Goeiemorgen allemaal! Amy heeft vannacht voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen (op de begane grond dus, wij slapen beneden), en dat ging prima, we werden om 07:00 wakker van haar geklets door de babyfoon . @Florida/voeding: Hier hebben we afgelopen weekend als experiment de 5e voeding laten vervallen. We maakten haar daarvoor rond 22:30/23:00 wakker voor bv, en nu dus niet meer. Ze krijgt nu haar laatste voeding zo tegen 18:30 meestal (soms wat later) en slaapt dan tot 07:00 (als ze later krijgt wordt ze ook later wakker). Ze zit nu op 3x 210+7 en 1x bv uit de vriezer (meestal drinkt ze maar 170) + 3 eetlepels rijstebloem. Ook zijn we woensdag begonnen met fruithap, na overleg met het CB. De 'richtlijnen' gaan nu idd terug naar 'vanaf 4 maanden is prima', maar dan geloof ik alleen als ze niet al last hebben van allergieen e.d. en als er geen (voedsel)allergie voorkomt in de directe familie. Ik had zelf gewoon erg het gevoel dat Amy er klaar voor was, en ze eet het tot nu toe graag (banaan), dus misschien had dat gevoel wel gelijk. Zal straks kijken of ik een foto kan plaatsen (gemaakt met de iPhone, maar daar vandaan kan ik niet uploaden..). Ik geloof trouwens dat 4 maanden de richt-leeftijd is voor overgang naar 4 flessen hoor, en dat geldt dan niet voor bv denk ik zo. Qua tijden zitten veel op een min of meer vast schema geloof ik. Hier eigenlijk toch nog wel beetje 'op verzoek', ondanks dat ze fv krijgt. Misschien is een beetje vast toch handiger... maar hoe hebben jullie dat gedaan? Op zich heeft zich nl vanzelf een patroon afgetekend (07:00-11:00-15:00-18:30), maar doordat haar slaapjes wel nogal verschillen, staat het soms op zijn kop (op papadag was het bijv. 07:45-12:00-16:30-19:30). @slapen: hier 's nachts in pyama in slaapzak. Overdag in kleren onder dekentje. Die pyama is vast ook niet echt nodig, maar maakt onderdeel uit van het avondslaapritueel, zodat het verschil tussen dag en nacht duidelijker is (in mijn hoofd iig ). Ook hier een vraagje: ik ben dus sinds het weekend gestopt met bv, eerst de late avondvoeding laten vervallen en een dag later ofzo ook al de ochtendvoeding. Tot nu toe nauwelijks last gehad, alleen af en toe beetje gemasseerd onder de douche. Nu heb ik vandaag wel wat pijnlijke borsten, beetje lekkage, al zijn ze niet heel gespannen of vol ofzo. Kan ik dit gewoon even 'uitzitten' en aankijken, of is het beter toch af te kolven? Iemand ervaring mee? Het is dus wel al een dag of 6 na de laatste voeding.
@ chikai: wat vervelend dat hij nog zo'n last heeft van zijn eczeem, ondanks de voeding en je dieet. Ben benieuwd wat de dietiste daarop te zeggen heeft. Sterkte met de drukte, goed dat je even wat minder inpland de komende tijd! @ schema: hier ook een schema van 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00. Alleen komt het meestal op het volgende neer: 07.30 10.45 14.45 18.15 22.15 We zijn niet zo heel strikt dus, maar op zich werkt dit prima. @ kleding en slapen: pelle slaapt in pyjama, slaapzak en onder dekentje. Overdags slaapt hij wel in zijn kleertjes. Als hij dan een stugge broek aan heeft, slaapt ie zonder broek. Tobe slaapt overdags ook nog steeds in zijn kleren (alleen shirt, ook geen broek). Zo doen ze het op het kDV ook met de oudere kinderen. @ nike: ik vind echt dat je een heel schattig mannetje hebt! Echt al heel "eigen" zeg maar @ gwn: dat is hier ook zo, dat het voor het tijdstip niet zoveel uitmaakt of we hem om 22.15u wakker maken voor een voeding. In ons geval betekent het sowieso nog 1 nachtvoeding. We maken hem wel toch wakker om 22.15u voor die voeding omdat hij anders te weinig drinkt op een dag (hij haalt het niet in namelijk). Leuke foto's!! Wat wordt ze dan al groot zeg, zo aan de bijvoeding Toch weer een stapje verder. Maar ze is natuurlijk ook zo'n 5 weken ouder dan Pelle, voor zo'n kort leventje toch een heel verschil.
@Gwn: Misschien een heel klein beetje afkolven als je echt last hebt. Hier heb ik een folder liggen over het afbouwen van bv. Je moet je lichaam steeds een week laten wennen aan een voeding minder. Dus misschien ga je wat te snel? Of begrijp ik het verkeerd als je al bijna helemaal gestopt bent in een week? Dank je voor de complimenten over de foto! Wat superschattig dat banaan eten van Amy. Volgens mij smaakt het haar goed.
@Nike: ik gaf alleen nog maar de late avondvoeding en de ochtendvoeding, de rest was al afgebouwd omdat ze overdag niet uit de borst wou drinken. Beide 'live' voedingen dronk ze ook niet heel veel, toch merkte ik op een gegeven moment dat ze niet genoeg meer kreeg, dus heb ik besloten helemaal te stoppen. Die twee voedingen heb ik dus wel vrij snel gedaan (met ik geloof 2 dagen tussen de 1e en de 2e weglaten), maar ook omdat ik dacht dat er toch al niet veel meer was, wat (misschien) ook wel klopt, aangezien ik nu pas een beetje stuwing heb.
Athina: Thijs slaapt al vanaf ongeveer de 3e week in pyjama en slaapzakje, omdat hij omhoog ging kruipen in bed (onder de dekentjes uit) En ik vind het wel handig bij het avondritueel passen. Overdag slaapt hij wel in zijn kleertjes in het bedje. Incognito: is kindicol net zoiets als infacol? Ja, ik vind het ook erg lastig om te bepalen wat nu wel en niet kan en handig is. Maar goed, ik wacht maar even het bezoek aan de dietiste af morgen, even kijken wat haar plannen zijn voor de komende weken. Thijs kijkt het eten nog niet uit mijn mond, dus wat dat betreft heb ik nog geen haast. Nike: nee, ik heb nog geen hormoonzalf, want ik wil eerst eens kijken wat de voeding de komende weken gaat betekenen voor zijn jeuk enzo. Ik ga vanaf maandag stapsgewijs weer productgroepen invoeren in mijn eigen voeding, zodat we kunnen gaan merken of hij ergens allergisch voor is. Maar blijft hij zon jeuk houden, ga ik er wel mee langs een huisarts. Wat een lieve fotos zien we weer voorbij komen! Leuk!
@florida hier vier voedingen (al voor ze drie maanden was liet ze de 5de zelf weg) ik neem het niet heel nauw en aangezien ik in de horeca werk hebben we hier liever een iets latere voeding zodat ze iets langer slaapt. nu meestal 10.00 180+6 14.00 180+6 18.00 180+6 22.00 180+6 we zijn aan proberen het te vervroegen naar 20.00 laatste fles maar op dit moment blijven we toch nog steeds op bovenstaand uitkomen.. qua vaste hap zou ik inderdaad ook kijken naar wat jij denkt dat je kindje wilt. Is ze nog voldaan van de fles? heeft ze interesse in lepels/ eten? zitten er allergieen in de fam? wij willen rond de 5.5/ 6 mndn beginnen.
@slapen, hier in slaapzak, onder twee dubbele dekens met kleertjes aan. verwarming ook nog steeds aan (hebben geprobeert zonder maar word dan wakker met ondertemp ze is zelf gemiddeld 36.7, word wakker met 36.4/ 36.5 op bovenstaande manier) ga wel de sokken nu weglaten aangezien ze nu in de slaapzak ligt blijven die wel warm lijkt me. @nike, wat een leuke foto! wat zijn ze al sterk he, onze oktober kids @chikai, wat vervelend zeg met de jeuk, wel een goed idee om dan alles in productgroepen te geven, willen wij ook gaan doen straks. succes ermee (snap trouwens dat je nog niet aan de hormoonzalf wilt, kunt denk ik beter eerst zonder medicijnen kijken hoe t gaat ) @gwn, sterkte met de stuwing, is echt shit 9heb er geen mooi woord voor) @hier, ga lekker weekeinde houe. heb echt te veel last van mijn bekken ineens weer, dacht dat t minderwerd maar denk dat kratten bier tillen niet zo een goed plan is gister helaas bijna door mijn benen gezakt van de pijn op mijn werk dus ga nu lekker mijn meisje na doen en eens lekker liggen en niets doen. fijn weekeinde allemaal doeidoei
Lune slaapt ook in pyama en slaapzakje. Dan nog een dekentje erover, dat is meer voor show. Laatste dagen hier nu ook een soort van ritme. 11uur, 15uur, 19uur en 22uur. En dan uiteraard snachts nog zeker 1 keer maar meestal 2. Dus 4uur en 7uur is nog live voeden. Ik moet over een uurtje werken, ik zie er als een berg tegenop. Morgenvroeg weer om 7uur daar zijn, dus dan moet ik Lune om half 6 even voeden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik wil haar wel nog voeden voor ik ga werken anders moet ik kolven. Kindicol is van vsm dus homeopatisch, infacol niet. Kindicol heeft bij mn oudste wel goed gewerkt toen ze met vaste voeding begon en even wat moeite had met haar ontlasting. Kindicol is dus onlasting zacht maken en houden, infacol voor de krampjes.
@Chikai; Wat sneu die jeuk voor Thijs Voel je je dan niet machteloos dat je zo weinig kunt doen om hem te helpen? Vind het wel echt onwijs goed dat je je al 5 weken aan je dieet houd! @Voedingen; Hier 4x per dag 180+6. Ik voedt op verzoek dus het verschilt best wel. Meestal tussen 7 en 8, tussen 11 en 14 (hangt er echt vanaf hoe laat hij wakker wordt van zijn ochtendslaapje) dan weer tussen 16 en 17 en de laatste tussen 20 en 22 uur. @Slapen; Damian slaapt s'avonds tussen half 9 en 10 uur. Afhankelijk van hoe druk de dag was. S'avonds draagt hij of een pyjamatje of een slaapzak. Omkleden hoort hier bij het avondritueel. Overdag slaapt hij in zijn kleertjes onder de dekentjes. Als hij een spijkerbroekje draagt gaat die wel eerst uit.
@Bijvoeding; Hier sinds ruim anderhalf week aan het bijvoeden. Nog niet heel consequent maar gewoon af en toe een paar hapjes om al te wennen en omdat Damian zo'n hongerlapje is maar niet meer drinkt dan de 200 cc per fles (al meerdere keren geprobeerd maar de rest laat hij dan staan) Vanavond gaan we voor het eerst een echt papje geven, kijken wat hij daar van vindt. @Hier; Vanochtend eerst even bij mijn moeder op de koffie geweest en daarna de administratie bijgewerkt. Heb net Damian is zijn bedje gelegd (hij lag al wel een tijdje tegen mij aan te slapen en wilde er nog even van genieten voordat ik hem in zijn bedje legde). Mama gaat nu even ontspannen op de Wii 8) en dan als vriendlief vanmiddag thuis is even hardlopen. Morgen komt een vriendin op visite terwijl vriendlief weg is, s'avonds uit eten en maandag even naar het tuincentrum en even lekker in huis rommelen en beetje niksen Een lekker ontspannend weekendje dus
Gwn: Mooie foto's van Amy's fruithapje Slapen: Overdag in kleertjes (als hij een spijkerbroekje aan heeft trek ik die wel uit. 's nachts een pyjama en inbakerzak, hij ligt altijd onder een deken met laken.
Escal, groot gelijk, lekker rustig aan doen! Fijn weekend!! Inlove, bedankt voor de info! Daar kan ik iets mee! Waarom zie je zo tegen je werk op, tegen het tijdstip of?? Sterkte in ieder geval! En ik voed Thijs ook 's ochtends inderdaad dan maar vroeger voor mijn werk, want kolven is dan ook niet heel fijn. Maar ja, soms komt het niet anders uit. Elena: ja, ik vind het heel erg dat hij zo'n jeuk heeft, en ik niets kan doen..... Maar hopelijk gaat het vanaf deze week weer goed komen! En tja, dat dieet, ik ben wel trots op mezelf inderdaad, en ook heel erg blij dat ik deze week weer wat productgroepen kan gaan gebruiken, je mist toch bepaalde dingen wel. En het avondeten is erg eentonig geworden. Thijs zal vast niet voor alles allergisch zijn, dus mijn eten wordt er weer beter op! Lekker zo'n ontspannen weekendje! Geniet er maar van!
oh meiden, moet even van me af typen hoor.. de oudste is vandaag naar ballorig geweest.. daar gevallen. Veel huilen en duidelijk pijn aan haar knie. M'n man met haar naar het ziekenhuis geweest (ik ben wat oververmoeid, dus thuis gebleven met katelynn) . Hoor ik net dat ze gewoon haar beentje gebroken heeft . Ze moet nu 1 week gewoon in het gips en krijgt daarna nog 5 (!!!!) weken loopgips ! Vind het zo zielig voor haar.. Ze is ook zo'n waterrat.. en het kdv komende weken, wat ze ook zo leuk vind, zal vast ook niet gaan pfff...