@venkelthee, ik heb gehoort dat t de darmpjes tijdelijk stil legt waardoor je het probleem niet oplost maar verschuift... zou ik even nakijken. hier adviseren ze infacol dat is homeopatisch en moet goed werken. zie link--> Infacol - Darmkrampjes? Infacol lucht op! @pampers, echt eind december? dan zal ik t eens in de gaten houden. zeker de moeite waard! hoe weet je dat eigenlijk? @tepelhoedjes, ik vond ook medela erg fijn. hebben ze in t zh ook geadviseerd (uiteindelijk ook niet gelukt maar iniedergeval heeft ze zo nog 2 dagen bv gehad ipv niets) @buik, hier alle kilo's kwijt (op 1 na maarja) en buik is nog steeds alsof ik 6 maanden zwanger ben (alleen wat slapper hihi) hopelijk trekt t nog wat bij anders wordt t hard werken! @hier, elke dag opeen roze wolk elke nacht wordt ik er nog een x vanaf gedonderd. maar als ik haar dan in haar bedje zie liggen.... heerlijk genieten wauw had nooit gedacht dat ik zo gelukkig zou zijn met onze kleine meid erbij! hopelijk laten de huilweken nog lang op zich wachten... knuf
@Paloe: leuk zeg, dat Olaf zo leergierig is! Voel je je ovulatie zo sterk dan? Ik zou dat echt niet weten hoor, als ik die zou hebben. Heb daarom ovutesten gebruikt om zwanger te worden. Overigens gaf mijn lichaam een tijdje geleden heel sterk de signalen voor menstruatie af, maar ben toch niet ongesteld geworden (gelukkig!). Tevreden met je buik? Fijn zo! Ik ABSOLUUT (nog) niet. Los van die ontzettende rode strepen, is het ook echt nog een 'oude wijven' buik die zo lekker over je broek hangt enzo. Bah! Verder staat de teller nu op -11.5 kg, dus nog 8.5 te gaan tot het startgewicht (en dan nog ong. 6 voor ik tevreden ben ). @Chikai: Wow, nu al zo geconcentreerd naar de muziekmobile aan het kijken? Ik zet hem wel altijd aan als Amy in de box ligt, maar ze kijkt eigenlijk alleen beetje naar het raam. Naar gezichten staart ze wel heel intens. @Kwebbel: wow, 59.5 cm al??!! En bijna 6 kg! Sorry, ben even kwijt wat het bij de geboorte was? Wat een verschil kan er tussen zitten he? Amy was woensdag 56 cm en 4540 gram . @Tessa: misschien gaat het straks bij jou ook ineens snel hoor, met de langere nachten. Een week of 2 geleden kwam Amy ook nog meestal om de 3 uur 's nachts, daarna om de 4, en nu de eerste nacht dus 6 uur, misschien is dat vannacht weer helemaal anders... Maar met nog een kleine die zich al om 5 uur meldt is het sowieso erg zwaar!
Ik geloof dat etos/pampers eens per 4 maanden die 2 voor de prijs van 3 actie heeft? Wij slaan dan altijd groot in. De kruidvat heeft het altijd iets eerder (of later?), helaas verschilt dat niet zoveel (anders zou je eerst bij de etos kunnen inslaan en een paar weken later bij de kruidvat). Edit: bedoel natuurlijk 3 voor de prijs van 2
Wat een relaxed dagje hier; de kraamvisite zei af, het paardrijden gaat niet door (de bak is te nat)... Thijs is rustig aan het slapen. Dus voor het eerst sinds weken lees ik weer een boek! En dan plan B voor vanavond; lekker uitgebreid in bad
Wanneer beginnen die precies? Ik had begrepen dat er met 6 weken even een piek was (ook ivm krampjes) die afbouwt naar de 3 maanden en dat een baby dan heel weinig huilt...klopt dat? @ krampjes: Wij gebruiken hier Infacol voor elke voeding, en daarnaast drink ik elke dag twee koppen venkelthee. Ik heb wel het idee dat t helpt want Imee ligt nu niet meer zo te gillen. Tis nu gewoon huilen zeg maar, en ook minder vaak en minder lang. Tijdens de voeding ligt ze echt te 'borrelen', de lucht komt er aan alle kanten uit... Zowel qua windjes als keiharde boeren , dat komt denk ik door de infacol. En als ze toch nog huilt van de krampjes dan gaan we lekker knuffelen met de zak kersenpitten erbij. @ Buik: Die van mij is nagenoeg alweer plat! Dat had ik echt niet verwacht, maar ben er wel heel blij mee! Qua kilo's moet er nog ongeveer 4 kilo vanaf nu, en dat zit voornamelijk op mn heupen want mn broeken kunnen voorlopig nog niet dicht. Maar die buik is helemaal prima, nog wel wat slapper natuurlijk maar ik mag echt niet klagen. Dus dat doen we dan ook maar niet @ Tepelhoedjes: Ik wil niet meer zonder! Denk dat ik zonder die dingen al was gestopt met borstvoeding, echt ik ging door de grond van de pijn. Zelfs als ik met hulp van buitenaf zeker wist dat ze goed aanhapte. Met elke slok was het alsof er een mes in mn tepel werd rond gedraaid. Nu met tepelhoedje voel ik het nog wel, maar tis nu draaglijk. Heel fijn! @ Tessa: Wat fijn dat Fay wat lijkt op te knappen! Qua voedingstijden heb je het wat minder lees ik, ik hoop dat dat snel beter wordt zodat je weer wat op krachten kunt komen. @ Yukl: Kun je niet proberen een klein beetje johannesbroodpitmeel te geven in de hoop dat het spugen wat minder wordt? In afgekolfde melk ofzo?
Dat schijnt altijd zo te zijn! Jongens zijn vaak heel erg geinteresseerd in vormen en kleuren van bv zo'n mobile, terwijl meisjes meer gefocussed zijn op mensen en gezichten. Die zijn wat socialer zeg maar. Imee kijkt ook heel erg naar degene die haar vast houdt, en minder naar speelgoed...
Gwn: Jelmer was bij de geboorte al 4280 gram en ongeveer 54 cm, maar dan nog is hij behoorlijk gegroeid. Slapen: hier zijn de nachten heel wisselend, soms komt hij gewoon om de 3 uur voor een voeding, de andere keer slaapt hij ineens 5 a 6 uur door. Maar doordat ik af en toe wat langer kan slapen zijn ook de nachten dat hij wel vaker komt goed te doen.
Haha, wat grappig dat jongens meer naar vormen e.d. schijnen te kijken! Thijs kan heel geconcentreerd naar de muziekmobile kijken, maar daarna dwaalt zijn gezichtje toch snel naar het licht. Ook naar stemmen, dan gaat zijn hoofdje ineens om! Maar het meest mooie was nog de gitaarles gisteren, we hadden Thijs meegenomen. In het begin was hij erg onrustig, daarna lag hij stilletjes te kijken totdat zijn oogjes dicht vielen en hij heerlijk heel de les heeft liggen slapen Ooo... ik hoop dat ook hier de huilweken weg blijven, ik vind het heerlijk zo!!! We gaan lekker gourmetten vanavond, iedereen heeft toch alles afgezegd, nu heb ik m'n ouders uitgenodigd om hier te komen eten. Gezellig!
He meiden, Ik heb me tijdens het begin van de zwangerschap aangemeld hier. Tijdje meegekletst, maar toen te druk gekregen en is het verwaterd. Tijdens mijn verlof durfde ik me niet meer te komen praten....Heb wel altijd meegelezen met jullie. Merk nu dat ik het toch wel leuk vind om dingen uit te wisselen met elkaar. Mag ik nog mee komen praten??? Zal me even weer voorstellen! Ik ben 31 jaar. Op 6 oktober met precies 41 weken bevallen van mijn eerste kindje. Een zoontje genaamd Mees. Hij woog 3554 gram en was 51 cm lang. Inmiddels is Mees vijfeneenhalve week oud. Vorige week vrijdag woog hij 4420 gram. Dus hij doet het prima. Ik geef borstvoeding. In het begin is dit wat lastig op gang gekomen door de zware bevalling. Maar nu gaat het goed! Erg fijn, zeker als ik sommige verhalen van jullie lees, waarbij het nog niet zo wil vlotten. Nou ik hoop dat ik weer welkom ben. Zou ik erg leuk vinden!
@Krampjes: We gebruiken ook Infacol voor elke voeding. Mees heeft geen krampjes meer en had er eerst veel last van. Kan ook zijn dat ze over zijn....maar ja. Volgende week op een rustig moment eens zonder proberen. Kijken hoe het dan gaat. @Buik: Nog een klein flubberbuikje. Wel al weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Dat is erg snel gegaan! @Slapen: Mees heeft vannacht 9 uur achter elkaar geslapen. Toen hebben we hem toch maar wakker gemaakt. Hij moest even ontwaken, maar had toen wel erge honger. Vanaf gisteren zit hij trouwens op 5 voedingen per dag. Is dat niet een beetje snel?
@ nike: natuurlijk mag je mee komen kletsen! Welkom! Fijn dat het goed gaat en de borstvoeding alsnog goed op gang is gekomen @ huilweken: hebben baby's dat standaard dan? Ik weet wel dat ze soms een periode kunnen krijgen waarin ze 's avonds een "huiluurtje" hebben. Dit heeft Tobe ook gehad met ongeveer 2 maanden oud en duurde een paar weken geloof ik. Dat is enkel het verwerken van prikkels wat ze dan in de avonduren doen dmv huilen. Wij hebben hem op een gegeven moment laten huilen en toen werd het snel minder. @ amaryllis: ja nutriton ga ik denk ik binnenkort maar eens proberen. Ik heb het bij Tobe nooit icm borstvoeding geprobeerd omdat ik toen niet wist dat dat kon. Bij de flesvoeding hielp het hem enorm goed. Trouwens, ik las je reactie bij paloe en wat stom dat niemand op je foto heeft gereageerd (ik dus ook niet ) Maar alsnog; het is inderdaad een erg mooie foto van een mooi meisje
@ chikai: ooh leuk, gourmetten! Veel plezier! @ nike: dat is wel snel ja, 5 voedingen! Maar ik zou me er lekker aan overgeven hoor Zolang hij het er goed op doet en je productie op peil blijft, is het prima lijkt me! Volgens mij zat Tobe (mijn oudste) met 2 maanden op 5 a 6 voedingen, dus wel wat later.
Pelle is vandaag onwijs veel aan het slapen Ik hoop maar dat ik dat vannacht niet ga merken Mijn oma is net op kraamvisite geweest en heeft zuurkool gemaakt en voor ons meegenomen. Fijn, hoeven we niet te koken
@Chikai en Amaryllis: Ik herken dat kijken naar licht helemaal. Vooral de schaduwen zijn hier erg interessant. Gaat ie echt naar brabbelen en lachen. Ook de spijlen van de box zijn favoriet. Mobiel is inderdaad leuk totdat ie de contrasten ontdekt. Gezichten vindt ie inderdaad niet zo leuk. Behalve die van papa, maar die heeft dan ook donkere ogen en donkere wenkbrauwen! @Chikai: Wat een relaxed dagje zeg! Gisteren had ik ook niets te doen. Maar toen heb ik alles schoongemaakt. Had manlief de afgelopen tijd gedaan...Heel lief, maar zag ineens dat het toch wat minder was gebeurd dan voorheen. @Escal: Heerlijk die roze wolk! Lekker genieten!
@Huiluurtje en Yukl: Huiluurtje is niet standaard maar komt wel veel voor volgens mij. Meestal rond schemertijd zeiden ze op het consultatiebureau. Hier ook trouwens! Nu op het moment is het raak! Niets helpt dan. Alleen laten liggen en uithuilen. Ga je iets met hem doen (wandelen of spelen bijvoorbeeld), dan stelt hij het uit (is hij afgeleid) en komt het later alsnog.
@Yukl: Fijn dat ik weer welkom ben! Wat relaxed dat Pelle lekker ligt te slapen. Zou erg fijn zijn als dat doorzet voor je. Hij heeft het jullie wel lastig gemaakt tot nu toe, heb ik zo gelezen.
Oktober 2010 baby's! milse - 8 sept - 35+0 - Morris - ? gr Regenboogje82 - 10 sept - 36+0 - Stan - 2435 gr marijke87 - 12 sept - 36+2 - Jesse - 2750 gr Nienchen83 - 14 sept - 37+4 - Romy - ? gr Mamamanuela - 16 sept - 38+5 - Roxan - 3030 gr GWN - 21 sept - 38+6 - Amy Fera - 3105 gr Joyce1990 - 27 sept - 38+0 - Leani - 2990 gr Nonja - 27 sept - 40+1 - Luka - ? gr Manuela23 - 28 sept - 38+5 - Djemy - ? gr Iris89 - 29 sept - 37+3 - Charlize - 3240 gr Tessa81 - 30 sept - 37+5 - Fay - 3480 gr Zeemeermin - 30 sept - 39+6 - Chloƫ Rose - ? gr Chikai - 1 okt - 39+2 - Thijs - 3260 gr rodelief - 2 okt - 39+6 - Nils - 3720 gr Quendy - 3 okt - 39+0 - Lizzie - 3240 gr Ooitmamavan3 - 4 okt - 40+4 - Brandon - ? gr Annie25 - 4 okt - 40+0 - Lizzy Fay - ? gr Kwebbelsnoes - 6 okt - 39+6 - Jelmer - 4280 gr mink - 6 okt - 38+4 - Stef - ? gr Nike - 6 okt - 41+0 - Mees - 4420 gr margotmarcel - 7 okt - 40+5 - Esmee - 3678 gr Heppie - 7 okt - 37+4 - David - ? gr Amaryllis - 8 okt - 38+4 - Imee Sophie - 3440 gr Mariska72 - 8 okt - 40+6 - Randi Elize - 4290 gr DianaV - 9 okt - 40+0 - Ylva - 3860 gr Regenboogje - 11 okt - 40+4 - Ricardo - ? gr Vita - 12 okt - 41+3 - Fien - 4250 gr InCognito - 13 okt - 39+0 - Olivier - 3745 gr Lovely Me - 14 okt - 39+5 - Zulay Aaliyah - 2963 gr skatjuh87 - 16 okt - 41+4 - Jasper Sebastiaan - 3590 gr Gusam - 18 okt - 38+5 - Chanelly Angel Ebony - 2890 gr CherryAyden - 18 okt - 38+5 - Aiden Isaiah - 3400 gr Pina82 - 18 okt - 41+0 - ? - ? gr InLove - 19 okt - 40+4 - Lune - 4200 gr paloe - 19 okt - 39+6 - Liam Chaz - 3800 gr Elena22 - 19 okt - 42+3 - Damian Wesley Anton - ? gr Escal - 19 okt - 41+1 - Sem - 2960 gr MooMoo - 21 okt - 40+2 - Noah James Lucas - 3780 gr Rimar - 21 okt - 41+4 - Mark - 2740 gr romy2003 - 26 okt - 41+3 - Lizzy - 3260 gr Karin73 - 27 okt - 39+5 - Mark Lucas - 3500 gr Athina - 27 okt - 41+0 - Katelynn Eline - 3840 gr Brinatjuh - 28 okt - 39+6 - Felicia Michelle Jenny - 3110 gr Yukl - 29 okt - 40+0 - Pelle Sam - 3880 gr Cinderella28 - 29 okt - - Geordy - 4270 gr Domino85 - 31 okt - 40+2 - Jasmijn - 2425 gr Doglover76 - 4 nov - 40+5 - Caitlynn Jami - 3500 gr denise38 - 9 nov - 42+0 - Luka - 3900 gr Stand: 25 jongens - 23 meisjes
@ Nike: Welkom terug! Gezellig dat je mee komt kletsen, en bedankt voor de info over het huil-uurtje! Ik had er wel eens van gehoord, maar over het hoe en wat wist ik nog niet zoveel. Nu ik er over nadenk valt het me wel op dat Imee rond de avond regelmatig huilt! De ene keer is dat om 5 uur, de andere keer pas rond een uur of 7, maar t is vrijwel elke dag raak. Als het gewoon een jengelhuiltje is heb ik er niet zoveel moeite mee om haar te laten liggen, maar als ik het idee heb dat er krampjes bij komen kijken (en voor mn gevoel is dat toch ook wel vaak zo...) pak ik haar dan toch op om te troosten. Ik vind dat zo zielig! Als Mees z'n huiluurtje heeft, op wat voor manier huilt ie dan? Misschien kan ik daar wat mee... Wat grappig dat Mees het gezicht van papa wel interessant vind! Tja met al die contrasten kan ik me dat ook wel voorstellen, dat is natuurlijk makkelijk kijken als je de rest nog niet zo scherp ziet. Leuk is dat brabbelen he, ik kan enorm van die geluidjes genieten @ Yukl: Haha, bedankt voor je opmerking over die foto! Het is natuurlijk een moeder-ding he, hopen op complimentjes over wat je geproduceerd hebt. Ik nam me voor om er geen probleem van te maken dat niemand wat zei, maar ik vind het toch wel heel leuk dat het nu toch gebeurt Ik hoop voor je dat het beter gaat als je die Nutriton erbij gaat gebruiken! Ook voor Pelle, die is natuurlijk ook gebaat bij een lekker vol buikje En jij kunt dan hopelijk eindelijk weer wat meer slaap gaan pakken! @ Chikai: Lekker, gourmetten! Geniet er van!
@Amaryllis: Bij Mees is het huilen heel doordringend en lange stukken aan een stuk door. Verder begint het ineens, zonder aankondiging! Bij honger geeft hij eerst wat kikjes, smakt hij, zit hij op zijn handje te sabbelen en huilt hij daarna veel zachter (of het moet even duren voor ik kom...). Ik kan het overigens vaak ook niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten liggen. Je wil hem toch troosten. Dat doe ik dan ook om de 10 minuten even, dan leg ik hem weer terug (en gaat hij verder huilen). Advies van consultatiebureau. Dan weet hij toch dat je er bent en met hem te doen hebt.