Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Paloe; Hahahah arme jij. Natte honden zijn inderdaad ook heel vies :x

@Escal; Hier 1 poepluier per dag.

@Wandelwagen; Damian past nog in de wandelwagenbak maar heb anders ook zo'n buggy inzet. Maar hij gaat vooral mee in de maxi cosi en de draagdoek.

@Hier; even een welverdiende break met wat lekkers :) Ben al een flink eind opgeschoten dus dat is wel lekker :)

@Studie; Van iedereen die dit jaar afstudeert ben ik de enigste met een kindje. Vooralsnog vind ik het makkelijk te combineren.

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Voor wie wilt, heb wat foto's in mijn album gezet. oa van de inktvis (speeltje)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ poepluiers: 1 per dag :) Heel soms 2.

Zucht, Pelle wil niet slapen. What's new ;)

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Wortelhapje eten!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Damian slaapt ook pas net... ik noem hem altijd het anti-slaapmonster zo weinig hij slaapt :p
    Zijn de wallen van Pelle al weg trouwens?

@Wortelhapje foto; Dat was vanmiddag, hij had alleen een rompertje en broekje aan, vorige keer had hij namelijk zijn hele shirtje vies gemaakt :p

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: aaah, cool 8) Wortel maakt van die hele mooie oranje vlekken hihi :D
    Pelle slaapt wel veel hoor, juist wel. Maar hij wordt wel om de haverklap wakker, gaat huilen, en valt weer in slaap. Pelle kan niet veel wakker zijn op een dag, want dan wordt hij stront vervelend (jammeren, zeuren, huilen, niet neer willen worden gelegd). Ik hou hem dus hoe dan ook in bed, ook al protesteert hij. Maar die korte slaapjes, ik word er gek van. En nu ligt hij ook alweer 20 minuten te protesteren. Maar ja, als ik hem er uit haal, moet hij nog 2 uur voordat hij naar bed gaat en dat trekt ie nooit. Ik weet het ook niet hoor. Vanmiddag heeft hij trouwens wel weinig geslapen, maar vanochtend bijna 3 uur :$

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: zo, die mensen zijn er dan snel mee gestopt zeg! Zonde hoor om zo snel af te haken...
    Ik heb heel veel zin om te beginnen! Meer dan ik had verwacht eigenlijk. Ik had vorige week echt een breekpunt, toen was ik het ZO zat om thuis te zitten. Ik voelde me gewoon echt geen mens meer, niet meer meetellen in de maatschappij ofzo. Stom, want ik ben natuurlijk moeder en dat is een hele belangrijke baan ;) Maar nee, blegh. Voelde me ook geen "vrouw" meer. Straks heb ik weer lekker mijn eigen ding en ben ik niet alleen maar met moederen bezig, heerlijk :)

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Hier vandaag alleen maar hazeslaapjes van max een uurtje.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: haha ik was inderdaad aan het wandelen net :D Het is echt super heerlijk weer! Hmm :)
    Dat kopje onder met je kind lijkt me best gek!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat doet Pelle dus ook. Maar dan laat ik hem brullen totdat hij weer in slaap valt (meestal binnen 5 minuten, heel soms langer en dan haal ik hem er uiteindelijk maar uit). Tobe deed ook hazeslaapjes en die liet ik ook brullen en die leerde toen vrij snel dat hij gewoon zelf weer door moest slapen. Maar bij Pelle wil het er niet echt in.

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,
    Zo heb vanmiddag even lekker kleertjes geshopt voor Fay en schoenen voor Mason. Die schoenen had ik voor een mooi koopje van 170 euro voor 51 euro :D
    Het ging vandaag ook weer super met Fay op het kdv. Het slapen gaat er ook ontzettend goed. Hopelijk blijft dit zo, geeft toch een geruster gevoel.
    @kinderwagenbak, Mason was er snel uit, nu past het nog prima gelukkig.
    @elena, oh wat leuk zeg dat hij zijn stem zo goed ontdekt heeft :D Mooie foto van het hapje.
    @kwebbelsnoes, oh goed hoor de bal ook al oppakken.
    @karin, ja idd een buggy die plat kan ,mag al gewoon.
    @chikai, jammer van het dansen. Hopelijk hebben jullie het snel weer onder de knie :D Misschien wat extra lasyt van je bekken door het dansen van gisteren?
    @yukl, weer even wat anders is dan wel lekker he. Ik begin zo langzaamaan ook weer zin in werken te krijgen. Hoe doe je de opvang van Pelle tot hij naar het kdv kan? Met je man samen?Wel balen van het slapen zeg:(
    @gwn, is het nieuwe huis veel duurder? Moet je een flink duurdere hypotheek?
    @cherry, heel veel beterschap voor jullie allemaal.
    @escal ,leuk het babyzwemmen. Fijn dat het zo goed ging. Hier 1 poepluier per dag met behulp van lactulose.
    @paloe, fijn dat het zo goed gaat met je studie.

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga later alles bijlezen, maar nu even een snelle vraag:

Wie heeft er Nestle Rijstebloem (Vanille)? Wil graag weten hoeveel ik moet gebruiken op hoeveel melk voor een pap uit een bordje en mijn man heeft de verpakking weggegooid...

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Gwn; Wij hebben de rijstebloem van Bambix (zal het heel veel verschillen?) en daar moet je op 200 cc 2 a 3 eetlepels rijstebloem doen.

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elena: heb hier ook Bambix ja, maar ik weet zeker dat de Nestle met 160 ml was, en 3 eetlepels voor een flessepap, dus meer voor pap uit een bordje... Toch bedankt!

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Grrrrr..... waarom zitten die knoppen van 'snel reageren' en 'vorige onderwerp' zo dicht bij elkaar??? Zeker als je een touchscreen hebt.

Hele verhaal kwijt dus, en eigenlijk niet zo'n zin om het weer te typen.

@Escal: leuk dat Sem het babyzwemmen ook zo leuk vindt, ik heb ook alweer erge zin in morgen! :)

@Tessa: lekker geshopt dus, mooie prijzen!

@Wandelen: hier ook vanmiddag, heerlijk weer idd! Zijn naar die vriendin geweest die vandaag een week en 2 dagen geleden bevallen is. Lief klein meisje! En twee relaxte ouders, voor zover ik kon zien, dat vind ik ook mooi.

@Wandelwagen: zit toch wel te dubben, kan het echt al, als je hem plat zet? En slapen ze daar dan ook een beetje in? Ik kan het nog 2 cm. uitstellen denk ik (hooguit!), dan echt niet meer.

@Paloe: dat vind ik ook wel heel snel om al op te geven, gelukkig gaat het met/bij jou wel goed! :)

@Pap: toch niet gegeven, de appelmoes was op tijd klaar. Was geen onverdeeld succes ;).

@Cherry: veel beterschap gewenst. Jeetje, ook nog met z'n 3en tegelijk, lastig!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: ik vind dat het wel kan hoor :D Ik heb het bij Tobe met 4 maanden gedaan omdat het toen zomer was en ik die wandelwageninzet veel prettiger vond. Met de winter vind ik die bak wel lekker knus, dus ik denk dat ik hem bij Pelle iets langer aan hou.

@ vast voedsel: zijn er dames die hier a la rapley gaan bijvoeden straks? Wij gaan het denk ik wel proberen met Pelle.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Escal: Thijs heeft niet elke dag een poepluier. Als hij een dag met poepluier heeft, is het er meestal één. Maar vaak dus ook geen, en komen ze om de drie dagen ofzo…. Maar dat is blijkbaar wel vaker bij borstvoeding…. Haha, ik was inderdaad aan de wandel, lekker op pad vanochtend, dus wellicht was het daarom zo rustig! Je krijgt er meteen een voorjaarsgevoel bij zo, met van dat heerlijke weer! Dat is een grappig ding, dat inktvisding! Leuk! Zit ook echt vanalles aan, zo te zien!

Paloe, o, jij hebt dus ook nog wel last van je bekken? Weet je wat het vreemde is, voorheen heb ik er echt nog nooit last van gehad, ook niet tijdens m’n zwangerschap. Daarom vind ik het zo vreemd dat het nu pas kwam, nu Thijs al 4 maanden is en ik al wat vaker lange einden heb gelopen…
    Wat fijn dat je studie zo goed bevalt! Dan heb je een goede keus gemaakt, heerlijk! Maar het lijkt me wel erg pittig zo hoor, studeren, werken, toch nog je kindjes en vriend graag willen zien, trouwplannen en wie weet een derde… (als ik je daarover hoorde wilde je graag weer zwanger afstuderen toch???) Pfoe, ik ben blij dat ik even klaar ben met studeren!

Elena: haha, wat een lieve foto… Heerlijk, zo’n prutje van het eerste hapje! Schattig hoor.

Tessa; fijn dat het weer goed ging met Fay op het kdv! En ja, dat dansen in combinatie met m’n bekken had ik nog niet aan gedacht, dat zou ook kunnen. Zal er eens op letten! Dank je voor de tip!

Yukl: al la rapley? Wat is dat??

Vanmiddag heb ik een babygym gekocht, haha… Met batterijen, dus ik die dingen erin gestopt. Het werkte niet. Knopje aan en uit, maar niets deed het. Ik stond al met de telefoon in m’n handen om de winkel te werken, bleek dat je tegen de rammeldingen aan moest slaan en dan ging het geluid aan en het licht. Volgens mij schrik je je als baby ‘dood’ als dat ineens onverwacht gebeurd. Voorlopig de batterijen er dus maar uit. Thijs heeft er al leuk onder liggen spelen!

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Aha, nu is het me een stuk duidelijker! Dat wist ik niet!
    Heb je dat bij Tobe ook gedaan en zo ja, hoe beviel dat?

Ik ga nu slapen, morgen weer werken, dus wellicht tot 's avonds!

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen!
    Thijs weet niet wat hij wil, gisterenavond om 19.00u gevoed, toen hebben we hem een keertje niet wakker gemaakt om 23.00u, kwam hij om 1.00u...... en daarna niet meer! Hij slaapt nog steeds! Dus nu kolf ik maar even voor de papadag, ik ga werken en papa lekker spelen met Thijs...

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina