Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He, ik lees net het volgende op de hyves van Athina, dacht, zal het als buddy toch even doorgeven:

Gisteren onverwachts met de ambulance naar het ziekenhuis - buikpijn au ! Gelukkig niets kunnen vinden en extra controle vandaag was ook in orde. Pijn is een stuk minder inmiddels gelukkig . Katelynn doet het goed op haar flesjes! Vanochtend zat ze precies op haar geboortegewicht! @ lekker thuis!

Sterkte Athina!! Hopelijk is je buikpijn snel echt weg! Fijn dat Katelynn het goed doet!

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

He bah, met de ambulance nog wel! Gelukkig dat alles vooralsnog goed lijkt met athina...

@ gusam: he wat leuk, weer een TV optreden inderdaad! Op welke zender?

@ kwebbelsnoes: een speen wil ie niet :( de pink wel, maar dan is ie nog steeds niet helemaal rustig. Hij ligt dan constant te trappelen met zijn beentjes. Alleen aan de borst is ie helemaal content... Ik denk dat het krampjes zijn, maar ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet. Ik baal hier zo van, want dit is de reden waarom ik met borstvoeding ben gestopt bij zoonlief. Hij heeft die een maand lang dag in dag uit gehad en toen ik de voedingen ging kolven was het over...

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: de eerste keer oppassen was dus geen succes? ;) Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

@ gusam: oh ik lees het al :D Leuk zeg! :)

@ manuela: wat goed dat ie zo goed groeit! :)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pff nou Pelle ligt nu eindelijk sinds half 4 te slapen... Ik was het ZO zat. Ik had hem er weer in gelegd en hij begon weer te huilen. Ik begon toen zelf ook keihard te janken en haalde hem er dus niet direct uit. Na zo'n 20 seconden hield ie op met huilen en sindsdien ligt ie dus te slapen... Ik hoop zo dat dit niet net zoals bij zoonlief gaat want ik wil de borstvoeding echt graag wat langer volhouden :( Maar dat ga ik echt niet trekken als het dus wel hetzelfde is als bij zoonlief (hij had dit de eerste maand dag in dag uit en hield in 1 keer op toen ik volledig ging kolven... toen had ik die borstvoeding dus wel bekeken).

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O jee Yukl, dat is niet zo'n beste dag vandaag dan.... :( Ik hoop voor jou dat het een regeldagje is of iets, want met de bv van je zoontje in je achterhoofd.... Het zou inderdaad wel heel fijn als je het wat langer vol kunt houden, maar zo voeden put je wel uit! Sterkte hoor meid!!

Enne het oppassen was op zich voor mij wel een succes, want ik had echt zoiets van: "nu moet ik Thijs alleen laten..." En oma laat zich gelukkig niet zo snel uit het veld slaan, dus het viel allemaal op zich wel mee. Maar volgens mij was mijn moeder blij dat ik weer thuis was! (streelt mijn ego dan ook weer als moeder he :))

6. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    bleeeeh! Niet alle oktoberbeebs zijn er hoor! Yukl had me al even gemaild hoe het ervoor stond: nog steeds niets....

Maandag wordt het ingeleid. Ik ben dan 42 weken min 1 dag....

Weet iemand of overijd - seroniteit - erfelijk is??? Mijn oom was ook al 4 weken te laat en mijn zus was 10 dagen overtijd en mijn 1e dochter 2 weken en 3 dagen.

Oke, ik ga weer even door met met koken enzo!!! Iedereen veel plezier met jullie beebje!!!

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @ Denise38; ik denk niet dat het erfelijk is hoor... Mijn mannetje is geboren met 42+3 maar zowel ik als vriendlief waren te vroeg. Ik 8 dagen en verder zijn al mijn broertjes en zusjes ook te vroeg of precies op tijd geboren. Misschien eens aan de gyn vragen anders?

8. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @yukl: a;s het idd echt kramp is wordt het alleen maar erger als hij steeds aan de borst gaat en wordt het een soort vicieuse cirkel.. kun je hem niet op een andere manier troosten? of een keer een voeding afkolven om te proberen of het dan idd beter gaat.?
    Misschien troost de gedachte dat krampjes maar tijdelijk zijn.. Morris is er nu ook helemaal vanaf! En ook van zijn moeizame ontlasting..

Toch ook wel weer lastig om zo'n pasgeboren baby te begrijpen he? jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat in de placenta ofzo..hihi

Jeetje Athina ook al naar het ziekenhuis!! Sterkte meis!

Is er al meer bekend over Paloe? het houd me wel bezig vandaag hoor!

Ahhhw Denise!!! Hopelijk is je kindje er voor maandag al! Sterkte nog even meis, het komt echt wel!! Dikke knuf

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: dat is mooi dat het voor jou wel een succesverhaal was! Is natuurlijk ook wel een hele belevenis om je kleine voor het eerst ergens achter te laten. En mooi dat je dat vertrouwen in je moeder hebt :) Heb je dat ook met je schoonmoeder?

@ denise: he bah, wat balen dat jouw kleine er nog niet is! Gelukkig duurt het niet lang meer... Dan zijn toch nog niet alle oktober baby's er! Ik ga voor je duimen dat de kleine snel komt en alles goed gaat :)

@ milse: ja precies, die vicieuze cirkel is dus ook het lastige... Ik bied wel constant dezelfde borst aan als ie zo'n bui heeft, op een gegeven moment drinkt ie er dan nauwelijks nog uit en is het voornamelijk troost volgens mij. Ik krijg hem op een andere manier maar gedeeltelijk stil, hij blijft dan toch verkrampen... Ik ga morgen maar eens de draagdoek proberen, daar zit ie nu ook in en nu is ie heel rustig. Maar 's nachts is dat natuurlijk geen optie...
    Goed om te weten dat de krampen bij Morris alweer over zijn :)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Niets meer vernomen van paloe trouwens!

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik had trouwens zojuist een vliesje bij het vloeien :( Iemand die dit herkent? Ik heb het maandverband maar bewaard, maar ik heb er weinig zin in dat ik straks weer voor de zekerheid naar het ziekenhuis moet omdat ze dit willen checken ;)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

toevallig net weer even online... gisteren inderdaad naar het ziekenhuis gemoeten :( . Had zo'n pijn, dacht eerst dat het van m'n darmen kwam, maar het werd erger en erger en ging niet over -verplaatste zich ook niet. Kraamzorg vertrouwde het niet en heeft de huisarts gebeld, die toch maar snel gekomen is. Ook hij twijfelde, blinde darm misschien? Dus ik moest naar het ziekenhuis. Omdat ik kotsmisselijk werd als ik overeind kwam - hebben ze de ambulance laten komen. Bizar hoor..
    In het ziekenhuis pijnstilling gekregen en primperan, tegen de misselijkheid. Verder hebben ze bloedgeprikt, echo van m'n buik gemaakt en ben ik ook nog op consult geweest bij de gyn. Maar eigenlijk kwam nergens iets uit. Ja, er zat bloed bij m'n urine.. maar duhh dat ging echt niet zonder nog.. een week na de bevalling ;) .
    Maar oke. Gelukkig mocht ik dus weer naar huis na 5 uurtjes. Vond het helemaal niets om ons meisje achter te laten, maar meenemen was ook niet handig. Ik heb dus -emotioneel als ik sowieso nog ben- heel wat traantjes gelaten.
    Controle vandaag bij de chirurg was ook oke gelukkig. Pijn is ook vrij ver weg. Zeurt nog wat. Maar door de pijn en de spanning, heb ik m'n spieren ook heel erg aangespannen gehad, dus dat zal ik ook nog wel voelen.

Verder ben ik nog wel erg moe hier. Maar dat was ik sowieso altijd al vóór de zwangerschap/bevalling. Nu moeten we dus weer een ritme zien te vinden, wat ik vol kan houden.

Ik heb trouwens nog wel behoorlijk last van m'n hechtingen. Zijn er meer meiden die inwendige hechtingen hebben gehad en hoe lang hebben jullie daar last van gehad? De uitwendige zijn dinsdag verwijderd, dat was al een hele opluchting.. maar die andere (van het ruptuur - dus precies waar ik op zit) is nogal vervelend en heel lang kan ik nog steeds niet zitten.

maar oke... ik heb daarstraks m'n banner ook aangepast :) leuk om al die nieuwe banners te zien!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik moest er wel op letten, omdat mijn vliezen dus niet compleet leken te zijn. Het kon in principe geen kwaad, niet te vergelijken met de placenta, maar het moest wel in de gaten gehouden worden.
    Heb je nog kraamzorg? Die kan het misschien ook wel beoordelen en anders de vlos. Goed dat je het bewaard hebt!

welke draagdoek heb je trouwens? ook voor de rest ;) ?

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Denise: succes met het inleiden dan! Waren we toch nog nét te snel met het openen van het nieuwe topic...

@Athina: gelukkig is er niets gevonden, tenminste, als het nu idd goed blijft gaan! Wel even schrikken zeg!

@hechtingen: ik heb alleen oplosbare hechtingen gekregen? Was na een week al een stuk minder pijnlijk, met 3 weken zo dat ik kon fietsen, maar voelde het dan nog wel duidelijk als ik veel gedaan had. Het zeurt nog steeds af en toe wel een beetje hoor.

Pfff... hier ook opeens erg moe! Wilde nog ff de stad in (koopavond), maar stel dat toch maar uit naar morgen. Dan komt mijn schoonmoeder 'oefenen', omdat ze maandag voor het eerst komt oppassen, dus dan kan ik ook wel even weg, is alleen maar goed denk ik. Ik had trouwens liever mijn moeder eerst om op te passen, maar ja, die is niet vrij op maandag, dus niks aan te doen.

Baal hier als een stekker: onze droger maakte laatst een raar geluid, dus de monteur is geweest. Heeft toen ook een 'knopje' wat maar uit bleef steken en waardoor de deur lastig sloot weggehaald, maar nu blijkt dat dat van de onderste klep was, waar nog een filter achter zit, wat ik nu dus met geen mogelijkheid meer open krijg, terwijl het filter schoon moet, want hij droogt nu niet goed meer. Wordt dan toch een nieuwe ben ik bang :(.

15. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Dames ik reageer hier voor de eerste keer even snel! want opa en oma:D komen zo op visite!

Maar wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!! wij zijn allemaal bevallen en hebben hier nu een topic! super!!

Doglover van harte gefeliciteerd met je meisje! geniet ervan!;):D
    Enne hier is een klein feestje, want ons meisje is alweer 1 weekje oud!!!:D:D:D:D

lieve meiden tot later, dan lees ik ook alles bij!

liefs

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant

Yukl
    ; hmmmm... helaas niet :( Mijn schoonmoeder is nogal bot overkomend (al bedoelt ze het vast goed!)... Ze maakt nu al opmerkingen van "gewoon de nacht laten janken" e.d. Daar kan ik dus echt niet tegen. Gelukkig is mijn schoonvader de rust zelve en lijkt mijn man op hem en niet op m'n schoonmoeder. Maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken om Thijs daar meer dan een halfuur alleen te laten.....
    En dat vliesje; ik zou het wel even laten controleren, puur alleen voor de zekerheid. Je wilt ook niet dat er nog wel een restje in je zit... waar je last van zou kunnen gaan krijgen.... daarvoor hoef je toch niet meteen naar het ziekenhuis?

Athina: wat een verhaal... Vervelend zeg, ze zijn er dus niet achter gekomen waar die pijn vandaan is gekomen??? Ik heb ook in- & uitwendige hechtingen gehad. Die uitwendige waren behoorlijk irritant, van de inwendige heb ik eigenlijk niets gevoeld en nu ook niet. Maar ik zat dan ook niet bovenop de hechtingen, ik kon 'er naast zitten'....

Athina: ik heb een tricot-slen te leen en die bevalt op zich heel goed, al heb ik wel het idee dat Thijs er op een gegeven moment wat uitzakt, omdat de stof mee gaat rekken. Ik ben benieuwd of anderen dat bij andere draagdoeken niet hebben?

Ai Gwn, een nieuwe droger is niet zo fijn, zijn toch altijd weer uitgaven en je moet weer gaan kijken en kiezen.... Vervelend!!

Denise; nog niet bevallen? He.... wat jammer!! Dan moet je wel erg lang op je baby'tje wachten... Maar gelukkig dat ze gaan inleiden, al hoop ik voor je dat de baby spontaan komt hoor!!

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Allemaal proficiat met jullie beebs. Geniet ervan.

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

pffff zoonlief ligt erin. Als hij morgen weer om 5.00 wakker is denk ik dat ik ontplof.

Overigens kreeg ik vanmiddag nog een tip van het cb. Fay drinkt in de nacht ( 2.30 uur ) maar een halve fles. Ze zeiden wellicht geeft ze zelf al iets aan hem niet zo nodig te hebben. Ik zei ook al in het ziekenhuis had ze hem nooit.( thuis waarschijnlijk voor gekomen ,omdat ze ana het inhalen was) Ik moest nu afbouwen met 10 cc per keerop dat tijdstip. Ga het vannacht proberen :D

@yukl,oh vreselijk. het geeft je zo'n onmacht gevoel he. Ik denk ook dat je dan zo'n vicieuse cirkel krijg. Hier leek Fay in de avond ook constant hongerig en dit bleken krampjes te zijn. Ik kreeg haar alleen maar stil met minislokjes drinken, alleen hield ik het dan in stand.Ik krijg Fay ook niet rustig zonder te drinken. Misschien hier ook maar eens een draagdoek proberen. Ik zou als ik jou was wel even verhoging in de gaten houden, ivm dat vliesje.
    @chikai, willen jullie snel voor een 2e gaan, omdat je het hebt over de pil? Nou dus dat was even een beproefing voor oma :D
    @Denise, ah nee toch. Nou hopelijk komt jullie kleinje ech heel snel.
    @athina, nou dat is ook wat. Hopelijk blijft de buikpijn nu weg.
    @gwn, he balen van de droger. Hier maakte van de week de wasmachine ook al zo'n gek geluidje :(

Zo nu weer flestijd :D

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    yulk: Dat vliesje kan nog een restje zijn. Mijn schoonzusje had dit ook en is 4 wke na de bevalling nog gecuriteerd. Dus ik zou het ff laten checken.

20. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Hallo allemaal,

Ik kom snel weer meekletsen hoor, maar heb et ff heel erg druk, het ritme is er nog niet echt!

Het gaat hier eigenlijk perfect, ze kan zichzelf alleen een beetje lastig op temp houden, ze is steeds 36,7, dus beetje aan de lage kant. Maargoed, mijn eigen temp is ook altijd zoiets, en die van zoonlief is ook altijd laag. Ze was vandaag weer 20 gram gegroeid, meld zich goed voor de voedingen, en het is gewoon een lekker meisje!!!

Maar ik vloei eigenlijk nu al helemaal niet meer? Heb nog wel wat slijmverlies met bloed erin maar dat is het? Bij zoonlief heb ik toch wel langer dan 2 weken echt gevloeid, dus ik snap er niets van? Iemand nog meer die zo kort maar gevloeid heeft? Zal het morgen ook ff aan de vlos vragen, want het lijkt mij niet helemaal goed eigenlijk.

Deel Deze Pagina