Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Leuk! Misschien gewoon stress ontladen? Doen wij ook weleens he :D ;)! Een voorbeeld is de slappe lach ;).

2. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #3902 Reina5, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt: 27 jan 2011
    Wij zijn bij de osteopaat geweest. Een hele lieve warme man. Volgens hem hebben we een stressgevoelig kindje wat snel overprikkeld raakt. Dat klopt wel. Hij heeft wat in z'n nekje gemasseerd dat alles daar wat losser wordt, ook z'n buikje gedaan.

De meeste kindjes gaan na 1 behandeling veel minder stressgevoelig reageren zegt hij, dus ik ben heel benieuwd! We hebben ook veel tips gekregen over hoe hem te dragen/voeden, hoe hij minder spierspanning opbouwt en uit de vicueuze cirkel komt. Het voelde goed, maar ben wel reuze benieuwd hoe Mark erop reageert!

Yukl, als ik jou zo hoor heeft het bij jou niet veel gedaan dus. Jammer. Ik geloof er graag in dat het hier wel wat doet.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Meiden, ik ben er nog wel, maar te druk :( Gisteren naar een onderwijsbeurs geweest, vandaag helemaal gek geworden op m'n werk (drukte) en morgen de drukste dag van de week op m'n werk, dat wordt wat :( Hopelijk kan ik morgenavond weer rustig reageren...
    Nu kolven en dan slapen..... Tot snel!

4. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik heb de poll ingevuld, ik kan op de oneven weekenden, zeg maar.

@ hier: niet veel te melden, ga zo proberen te slapen... Onze babyfoon, die 's nachts naast mijn bed staat, pikt het geluid van een ander kindje op.... andere frequentie helpt niet, die fluit als een gek. Wel raar hoor, om ineens een kindje "mama" te horen roepen :(.
    Welterusten,

Elleke

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Doglover; Dat hadden wij ook toen Damian 3 dagen was :$ Vond dat toch wel extreem vroeg om te gaan praten :p

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

@rimar nee had geen koude voeten, de fotograaf had de kachel extra hoog gezet omdat ze wist dat ik een kleintje meenam.

@escal ja de fotograaf heeft hun namen erbij gezet, ik ben ook supertrots op de foto's.

@regenboogje, de logopodiste kan tips geven waardoor ze weer de goede drinktechniek gaat krijgen.

Hier is het overduidelijk wat Chanelly heeft.
    Vanmiddag had oma opgepast en had per ongeluk peutergroeimelk aan Chanelly gegeven, nadat ze dat had gehad kwamen niet veel later de reactie, helemaal overstuur krijsen zich helemaal vast zetten als een plank en ze zwelde op en werd helemaal rood,ook voelde haar buikje heel hard aan, ik heb na een uur de huisartsenpost gebeld en we mochten langs komen, die heeft mijn vermoeden bevestigt en het is wel degelijk koemelkallergie doordat ze opzwelde en rood en helemaal een plank was heeft mijn moeder eigenlijk gedaan wat ze normaal in het ziekenhuis doen om te testen of ze daadwerkelijk ka hebben.
    Mijn moeder voelde zich enorm schuldig, maar nu na 3 mnd weet ik wel waarom Chanelly nog steeds geen tevreden baby is.
    Eindelijk is er nu duidelijkheid.
    Die kleintjes kunnen normaal gesproken wel iets reageren op de verkeerde voeding maar niet zoals Chanelly deed, maar nu kan ik alles in gang gaan zetten.
    Nu verklaart het ook dat ze dingen laat zien van reflux en ook waarom ze op de omnio ook al iets beter reageerde, want daar zitten al gedeeltelijk geknipte eiwitten in.

XXX Gusam

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

#3907 wonderteam, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2011
    goedemorgen,

Fay is nog steeds ziek. Ze hoest de longen uit haar lijf en drinkt weinig. Doordat ze ziek is dacht ik ,ik maak haar niet wakker voor de fles van 23 uur. Vind dat als je ziek bent je rust hard nodig hebt. Prompt heeft ze al 2 dgn van 19 uur tot 6 uur geslapen. Ben benieuwd of ze dit na haar ziek zijn ook blijft vasthouden.

Gisteren hebben we het as van mijn moeder uitgestrooid. Het was wel even moeilijk. Mijn vader ,was helemaal over zijn toeren. Echt vreselijk te zien. Mijn zus en ik hebben allebei een mooi medaillon besteld. Ze worden nu door de leverancier vervaardigd ( wordt echt in nederland gedaan, dus niet voor goedkoop in een niet westers land) ze vermengen dan ook het as van mijn broer en moeder en met een aantal weken krijgen we de hanger. Ik zal dan wel eens een foto laten zien. Ik heb overigens een hart gekozen.

Mijn overburen. Het bleek uiteindelijk te gaan om zware mishandeling. Een 42 jarige man had zijn 21 jarige expartner zwaar mishandeld. We hebben in het verleden al vaker gehoord dat hij haar mishandelde, toch bleef hij steeds terug komen in huis en daar slapen. Ben benieuwd wanneer dat nu weer gebeurd.

Iemand overigens nog wel eens iets van Milse gehoord?

@bijvoeden, Hier ga ik ook pas met 6 maand beginnen. Dat raden ze met KMA sowieso aan. Ook ben ik met Mason destijds met 3.5 maanden begonnen,maar daardoor wou hij binnen notime zijn flessen niet meer en wou alles van de lepel eten. Dit werd erg bewerkelijk ,maar ik kreeg hem niet meer terug aan de fles :( Dat scenario wil ik niet meer hebben haha
    @kwebbelsnoes, fijn dat het goed ging met Jelmer op het kdv. Verel beterschap voor jullie! Voor het erhogen van hett bedje ,kan je beter iets onder de 2 poten doen. Dan blijft het matrasje namelijk gelijk , maar heb je wel het schuine effect.
    @gusam, je zou naar een osteopaat kunnen? Kijken voor het kisssyndroom? Mooie foto's trouwens. Fijn dat er duidelijkheid is. Nu gauw andere voeding en dan hopelijk snel alles helemaal goed.
    @elena, je hebt groot gelijk en zou ook iedere keer een melding maken. Dit kan toch niet zo. Dus jullie 3 februari. Ook al zo'n heftige dag voor jullie. Oh wat balen zeg van je auto. Niet echt goede service van de garage.
    @rimar, wat leuk ,dus een nieuwe baan voor jou in het vooruitzicht.
    @skatjuh, jemig wat balen van het loon zeg. Zulke dingen kun je dan echt niet gebruiken.
    @karin, aan de ene kant is het uit handen geven lastig ,maar het was in mijn geval toen wel goed,was namelijk wel erg beschermend over Mason. Ik ben ook blij da ik Fay nu met 4 maand al heb gedaan. Destijds was Mason al 10 maand en dat was op zijn zacht gezegd niet zo'n heel succes hihi. Hier overigens wel halve dagen beschikbaar. maar wel minimale afname van 2 halve dagen per week. Hopelijk hebben jullie veel baad bij de osteopaat.
    @nike, wat heftig voor je vriendin zeg. Hopelijk mag het toch lukken bij hun. Wat beteft de pepti. Bij ons was het bewezen kma, toch kreeg ik de al voorgeschoten pakken voeding voor kma niet terug van de verzekering. Dit ,omdat we het niet bij de drogist hadden gekocht en niet bij een geregistreerde apotheek. Weet niet of dit bij jullie zorgverzekering ook zo is? Heb wel gehoord dat er veel verzekeringen moeilijk over doen.
    @paloe, vanuit Zwolle met de trein naar apeldoorn, moeten we wel eerst overstappen in deventer. Ik zou het niet zo'n ramp vinden. Met z'n allen is toch net zo leuk :D
    @cherry, haha , had ik de 1e keer met de trein ook ,maar moet zeggen ging eigenlijk perfect :D Succes met wennen op he kdv vandaag. Wel kdv is het eigenlijk?
    @athina, oh dat is een mooie aanbieding bij trekpleister. Is dat deze week? Potjes zijn idd reuzehandig.
    @gwn, hoe is het nu met je? Al iets opgeknapt?
    @escal. wat voor foto's bedoel je? Gewoon portretfoto's door de fotograaf? Daar moeten we hier ook voor betalen. Volgens mij is dat heel gewoon.
    @yukl, hoe gaat het hardlopen? Gaf je nog die voeding voor kma? of toch wel wel weer comfort? Hier overigens ook amper brabbels.
    @regenboogje, fijn dat het goed gaat met Stan. Wanneer krijg je ook alweer uitslag?
    @doglover, heb je geen dect babyfoon? Dat is idd wel irritant als je een ander kindje hoor. Hoor je haar niet zonder babyfoon 's nachts?
    @incognito, Hoe gaat het met Olivier? Nog steeds helemaal super?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jemig, schrikken zeg gusam.. maar inderdaad wel fijn dat er nu duidelijk is.. geluk bij een ongeluk dus eigenlijk zo... hopelijk gaat het snel beter nu je weet wat het is. Gaat ze nu aan de Pepti ?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oei.. lijkt me erg moeilijk Tessa, om je vader zo te zien :( alles kwam er ineens uit..?
    Wel fijn dat Fay ineens zo lang slaapt... red je het overdag wel om er dan nog enigszins wat flessen in te krijgen? Komt ze overdag dus wat vaker? Of eet ze vooral minder omdat ze een fles minder heeft nu?
    Sterkte in elk geval, hopelijk knapt ze snel op en heeft ze dan gelijk door, dat zo lang slapen, toch eigenlijk wel érg lekker is...

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Gusam; Fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid is. Geeft de hap het ook door aan de verzekering? Zou zonde zijn als je die dure voeding niet vergoedt krijgt

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Tessa; Heel begrijpelijk dat het gister moeilijk was hoor. Lijkt me ook vreselijk om je vader zo te zien!
    Wij gaan inderdaad 3 feb (mits het niet te koud is-moeder en broertje hebben beide heel erge reuma dus kou is dan niet fijn). Eerder konden we het echt nog niet aan, mede doordat me vader zo plotseling overleed hebben we heel lang de tijd nodig gehad om het een beetje te kunnen verwerken. Maar helemaal verwerken doe je het nooit hoor, op de weg naar het ziekenhuis om te bevallen heb ik me toch lopen huilen dat mijn vader nooit zijn kleinzoon zal meemaken.
    Mooi een hartmedaillon! Ik laat een medaillon in de vorm van een dolfijn maken, daar was mijn vader gek op :) Vindt het inderdaad ook erg fijn dat het gewoon in Nederland wordt gemaakt.(mijne is over 2 weken klaar) Zoiets waardevols en betekenisvol ga je toch niet op bezuinigen!

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Hopelijk kunnen we vandaag EINDELIJK de auto halen ;)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gusam: oei wat een heftige reactie zeg! Maar wel fijn dat je daar nu achter bent!

@ tessa: wat heftig allemaal! :( Ik ben heel benieuwd naar het medaillon! Echt heel mooi om zoiets te laten maken zeg :) En ook prachtig dat er ook as van je broer in wordt verwerkt!

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ cherryayden: wat vertederend om te lezen hoe Aiden zo aan het lachen was :) Prachtig!!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij gaan straks met het hele gezin naar de tandarts. Ben benieuwd of Tobe het aandurft op de stoel te gaan zitten ;)

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    het lijkt wel of er ieder jaar meer kindjes kma hebben zeg, jeetje. Zouden ze dat niet meteen bij de geboorte kunnen gaan testen, scheelt een hoop gedoe voor ouders en kind. Gelukkig bestaat er wel gewoon voeding voor de ukken.

Trouwens ik las van iemand dat de eczeem begonnen was nadat de bv gestopt was en dus flesvoeding gegeven werd. Dat zou eigenlijk niks uitmaken voor kma, tenzij je zelf compleet melkvrij eet en drinkt. Wel kan t verergeren.
    Eczeem kan ook bij de ene voeding erger zijn als de andere. Mn nicht gaf eerst nutrilon, daarbij had de kleine eczeem, overgestapt naar friso (per toeval omdat de nutrilon op was) en de eczeem werd een stuk minder. Raar maar waar. Hoop dat jullie snel de oorzaak vinden.

Drinken, hier een zooitje. Ze drinkt echt wanneer t haar uitkomt, als ik haar om de paar uur voed dan is t of te laat en krijst ze alles bij elkaar of te vroeg en laat ze de helft staan. Eerst was t elke nacht half 5, nu 3uur. ik ben zo blij met die co sleeper anders zou ik gek worden.

Elena, ik hoop dat je m ook echt kunt ophalen vandaag!!

Gusam, geluk bij een ongeluk dus. Toch fijn dat je nu weet wat er met je kleine meid aan de hand is!

Mooi, een hart en dolfijn. Mooie sieraden vind ik het altijd. Zo dierbaar!

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Jeah! We kunnen de auto om 12 uur halen :D Hier rond een uur of 11 weg, heb er zin in!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn Elena!!

Yukl : Succes :) ben benieuwd hoe het gaat !

19. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden.

@ gusam, wat ongelooflijk vervelend van je kleine meid, maar idd een geluk bij een ongeluk.
    @elena, wat leuk. Veel plezier vandaag dan he

@ hier, Man is toch maar aan het werk gegaan. Ze hebben gezegd dat er iets fout was gegaan met de betaling en dat het vandaag binnen moet zijn ( tot op heden nog niks ) Ze vertellen verschillende verhalen dus vertrouwen is zowiezo weg.

En ik ga 16 februari een tattoo laten zetten van Jasper :D:D helemaal blij mee.

Liefs

20. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Hahahaha, nou meid, ik heb hem daar weggehaald en inderdaad, om nou elke ochtend 20 minuten te rijden om je kleine meid naar het KDV te brengen, terwijl je er een veel dichter in de buurt hebt....... ;)

Kwebbelsnoes: Gelukkig is Jelmer nog niet uitgedroogd, hoe is het nu met jullie?

Nike: Hier ook een kind met meerdere allergieën, maar geen pepti, die kan hij niet verdragen, maar als Mees dat echt heeft, merk je meteen wel al verschil in zijn gedrag en met 2 weken is de eczeem zo goed als weg!

Rimar: Dat begrijp ik dan wel, het is ook doodzonde om te betalen voor een auto die je niet gebruikt!

Skatjuh: Wat een idioten..... wanneer is hij daar aan het werk gegaan?

Yukl: Arme Pelle en vervelend dat de ost zo weinig verschil maakt.... :( Hoop dat hij zich gauw beter gaat voelen!
    Ik herken het helaas nog wel van hier, maar ik denk wel dat hij zich gelukkig voelt, ondanks eerder genoemde kwaaltjes...

Regenboogje: Ja, dat geloof ik wel :p
    Ik heb geloof ik wat gemist, dat je nu even alleen flesvoeding hebt gegeven en medicatie hebt. Welke medicatie heeft Stan nu?
    Ach meiske toch.... vervelend van die angsten, al kan ik me wel voorstellen dat het heel akelig moet zijn als je tegen zo'n operatie aan zit te hikken! Als je wilt staat de deur hier voor je open, kun je ff je hart luchten en het is nog gezellig ook :)

Karin: Wat fijn dat je denkt dat de ost bij Mark wel helpt. Hier ook goede resultaten hoor en wij gaan vanmiddag weer, dat wordt dan de 3e keer.

Gusam: De reflux kán te maken hebben met KMA oid, maar hier was het niet over toen ik stopte met de bv en toen hij volledig overging op de Nutramigen. Hij heeft daar nu nog aparte medicijnen voor en sindsdien gaat het een heel stuk beter! Dus als het daarmee niet verholpen is, is dat misschien iets om nog even bij stil te staan.

Tessa: Wauw, wat slaapt Fay ineens lang! Misschien blijft ze dit inderdaad volhouden, zou mooi zijn :)
    Wat moeilijk zeg, gisteren... En dan ook je vader nog zo over zijn toeren, dat maakt het alleen nog maar erger!
    Arme overbuurvrouw... Je hoort vaak dat ze gewoon niet van zo'n vent af komen!

Hier blijven er wel kleine dingetjes hoor met Olivier, maar ik heb goede hoop dat die ook verholpen worden nu met de bezoekjes aan de osteopaat en natuurlijk het feit dat hij ouder wordt en meer kan...

InLove: Daar zeg je wat, ik had het er laatst met mijn moeder over. Ik denk namelijk dat er veel meer kindjes met KMA zijn dan we weten en dan er getest worden... Dat ze er nu gewoon meer 'aan' willen op het CB en de huisartsen.
    Jammer dat het drinken niet optimaal verloopt....

Elena: EINDELIJK de auto halen, fijn!!!

Cherry: Wat ontzettend leuk zeg!!!!!!! heerlijk als ze zo gaan schaterlachen!

Auto's: Hier 3 dagen na de geboorte van onze oudste een Ford Focus gekocht, heerlijke auto! Verder een auto van de zaak, maar die wordt niet privé gereden en 2 motors in de garage.

Deel Deze Pagina