Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik wil even vlak voordat ik ga koken melden dat Pelle vandaag de hele dag door heeft gebabbeld! :D Ik ben zo blij :) Hij is namelijk echt een maand lang zo ontzettend rustig en stil geweest, ik werd er echt verdrietig van. Begon me echt een beetje zorgen te maken... Maar vandaag heeft hij alle toonladders laten horen :D En hij was heel geconcentreerd bezig zijn speen naar zijn mond te brengen hihi. En hij heeft NIET gehuild in de maxicosi! (we zijn bij mijn moeder geweest, 3 kwartier rijden hier vandaan) Hij was gewoon zo ontzettend vrolijk :) Wel weinig geslapen, maar vooruit ;)

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    YES, Yukl!!! :D Wat fijn!!! Heerlijk he als ze zo lekker aan het kletsen zijn, en 3 kwartier in de maxi-cosi zonder huilen is echt heel goed! :)

@ Chikai: Jaaa Noorwegen lijkt me zo mooi! Echt zo ongerept ruig, prachtig vind ik dat. Lekker de bergschoenen aan, draagzak mee (deze zomer dus voor het eerst) en GAAN! :D
    Maar ik vind het idd wel spannend met zo'n uk, dat heb jij dus ook. Jullie gaan huisjes huren? Dat lijkt me heel fijn en praktisch, lekker warm ook in de avonden. Maar hoe doe je dat? Via een reisbureau of last minute als je daar bent, op de gok? Tja en die autorit, elke keer een uurtje en dan weer stoppen ofzo, het moet wel leuk blijven voor zo'n kleintje. Ach, zo zie je nog eens wat van de omgeving, haha. ;)
    En jij herkent het dus ook van de borstvoeding. Wat dat betreft vraag ik me af hoe sommige vrouwen dat doen hoor, jarenlang borstvoeding geven en dan soms ook nog aan twee kindjes tegelijk! Ik zou dat denk ik niet kunnen. Qua energie lijkt het me fijn om overdag gedeeltelijk over te gaan op de fles, maar qua gevoel geniet ik juist zo van de bv! Soms geef ik Imee afgekolfde melk uit een flesje, maar ik heb het idee dat we dat allebei toch minder leuk vinden. Al is dat misschien een kwestie van gewenning. Ik ben benieuwd wat ze adviseren op het cb!

Wat een leuke foto trouwens met Thijs, en tof dat het zwemmen zo goed ging! :)

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Daar heb je een punt, en daarom ben ik ook verder aan het denken. Maar ik vind het wel moeilijk, want ik was juist zo blij dat het goed ging (dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend) en diep van binnen zou ik het nog heeeel lang willen blijven doen. Geen idee hoe lang precies, maar sowieso totdat ze een half jaar is. En ik vind het ook gewoon makkelijk, geen gedoe met poeder, temperatuur en flesjes uitkoken etc. Maar ja, als ik van mn stokje ga wordt Imee natuurlijk ook niet blij...;)

4. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Chikai: Leuk dat je bent gaan zwemmen. Mooie foto ook!
    Wordt het eczeem van Thijs niet erger van het zwemmen? Ik durf niet zo goed met Mees vanwege zijn eczeem. Elke keer als we hem in bad hebben gedaan, is het namelijk een stukje erger.
    @Gwn: Wat leuk dat je vrienden hebt gezien die je al heel lang niet meer hebt gezien. Vind ik ook altijd leuk. Alhoewel soms heb je elkaar ook niets meer te vertellen. Vreemd is dat...
    @Paloe: Hier ook nog geen rollen hoor! En Mees is al een stukje ouder. Komt vast wel! Zolang ze zich maar goed ontwikkelen.
    @Yukl: Joehoe wat fijn! Wat een heerlijke dag moet jij hebben gehad. Hopelijk volgen er nog vele van deze dagen!
    @Amaryllis: Je moet het inderdaad voor jezelf afwegen. Moeilijke keuze is dat. Ik weet het nog heel goed van mezelf. Als je eenmaal belsuit om te stoppen/minderen ben je er ook nog even erg emotioneel onder. Het voelt zo goed he die kleine aan je borst. Zo gezellig en ook nog eens super goed.
    Maar aan flesvoeding zitten ook voordelen: je kan zelf wat makkelijker weg zonder Imee, niet meer kolven, vriend/man kan ook eens voeden en je voelt je een stuk fitter.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: is het nog gelukt met de sollicitatie? Ik hoop voor je dat je hiervoor op z'n minst op gesprek mag komen!
    Goed bezig wat betreft het hardlopen! Welk schema loop je nu? Ik ben nu bij 12-9-6 (met 2 keer 1 minuut wandelen tussendoor).

@ nike: hahaha lekker handig dat hij op de bank in slaap was gevallen :D

@ chikai: heerlijk dat Thijs zo heeft genoten van het zwemmen :) Ik kan me niet voorstellen dat hij de waterpokken heeft. Sowieso omdat hij in principe nog dusdanig veel antistoffen in zijn lijfje moet hebben, dat hij het nog niet hoort te krijgen. En als hij dan toch die pech heeft, dan zou het heel weinig moeten zijn. Bij Tobe heerste het heel erg op het KDV toen hij 6 maanden oud was, maar hij heeft nergens last van gehad. En dat is eerder regel dan uitzondering. Heb je trouwens weer melkproducten genomen? Omdat je zei dat het anders aan de melk ligt...? Pelles eczeem is trouwens ook her en der wat pokkelig ipv vlekkerig. Maar het zit niet op zijn hele lijfje (alleen op zijn benen en gezicht).

@ paloe: oh haha, bereid je maar alvast voor :D De 9maandenbeurs is echt ontzettend druk ;) Of is het dit jaar niet tegelijkertijd met de huishoudbeurs? Dat scheelt dan misschien.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pfoe ik heb te veel gegeten :$ Ik zit propje vol!

Ik moet trouwens denk ik ongesteld worden... Ik had vrijdag al wat steken en heeeel licht bloedverlies. Vandaag heb ik een zeurderige pijn in mijn onderrug er bij gekregen. Het belooft in ieder geval een hele heftige stortvloed :D Joepie ;) Maar ik zal wel opgelucht zijn als het eindelijk op gang is gekomen!

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

hoi :)

Zo Fay zit echt overduidelijk in de 19 wkn sprong. Hangerig , wat huilerig aanhankelijk en erg weinig slapen. Vanmorgen was ik even met Fay en Mason bij mijn vader.Ik leg Fay op een kleed op de grond op haar buik. Binnen een seconde lag ze op haar rug. Mijn vader en ik keken elkaar aan. Nog een keer proberen en ja hoor gelijk weer. Het leukste was dat ze er zelf keihard om moest lachen. ( een aantal weken geleden rolde ze ook al een keer ,maar daarna nooit meer , dus leuk om weer opnieuw te zien :D)

Morgen kunnen mijn zus en ik de medaillons bij het crematorium ophalen. Ik ben erg benieuwd.Ook ga ik morgen naar de bedrijfsarts. Ik wil weer rustig aan werk op gaan bouwen.

@gwn, balen van het huis, maar wel leuk dat jullie gelijk een andere mooie hebben gezien. He wat balen van je sollicitatie :(:(
    @chikai, spannend idd zo'n autovakantie. Wellicht zit hij dan al in een groep 1 stoel en vind hij het kijken een stuk interessanter? Dat scheelde hier enorm met de groep 1 stoel. Ah je ziet dat Thijs het water heerlijk vind.
    @cherry, fijn dat jullie weer helemaal opgeknapt zijn :)
    @doglover, geeft toch niks zo'n egoberichtje. Lekker genieten vrijdag en heerlijk dat Caitlynn je zo aan het lachen kan maken in de onrustige tijd waar je in zit.
    @amaryllis, oh echt, nou ik ga gelijk beginnen met smeren. Even oplappen :D Ik kan me voorstellen dat de bv dan veel van je vergt. Ik zou gewoon je gevoel volgen :)
    @escal ,super van de meeting!!! IK verheug me erop.
    @nike, zo'n shopdagje kan dan goed doen hé. Zo je vriend was mooi op tijd thuis :D
    @paloe, jemig dat is zeker druk en vermoeiend. Zp kan wel wachten. Idd de kostbare momenten samen ,zijn stukken belangrijker :D Wel heel vervelend dat Liam nog zo huilt. :( Heb je niet toevallig een nieuwe foto? Ben inmiddels wel benieuwd hoe Liam er nu uitziet :D
    @yukl, oh heerlijk :D:D:D Wordt gewoon blij van je berichtje :D Wat genieten dan hé. Hoe gaat het met de pepti voeding?

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ waterpokken, Mason heeft het gehad toen hij 3 maand was ,samen met mijn nichtje van 3 maand. ( de oudste 2 van mijn zus hadden het toen) Mason had er amper last van en de pokken waren nihil. Van de cb arts mocht hij alleen geen vaccinatie toen. Ook zei de cb arts dat als ze het voor een jaar krijgen ze waarschijnlijk het daarna opnieuw krijgen. Mason is nu bijna 3 en heel vaak in aanraking geweest op het kdv en nooit meer gehad.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ tessa: wat goed dat ze weer is gaan rollen! :D Knap van d'r :)
    Ben heel benieuwd naar het medaillon! :)
    Met de pepti... ik weet niet. Het gaat wel beter, maar tsja, waar dat aan ligt? Ik durf het niet te zeggen ;) Bovendien is zijn eczeem sinds de pepti verergerd.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pelle is wel wat overprikkeld door de drukke dag. Hij heeft zeker een uur af en aan liggen huilen voordat hij de slaap vatte. Althans, ik hoop dat hij slaapt.

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; knap hoor, dat hardlopen zo volhouden!

Paloe: jouw week leest ook als een drukke werkweek zeg, ik kan me voorstellen dat je de schaarse uurtjes samen dan niet nog achter de laptop wil doorbrengen. Hebben jullie trouwens al een datum op het oog?
    Gelukkig ben ik alweer beter, ben 1 dag goed ziek geweest en daarna was het weer oke. Oververmoeidheid denk ik ook. Wij hebben de foto’s in Spijkenisse bij www.arrianne.nl laten maken. Thijs rolt ook nog niet echt om, hij draait van zijn rug naar zijn zij, wel van zijn buik naar zijn rug.

Yukl: wat fijn dat Pelle zo vrolijk was vandaag! Heerlijk!! Lekker genieten dus! Hij had even iets meer tijd nodig wellicht.

Amaryllis: wij willen ook de draag-rug-zak meenemen. We hebben er zelf een gekregen, maar dat lijkt/is zo’n goedkoop ding van een kringloopwinkel. Waarschijnlijk proberen we deze uit, bevalt dan niet, en dan wil ik een nomad rugzak lenen van scoutingvrienden of kopen via marktplaats.
    Wij gaan huisjes huren, via internet en een paar boekingen via een reisbureau. De overtocht boeken we zo wie zo zelf. Met hoeveel mensen gaan jullie?
    Ik herken je gevoel zeker, maar ik moet zeggen dat Thijs en ik voor ons een goede combi hebben gevonden, overdag kolf ik af en krijgt hij een fles met bv. Ik kolf wanneer hij ligt te slapen. En ’s nachts en ’s ochtends voed ik hem zelf.

Nike: ik weet dat het water slechter kan zijn voor het exceem, maar om daarvoor hem en mij het zwemgevoel niet te geven… Hij is zo ontspannen in het water…. Tot nu toe wordt het niet erger van het badwater in ieder geval.

Yukl: ja, ik heb ook zoiets van, hij zou de waterpokken nog niet kunnen krijgen eigenlijk. Maar het ziet er echt zo waterpokkerig uit…. Ik wil voor de zekerheid even weten wat het is, daarom ga ik toch morgen langs de huisarts. Als het echt exceem is, dan moet het van iets zijn dat ik vrijdag heb gegeten, want zaterdag is het begonnen. Vandaag is het echt nog meer dan gisteren…
    Ik ben vorige week begonnen met melkproducten, maar daar op donderdag in de loop van de dag mee gestopt. Thijs werd heel jengelig, kreeg weer zichtbaar meer jeuk. Dus voorlopig schrap ik de melkproducten weer en probeer ik eerst de andere productgroepen maar uit. Pepti is bij ons op exceemgebied ook niet goed ge/bevallen!
    O nee, :( Een heftige ongesteldheid is niet fijn, maar van de andere kant wel fijn dat het op gang is gekomen, dan zit dat ook weer goed in je lijf! Wat een stoere broek heeft Pelle aan! Leuke foto’s! Pelle heeft ook nog niet zoveel haar dus :)

Tessa: ik ben benieuwd hoe de medaillons geworden zijn, ik vind het wel een mooi idee! Thijs lijkt ook geen last te hebben van de plekken, dus wie weet… Morgen weet ik meer. Leuk dat ze weer is gaan rollen!

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Yukl: Wat een mooi manneke is Pelle! Wat fijn dat hij zo vrolijk is!

Jelmer is momenteel ontzettend aan het mopperen. Beetje druk geweest vandaag. We zijn op jacht geweest voor een auto voor mij, we zijn geslaagd :D Kan hem morgen al halen. Op de terugweg nog even bij mijn man zn oma langs geweest.

Morgenochtend weer zwemmen en daarna naar het cb! Ben benieuwd hoe hij nu weer gegroeid is, denk minder hard dan de vorige keren omdat hij zo ziek is geweest.

Ook hebben we vandaag onze vakantie geboekt! We gaan in september 8 dagen naar Corfu! Ben benieuwd hoe het zal zijn, vliegen met zo'n uk, hij is dan alweer bijna een jaar.

16. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb ik weer: er zit een 'herstel' toets op het scherm-toetsenbord van de iPad: alles wat ik getypt had weg! :(

Nog een keer, even snel, want wil naar bed (zou 'vroeg' gaan vanavond, is het alweer 11 uur!).

@Paloe: hier ook nog nauwelijks rollen hoor. Paar keer gelukt nu van buik naar rug, maar meestal is ze al te moe van het proberen, dus dan wordt het helemaal niks meer. Van rug naar zij of buik probeert ze niet eens eigenlijk. Volgens het CB anderhalve week geleden was dat nog geen enkel probleem.

@Yukl: wow, zijn dat minuten? Dat red ik echt nog niet hoor! Zit nu op 6x 2min hardlopen, 1min wandelen.

@Tessa: oeh, dat zal wel weer even heftig zijn, maar ook wel heel mooi. Ben benieuwd of ze net zo mooi zijn als jullie in je hoofd hebben.

@hier: vanavond voor het eerst groente gegeven (sperziebonen), ging er ook best aardig in.

Hebben meer kindjes last van eenkennigheid als ze moe zijn? Ik had het laatst met Amy bij kennissen die ze nog nooit gezien had, dat ze het opeens op een krijsen zette toen de man haar wilde knuffelen, dacht dat het toeval was. Vanavond weer bij mijn vader (die ziet ze niet zo vaak en was al tijd geleden), maar gelukkig was ze wel weer gezellig na haar slaapje. Ze gaat er het eerste weekend van maart logeren nl, dus zou wel vervelend zijn anders. Of zou het kunnen dat het ligt aan het feit dat het mannen waren ;). Van het zoontje van die kennissen raakte ze ook overstuur :p.

Met het dieet gaat het ook wel goed trouwens, 2.4 kg in 2 weken :). Wel bijzonder dat er zoveel van jullie zijn die zo energieloos zijn door de bv en daar ook nog eens (te)veel bij afvallen. Ik had ook geen energie meer, maar afvallen ho maar. Moet nog steeds 3.4 kg kwijt voor ik op het gewicht van voor de zw zit ;).

Trusten allemaal!

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was de laatste, en ben nu de eerste. Dus:

GOEDEMORGEN EN EEN FIJNE VALENTIJNSDAG GEWENST!!! :D

Zijn er nog lieve mannen die daar iets aan doen? Of dames die het initiatief nemen? Of vinden jullie het maar commerciële flauwekul?

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij doen daar niets aan :D Mijn man vindt zulke commerciele dagen vre-se-lijk en ik heb er ook niet zoveel mee.
    Ik testte wel een jaar geleden op valentijnsdag positief! :D

@ eenkennigheid: dat was de eerste weken heel extreem. Maar dat kwam doordat ik en mijn man beter weten hoe we Pelle moeten troosten en Pelle ging altijd standaard huilen als je hem vast had. Gister ging het een stuk beter!
    Ik denk dat het tijdens het logeren wel meevalt hoor. Dan zijn papa en mama niet in de buurt en stellen kinderen zich vaak veel flexibeler op.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: lekker zeg je eigen auto!! En wat heerlijk dat jullie een vakantie hebben geboekt. Iets om naar uit te kijken :)
    Ik ben ook benieuwd hoeveel Jelmer is gegroeid! :)

@ vakantie: wij slaan een jaartje over. Ik heb geen zin om elders te zitten met 2 kinderen die qua ritme totaal anders lopen. Volgend jaar weer :)

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Goedemorgen en fijne Valentijn dames! Wij doen er ook niks aan. Ik zou wel willen maar vriend vind het stom ;)

Hoe was jullie weekend? Nog spannende dingen meegemaakt?

Hier beginnen de gebroken nachten echt een beetje zijn tol te eisen. Ben zo moe! Manlief en ik doen helemaal niet lief meer tegen elkaar omdat we allebei moe zijn. Hoop zo dat Aiden snel gewoon een nacht van 8 uur maakt, en op die dag vier ik een feestje :D.

Deel Deze Pagina