@Cherry: hihi, mooie leeftijd! @pap: ja, voeg het pas toe als de melk al 'klaar' is, goed geschud dus ook, dus dat is het niet... @bijvoeding: tja, maar Amy is natuurlijk volgende week wel al 5 maanden (!), dus dat maakt toch weer iets verschil denk ik?
5 maanden pff tijd vliegt!!! Is de melk dan ook goed heet? Schud je of roer je? Ik roerde altijd en had ook klonten maar sinds ik flink hard schud, en dan even laat staan en telkens even weer de fles "omkantel" gaat het goed.
@Cherry: ik schud ook. Maar nee, de melk is niet echt heet, maar op drinktemperatuur... Misschien volgende keer dan wat eerder maken en even laten staan om op temp te komen?
Ja misschien helpt het wel! Geen idee wat het anders zou kunnen zijn...misschien kun je even googlen ofzo?
Rimar: wij zijn bij een professionele fotograaf geweest, die van haar hobby haar beroep aan huis heeft gemaakt. (www.arrianne.nl) Escal: leuk! Ik ga het in mijn agenda noteren! Ik zal ook mijn eigen drankjes betalen, geen punt! Nike: ja, ik voel me gelukkig een heel stuk beter, lief dat je het vraagt! Veel plezier met shoppen, Den Bosch is erg leuk om te winkelen, vind ik! Mijn diploma uitreiking was erg sfeervol, mooie locatie en gezellig. Nu ben ik officieel gediplomeerd schoolleider….. We zijn net bezig geweest om onze vakantie auto rondreis door Noorwegen vast te leggen, spannend…. Hoe zou dat zijn, met Thijs op vakantie??? We gaan wel met mijn ouders en zussen, maar ik vraag me meer af of we het lange auto rijden voor hem goed kunnen verdelen in kleine stukjes, zodat hij het ook leuk vindt. Hij is dan al wel 10 mnd, dus dat scheelt wellicht.
Hoi meiden, Ik kan jullie niet helemaal meer bijhouden hoor. Ik heb niet zoveel tijd om te lezen en te reageren. Ik ga dus nu ff niet teruglezen..... SORRY!!! Donderdag cb geweest, Caitlynn is 6360 gram en 60,5 cm. Een hele grote meid dus. Ben heel trots op haar, zo sterk als zij is. Volgens de arts is het een snelle en kan het zijn dat haar huilbuien ook voor een deel voortkomen uit frustratie omdat ze iets wil, dat niet lukt..... Lekker dan, kan ik dus niets mee. Ik ga komende vrijdag naar de huishoudbeurs met mijn moeder. Is geloof ik 10 jaar geleden dat we geweest zijn, wel leuk hoor. Natuurlijk pakken we de 9maandenbeurs ook ff mee, altijd wel leuke dingen te zien denk ik. Verder gaat het redelijk goed, alleen zijn manlief en ik een aantal zaken aan het uitzoeken die nogal veel tijd vergen. Ik ga er nog niet verder op in, maar het is allemaal wel pittig en behoorlijk emotioneel hier op het moment. Ik heb het moeilijk met vanalles en nogwat, maar maak me nog niet al te druk zolang de kinderen er niet onder lijden. Sorry dat ik nou alweer EGO ga, maar heb het gevoel dat dit de enige plek is waar ik dat nog kan doen.... Iedereen een fijn weekend, Groetjes, Elleke
Goedemorgen! @Chikai; Leuk, Noorwegen! Hoe lang willen jullie dan gaan? @Doglover; Geeft toch niet dat je een ego berichtje had geplaatst Als je hier een beetje je ei kwijt kan moet je dat zeker doen! Leuk, de huishoudbeurs! Laat je de kleine dan thuis of gaat ze ook mee?
Hoi, @ Elena: Caitlynn gaat mee, anders moet ik haar bij opa achterlaten. Op zich geen probleem, maar weet niet of opa daar al aan toe is.... Daarbij, weet niet of ik zelf een hele dag zonder haar kan. Ze is eigenlijk (behalve manlief) het enige dat mij aan het lachen kan maken.... @ Meeting: heb er zin in! groetjes, Elleke
@ Tessa: Oh maar je kunt er nu nog steeds wat aan doen hoor! Als je nu begint met smeren zullen je borsten niet hup ineens hun oude vorm aannemen, maar de huid zal wel mooier en steviger worden. En dat scheelt echt al een hoop! Het is trouwens niet perse nodig om zo'n speciale creme te kopen hoor, een lekkere vette bodylotion is ook prima. Als je maar smeert en je huid helpt de vochtbalans op peil te houden, daar gaat het om. @ Chikai: Wat leuk dat jullie bezig zijn met de voorbereidingen voor een autovakantie naar Noorwegen, dat gaan wij dit jaar namelijk ook doen! Ook met mn ouders en zusje En ik ben dus over precies dezelfde vragen aan het nadenken...best lastig he, omdat je totaal nog geen ervaring hebt en dus geen idee hebt hoe je uk overal op gaat reageren! Gaan jullie met een tent op pad of op zoek naar geschikte hotels oid? @ Elena: Wat leuk van die liga! Owh...ik kan niet wachten! Ik laat Imee nu af en toe wel stiekem wat proeven, dat mag natuurlijk ook niet, maar ja. Gisteren heb ik een beetje yoghurt op haar lipje gedaan, dat vond ze ook wel leuk volgens mij! Ik mag maandag weer naar het cb, ben wel van plan om even na te vragen hoe erg het nou is om al te beginnen met bijvoeden. Aangezien ik nog steeds borstvoeding geef, manlief wel allergiegevoelig is en ze dan aanraden om tot 6 maanden volledig bv te geven. En op zich heb ik daar ook geen problemen mee, ik geniet ontzettend van die intieme momentjes en ik zou het graag nog heel lang volhouden. Maar mijn lijf trekt het niet zo goed meer....Tijdens mn zwangerschap ben ik ruim 20 kilo aangekomen, maar dat is er allemaal al af. Ik ben al een paar weken aan het eten om op gewicht te blijven, maar blijf afvallen en ben gewoon echt door mijn reserves heen. Ik heb het steeds vaker dat als ik Imee na de nachtvoeding weer naar haar bedje breng, dat ik moeite moet doen om op mn benen te blijven staan en ook nu voel ik me beroerd, trillerig. Terwijl ik mn ontbijt al achter de kiezen heb. Manlief zegt dat ik dan gewoon gedeeltelijk moet gaan overstappen op flesvoeding, en op zich is daar ook niks mis mee. Maar ik had van tevoren nooit verwacht dat de borstvoeding zo goed zou lopen en ik ben er zo ontzettend van gaan genieten dat ik dat eigenlijk niet wil! Ik kan het niet helpen, maar het voelt gewoon niet goed. Veel liever zou ik nu al af en toe een potje gaan geven ofzo, zodat ik iets minder energie kwijt ben aan de bv en het daardoor langer vol kan blijven houden. Maar ja, als Imee daardoor allergisch zou worden voor het een of t ander...dat is natuurlijk ook niks. Wat zouden jullie doen?
@Amaryllis; Denk dat het een keuze is waar je zelf ook achter moet staan. Maar als de bv zoveel van je vergt misschien even overleggen met de arts? @Hier; Zo! De brownies en de frambozen scones staan in de oven, de kleine ligt lekker te slapen en ik ben druk bezig in de keuken en tussendoor even wat andere huishoudelijke klusjes en af en toe even gluren hier Gisteren heeft Damian gewoon 5x 200 cc gedronken en dan het liga koekje Snap af en toe echt niks van het mannetje, de ene dag krijg ik er met moeite 4 x 200 cc in en de volgende dag heeft hij amper genoeg aan 5 flesjes
@Amaryllis: ik zou het idd even overleggen op het CB. Hier was de keus iets makkelijker, omdat ik toch al geen (volledige) bv meer gaf, maar ik denk dat ik anders ook wel iets voor de 6 maanden begonnen was, ze leek er ook gewoon aan toe. Hier wel hooikoorts (bij manlief), maar verder geen allergieën. @Liga: hmmm, er staat specifiek op 'enkel geschikt om te verkruimelen in een fruit- of groentehapje'... waarom zou dat zijn? Nu ben ik toch niet zo geneigd het in het handje te geven, ze zetten het er vast niet voor niks op of wel? :S
@Elena: veel succes met al het bakken, en veel plezier ook! Voor de rest trouwens ook nog: goeiemorgen! Hoop dat het zo toch wel wat droger wordt (is wel de voorspelling vanaf 10:45), want wil nog even naar de stad.
@Liga; Ik hield het zelf vast, niet Damian hoor Ik verkruimel het nog niet omdat ik bang ben dat hij zich daarin verslikt. Als hij sabbelt wordt het helemaal vloeibaar (het loopt helemaal langs zijn kinnetje). Probeer telkens maar een ding om te kijken wat hij wel lust en wat hij niet lust. Vandaar dat ik het niet door iets gekruimeld had.
Graag gedaan hoor! goede tip van de slab met mouwen! meestal spuugt ze zoveel terug dat ze ook haar broekje raakt of dat de slab incl haar truitje/ romper helemaal nat zijn (ruikt zuur) en je raad het nooit, net wanneer ik denk de slab af te kunnen doen omdat het gevaar geweken is.... haha
@cherry, wat fijn dat je (jullie) weer beter zijn! @liga, neem aan dat uit de hand geven ook wel kan... zolang je geen stroopwafel geeft zal t wel goedkomen hahaha (sorry melige bui) @weer, hier begint het op te klaren, jippie dadelijk wandelen! @bijvoeding, waarom is het bij flesvoeding vanaf 4 mnden en bij borstvoeding vanaf 6???? @meeting, ik heb op de meeting pagina het programma neergezet voor de gene die interesse hebben. @hier, Sem heeft gister een echte huildag gehad. vanaf woensdag (kdv-dag voor de eerste keer op woensdag...) huilt ze 'snachts weer verschillende keren, overdag iets meer en 'savonds heel veel. gister was echt t toppunt! heeft werkelijk non stop gehuild!! zelfs na de fles was ze niet rustig (hebben haar een extra fles gegegeven maar was nog niet goed dus honger zal het niet zijn) elke keer als ze mij of mijn man niet zag raakte ze in paniek, rondlopen met haar of wiegen, spelen, praten niets hielp... vond het verschrikkelijk om zo van huis te gaan om te gaan werken! ben nu aan het twijfelen of het door het kdv kan komen en of ik haar dan nog wel breng (hoeft niet ben namelijk gewoon thuis) vanmorge was ze gelukkig weer lekker aan het brabbelen in haar bedje en nu ligt ze ook heerlijk te slapen na een fles (en een brede lach voor mama) hopelijk blijft t zo.