Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Athina: Jeetje, dat is schrikken! Zo vervelend voor die kleintjes, dat ze dan niet lekker kunnen spelen enzo. Geef haar maar een dikke knuffel!

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He nee Athina, wat vervelend voor haar!! He, dat is echt zielig! Je zult zien, ze wordt er vast heel handig mee, met dat gips. Maar het zal wel even erg wennen zijn! Sterkte hoor!!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: he bah, dat meen je niet. Wat vervelend zeg!! :( Hopelijk valt de pijn een beetje mee, arm meisje. Ze zal toch niet 5 weken thuis hoeven blijven? Volgens mij kunnen ze prima uit de voeten met loopgips. Dat hoop ik althans voor d'r!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nu ze zit gaat het wel.. bumba kijken. Kindjes zijn vaak heel handig met gips etc, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe de regels daaromtrent zijn op een kdv. Dus ik ben heel benieuwd.
    Maar eerst die (anderhalve) week maar eens doorkomen dat ze haar beentje niet mag belasten...

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nee, dat lijkt me ook lastig ja, dat belasten doen ze vooral automatisch toch wel denk ik, of heeft ze er veel pijn aan?
    Het lijkt me dat er ook op een kdv gewoon kindjes met loopgips mogen komen? Succes!

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Haha :D Ik hoor net in het programma "Wat vind Nederland" (mijn man zit tv te kijken), dat een kind tot aan het 20e jaar.....€ 111.000,- kost!!! :$:$
    O jee, waar zijn we aan begonnen :D:D
    Gelukkig is een 2e of volgende kind goedkoper....
    (En je kind kost gemiddeld 19% van je netto-loon)

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Volgens mij ben ik vanavond alleen online ....
    Dus maar kolven en zo naar bed, als we Thijs een fles hebben gegeven. De laatste fles was om 16.30u!!! (sinds 19.30u slaapt hij...) Weltrusten allemaal!

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Dames even ego;

Ik was zo bang net :( Een van mijn poezen was al de hele dag niet lekker, overgeven en alles maar dacht dat ze gewoon iets verkeerds had gegeten want ze is echt een veel vraatje. Maar ze zat daarstraks in de vensterbank en toen spuugde ze opeens een hele golf met bloed erdoor :(:( Gelijk het dierenziekenhuis gebeld en we konden gelijk komen, Damian even snel naar mijn moeder gebracht en toen snel naar het ziekenhuis gereden. Gelukkig hoefde mijn lieve moppie niet te blijven. Ze heeft een prik gehad en medicijnen die ik haar 3 x per dag moet geven en speciaal voer. Mocht er morgenmiddag niks veranderd zijn dan moeten we terug komen. Ben zo blij dat er (als het goed is) niks ergs aan de hand is. Mijn poezen zijn toch ook mijn kindjes ;) Dit is mijn lieve moppie die ziek is;

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Ze heeft net weer bloed opgespuugd :(Durf bijna niet naar bed te gaan bang voor wat ik misschien aantref morgenochtend :(

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

+/- 12 weken
    Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid
    Kwebbel----Jelmer----54 cm-----4280 g-----67 cm-----8640 g----13 cm------4360 g
    Skatjuh --- Jasper----52 cm-----3590 g-----61,5 cm---7235 g----9,5 cm ----3645 g
    Cherry-----Aiden-----50 cm------3400 g----64,5 cm---6810------14,5 cm----3410 g
    Elena------Damian----50 cm -----3640 g----63 cm-----6385 g ----13 cm------2745g
    Yukl ------ Pelle ----- 54cm? ----3880gr --- 65cm ----- 6500gr -- 11cm ----- 2620gr
    Nike--------Mees-----51 cm-----3540 g-----63,3 cm---5990 g----12,3 cm-----2450 g
    Regenboogje-Stan----45 cm-----2435 g-----55.8 cm---4830 g----10,8 cm-----2395 g
    InCognito---Olivier----51 cm-----3745 g-----59 cm-----6140 g----8 cm-------2395 g
    Amaryllis----Imee-----49 cm-----3440 g-----60,5 cm---5830 g----11,5 cm----2390 g
    Doglover76-Caitlynn---50 cm-----3520------58,2 cm ---5910 -----8,2 cm -----2390 g
    Gwn--------Amy------50 cm?----3105 g-----61 cm-----5370 g----11 cm------2265 g
    Inlove------Lune------52 cm?----4200 g-----62 cm-----6300 g----10 cm------2100 g
    Chikai------Thijs------50 cm-----3260 g-----59 cm-----5130 g----9 cm-------1870 g
    Escal------Sem-------50 cm-----2970 g-----55.8 cm---4710 g----5.8 cm-----1740 g
    Athina-----Katelynn----51 cm-----3840 g----60 cm-----5460 g----9 cm------1620 g
    Paloe-------Liam------50 cm-----3800 g ----60,5 cm---5300 g----10,5 cm----1500 g
    Rimar-------Mark------49 cm----2740 g----60,5 cm ----5900 g ----11,5 cm ----3160 g

Lijst zoeken: 12wekengroeilijst

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Elena, dat is niet zo mooi! Hopelijk gaat het snel beter met je kat!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: he bah wat vervelend zeg :( Hoe is het vannacht gegaan?

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elena: he bah, dat is heel naar! Je katten zijn idd ook net je kindjes, hier ook wel hoor, iig gaat het erg aan je hart als ze ziek zijn. Hoe is ze de nacht doorgekomen?

@groeilijst: was er eigenlijk ook al 1 voor 4 maanden?

Verder: goeiemorgen!

Hier weer een goede nacht, 2e op rij dat ze in haar eigen kamer sliep, en ging prima. Ik lig zelf niet eens wakker, bang te zijn dat ik haar niet hoor, dat had ik wel verwacht :).
    Gister peer geprobeerd als fruithapje, ook dat ging er in als koek! Zomaar een half potje (wilde verse appelmoes maken, maar voor ik het wist was het al tijd, dus potje gepakt, en ze zeggen toch dat die net zo goed zijn?)! Zit er eigenlijk een max aan bij die kleintjes? De potjes voor 4 maanden zijn wel kleiner dan de gewone, maar toch...

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

@Poes; Vannacht nog heel erg lopen spugen tot er opeens een stuk cadeaulint uit kwam :$ (hebben ze dus uit mijn scrapdozen lopen stelen,stelletje draken!) Gelukkig ging het toen gelijk een stuk beter. Daarna weer lekker gedronken en een beetje gegeten en net heeft ze ook 2 koekjes gegeten :) Wel moeten we nog steeds haar medicijnen geven ivm beschadigd maagje. Had vannacht nog wel een lekker mandje voor der gemaakt zodat ze lekker kon uitrusten ;) De andere poes was wel een beetje van slag omdat haar "zusje" opeens weg was en niet meer wou spelen. Gelukkig gaat nu weer alles goed :D Die weekendtarieven zijn trouwens belachelijk duur! Van de week maar eens voor een dierenverzekering kijken :)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Oh enne Damian is gek op wortel :D Wel een heel geknoei en alles is oranje maar oh zo schattig :D

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

hihi heb je daar ook een foto van? uberschattig!

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4417 Reina5, 6 feb 2011
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
    Niet alles bijgelezen, sorry was even te veel:

@Yukl
    Hoop dat het meevalt bij de cardioloog want het lijkt me wel erg schrikken toch?
    @Tessa Fijn dat Fay weer thuis is
    @Florida Mark gaat slapen om 19.30 uur en laatste fles om ong. 19 uur. Dan komt hij nog 1 keer 'snachts rond 03.30 uur en we staan weer op rond 07.00 uur. Ik ga met 4 maanden wel starten met rijstebloem door de laatste fles en wie weet een hapje fruit, weet ik nog niet. Fles elke 4 uur en afhankelijk van wanneer hij 's nachts komt. Werkt hier het beste. Wel altijd dezelfde tijd de avondfles.
    @Incognito en Escal: Leuke foto's!
    @Nike Fijn dat het zo goed gaat op het kdv, slapen komt hopelijk ook nog!
    @Elena Oe wat naar van je poes, beterschap!!

@hier Met Mark gaat het toch weer een stuk beter. Hij slaapt beter overdag en heeft minder last van het omhoogkomen van voeding, hij 'praat' en lacht genoeg dus eigenlijk een behoorlijk tevreden mannetje. Ik ben vrijdag dan ook niet meer naar de huisarts gegaan, vond het niet nodig. Uiteindelijk zijn we heel blij dat we naar de osteopaat zijn geweest want het is sindsdien nog steeds een wereld van verschil, ondanks die ene dip.

Wat hier ook goed werkt is heeel goed laten huilen als hij dat doet (buiten de voedingen om). En dan hem aankijken en accepteren dat hij zich gewoon moet uiten, want anders gefrustreerd raakt. Als je dan zelf verdrietig wordt, gewoon meehuilen, doe ik dan wel tenminste. Als je hier meer van wil weten, lees het boek de taal van huilen. Een echte aanrader wat mij betreft!

18. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @ongesteld Heb het net voor de eerste keer weer achter de rug en het is me ALLES meegevallen! Goed te doen. Vond het eigenlijk wel fijn dat het er weer was, want nu heb ik het gevoel dat alles weer in het normale patroon komt zeg maar. Dan kan ik de periode van de zwangerschap tenminste achter me gaan laten. :D ;)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: oh wat fijn dat je de oorzaak nu weet en dat hij (zij?) waarschijnlijk snel is opgeknapt! En inderdaad, foto! :D

@ karin: dat kan ik me voorstellen, dat het fijn is om weer ongesteld te zijn geweest. Ik wil ook heel graag, inderdaad omdat dat het idee geeft dat alles weer een beetje op gang komt. Vind het erg irritant dat ik er zo op zit te wachten en ik het idee heb dat mijn hormoonhuishouding nog niet op orde is.
    Ik laat Pelle ook wel eens huilen als ik het idee heb dat hij dat nodig heeft en hem troosten juist niet helpt. Dat laatste is heel vaak het geval namelijk, dat hij blijft huilen als ik mn best doe terwijl hij zo rustig wordt als ik hem even laat.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: qua voedingswaarde zijn de potjes inderdaad net zo goed als vers eten. Ik vind zelf de fruitpotjes niet te vreten, veel te zoet :D Dus heb bij Tobe altijd fruit gepureerd. Ik maakte dan op een zondag voor 1 of 2 weken vooruit en vroor dat in (in bakjes waarmee je ijsklontjes maakt... van die soepele bakjes, te koop oa bij de blokker). Potjes voor het avondeten geef ik nog steeds wel eens (gem. 1 keer per 2 weken, niet zo vaak dus), maar dat ben ik ook pas na een paar maanden gaan doen omdat ik graag wilde dat hij eerst zou wennen aan vers voedsel. Het kostte me in het weekend wel vaak 2 uurtjes om alles klaar te maken.

Deel Deze Pagina