@ elena: druk druk druk dus Maar komt goed, straks zit je vast weer wat beter in een ritme Ik ben benieuwd hoe druk ik het straks zal hebben, zal voor mij ook wel even wennen zijn denk ik.
Ik typ trouwens wel peuter ,maar bedoel baby. Echt kan nog niet bevatten dat iemand Zo ziek is. @yukl, hoe was het bij de ka?
@ sporten: ik ben dus sinds vorige week begonnen met hardlopen en het gaat vet goed Ik heb er ook niet echt energie voor, maar ik dwing mezelf gewoon. En als ik eenmaal loop, is het super lekker. Dus dat ga ik er zeker in houden!
@yukl ik ga ambtenaar worden, is op zich een hele goede werkgever als je er eenmaal goed tussen zit, helemaal voor moeders. En ik wil weer gaan beginnen met Zumba, maar ben nog bezig de moed te verzamelen en de energie om te gaan
We zijn dus vanochtend bij de kinderarts geweest. We hadden dit keer iemand anders, wel een fijne man. Hij zei dat het eigenlijk gebruikelijker is om eerst KMA uit te sluiten en dan pas over te gaan op behandeling tegen reflux? Omdat reflux dus vaak wordt veroorzaakt door KMA. Ook zei hij dat KMA wel moeilijk vast te stellen is en dat uit onderzoek is gebleken dat 85 procent van de baby's die zijn gediagnosticeerd met KMA het uiteindelijk toch niet blijken te hebben. Verder wist hij niet of pepti wel wordt vergoed, dat het ziekenhuis altijd nutramigen voorschrijft. Maar goed, volgens mij wordt pepti wel vergoed. Hij wilde in ieder geval niet weer opnieuw andere voeding adviseren omdat dat voor Pelles darmen niet zo lekker is. Afspraak is nu in ieder geval dat hij 6 weken pepti krijgt en we daarna weer een afspraak in het ziekenhuis hebben. Als het dan inderdaad volgens ons veel beter gaat met Pelle, wordt er een afspraak gemaakt voor een provocatietest. Pas daarna wil hij een machtiging afgeven voor de verzekeraar (ivm dat 85 procent verhaal wat hij noemde). Dus tot die tijd kunnen we die dure voeding uit eigen zak bekostigen Verder hoorde hij een hartruisje. Volgens hem is het in 90 procent van de gevallen niets ernstigs, maar voor de zekerheid hebben we de volgende afspraak wel bij een kindercardioloog.
Gewoon doen! Knap je vast enorm van op En leuk, ambtenaar Gewoon bij de gemeente? Ik zou wel voor de overheid willen werken, onwijs goede arbeidsvoorwaarden voor ouders over het algemeen. Vind ik niet verkeerd
Ja en ook nog mn eigen gemeente, scheelt me straks aanzienlijk veel reistijd en kosten, dr gaat een auto weg enzo. En ja ik weet het maar ben nu zo giga moe wil eigenlijk gewoon alleen maar slapen, eerst die verkoudheid maar kwijt zien te raken.
@Rimar; Gewoon doen, je krijgt vanzelf energie als je eenmaal bezig bent. Ik zit lekkerder in me vel sinds ik weer een beetje aan sport doe En wat een verschrikkelijk artikel zeg :x Je snapt toch niet wat er door die mensen heen gaat! @Tessa; Oh wat fijn dat ze weer thuis! Ik zal jullie een heleboel geluk en gezondheid gaan sturen @Yukl; Hoop voor je dat het hartruisje niks is. Hoeveel kost de Pepti dan? En doe je daar net zo lang mee als "gewone"voeding? Als hij wel KMA blijkt te hebben krijg je het dan met terugwerkende kracht vergoed of dat niet? @Hier; Damian is vandaag weer een ouderwets hongerlapje En tussendoor heel veel slapen, hopelijk slaapt hij vannacht nog...
Hee en het is misschien een pleister op een zere wond, maar anders gewoon alle bonnen bewaren, ivm evt aftrekpost voor de belastingdienst, zijn toch soort van onvoorziene uitgaven, weet alleen niet of dat nog kan en mag, aangezien ze al zoveel potjes dr uit geknikkerd hebben.
@Rimar; Neem je extra vitamines of niet? Ik heb van mijn kraamverzorgster de tip gehad om elke dag Floradix te slikken. Is een vitamine op kruidenbasis speciaal voor nieuwbakken moeders. Het is niet te pruimen maar voel me niet zo futloos meer sinds ik die dagelijks neem.
Elena, ja ik slik al hele goede multivitaminen als sinds de zwangerschap, zijn ook goed voor tijdens borstvoedingperiode. Kreeg zelfs compliment van lactatiedeskundige omdat de meeste supplementen voor de zwangere en/of borstvoeding gevende vrouw niet de 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bevat en deze wel. Ik slik Prena Fem, haal ik bij de drogist een G&W winkel
Oh ja, dat valt misschien nog te proberen. Zal de bonnen in ieder geval bewaren. @ elena: ik weet niet hoe dat precies zit met achteraf alsnog het geld terug krijgen van de verzekering. Ik dacht wel dat dat kan, maar we zullen zien. Het valt me op zich nog mee hoor, de prijs van pepti. Het is iets van 21 euro voor ik dacht 800gr? Nu hebben we zeker 1,5 pak per week nodig dus 30 euro per week vind ik wel vrij duur voor wat voeding Maar goed, is even niet anders Floradix heb ik ook een tijdje genomen, maar ik vond het zo irritant dat het 3 keer per dag moet en dan ook nog een half uur voor een maaltijd (of een uur daarna?). Ik vergat het steeds omdat het ZO vaak moet...
hee meiden ik ga stoppen, ga zo richting mijn lieverdje, ga hem helemaal knuffelen als ik daar ben, heerlijk mannetje van mij. Ik wens iedereen een fijne avond, goede nachtrust toe en tot morgen, doei doei
@Tessa: Fijn dat Fay naar huis mag! Hopelijk knapt ze snel op en vinden jullie weer een beetje rust. @Athina: Netjes hoor een kilo per week afvallen. @Doglover: Haha dat hamsteren! @Gwn: Mooie curves hoor! Vrij gemiddeld toch? Fijn dat je man toch ook bedacht dat hij fout zat! @Yukl: Afbuiging in de curve komt inderdaad denk ik door reflux. Op dat moment was het het ergst. Bijvoeding kan inderdaad kindjes met reflux helpen. Maar je moet wel weer opletten ivm de kma. @Elena: Handig die boodschappenbezorgservice. Ik doe het nooit, maar is wel iets om eens te proberen! @Incognito: Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan! @Rimar: Gelukkig dat Mark weer wat meer drinkt. Rust lekker uit vanavond/vannacht. @Escal: 130 man in je eentje Lief van Sem! @Kwebbel: Wat balen van je tanden. Ik moet binnenkort ook weer....brrrr @Regenboogje: Komt het vele aanleggen misschien omdat je een tijdje geen borstvoeding hebt gegeven? De productie kan hierdoor toch naar beneden zijn gegaan.
@Yukl: Wat vervelend dat je naar de kindercardioloog moet! Hopelijk valt het mee. Pepti wordt vergoed hoor als ze een machtiging geven. Hoop dat het werkt voor Pelle!
@Hier: Mees wil de hele tijd zitten en staan. Dat vindt hij helemaal geweldig. Hij kraait dan echt van plezier. Zo leuk! Ik merk dat hij minder slaap nodig heeft overdag. Eerst was hij rond de voeding 1,5 uur wakker. Nu meestal zo'n 2 uur.
Aiden heeft vandaag twee uur gekrijst op het KDV . Daarna vette poepluier. Ineens spuugt hij ook. Heeft hij serieus nog nooit gedaan. Alsof hij ineens teveel eten krijgt ofzo. Wellicht kan hij niet meer zo goed tegen de Nutriton ofzo? Rest van de dag ging het gelukkig wel goed!