan je kind via borstvoeding, maar daardoor krijgt hij er wel een tikje van mee maar veel minder heftig. Maar daardoor bouwt hij er wel goede afweer tegen op aldus de ha.

Kan vanavond de bhv-herhaling niet missen eigenlijk, dus ga maar wel en kijk wel hoe het morgenochtend is of ik ga werken ja of nee.

Ik ga nu nog even boodschappen doen en dan mn manneke weer halen!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: haha matrasje ligt in de auto (in de parkeergarage) dus kan nu geen maten opnemen :) Maar het moet wel passen hoor, al die campingbedjes hebben volgens mij dezelfde maten (behalve een bedje van babybjorn. Wij hebben er 1 van chico geloof ik.

@ nike: ik zie het nu niet meer terug, maar jij vroeg geloof ik naar de schoonmaakster toch? Ik geloof dat ze inderdaad overal in het land zitten, maar in bepaalde regio's natuurlijk wel meer aanbod hebben. Je hoeft pas te betalen als ze iemand voor je hebben gevonden, dus je kan je altijd aanmelden als je op zoek bent naar een schoonmaakster! Ik kan het je aanraden :D

@ karin: wat fijn dat je nu een prettig ritme hebt gevonden zodat je toch voldoende kan slapen! Ik kan me voorstellen dat dat oude ritme helemaal niet prettig was.
    En wat een knap ventje zeg! Super lief! :)

@ elena: aaargh wat vervelend van je buurvrouw!! Ik zou echt knettergek worden!

@ kwebbelsnoes: slik, toen jij het zo vertelde, zag ik voor me hoe ik over een paar weken mijn muppet moet achterlaten. Pfff :( Niet leuk! Maar goed, het went... ;) Ben benieuwd hoe het met Jelmer gaat!

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @ paloe

proficiat!! wat een leuk nieuws!

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Sem is gister voor het eerst gaan wennen op het kdv. ze had het goed gedaan, lekker met de handjes gespeelt in de box en naar de andere kids gekeken. daarna lekker geslapen tot ik haar kwam halen. een van de leidsters is mijn nicht (ben peettante van haar kindje en zijn bijna opgevoed als zusjes) dus achterlaten was niet heel moeilijk. heb zelf lekker in de stad een boekje gekocht en die gelezen in een lunchroom met een lekker kop thee en een broodje! heerlijk zeg even helemaal niets! :D

verder is sem al een paar dagen aan het snotteren en werd alleen maar erger. ben vanmorge even naar de ha geweest. niets te horen op de longen maar moest het wel in de gaten houden. ze heeft nu voor t hoesten een drankje van vsm gekregen. heeft iemand hier ervaring mee? zit namelijk eucaliptus in (mogen kleine beebs toch niet) en 1,7% alcohol!!! vind dat wel beetje raar of ligt dat aan mij (overbezorgt??)

iemand een idee?

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    meeten, met kids! lijkt me trouwens makkelijker om het te doen als de beebs nog in de bak van de wandelwagen slapen niet?
    anders worden ze moe en moet iedereen vanuit utrecht weer naar huis (voor mij een dik uur maar misschien voor andere weer heel wat langer) verder wel lekker als het een beetje beter weer is...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: in mijn geval sliep Tobe ook gewoon in de wandelwageninzet. Die van de bugaboo, dus die kan plat. Tijdens de meeting van de januari mama's waren de kinderen ook 6 maanden (en uit die bak). Bovendien slapen baby's vaak heerlijk in de auto ;)
    Wat betreft die hoestdrank: geen idee. Staat er niet op dat het voor baby's is oid?

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@escal, heb je tussikind siroop gekregen? zoja dit mag gewoon. De alcohol is haast verwaarloosbaar, op het kleine beetje wat je geeft en kindjes mogen wel eucalyptus ,maar geen menthol.

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Bij de meet van aug 07 mamas waren de beebs de eerste keer ook 6maanden en moesten de meeste ver rijden. Aangezien er ook veel mensen elkaar ergens oppikten was er geen plaats voor wagenbakken. Dat waren zapps met mc's erop.
    Toevallig was er in dat zelfde ding ook een meet van een andere maand mamas dus ongeveer 50 beebs met mamas in die gelegenheid. Echt laggen, er stonden hele rijen voor de verschoontafel.
    Voor deze meet ga ik passen, is me sowieso veel te ver.

10. wonderteam

Goedemorgen,

Nou voel me vandaag alweer een stuk beter. Gelukkig maar. Morgen gaan we mijn moeder uitstrooien. Wordt weer een heftige dag. Mijn zus en ik nemen ook allebei een sieraad ,met wat as van mijn moeder erin ,maar we doen ook wat as van mijn broer erin ( er is een gedeelte bewaard namelijk)

@nike, dus Mees ook al zo aan hert kwakkelen :( Lang leve het kdv, maar als ze dan die weerstand hebben is mijn ervaring dat het super gaat. Mason was de eerste maanden constant ziek en Mason is nu ziek geweest en de laatste was met 17 maand en hij is nu 34 maand.
    @paloe, oh wat superleuk zeg. Van harte gefeliciteerd!!!! Wat betreft carpoolen. Misschien kunnen we anders met de trein? Wel zo gezellig. Mocht er wel gewoon plek in de auto zijn ,kan ik je natuurlijk altijd meenemen. :D Reken er maar op datt hjet ook flink heftig is geweest voor mr paloe, Ik kon het al merken aan mijn man toen ik er lag en ik was niet eens kritiek. Gelukkig ook voor jullie een goede afloop :)
    @karin, Prachtige foto. Ja ik had Fay nu toevallig achterin zitten ( we hebben 2 auto's en bij de 3-deurs doe ik de maxicosi altijd voorin) Wat betreft je vaccinaties, als jij het op die manier doet is toch prima? Vind dat iedereen moet doen waar hij/zijn het prettigst over voelt.
    @elena, he wat balen van je buurvrouw weer :( Heb je de woningbouw al eens ingeschakeld?
    @gwn, veel beterschap!
    @kwebbelsnoes, ook voor jou beterschap. Ben benieuwd hoe Jelmer het heeft gehad :)
    @escal, hier sliep Mason ook wel in de wandelwageninzet. Die was met 4 maand namelijk al te klein voor de bak. Ik neem naar de meeting gewoon de zapp mee, kan ik zo de maxicosi opklikken.
    @inlove, oh dat is wel echt leuk zeg zoveel baby's op 1 meeting :D

11. wonderteam

Fay is trouwens toch ziek geworden. ze drinkt minimaal en hoest en snottert vreselijk. Ook wil ze alleen maar slapen. Gelukkig is slapen de beste remedie ,dus laat haar maar lekker gaan :) Wel jammer voor Mason ,want nu kunnen we niet naar buiten. Ach dan vanmiddag maar een cake met hem bakken ofzo.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer heeft het super gedaan, heeft een half uurtje geslapen, toen zijn fles gehad en daarna weer een uur geslapen!

13. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, na oud en nieuw is eindelijk de rust weer terug gekeerd en hebben we eindelijk een ritme kunnen vinden, alleen Chanelly moet nog wel naar een logopodiste ivm het verkeert drinken.
    ze is haar fles verkeerd gaan drinken na haar opname in het ziekenhuis met het rsvirus, door het verkeerd drinken heeft ze veel last van krampjes.
    toch heb ik zelf het vermoede dat ze of reflux of koemelk allergie of het KISS syndrome heeft, maar de tijd zal het uitwijzen.
    Als ik haar in de wipstoel of in de maxicosi zet wil ze overeind komen en ze komt erg ver omhoog, ook als ik haar handjes pak trekt ze zichzelf naar zitten, ze wil ook graag op haar beentjes staan terwijl dit nog niet goed is voor haar en dan lijk het gene wat ze heeft er veel op het KISS syndrome.
    Verder ben ik al 2x ongie geweest dus bij mij is het weer zoals vanouds, ook wil ik ooit mischien een 3e maar nu eerst even lekker rust met zn 3e. Ik zit nu te denken om een thuisstudie te gaan beginnen, maar dat is nog in de begin fase.

Als er meiden zijn die mij willen toevoegen op hyves dan wil ik jullie vragen om dit via een pb even te vragen.

hier volgen nu even 3 foto's van ons.

XXX Gusam

14. Gusam

Gusam Niet meer actief

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

foto 3 het complete gezin.
    XXX Gusam

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gusam: wauw, wat een mooie foto's zeg!! Fijn dat het beter gaat met jullie :) Dat zitten doet Pelle trouwens ook, maar hij heeft niet het KISS-syndroom.

@ kwebbelsnoes: fijn dat het goed is gegaan! :)

@ tessa: veel sterkte morgen! :( Wat mooi zo'n sieraad :) Weet je al hoe het er uit komt te zien?

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle is al een aantal dagen volledig stil gevallen qua brabbels. Ik dacht dat het een voorbode zou zijn op meer brabbels, maar ik vind het wel lang duren hoor... Helemaal niet gezellig zo :( Maakt me direct weer bezorgd of hij wel lekker in zijn velletje zit... Hebben meer kinderen het (gehad)?

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Gusam; Prachtige foto's!
    @Tessa; Ja de woningbouw hebben we al ingeschakeld, we moeten van elke keer een melding maken want ze zijn bezig met een dossier aanleggen voor een juridische procedure.
    Klinkt lullig en was ook helemaal niet de bedoeling maar ik wil wel graag slapen.
    Heel veel sterkte morgen! Wij gaan mijn vader 3 februari uitstrooien en ook alle kinderen +mijn moeder nemen zo'n sierraad. Wat voor sierraad heb jij precies?
    @Yukl; Als we gaan meeten kan ik vast wel met jou carpoolen he ;) Damian had vorige week een aantal dagen dat hij stilviel maar nu kletst hij weer de oren van me hoofd. Denk dat Pelle ook gewoon een stilte fase aan het houden is hoor ;)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: ja hoor dat kan wel :D Moet ik wel eerst de auto even leeghalen :p (autostoel van de oudste en zijn slaapspullen die achterin liggen)
    Hmm hopelijk kletst Pelle over een paar dagen ook de oren van mn hoofd!

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Goed van je, is het nog gelukt?

Dat probleem herken ik wel, wij wonen in een doods dorp, ik ken hier niemand en vriendinnen komen ook niet zo makkelijk langs. Daar stap ik bijna elke dag in de auto naar mijn ouders ;) Maar dan nog wil ik niet graag gaan werken :p

Hoe is het nu met je? Echt ziek geworden? Beterschap!!!!!

Wat grappig, hoe Mason reageerde zeg :D

Ja, hier een heerlijk tevreden gevoel, ontspannen kan ik niet zeggen, ik kon gewoon niet slapen gisteravond!

Deel Deze Pagina