Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Super van de meeting! Heb er nu al zin in. Jummie!!!!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wow, Damian heeft gewoon 2,5 uur geslapen tijdens zijn ochtendslaapje :D Ik ben lekker opgeschoten dus kan nu even lekker gaan genieten van mijn aapie.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mij heeft het te maken met de productie van borstvoeding: het is veiliger om tot de 6 maanden te wachten, totdat de productie stabiel is. Anders loop je het risico dat het te ver keldert. Verder is het niet perse zo dat KV kinderen met 4 maanden bijvoeding horen te krijgen en BV met 6 maanden. Voor KV is het advies in principe ook gewoon 6 maanden, al wijkt men daar tegenwoordig steeds meer vanaf. Er zijn namelijk steeds meer onderzoeken die aantonen dat er ook voordelen zitten aan het bijvoeden vanaf 4 maanden, maar dat geldt ook voor BV kinderen.

En ja, van KV krijgen kinderen gaten in hun darmen :D Wisten jullie dat niet? :p

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: wat vervelend dat je je zo voelt! Ik ken iemand die precies hetzelfde had, die was ook heel vaak ziek tijdens de periode waarin ze borstvoeding gaf. Het kan ook gewoon enorm veel energie kosten.
    Eerlijk gezegd vraag ik me af of bijvoeding je zal helpen hoor. Vooral bij BV kindjes kan het de eerste maanden niet zo heel veel om handen hebben en blijven kindjes toch met name borstvoeding drinken aan de borst. Al valt het natuurlijk te proberen :) Ik kan me voorstellen dat je liever eerst dat probeert, dan dat je overstapt op KV. Ik denk (maar goed, wie ben ik ;)) dat je best langzaam kunt starten met bijvoeding. Zo lang je steeds iets een paar dagen uitprobeert voordat je een nieuw product toevoegt, kun je goed in de gaten houden of ze eventueel ergens op reageert. Zo ja, dan kun je met dat product direct stoppen en belast je d'r darmen dus zo min mogelijk.

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Amaryllis: Ik herken je verhaal. Ik heb ook bijna geen energie meer door de borstvoeding. Wat mij wel goed helpt is 's ochtends bij het ontbijt een vitamine c bruistablet te nemen, geeft wat extra energie. En ik probeer iedere 2 uur wat te eten. Het helpt niet heel veel maar wel iets.

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ooh dus bij kv ook advies 6 maanden? wil ik ook doen maar vroeg t me even af... zal t ook eens navragen op het cb (moet ik a.s. dinsdag toch naar toe :))

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier nog een 3-3-3 kindje. Ik las t en vroeg me af hoe oud Lune ook weer was,,,,,,,,,zag ik de datum van Sem. Ow ja hihi zelfde datum :p ben weer lekker wakker zullen we maar zeggen.

Lune is ziek geweest, zo snotverkouden dat bij t hoesten steeds de fles er weer uitkwam. Nu gelukkig weer oké en voor t eerst deze week slaapt ze overdag, wow!

Het nieuwe advies van t voedingscentrum is idd zowel bij kunst al borstvoeding wachten tot 6 maanden. Dit zou zijn om het lichaampje niet te vroeg "vol te stoppen" met allerlei onnodige dingen.
    Persoonlijk vind ik het onzin. Bedoel als je met 4 maanden start met wat wortel, dan zit je bij 4half of 5maanden aan een heel potje per keer. Eer je dan weer aan iets anders zit ben je weer een maand verder. Ik zie er geen probleem in.
    Ik start met worteltjes, ik geef elke smaak minstens 2 weken achter elkaar. Zo zie ik gelijk of erop gereageerd wordt.
    Bij F had ik al wortel, brocoli, boontje, banaan gehad, toen ik de peer probeerde had ik binnen 2 dagen al door dat peer dus geen optie was. Ze had mega krampen en spoot zo de luiers vol. Ook kiwi, was geen succes.
    Zo ga ik het dus nu weer doen. Rapley ga ik ook weer doen. Alleen niet volledig. Dat is me teveel zooi.
    Ik ga er nu wel meer mee aan de slag want F heeft nu nog moeite met stukjes in haar eten. Van sommige structuren gaat ze gelijk kokhalzen, heel gek.

Borstvoeding, ik voed alleen nog maar snachts en smorgens. De rest krijgt ze Friso. Het kolven en voeden was echt geen optie meer. Dus helaas dan maar niet. Snachts is het wel nog steeds heel handig en ik merk ook dat Lune t nog gezellig vind. Als ze wakker wordt dan pak ik haar, legt ze haar handje op mn borst, drinkt 2 min en valt weer in slaap. Verwende prinses.

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, ff snel en ff ego: heb net een afwijzende reactie op mijn sollicitatiebrief binnen gehad :(. Iets met veel reacties, gekeken naar meest aansluitende werkervaring/vooropleiding e.d.
    Baal best wel, en zat al ff niet zo lekker in mijn vel (zonder duidelijke reden), dus dat was wel weer een domper.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Balen Gwn!!! :( Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een domper is!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Gwn; He balen meid :( Vind het echt jammer voor je

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat leuk trouwens, al die 3-3-3 beebjes! :) Wat gaat het hard he? Ik kom er steeds meer achter dat alle cliche's wat dat betreft echt waar zijn! ;) Imee is al geen echt baby'tje meer, maar gewoon een kleine dreumes, hebben jullie dat ook?

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vraag. Ik ga zo ook nog maar eens googelen denk ik, naar het hoe en waarom. Dat had ik nog geeneens gedaan, niks voor mij want ik google altijd alles! :D Maar goed, dat ga ik straks dus toch maar doen om een goede beslissing te kunnen maken.

@ Yukl: Ik dacht dat de productie van borstvoeding met 6-8 weken stabiel op peil was? :( Toen ik de nuvaring ging halen (die overigens nog steeds ongebruikt in de kast liggen) werd me aangeraden te wachten tot Imee 8 weken was, zodat mijn productie dan stabiel zou zijn. Dan zou ik minder kans hebben dat het terug zou lopen. Van 6 maanden heb ik nog niet eerder gehoord, maar goed het zou natuurlijk kunnen. Ik vind het wel verwarrend hoor, de een roept dit en de ander dat. En het enige dat ik wil is het beste doen! ;) Maar ja, het 'beste' blijkt dus niet eenduidig te zijn...

@ Yukl en Inlove: Bedankt voor jullie input, ik denk dat ik ook die kant uit neig. Gewoon beginnen met 1 smaak, kijken hoe ze daar op reageert, en dan pas iets anders proberen. Adviseert het cb daar ook in, weten jullie dat? Of is het gewoon uitproberen...?

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: he bah, wat balen inderdaad! :( Knuffel! Heb je nog op die andere vacature gesolliciteerd?
    Ik hoor het hier op de universiteit trouwens ook, dat er echt ontzettend veel sollicitaties binnen komen op 1 aio vacature.

@ amaryllis: oh haha, nou misschien vergis ik me dan wel hoor :D Ik heb natuurlijk nooit zelf 6 maanden lang borstvoeding gegeven ;)
    Volgens mij is het advies altijd om eerst 1 product uit te proberen, maar met name voor allergiegevoelige kindjes is het aan te raden. Ik heb het bij Tobe nooit gedaan. Wij hebben geen allergieen in de familie en Tobe heeft ook bijv. nooit krampen gehad van flesvoeding of iets dergelijks. Al deed ik het wel rustig aan hoor (de eerste weken varieren in 3 verschillende groentes bijv.), maar ik ging niet uittesten of hij ergens allergisch op zou reageren.

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Amaryllis: volgens mij adviseert het CB ook om een nieuwe smaak een paar keer achter elkaar te geven alvorens weer iets anders te proberen. Dacht idd ivm allergieën, maar ook gewoon om ze wat te laten wennen.

@Yukl: dit was geen Aio plaats, maar het zal overal wel stom lopen ja. Behalve bij de exacte studies dan, hoop ik heel hard, want daar is de andere vacature. Ga nog wel solliciteren, moet voor maandag a.s.

Haha, leuk, allemaal 3-3-3, doe ik ook even mee: Amy is morgen 4-3-2 :p

14. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ik snap je geloof ik helemaal. Het borstvoeden geeft je een heel fijn gevoel en dat wil je niet kwijt. Maar als het je fysiek te veel vergt is het echt beter om te proberen minder te gaan geven en deels fles te doen want echt meid, je bent zelf ook heeeel belangrijk! En het kost echt wel moeite om te stoppen hoor, maar wat jij zegt dat je het fysiek amper trekt is niet goed voor je en dus ook niet voor Imee. Zo is het hier gedaan, we zijn ineens helemaal over gegaan op de fles, maar het is prettiger als je het langzaam af kunt bouwen.

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bijvoeden: Ik wilde altijd wachten tot 6 maanden, maar merk aan alles dat Jelmer er klaar voor is. Maandag moeten we naar het cb, dus dan zal ik het even overleggen.
    Van de week hadden we wortels over en vond het zonde om weg te gooien dus die heb ik gepureerd en in gevroren. In principe wil ik daar komende week mee beginnen. En dan eerst eens een weekje wortels proberen, kijken hoe dat gaat.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Goedemorgen. Rustig hier!
    Iedereen nog aan het uitslapen?:D Hier was het kwart voor 8, dus dat was erg lekker.
    Mijn vriend was gisteravond met vrienden weg. Om 4 uur 's nachts werd ik wakker en lag nog niemand naast mij in bed. Was ie beneden op de bank in slaap gevallen (en al om 1 uur thuis....).
    Gisteren lekker geshopt. Niet super veel gekocht (truitje en schoenen en wat dingen voor Mees), maar het was wel heel gezellig en heerlijk om er even een dagje helemaal tussenuit te zijn.

@Elena: Hoe is het met Sem bij je zus gegaan? Vast heel goed!
    Oh lees dat Sem een huildag had eergisteren. Vervelend is dat he om je kindje dan achter te laten. Gaat het nu weer beter?
    @Cerry: Fijn dat jullie je weer wat beter voelen!
    @Gwn: Spannend die huizenjacht. Ben benieuwd of je droomhuis ook echt je droomhuis is!
    En wat balen van de afwijzing! Kan me voorstellen dat dat je gemoedstoestand geen goed doet.
    Bij het bedrijf waar ik nu werk hebben we nu een vacature openstaan. We hebben in een week tijd al meer dan 100 reacties gehad. Dus misschien bij jou ook wel. Dan moet je er wel heel erg tussenuit springen...
    @Chikai: Noorwegen! Wow jaloers. Ik ben er 1 keer geweest en helemaal verliefd geworden op dat land.
    Autorijden zal vast goed gaan toch. Misschien wat vaker stoppen en kortere stukken per dag.
    @Doglover: Veel plezier op de huishoudbeurs! Ik ben er twee keer geweest. Toch niet echt mijn ding hoor. Veel te veel mensen en kraampjes....pff ik ben het na twee uur altijd helemaal zat.
    @Amaryllis: Ik ben ook gedeeltelijk overgestapt naar flesvoeding. Wel om een andere reden maar toch. Het is inderdaad even een moeilijke stap, maar je zult zien dat je daarna enorm opgelucht bent. Ik voel me in ieder geval ook een stuk energieker. En het komt je gezondheid ook ten goede. Dat is toch het belangrijkste. Maar wel doen waar je je goed bij voelt!
    @Inlove: Fijn dat Lune weer is opgeknapt!

@Bijvoeden: Ik ben benieuwd wat het cb adviseert bij de dames die het gaan navragen. Laten jullie dat even weten?

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Rimar; fijn weekend! (wel wat te laat, maar ik kon niet eerder reageren!)

Cherry: fijn dat je je weer wat beter voelt!

Gwn: spannend allemaal zeg, zo zie je maar waar naar een huis gaan kijken toe leidt :) Jammer dat je niet door bent, met je sollicitatie.

Doglover: veel plezier met de beurzen! Ik wilde ook wel naar de 9mnd beurs, maar Amsterdam vind ik toch echt te ver weg vanuit het zuiden.

Amaryllis; he, dat is grappig, jullie ook naar Noorwegen!! Wij willen drie weken gaan en een aantal appartementjes/huisjes huren. Zodat we dan zeg maar 3 of 4 verblijfplaatsen hebben, waar we een aantal dagen blijven en vanaf daar uitstapjes maken.
    Wij zijn met onze huwelijksreis ook naar Noorwegen geweest en het is zo mooi! We gaan dit keer nogmaals naar het zuiden, dat was vorige keer goed bevallen. (maar toen waren we met de tent) Ik ben me inderdaad vooral aan het afvragen hoe Thijs die lange autoritten gaat vinden en zo wie zo, hoe een vakantie met zo’n uk zal gaan. Het moet voor hem ook wel leuk zijn.
    Borstvoeding vreet energie he, ik merk het ook. Ik ben nu al 10 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd, mensen gaan het ook echt aan me vragen. Ik ben ook nog steeds moe en heb veel honger! Ik zou eerst even vragen bij het cb of je al met bijvoeding mag starten, maar dit vervangt dan in het begin nog geen volledige borstvoeding. Ik zou geloof ik 1 fles kunstvoeding per dag gaan geven, dan heb je iets meer rust en geef je toch nog merendeel borstvoeding. Dit zou je dan eventueel uit kunnen bouwen naar overdag flesvoeding en ’s avonds/’s nachts/eerste ochtendvoeding borstvoeding. Wellicht krijg je dan wat meer energie terug.

Bijvoeden: de diëtiste zei tegen mij dat je tussen de 4 en 6 maanden kan beginnen, en dan beginnen met 1 theelepeltje, de dag erna 2 en zo opbouwen. Zo probeer je dan een paar dagen één soort fruit/groente uit, en daarna (na een dag of 5) ga je over naar een nieuwe soort.

Escal; moeilijk zijn die huildagen he, dan weet je op een gegeven moment echt niet meer wat je moet doen…

Nike: goeiemorgen ook! Hier ook een ‘vroege vogel’ in vergelijking met eerst…Toen kwam Thijs tussen 7 en 8u voor een voeding, legde ik hem terug en sliep hij nog tot half tien. Maar nu is hij dan echt klaarwakker. We waren er vanochtend dus ‘al’ om 8.30u uit!

Wij zijn vanochtend voor het eerst met Thijs gaan zwemmen, gelukkig wel in een klein badje, wat lekker warm was (32 graden) Hij vond het helemaal leuk! Hij heeft het drie kwartier volgehouden, toen moesten we eruit, maar het was voor hem lekker ontspannend volgens mij.
    En dan iets minder; hij heeft nu naast zijn exceem heel veel ‘pokken’ op zijn lijfje, zou hij al waterpokken kunnen hebben? Het lijken kleine puistjes, maar dan zonder kopje. Op sommige zit een korstje en het zit echt over zijn hele lijfje. Maar ik weet niet of het jeukt, aangezien zijn exceem ook al jeukt. Zo wie zo ga ik morgen maar even met hem naar de huisarts. Als het waterpokken zijn, weet ik niet waar hij het heeft opgelopen. Zijn het ze niet, dan is het overduidelijk dat hij niet tegen melk kan!

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden! Idd rustig hier, wel makkelijk voor het bijlezen ;).

Hier net weer wezen hardlopen. Was ff pittig, volgende stap in het schema naar de 5k, maar ben tevreden over mezelf. Weer een afstandsrecord, al stelt het natuurlijk nog niet veel voor ;).

Verder weinig te melden eigenlijk. Gisteravond naar een housewarming geweest, was errug leuk mijn 'oude' vrienden voor een groot deel weer eens te zien. Sommige heb ik voor het laatst op kraamvisite gezien, anderen 2 jaar geleden... !
    Straks komen mijn vader, stiefmoeder en (half)zusjes op visite, ook wel gezellig. Nu dus nog ff snel douchen en de boel opruimen hier, want ze kunnen met een half uur al op de stoep staan.

@Chikai: leuk dat hij het zwemmen zo fijn vond, en lang vol gehouden!

Haha, Amy is vandaag dus 4 maanden, 3 weken en 2 dagen :D

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Yukl fijn dat je studie goed van start is! Zo hoort het ook;)balen zeg, dat je een aantal schoenen niet meer past!

Gwn haha je hoeft toch geen sorry te zeggen!;) Fijn dat je nu een fiets hebt! Heerlijk fietsen dus straks in de zomer! Australie!!!Mag ik in je koffer?;) Spannend zeg, verkopen en kopen! Als wij dat gaan doen word ik denk ik heel emotioneel omdat we in dit huis samen zijn gaan wonen en Olaf en Liam er zijn geborenJ maargoed, het duurt nog een tijdjeJ hier passen makkelijk nóg 2 kinderen bij:D He bah wat balen van je brief zeg!

Elena nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een leuke cadeau’s heb je van je mannetje gekregen!
    Wat leuk van dat koekje zeg!knap van hem WOW jij ook al zoveel paar schoenen!

Rimar jeetje wat sta jij vroeg op zeg!En wat doe je veel voor je naar je werk gaat! Hier blijft het bij aankleden, douchen, eten en wasje wisselen. Wij moeten om 07:00 (mr paloe en kids) en om 07:15 (me) de deur uit en staan om 6 uur op. (ook als mr paloe er niet is)
    Oef manlief ziek in de vrachtwagen…dat lijkt me inderdaad niet handig!

Tessa het gaat goed hoor! Ik vind het alleen moeilijk om tijd te maken voor zpJ van ma tm do staan we namelijk om 06:00 op, 07:15 de deur uit om ter gaan werken, 17:00 ben ik weer thuis, dan komt manlief thuis en gaan we samen de kids ophalen of ik blijf thuis om alvast te gaan koken. Dan rond zes uur eten, even televisie kijken met Olaf, Olaf naar bed rond zeven uur half 8, dan Liam een fles en naar bed. Als we geluk hebben kunnen we om 8 uur nieuws kijken. Daarna nog wat in huis doen en dan nog even samen op de bankJ die momenten samen vind ik wel echt belangrijk en dan wil ik niet de laptop erbij pakkenJ vrijdag ben ik dezelfde tijden weg, maar dan zijn de boodschappen gedaan als ik terug kom, want mr paloe is nu vrijdags vrij (vaderschapsverlof)
    Regelmatig gaan we doordeweek savonds ook nog ergens op bezoek en in het weekend zijn we ook vaak druk met bezoek hier of ergens andersJ
    Er druk dus, maar verder goed! Al huilt Liam nog steeds behoorlijk, hij schreeuwt en gilt het dan uit van de pijn(denken we) en dat is zo ontzettend frustrerend, vooral omdat we er niets aan kunnen doen.. maar het komt goed, ooit;)
    Wat goed van haar zeg dat ze vooruit kwam! Echt super! Liam wil ook niet op zijn buik spelen..
    Dat niet doorslapen is wel heel erg balen, maar zeker niet abnormaal. Olaf sliep pas door toen hij 1 was ofzo, hopelijk houdt Fay dat niet zo vol..
    Olaf zit idd ook nog steeds in zijn babybadje, voor Liam hebben we een nieuwe gekocht. Olaf vindt douchen nu ook heel leuk.

Escal hoe is het nu met de poepluiers? Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als het inene anders wordt. Kids mogen volgens mij in het stoeltje op de fiets als ze goed zelfstandig kunnen zitten
    Slechte droom weet ik niet of dat al kan, maar een drukke droom wel, ze verwerken immers een hoop tijdens hun slaap;)
    WOW wat veel schoenen!!! En wat rot van de BI zeg! Ben je er nog voor onder behandeling bij een bekkenfysio?

Chikai ben je weer helemaal beter? Hoe was je diploma uitreiking?Oh lees al dat het leuk wasJ Wat een leuke foto’s! Waar hebben jullie dat laten doen! Echt veel foto’s ook! En goedkoop! Niet normaal zeg!!!! Hier trouwens hangborstenJ met een goed bh valt het echter niet op onder je kledingJ Als wij klaar zijn met kinderen (lees; we geen baby meer willen) dan laat ik misschien een mamacorrectie doen, dan wordt de boel weer een beetje opgehesen;))
    Woeii Noorwegen! Ik denk dat als je voldoende stopt (ook wat langere periodes) dat het dan wel moet lukken..

Kwebbel wat ziet hij er al oud uit!!! Echt, jeetje zeg! Heb het al vaker gezegd maar het lijkt echt alsof hij niet groot voor zijn leeftijd, maar gewoon al een stuk ouder is! Mooie jongen hoor! En ooh wat leuk! Jullie hebben zon vouwbad! Idaal lijkt me! Hij lijkt heerlijk te liggen op dat kussentje zeg! Mooie lach en vorm van de oogjes!

Cherry oh wat fijn dat jullie je weer beter voelen!

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Afvallen…het wil nog steeds niet echt… Heb nu ook echt haaruitval en de zwangerschapslijn staat nog steeds op mn buik. Duidelijk nog wat hormonen..
    Kan dan ook niet zeggen of ik breder ben geworden, na Olaf was dat niet het geval in ieder geval. Hoop nu ook niet, want heb al bast brede heupen van mezelfJ

Tandjes: hier volgens mij ook nog niks, zal wel net als Olaf pas na zijn eerste verjaardag komen;)
    Liam rolt nog steeds niet om, zijn er meer kindjes die dit nog niet doen? Hij ontwikkelt gelukkig wel, hij is nu erg bezig met dingen pakken, geluiden maken en zijn voeten proberen te pakken te krijgenJ
    Hij brabbelt echt veel nu, ook sochtends als hij wakker wordt. Hij slaapt nog steeds door, maar soms horen we hem een half uurtje brabbelen snachts, daarna valt hij dan weer in slaap!

Hij heeft trouwens ook wat ‘vasts’ gegeten! Appelstroop van mijn vinger, een worteltje (zo een uit een pot, dus heel zacht) hele kleine kruimeltjes brood, zachte geitenkaas, zachte stukjes appel… Hij krijgt er niet meer last van van zijn maag en/of darmen, dus dat is wel heel erg fijn. Verder wachten we gewoon tot 6 maanden, of hij moet al eerder niet genoeg meer hebben aan zijn flessen.

Cyclus: hier ook alweer 2 kaar ongesteld geweest en nu weer aan de pil. Mijn cyclus was van een normale lengte en nu natuurlijk ook, door de pil;)

Super zeg die high tea!

9maandenbeurs: ik ga (jaja….zaterdag!) met een zwangere vriendin (dan 13 weken) en mijn schoonzusje (dan 18 of 19 weken) was de enige dag dat we alle drie kondenJ

Deel Deze Pagina