Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Een boedha baby is leuk :D

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Cherry; Vanavond beter?! :D

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Ben je er trouwens al over uit of je een spiraaltje neemt of niet?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja... Eigenlijk wel. Maar ik moet nog langs de huisarts en daar heb ik geen zin in. Moet ik maar eens werk van maken...

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

goedemorgen :)

@rs virus, Dit komt nu heel veel voor. Geloof dat er wel 8 kindjes bij Fay op de afdeling liggen. Fay deelt haar kamertje met een baby van 2 wkn die ook rs virus heeft. Ook zo sneu en klein nog :(
    @meeting, ja erg leuk en heb er ook echt zin in :)
    @escal, wauw dat zijn mooie voedingen :)
    @rimar, hier tijdens het ziek zijn ook stukken minder drinken. Wat leuk in d ebox in slaap vallen hihi. Hier bij beide kindjes nog nooit gehad.
    @inlove, leuke dag gehad? wat sneu zeg voor Lune zo last van de nutriton :(
    @gwn, ik wil al tijden met sonja beginnen ,maar nog niet goed acief mee bezig geweest. wel een beetje aanhouden, maar niet heel strak. Hier ga ik maandag strak beginnen. Hoe ging het fruithapje?
    @karin, ik denk niet dat je het als aanvallen moet zien. Iedereen maakt de keuzes op zijn eigen manier en wil het beste voor zijn/haar kindje. Denk dat het meer verbazing was ,waarom je direct met heftige medicijnen wil beginnen ipv eerst al het andere geprobeerd te hebben. Ik bedoelde het igg niet kwaad en probeerde gewoon mee te denken.
    @yukl, ah nee :(:( Wat rot zeg dat het met Pelle zo gaat. Dat is wel frustrerend he. En als je nou eens nog een stap zwaarder probeert? Nutramigen AA/Neocate? Nadat Fay over ging op deze voeding verdwenen echt alle klachten als sneeuw voor de zon. Ze sliep ineens als een roosje. Met de pepti was het wel iets beter ,maar toch bleef ze kwakkelen. Misschien kun je het voorleggen aan de KA? Anders mag je ook best een blik van Fay proberen. Je koopt het ook niet even zo voor de probeer :D. Nogal dure voeding ( 65 euro per blik )
    @chikai, he wat balen van je nacht zeg :(:( Was afgelopen nacht beter?
    @cherry en toch nog gelukt?? Thnx voor je lieve reactie.
    @nike, Mooie curves en idd een slank dun kindje :D
    @regenboogje, hopelijk gaat het zelf voeden toch nog lukken.
    @elena, netjes al wat je bent afgevallen!!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    goedemorgen meiden!

even wat drukke dagen gehad. Klein beetje meegelezen:

Chikai: Wat sneu dat thijs zo onderzit.. en dan zelfs op zo'n oogleden! Erg zielig.. :(

Tessa: pff toch RS. Hopelijk knapt ze snel weer op en mag ze gauw weer mee naar huis!

Iemand vroeg voor sonja: Hier inmiddels een week of 3, 4 bezig denk ik? Sinds deze week heb ik eigenlijk niet meer bijgehouden wat we moeten eten - ik schreef het over uit het boek van m'n moeder en dat is er deze week nog niet van gekomen. Maar ik weet inmiddels weer een beetje hoe het gaat ;) . Ik ben tot nog toe zo'n 3,5 tot 4 kilo afgevallen.
    Ben er overigens niet heel streng in, tenminste: Ik kan het snoepen niet zo goed laten. Maar oke, verder eet ik wel gezond ;) -dus dat is blijkbaar voldoende om langzaam wat af te vallen.

voeding hier: Katelynn zit af en toe op 4 flesjes, maar veelal nog op 5. Die gaan dan niet allemaal op. Ze zit rond de 800/850 cc per dag.
    Slapen gaat wel goed. Ze kan in principe 10 tot 11 uur doorslapen. Maar vaak ook is het rond de 9 uur. Wel tussendoor even eruit om een speentje te geven.

Vrijdag gaat ze voor het eerst de hele dag naar het kdv. Zie daar best tegenop. Maar het is niet anders. Ik zit dan wel thuis met de oudste, die breng ik smiddags. Maar omdat er een minimale afname is van 2 halve dagen en er op andere dagen geen plek is nog (pas in september) moet het nu dus maar zo. Quality time voor de oudste dus. Hoewel we daar niet echt van kunnen profiteren, want ik moet smiddags werken, dus rustig aan doen smorgens, anders ben ik smiddags al weer te moe helaas.

Maar we zullen zien ;) .

Nike: Mooie lijntjes toch? De oudste had ook zoiets indertijd :)
    Trouwens wel ideaal he, die groeicurve online :) vind het érg leuk om bij te houden. Alleen jammer dat het systeem niet 2 kindjes in 1 grafiek kan zetten ;) had het wel mooi gevonden om die 2 lijntjes op elkaar te zien van de oudste en de jongste.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: dat mis ik ook, 2 lijntjes in 1 grafiek!
    De borstvoedingscurve is trouwens wel echt anders dan de CB curve, in ieder geval voor het gewicht. Jammer dat er geen flesvoedingscurve bestaat. Bij de bv curve zit Pelle op het gemiddelde, die van het CB iets boven het gemiddelde.
    Ik ben benieuwd hoe Katelynn het vindt, een hele dag KDV.

@ tessa: ik ga vandaag opbiechten bij de KA dat we over zijn gegaan op pepti :D Ben benieuwd wat hij/zij zegt... ;) Ik wilde niet wachten tot vandaag en het dan met hem/haar overleggen. Bovendien wil ik het hoe dan ook proberen, ook als de arts dan had gezegd dat hij niet aan KMA denkt. Ik ben in ieder geval benieuwd wat de arts zegt vandaag! Pelles babbels zijn wel terug sinds we over zijn op pepti, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
    Wat sneu zeg, al die kindjes met het RS virus op de afdeling. Wat een rot ziekte eigenlijk? Hoe gaat het vandaag met Fay?

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik dacht, ik zal weer eens ff wat van me laten horen....
    Het gaat hier allemaal redelijk goed, Caitlynn doet het prima. Ze drinkt goed, af en toe geeft ze wel wat terug, maar meestal pas als ik haar oppak na het slapen.... Het lijkt wel of ze de laatste paar slokken gewoon niet slikt en "hamstert" ofzo, het loopt gewoon uit haar mondhoeken als ik haar oppak. Ze krijgt nu 5 flessen van 180 +6, maar ik wil volgende week gaan overleggen of ik met fruit ofzo mag beginnen, als ze ons ziet eten, zit ze bijna het eten uit je mond te kijken, wel grappig, maar volgens mij heeft ze behoefte aan meer dan alleen de fles.
    Ik ga niet meer op iedereen reageren, daarvoor heb ik alweer te veel gelezen en ik weet het al niet allemaal meer.
    @ tessa: sterkte
    @ meeting: ik heb er ook zin in, manlief is iets minder enthousiast, hij vindt het soms moeilijk om alleen te zijn met K. aangezien hij op dit moment niet zoveel geduld heeft.
    @ curves: ik vind het vervelend dat de curves gericht zijn op bv. Ik heb m wel ingevuld, maar vind het allemaal erg verwarrend. Als ik naar de curves kijk, zit ze lekker ver boven het lijntje. Ze heeft ook wel babyvet, maar ik maar me niet druk, ik ben ook niet de slankste.....
    Tot zover ff,
    Groetjes,
    Elleke

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Even een eerste deel van de reacties, de rest komt eraan ;)

Tessa: Heel veel sterkte meid.... er blijft haar (en jullie) ook gewoon helemaal niks bespaard he?

Als hij over het algemeen veel beter is nu, dan zou ik ook niet teruggaan. Zo erg als het bij O is, heb ik het nog nooit meegemaakt, bij geen enkele baby, ook niet bij mijn zusje, die de eerste 5 weken van haar leventje in het ziekenhuis heeft doorgebracht... Maar het gaat nu stukken beter hoor :D

En ja, als je hem even moet laten huilen, gewoon doen!

Begrijp ik het nou goed dat je geen Nutriton wilt gaan proberen en meteen naar de medicijnen wilt vragen? Nutriton is een natuurlijk middel, heeft geen bijwerkingen (kan alleen wat verstopping opleveren) en die medicijnen hebben een tal van bijwerkingen. Ik zou toch echt eerst proberen om Nutriton toe te voegen hoor.....

Zo herkenbaar! Ik had dat ook heel erg en de tweede is er relatief snel achteraan gekomen. Moet je eerlijk bekennen dat ik het wel erg druk vind en een tweede is zó anders dan een eerste!
    Enfin, ik herken het wel ;)

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Jammer dat hij zoveel huilde, maar die op dat velletje zullen dan toch erg mooi geworden zijn, denk ik zo :D

Dat opnieuw weg leggen, valt te proberen..... O is nu al wakker vanaf 7 uur, maar moe? Echt niet..... ;)

Hier ook JBPM, wij doen 3 schepjes op 200 ml. Dat heeft hij echt nodig, anders komt alles er weer uit.
    Die speen, ik heb er wel van gehoord, maar nooit gebruikt....

nike: Fijn dat het al wat beter gaat met Mees!!!!

Chikai: Goed dat je gestopt bent! je moet kijken naar wat je kindje fijn vindt en niet naar wat de leidster fijn vindt ;)

Escal: Wauw, Sem heeft goed geslapen na haar dagje KDV zeg!!

Wauw, wat gaan wij een verschil zien dan, denk ik, want O zit overal op of net boven de middellijn ;)

Rimar: Volgens mij is het de week van het minder drinken ;) Het is overigens heel normaal dat je kindje minder drinkt wanneer hij ziek is. Zo lang hij maar 500cc op een dag binnen krijgt, is er niks aan de hand :)

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, toch gelukt nu. Al is het wel wat klein om goed te zien... hmmm... waar vandaan hebben jullie ze gepakt dan? Dit is van groeigids.nl

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Oeh, dankjewel! Ik kom graag bij je op die roze wolk zitten hoor ;)

Al moet ik zeggen dat ik hier ook een enorme roze (blauwe dan) wolk zit, ondanks alles!

Ik geniet echt enorm van mijn heerlijke mannetjes :D

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh meid, zo bedoel ik het helemaal niet! Het enige wat ik wil zeggen is dat JBPM een natuurlijk middel is, met vaak geen bijwerkingen (alleen verstopping soms) en de medicijnen hebben tal van bijwerkingen.....

Je moet natuurlijk gewoon doen wat jou het beste lijkt en ik denk dat iedereen hier ook het beste met jou voorheeft en alleen maar advies wil geven hoe wij erover denken....

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: he wat handig! Ik ga direct kijken op groeigids.nl
    Die andere curves komen van borstvoeding.com en zijn dus gericht op borstvoedingskindjes.

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: oh, dan ga ik daar ook nog even invullen, ze heeft tot nu toe natuurlijk wel vnl bv gehad, pas net over op fv (en nog steeds 1/4 bv)

@hapje: ging wel goed gister! Heb voor banaan gekozen, fijngeprakt en op een lepeltje. Daar snapte ze nog niet veel van, maar beetje bij beetje zoog ze toch 'per ongeluk' wat naar binnen zeg maar. Kennelijk vond ze het wel lekker, want ze deed haar mond steeds beter open. Uiteindelijk 3 lepeltjes erin, en ook erin gebleven ;).

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Zo Damian ligt eindelijk in bedje. Uur later dan normaal maar vooruit. Nu even lekker opruimen,stoffen en zuigen, bedden verschonen en de was doen. Tussendoor worden ook nog de boodschappen bezorgt (handig!) Had nogal wat nodig ivm mijn verjaardag volgende week :) Tijdens Damian's middagslaapje nog even aan mijn huiswerk (omdat ik maar 3 dagen school heb moet ik 18 uur thuiswerk doen!) en dan vanavond even naar het winkelcentrum met vriendlief en baby :) Druk dagje dus ...

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zo, ik ben weer bij, EINDELIJK! Wat een pagina's die bijgelezen moesten worden zeg ;)

Hier is het weer even wat minder gegaan, maar we hebben nu wéér een andere voeding en dat lijkt vooralsnog goed te gaan.

Aan de Nutramigen hebben ze Lipil toegevoegd en die supergevoelige kindjes zoals O bouwen hier vaak ook weer een allergie tegen op en dat is dus bij O ook gebeurd... Nu over op de Friso Allergy Care 1. Pfffffffffffffffff.....

Maar fijn, het gaat weer beter hoor, dus we gaan weer vrolijk verder :D

Hier is hij ons al zeker een maand het brood uit de handen aan het kijken en dinsdag greep hij feilloos naar mijn brood toen ik het in mijn mond wilde stoppen, de boef! Hij moet echt nog even wachten tot hij 4 maanden is, want ik durf het nu nog niet aan, al zijn we er maar 10 dagen van verwijderd.... Het kereltje mankeert al genoeg!

(De 'heren geleerden' zijn trouwen teruggekomen op het 'puur en alleen melk tot 6 maanden' tegen een allergie, het schijnt beter te zijn om met 4 maanden al te beginnen, juist die allergie kindjes blijken hier beter op te reageren.... ben ik daar ff blij om!)

17. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    goedemorgen allemaal

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn examenopdracht is trouwens een businessplan schrijven maar WOW wat een werk is dat :$:$ Heb gister even een opzet gemaakt van de inhoud, dat alleen was al 5 pagina's :$

Deel Deze Pagina