Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

nike welkom terug.
    hoe meer zielen hoe meer vreugde.

XXX Gusam

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Even een vraagje (luxeprobleem als ik het hier lees):
    Mees slaapt 's nachts erg veel. Afgelopen nacht was het toppunt tot nu toe. Om 19.30 uur lag hij in bed. Om 03.45 uur werd ik wakker. Hij was nog steeds niet gekomen. Toen heb ik hem maar wakker gemaakt. Hij heeft goed gedronken en daarna weer geslapen tot 8.00 uur. Vandaag leek hij er geen last van te hebben, kwam om de 3-4 uur.
    Denken jullie dat zo lang slapen kwaad kan? Moet ik hem wakker maken of kan ik hem gewoon laten liggen tot hij van zich laat horen?
    Hij groeit trouwens goed. Alleen de laatste week niet meer gewogen.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    volgens mij mag je baby's maximaal 10 uur laten slapen omdat ze anders een glucosedip kunnen krijgen.

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek weer even in,

Iemand vroeg hoe het kwam dat ik zoveel wist. Ik ben zelf kraamverzorgende haha. En heb inmiddels zelf ook 3 kindjes.

En over de andere vraag als je inmiddels 7 weken geleden bevallen bent kan je er wel van uit gaan dat het weer goed zit. Je kan dan langzaam aan beginnen weer. En dit rustig opbouwen.

Breek weer uit

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Oooooh kijk vandaar! Fijn dat je ons advies geeft ;).

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek weer even in,

Vind het altijd fijn om te helpen. Zit nu eenmaal in me haha. Als het niet op prijs gesteld word hoor ik het wel.

Breek weer uit

7. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties! Het gaat goed met ons zoontje, nu, vrijdag, is hij al weer op zijn geboortegewicht (dinsdag jl. geboren) en drinkt supergoed aan de borst. Gelukkig gaat dat prima!

Leuke kraamvrouw ook, ze is superervaren en echt een 'annpakker', prima dus!!!

Ik ben alleen zelf zo moe. Door hormonen en huilend babietje 's nachts weinig slaap, ahhhh! Hebben of hadden jullie dat ook en hoe lang duurt die periode dat je echt erg weinig slaapt? Ik probeer zoveel mogelijk bij te slapen overdag, maar soms val ik gewoon niet in slaap.

Waarom huilt de baby 's nachts? Omdat hij alleen is opeens? Ik kan me er natuurlijk van alles bij voorstellen. Alleen overdag slaapt hij ook 'alleen' in zijn wieg en dan is er niets aan de hand. Afijn, misschien hebben/hadden jullie dat ook en moet hij gewoon even wennen.

groetjes weer! (wat handig dit forum toch!!!)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is inderdaad snel, maar als hij het er goed op doet, en voldoende binnenkrijgt, is het denk ik niet verkeerd.

Onze dochter zat met 8 weken op 4 voedingen... ook enorm vroeg, simpelweg omdat ze de nacht doorsliep van 7 tot 7 . Ik kwam toen op (fles)voedingen om 7 - 11- 15-19 uur zo'n beetje.... Tja, niet alle kindjes zijn grote eters denk ik dan maar. Alleen moet je misschien wat extra opletten dat ze er wel goed op groeien en allert etc zijn.

Ik zou zelf in jouw situatie misschien een keertje extra gaan wegen en meten om te kijken of hij goed blijft groeien.

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Baby huilt´´snachts omdat het ritme nog omgekeerd is. wanneer jij in de zwangerschap rustig was werd de baby actief (heb je waarschijnlijk ook gevoeld) dat ritme heeft de kleine nu nog. wij hebben sem proberen zoveel mogelijk duidelijk te maken dat dag licht en geluid betekend (dus beneden in de box en gewoon geluid maken dmv tv, praten enz) en snachts donker en stil (dus boven in bedje zonder licht) na een weekje sliep ze al meer door snachts erg snel dus.
    succes, en denk maar zo.. voor de kleine 18 is, is het over ;)

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nike, welkom terug! de 5 voedingen vroeg ik me inderdaad ook af! sem zit nu al een paar dagen op 5 voedingen (vandaag zelfs 4!) lijkt me ook erg vroeg... over het doorslapen tja hier ook.. ik maak haar normaal na een uurtje of 8 a 9 wakker wanneer ze door slaapt (is nog maar af en toe) ze drinkt dan meestal erg goed inderdaad.

@hier, even een vraagje, hoelang duurt het voordat je de hechtingen niet meer voelt met zitten en wanneer stopt het met jeuken (jeukt echt bij de wond maar is natuurlijk niet zo een florisante plaats om te krassen hihi)
    beetje persoonlijk maar hoop dat iemand me iets kan vertellen hierover...
    verder is manlief voor de eerste x op stap, wel wennen dat ik niet zomaar kan zeggen "ow ik ga ook mee, gezellig"
    zou denk ik ook nog niet zo snel weg willen van onze meid, toch anders voor mannen blijkbaar. hij gaf wel aan voor 12 thuis te zijn dus blijkbaar mist hij haar wel als hij weg is.
    morgen avond moet hij werken dus 2 avonden zonder mijn mannetje :(
    zie er stiekem wel wat tegenop omdat ik overdag ook al alleen met sem ben.

nouja, einde egobericht.

iedereen een fijn weekeinde alvast en hopelijk met wat beter weer :)

knuf

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike: welkom terug! :) Thijs is een paar dagen ouder dan Mees en zit nu ook voor de 2e achtereenvolgende dag op 5 voedingen (overgegaan van 7 naar nu 5... 6 heeft hij overgeslagen). Ben benieuwd of dit standaard gaat worden!

Amaryllis: volgens mij heb ik een foto gemist??? Plaats 'm nog eens als je wilt..... Ik ben toch een redelijk trouwe bezoekster, maar die kan ik me even niet herinneren... sorry...
    .
    Escal: volgens de nacontrole bij de verloskundige mag je met 6 weken er echt geen last meer van hebben. Ik had er al snel geen last meer van, in de kraamweek zijn de uitwendige er nog uitgehaald en vanaf dat moment was het niet meer pijnlijk. (al heb ik nu ook nog niet gefietst ofzo..) Heb je van inwendige of uitwendige last? Anders zou ik zo wie zo even langs de vk gaan, en er even naar laten kijken!

We hebben lekker gegeten vanavond, erg gezellig! Toch typisch, Thijs is standaard tijdens het avondeten wakker en aan het huilen... En om hem nu tijdens het hele gourmetten te laten huilen, was toch iets teveel van het goede. Je pakt hem erbij; en het is goed...

Hebben jullie ook weleens het gevoel dat je kindje nog wel melk wil drinken, maar er niets meer komt? (voor de mama's die bv geven?)

Nu lekker slapen, hopelijk weer zo'n fijne nacht! (maar ik roep niet te hard, zul je altijd zien anders...)

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @chikai, het zijn oplosbare hechtingen maar voel ze nog zitten. zoiezo heb ik een kleine 2 weken niet goed kunnen zitten en lopen maar de hechtingen zaten erg mooi volgens de vk hadden me blijkbaar alleen een beetje vervelend geknipt (iets te ver mijn bil in) zal even afwachten anders, is miss ook nog wel erg vroeg en jeuk is genezen he..
    Fijn dat thijs als hij erbij gepakt word het wel prima vind, eigenlijk ook niets gek he... is er 9 maanden lang bij geweest dus wilt hij waarschijnlijk nu ook, en denk maar zo, hij vind je iniedergeval erg leuk ;)

@oudere kids. tja weer een actie, altijd leuk dacht ik zo. Olvarit Half Jaar
    geld terug van 2 potjes voeding bij aankoop van 10 potjes (nog tot 31-12 geldig)
    als jullie mijn acties moe zijn hoor ik het wel he, tot dan zal ik ze nog met jullie delen als ik ze zie.

knuf

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

oh ,echt ik zit hier gewoon jankend achter de laptop. Nu stapte ik vanavond ,nadat we de hele avond met Fay op de arm hadden gelopen ( ivm krampjes) om 23.30 in bed. Mason werd om 00.30 wakker en heeft tot aan nu niet meer geslapen. We weten niet meer wat te doen. We hebben alles geprobeerd en hem zelfs 45 min laten huilen. De 1e nacht dat Fay zolang slaapt ( ze slaapt nu nog) en dan hebben we dit met Mason. Ik weet werkelijk waar niet meer waar ik het moet zoeken. :(:(:(

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou we zijn hier nog wakker :( Fay wordt nu pas wakker :$ Erg jammer dat ik die 1e mooie lange nacht heb moeten missen.

@huilweken, hopelijk komen ze ook hier niet. Vond de 5 wkn nonstop huilen van Mason destijds al meer dan genoeg.
    @escal. ik werk bij Etos vandaar dat ik het weet :) Wa betreft de hechtingen geen idee. Bij mij zijn ze er beide keren binnen een week uigehaald.
    @gwn, nou hier al ineens een uitschieter qua nacht. Alleen erg jammer dat Mason roet in het eten gooit. Hier kijkt Fay ook heel veel naar gezichten en licht.
    @amaryllis, ik heb nog even teruggelezen ,maar idd mooie foto! Ik had hem een paar dgn geleden wel gezien ,maar was vergeten te reageren en dat terwijl ik nog wou zeggen dat ik het ook zo'n schattig dekentje vond.
    @nike, welkom terug en nog van harte met der geboorte van Mees. Super zeg 9 uur achter elkaar!
    @yukl, ah dat is lief van je oms. En hebben jullie een goede nacht gehad?
    @athina, dat was ook wel luxe met Fae dan :D Hopelijk heb je dat nu weer.
    @chikai, hier ook standaard jammeren bij het avondeten. Ik heb haar dan altijd op schoot en eet met 1 hand :D

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Escal: wat mij betreft blijf je de acties lekker doorgeven hoor, ik ben er altijd blij mee!

Tessa: ooo, wat ontzettend vervelend zo'n nacht... Slaapt Fay lekker, begint Mason..... Dat is echt naar.... Je weet niet waarom Mason zo huilde? Sneu hoor, hopelijk gaat de komende nacht beter!!!

Hier is Thijs weer gewoon om de 4u gekomen voor een voeding... Jammer maar helaas niet lekker lang geslapen... Nu was het hier vannacht ook wel erg slecht weer, dus wie weet is hij door de regen op zijn raam wel wakker geworden...

16. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Hey iedereen,

Niet echt kunnen bijlezen dus ook geen reacties :p

Hier gaat alles redelijk goed Leani heeft soms nog veel krampjes en huilt dan ook regelmatig en lang maar voor de rest alles oké...

zijn hier kindjes die al doorslapen?

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Escal: Ik voelde de hechtingen niet meer na twee weken. De verloskundige heeft het restant de dag ervoor weggeknipt. Misschien zit er nog wat en is het gaa ontsteken? Een keertje naar laten kijken?

@Denise: Nog van harte gefeliciteerd! de allerlaatste oktobermama! Fijn dat hij al weer op zijn geboortegewicht zit.
    Die vermoeidheid is heel herkenbaar. In het begin wordt je ook van elk geluidje wakker. Dat wordt minder! En je zoontje krijgt vanzelf een mooi dag-nachtritme. Daar moeten ze even aan wennen. Wat kan helpen is overdag lamp aan of gordijnen open en 's nachts donker op de kamer.

@Athina: Wow 4 voedingen met 8 weken!
    Keertje extra wegen kan inderdaad geen kwaad. Ga ik van de week even doen!

@Chikai: Hier ook een baby die tijdens het eten huilt (of soms iets eerder). Dat schijnt erbij te horen. Wel zielig.
    Dat melk drinken en er niets meer komt: volgens mij is dat dan meer zuigbehoefte. Mees heeft dat vooral 's middags als hij zijn huiluurtje krijgt. Dat zit ie volgens mij wat minder lekker in zijn vel.

@Tess: Bah wat een nacht zeg. Heb je nog een beetje kunnen slapen?

@Joyce: Mees slaapt meestal door. Vannacht helaas niet, maar is niet erg.

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Vandaag ben ik de hele dag weg. Voor het eerst echt lang op pad met de kleine, naa de verjaardag van mijn peettante. Ben benieuwd hoe hij dat vindt!
    Tot vanavond!

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: haha ik zou er ook van balen hoor als niemand op mijn foto zou reageren :D gelukkig heb je nu alsnog wat reacties ontvangen ;)

@ denise: wij slapen ook nog erg weinig! Ik hoop dat het snel beter gaat...
    En 's nachts huilen? Mamahonger denk ik? Zuigbehoefte? Wordt ie wel stil als je hem bij je neemt?

@ escal: misschien moet je de hechtingen er eens uit laten halen. Dat schijnt namelijk enorm op te luchten. Er nu nog last van hebben vind ik wel vrij laat, maar is denk ik wel mogelijk hoor. Zeker als ze wat ongunstig geknipt hebben. Bij mij ging het na 10 dagen al aanzienlijk beter en na een week of 2 had ik er nauwelijks nog last van.

@ chikai: misschien de 6 weken regeldagen? Als je het idee hebt dat ie honger heeft maar er komt niets, zou ik hem lekker vaak aanleggen.

@ tessa: knuffel meid!! Jeetje, wat balen dat Mason zo aan het spoken is :( Hoe is jullie ritme overdags, vooral voor hem? Is dat weer een beetje als vanouds? Misschien dat Mason nog erg in de war is van het hele gebeuren?

@ joyce: fijn dat alles oke gaat :)

@ nike: veel plezier vandaag! Ben benieuwd hoe het bevalt :)

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nike: welkom terug! Leuk dat je ook meteen zo actief meekletst! :D

@Tessa: oeh, sterkte meis! Balen dat je niet van de eerste lange nacht van Fay hebt kunnen genieten & profiteren. Hopelijk houdt ze het zo vol en heeft Mason dan ook weer betere nachten...

@hier: het ritme is heeeeel ver te zoeken. Gister en vannacht was het 7u-11u-13u-16u-18u-half 8-kwart voor 10-kwart over 11-kwart voor 4-half 7-kwart voor 10. Helaas is de nacht doorslapen dus meteen al geen trend meer ;). Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Blijf het lastig vinden soms om uit te maken of ze zuigbehoefte heeft of echt honger, vooral als ze met de speen ook niet in slaap valt, maar meteen begint te huilen als ie uitvalt. Overigens hebben we daar alleen 's middags last van, 's ochtends slaapt ze gewoon prima (zonder speen). Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina