Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen!

@Chikai; Werkse!

@Yukl; Ik had me wel ingelezen in de Rapley methode maar ik geef gewoon gepureerd voedsel en met de tijd gaat ik het steeds minder puree achtig maken zodat hij aan vast voedsel kan wennen.

@Hier; Even lekker de kleine man in bad doen en vanmiddag ga ik lekker met de kleine man en mijn moeder op pad :)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: zo heb ik dat bij Tobe inderdaad ook gedaan :)
    veel plezier vanmiddag!

@ chikai: bij Tobe heb ik het niet gedaan, bij hem ben ik al met 4 maanden begonnen met bijvoeding omdat hij zo hongerig en gulzig was. Pelle is een matige eter, dus die kan prima tot de 6 maanden wachten denk ik. En juist omdat hij zoveel geduld heeft met eten, denk ik dat rapley hem wel past.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou, hier zit ik dan, op de universiteit :cool: Even een vragenlijst digitaliseren en wat artikelen lezen. I like it :)

Pelle heeft vanochtend om half 8 maar 20cc gedronken :( Gister had ie ook al 2 keer maar 40cc gedronken, en hij haalt het dan niet in op een ander tijdstip. Raar hoor.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Hier inderdaad ook al begonnen met bijvoeden omdat Damian zo'n hongerlapje is.
    Wat raar dat Pelle zo weinig drinkt :(
    Succes met studeren!

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    elena: Oei, lelijke val dus... hoe is het nu?
    Ah, wat een leuke foto! Mooi mannetje zeg :)

Kwebbelsnoes: Wat enorm balen zeg :( En als je het nu nog eens aankaart, wil je werkgever het dan niet alsnog betalen?

Karin: Tjah, het heeft nu wel indruk gemaakt op hem, maar hij heeft er geen trauma of iets aan overgehouden en met zijn voetje gaat het ook al een stuk beter :D

Gwn: Oh wat spannend, van dat huis! Altijd leuk he?! :D
    Hier gaat t wel redelijk, zijn voetje is weer in orde, nu heeft ie last van zijn pseudo-kroep, maar dat is alweer bijna ten einde, gelukkig :D
    Ach, en met zo'n heerlijk weer kan ik de hele wereld aan :D
    geen idee van je lamp..... In de wandelwagenbak past O denk ik nog wel even, al is het wel zo dat wanneer hij zich strekt, hij met hoofd en voeten de uiteindes raakt volgens mij. We hebben wel een grote bak, die van de Mutsy 4Rider.

Yukl: Nou jah, rot gezicht.... ik heb niks gezien!!!!! Mijn vader zag dat hij bijna boven was, hij wilde bij opa gaan kijken en mijn vader liep even gauw naar het dakterras om daar de deur te sluiten en 2 tellen later lag hij beneden... Niemand heeft t dus gezien, maar daarom weten we dus wel dat hij helemaal van bovenaf is gevallen... Ach, het gaat weer :)
    Kinderen zijn trouwens inderdaad enorm weerbaar!
    Kleertjes bij ZARA voor jongens? Dat wist ik helemaal niet!!!! Straks ff spieken (ik ben heel erg van de polo's en blouses, ff kijken of ze dat daar hebben ;) )

Escal: Hee, dan zat ze misschien toch net voor dat sprongetje, dat ze toen wat ziek was! Wat leuk, al die nieuwe geluidjes :D
    Oh, ik hoefde hem maar 1 nacht te wekken gelukkig....
    Ah, wat leuk dat het babyzwemmen zo goed beviel zeg, voor herhaling vatbaar dus :D

Chikai: En of de eczeem aan de kunstvoeding kan liggen! Ik heb hier het levende bewijs in huis.... Zo erg zelfs dat hij uiteindelijk niet eens tegen de Nutramigen kon en nu weer over is op een nog uitgekledere voeding.... Hoe is het nu met Thijs?
    Wat leuk, zo'n babybieppasje!!!!
    Die pijn is heel normaal als je zo'n BI hebt gehad. Het heeft 1 jaar nodig om te revalideren zeg maar en dan is het op zijn best van wat je nog kunt bereiken.

Elleke: he, wat enorm heftig zeg, dat gedoe met je man, zijn ex. en K.!

Paloe: Hee, wat goed van Olaf zeg! Dat zal lekker zijn :D En ook ontzettend fijn dat het met Liam beter gaat :)
    Groot gelijk dat je je tijd aan je gezinnetje besteed hoor! Zou ik ook doen als ik zo veel van huis zou zijn :)

Nike: Ik hoefde hem gelukkig maar 2 keer wakker te maken en dat maar 1 nacht...

Tessa: Ja, wij kregen ook lactulose, maar het gevolg daarvan wil je echt niet meemaken! Een 24/24 krijsend kind!!!! En het lag daar echt aan, want toen we daarmee stopte, was het krijsen snel over... :S Nu gebruiken we Kindicol en dat lijkt prima te gaan, gelukkig!

Skatjuh: Ik vind 1 kilo aankomen in een maand tijd niet teveel hoor... Het is geloof ik precies de max wat ze aan mogen komen, gewoon Hollands Welvaren dus :D

Cherry: Beterschap meid, voor jullie alle 3!

Speelgoed: Vanalles eigenlijk.... we hebben zo'n ding aan de zijkant van de box, dus dat hangt niet boven zijn hoofd, die vindt hij erg leuk. Knuffels in zijn box ook en ook zo'n speelboog is favoriet...
    Hij pakt verder gewoon alles vast en stopt t in zijn mondje ;) Gek kind :D (Maar het hoort er echt bij hoor, ontdekken doen ze namelijk ook door alles in het mondje te stoppen)

Wandelwagen: Ze mogen hier officieel geloof ik vanaf 6 maanden in, dat is dan wenselijk, zeg maar. Hier wilde de oudste met geen mogelijkheid meer in dat ding met 3 maanden, dus met 3,5 maand zijn we in overleg met de fysio, overgegaan op de wandelwagen inzet en dat ging prima! Moet er wel bij vertellen dat hij toen al netjes recht bleef zitten en dat is blijkbaar ook een vereiste.

Rapley: Ik wil het wel gaan proberen, maar dan pas vanaf 6 maanden... Dus niet helemaal hoe het hoort, want ik begin zondag met de eerste 'vaste' hap...

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hihi, vandaag 3 maanden en 3 weken en 3 dagen :D

Ik kom straks ff vertellen hoe het hier is, moet nu eerst ff bellen.... leg ik nog wel uit!

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #4527 Reina5, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
    @Yukl Die rapley methode is interessant! Ben nu ook van plan dat te gaan proberen vanaf 6 maanden, vanaf 4 maanden ga ik wel al beginnen met pap. Is het trouwens de bedoeling van rapley dat ze die pap dan zelf met de handjes gaan eten? Of met een lepel? :D (Hmmm, we hebben tapijt in de woonkamer en de keuken is te klein om samen te eten ;). Moet iets verzinnen voor onder de kinderstoel straks...)
    Kan me trouwens goed voorstellen dat je je even niet meer een volwaardig lid van de maatschappij voelde. Heb ik ook weleens 'last' van... We weten allemaal dat moeder zijn een echte job is, maar de waardering is er natuurlijk niet echt in deze maatschappij. Jammer toch? Veel plezier vandaag! Wat lastig toch hoe weinig Pelle soms drinkt....lijkt me heel vervelend.

@Paloe Nee, wij hebben een wagen tweedehands gekregen (bij een wipstoel). De buggy inzet was zo smerig, die hebben we maar weggegooid, de bak was wel prima. Maar nu gaan we alsnog een wagen met wandelwageninzet kopen op marktplaats, want hij kan er echt niet meer in. :)
    Fijn dat je studie zo goed bevalt!

@Tessa Fijn dat het nu allemaal goed gaat zo bij jullie en dat je lekker geshopt hebt.

@poepluiers: Hier een per dag en soms maar eens per 1,5 a 2 dagen.

8. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @hier Gisteren zijn we heeeerlijk naar de sauna geweest. En het was ook een hele luxe sauna met talloze mogelijkheden. Hebben oa in een zoutwaterbad gelegen, buiten, met een blauwe hemel om naar te kijken :D. We hebben nog lang niet alles ontdekt, denk dat we over twee maanden weer gaan :).

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: hahaha, pap zou ik dan denk ik toch zelf voeren :D Daar ga ik denk ik ook mee beginnen voor de 6 maanden :) Misschien dat ie dat wel lekkerder vindt dan zijn fles en eet hij daar dus meer van.
    Lekker zeg de sauna! Wie heeft er op Mark gepast? Of ging ie mee? :D

@ incognito: ze hebben wel wat polo's en bloesjes bij de ZARA! :) Ben benieuwd naar dat telefoontje van je ;)

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Heb nog wel gefantaseerd tijdens de sauna hoe hij erop zou reageren, zou ie vast niet lekker gevonden hebben :D. Mark is weer bij oma geweest (schoonmama), zij is alleen en werkt niet (meer) dus ze vind het heerlijk als hij komt :). Enige nadeel is dat ze zich flink overal mee wil bemoeien. Gisteren hadden wij even een flinke confrontatie, gelukkig zijn we wel weer goed uit elkaar gegaan. Op een gegeven moment zei ik gewoon, hou maar op, want ik heb hier helemaal geen zin in. Dat kon ze respecteren :p. Uiteindelijk kreeg ik twee knuffels, dus ik merk dat ze het ook fijn vind als ze haar zorgen kan uitspreken naar mij.

11. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Goedemorgen allemaal, eventjes een stukje teruglezen hoor, tot zo

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @InCognito; Zo dat was een hele post :D Zara heeft hele leuke kleertjes voor jongens (en meisjes, maar die heb ik (nog) niet ;)) Wij hebben hier in A'veen ook een hele baby afdeling, dat is wel leuk hoor :D Ducky Beau heeft trouwens ook hele leuke kleertjes (af en toe best prijzig maar zo onwijs schattig) Het zijn een beetje kak kleertjes zeg maar :p

@Hier; Mijn moeder moet vanmiddag werken en heeft dan avonddienst (ze werd net gebeld) dus we gaan zo al even weg. Nu even snel douchen en klaarmaken. Tot straks!

13. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Bij ons was het vanmorgen ook feest om 05.30 uur, mark was om 05.15 uur wakker en na de eerste borst ging ik hem wassen en aankleden, hij kraaide het uit van plezier, zelfs manlief kon meegenieten, oeps, maar het was nou eenmaal niet anders. Daarna kon moeders eindelijk eten en douchen, aankleden en meneer was weer in slaap gevallen, heerlijk gewoon. Dus toen ik helemaal klaar was, de auto aan gezet, kon deze ontdooien en een beetje warm worden, toen heb ik pas uit zijn bedje gehaald, hij sliep nog zo heerlijk. Maar bij de opvang lachte hij alweer van oor tot oor. Het is zo'n heerlijk gemakkelijk mannetje. Smeltmoment voor mama rimar, zucht nu weer aan het werk.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Meiden ik moet even mijn blijdschap delen :D

Toen ik net in Amerika woonde had ik een heel leuk shirtje gekocht, natuurlijk kwam ik aardig wat aan qua gewicht daarna maar ik heb dat shirtje altijd bewaard omdat het zo duur was :) Toen ging ik me net aankleden en kwam ik het weer tegen en ik dacht even kijken ;) En ik paste het shirtje gewoon! Voor het eerst in 5 jaar :D Zo blij nu :cool:

15. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden

Hee hartstikke goed zeg, lekker gevoel is dat nietwaar? Ben ook blij dat ik nogal wat kleding bewaard heb, ben nl ook afgevallen tijdens en na de zwangerschap en om nu alles nieuw te kopen heb ik geen geld voor, heb al 3 pakken gekocht ivm mijn nieuwe baan, waar ik nu zit is het meer casual maar straks is het meer netjes kleden geblazen.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: super zeg!! Ik hoop dat ik ook ooit nog eens in mijn kleren zal passen :D Lijkt me heerlijk :)

@ rimar: aaah wat heerlijk om je verhaal te lezen over vrolijke Mark :) Ik vind het ook wel even slikken, omdat ik die momenten met Pelle niet zoveel heb... Soms vraag ik me af of hij soms iets heeft overgehouden aan het korte zuurstofgebrekmoment tijdens de bevalling (toen de navelstreng scheurde tijdens de uitdrijving). Maar goed, misschien maar ik me druk om niets en is het gewoon zijn (rustige en stille) karakter...

17. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Ieder kind heeft zijn/haar eigen karakter hoor, Mark heeft het van zijn papa, als hij mijn karakter zou hebben dan was hij vast en zeker heel anders, dus vind het helemaal niet erg. Manlief is nl erg rustig van zichzelf, en als ik naar mezelf redeneer, ik kon vroeger gigantisch happen en had hele lange tenen dus je hoort mij dan ook niet klagen. Soms vraag ik me wel eens af, dat als Mark een meisje geweest was of zij dan meer mijn karakter zou hebben gehad, maar ja............;) dat zullen we wel nooit te weten komen.

Maar wat heftig zeg een scheurende navelstreng, brrrr krijg het er koud van.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ rimar: ja is ook zo dat ze allemaal hun eigen karakter hebben. Mijn oudste is nogal een babbelaar, dat was hij als baby al. Dus ik vind het rustige van Pelle wel wennen...

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lekker trouwens. De opvang ontvangt iedere maand geld van de gemeente voor de kosten (omdat ik geen werk heb maar studeer). Nu had ik dat blijkbaar weer moeten verlengen per 1 januari (zucht, dat heb ik echt net gedaan per 1 september, ik word knetter van ze) en hebben ze dus deze maand niet betaald. Zegt die muts van de opvang "ja want als het niet geregeld wordt moeten we maatregelen treffen en moeten we misschien uw kinderen van de opvang af halen". Uh sorry?? Ik hoop dat ze het niet meent :( Ze zei dat ze niet meer wil samenwerken met de gemeente, maar hallo, je kan toch niet menen dat ik dan maar iets anders moet zoeken? Dat is hier in de stad werkelijk onmogelijk. Maar goed, het zal vast niet zover komen.
    Maar goed, ik de gemeente bellen. Hebben ze ook niet mijn aanvraag voor Pelle ontvangen. :( Gaat lekker daar!! Ik word zo snel mogelijk teruggebeld. Nou pfff, het zal mij benieuwen.

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Pfff wat een gezeur altijd met die instanties! En beetje stom van het KDV, ze zal zoiets wel vaker mee maken en het een beetje op jouw afreageren. Ze kunnen heus niet omdat er 1 keertje niet betaald is jouw kids van de opvang halen wat een onzin!

Deel Deze Pagina