Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen!

@Gwn; Hier doen wij niet aan Valentijnsdag ;)

@Eenkennigheid; Hier best wel eenkennig maar het gaat steeds beter.

Reageer straks even op alle berichtjes van gisteren hoor!

@Hier; Gisteren mijn verjaardag gevierd, was erg gezellig :) Jammer alleen dat ik zoveel last had van mijn rug maar kan gelukkig vanmiddag terecht bij de fysio. Zometeen ga ik de Tefal Actifry halen van mijn verjaardagsgeld :) Ben wel benieuwd hoe die bevalt! Hier dames die er een hebben?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nachten: mijn man doet de nachtvoeding, altijd :) Hij doet het wel in bed, dus ik krijg er wel wat van mee, maar ik kan dus redelijk doorslapen. Daardoor trek ik het allemaal wel, al heb ik me wel eens beter gevoeld ;) Ik denk trouwens dat Pelle nooit gaat doorslapen ;)

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elena: fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!

@Yukl: jawel hoor, ook Pelle gaat doorslapen ;). Hou vol!

@Cherry: balen joh, dat het je zo opbreekt. Kan je overdag beetje bijtanken?

@Eenkennigheid: goh, wat grappig dat die van jullie er kennelijk dan al eerder last van hadden, Amy heeft het echt pas sinds een paar dagen, daarvoor kon iedereen alles met haar zeg maar ;).

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; fijn, een nieuwe auto! Leuk hoor! Onze is ‘onderweg’, we hopen eind februari bericht te krijgen dat we hem op mogen halen. Wel snel al hoor, vandaag ophalen!

Valentijnsdag: wij doen er ook niets aan, vind het veel leuker om elkaar tussendoor kleine cadeautjes of een bloemetje ofzo te geven!

Ik ben vanochtend met Thijs naar de huisarts geweest, het zijn dus echt waterpokken! Hij heeft er vandaag nog meer dan gisteren en is ook duidelijk niet in zijn hum. Hopelijk krijgt hij het dan niet 2x, volgens de huisarts niet, omdat hij er nu al zoveel heeft….

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: :$ Jeetje :$ Waar heeft ie ze opgelopen denk je? :( Wat een pech zeg... Maar goed, hopelijk heeft hij het dan wel weer erg genoeg om het niet nog een keer te krijgen.

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: he bah, nu al waterpokken! En dat ondanks dat je zoveel moeite doet om bv te blijven geven... niet eerlijk hoor, sterkte!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Valentijn: Wij doen er niks aan eigenlijk, heb er niet zoveel mee. Vind het leuker om elkaar tussendoor af en toe te verrassen.

Gebroken nachten: Pffff...kan er over mee praten. Vannacht heeft hij meer gehuild dan geslapen en mijn man had nachtdienst dus moest er iedere keer zelf uit. En Jelmer lijkt er zelf weinig last van te hebben, die is even vrolijk als anders.

Zo naar het cb, zal mij weer benieuwen!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Chikai; He wat vervelend! Nu al waterpokken?! Hoop voor je dat hij het maar 1 keer krijgt dan. Sterkte ermee!

@Yukl; Leuke foto's! Lekker doorspammen hoor ;)

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: ik heb geen flauw idee waar hij het opgelopen kan hebben.... De incubatietijd staat blijkbaar voor drie weken, dus ergens in de drie weken hiervoor... Het enige wat ik kan bedenken is op het consultatiebureau met het wegen, maar verder is hij eigenlijk niet in aanraking geweest met andere kinderen. Vooral de laatste tijd niet, omdat ik echt aan het proberen ben voor hem zoveel mogelijk rust en regelmaat te creëren.
    Wat een lieve foto hoor, ik vind dat spammen wel leuk!

Hij lijkt er gelukkig nog niet al teveel last van te hebben, hij heeft ook geen koorts. De jeuk valt nog mee (ik heb van VSM al wel in huis en zemelen voor in het badje ga ik straks halen), dus hopelijk blijft het zo. Hij is alleen wel heel jengelig en hangerig, maar ja, hij zit gewoon niet zo lekker in zijn velletje...

Gwn: tja, de arts vond het ook al zeer bijzonder. Ik ging er naar toe en hij vroeg wat kan ik voor je doen. Ik zei 'ik denk dat Thijs de waterpokken heeft'. Nou, zei die man, dat kan eigenlijk nog niet. We zullen eens kijken..." Ik kleed hem uit en het was meteen "mama had gelijk jongeman, jij hebt de waterpokken".... Ik heb als kind ook goed de waterpokken gehad, maar blijkbaar zitten er dan toch te weinig anti-stoffen in de bv? Ik weet het niet.

Kwebbel; ai, zo'n gebroken nacht is niet fijn. Hopelijk kun je vandaag nog een beetje uitrusten!

Thijs slaapt nu eindelijk, ik heb net gekolft (word je steeds handiger in, kolf nu zelfs achter de laptop terwijl ik berichtjes hier aan het typen ben met één hand)... nu ga ik maar eens even strijken. Moet ook gebeuren...

11. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

@ waterpokken: toch raar dat een arts dat zegt. Het zoontje van een vriendin heeft ook met 3,5 maand de waterpokken gehad, heeft er zelfs mee in het ziekenhuis gelegen omdat hij een infectie ofzo erbij kreeg. Het komt vaker voor hoor, ik snap zo'n arts dan niet....
    @ hier: Caitlynn is volgens mij toe aan vaste voeding.... Ze zat gister helemaal geobsedeerd naar de appeltaart met slagroom te kijken..... als we het bordje verschoven, volgde ze het helemaal met haar ogen en draaide zelfs haar hoofd ernaartoe.... eind van de week toch maar gaan proberen.....

Groetjes,
    Elleke

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Net met Jelmer naar het cb geweest, ik had al verwacht dat hij dit keer weinig aangekomen zou zijn, maar 300 g in een maand is wel heel weinig. Komt echt doordat hij zo ontzettend ziek is geweest, want in de lengte is hij wel weer flink gegroeid.
    Hij weegt nu 8930 gram en 70,4 cm.

Ook gevraagd of we mogen beginnen met groente en fruit en dat is geen probleem, hij lijkt er echt aan toe te zijn.
    Dus vanavond krijgt ons meneertje voor de eerste keer wortels :D

13. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hoi allemaal,

Ik ben weer terug van weggeweest. Lekker een weekje uitgerust en veel gezwommen en snotverkouden weer teruggekomen.

Was wel begonnen met bijlezen, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken of dat het lang gaat duren. Dus als ik iets belangrijks heb gemist, willen jullie dat dan even melden.

Verder heeft Stan zich de vorige week voor het eerst omgerold. Hij keek echt heel erg verbaasd. En er waren veel getuigen bij, omdat mijn man tegen me zei, kijk eens je zoon ligt op een zij. Iedereen keek op en prompt rolt ie door.

Heeft iemand trouwens ervaring met kindjes die zich een blaar op de duim duimen? We smeren en nu tijdens de voedingen bepanthene op, maar weet nog niet of het helpt.

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Elleke; Dat wat jij met de appeltaart had, had ik met een bakje ananas.
    Maar hier eerste even oefenen met zitten in de kinderstoel, voordat we vast voedsel proberen denk ik.

15. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    @Chikai; Beterschap voor Thijs. Ik lees net boven aan de pagina dat hij de waterpokken heeft.

Wist je trouwens dat als iemand gordelroos heeft dat die dan ook de waterpokken kan doorgeven? Tenminste dat vertelde iemend in mijn omgeving me vorige week, omdat mijn moeder gordelroos op haar rug heeft.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm wat snap je niet precies? Het is een feit dat waterpokken tot een bepaalde leeftijd praktisch niet voorkomt en sowieso onder de 1 jaar meestal niet heftig verloopt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. En volgens mij zijn er hier geen uitspraken van een arts gedaan ;)

@ kwebbelsnoes: nou ja, het is niet zo'n ramp dat hij niet veel gegroeid is toch? :) Omdat de reden bekend is en dus de volgende keer waarschijnlijk wel weer goed gegroeid zal zijn. Lange vent in ieder geval! En ik ben benieuwd wat hij van zijn eerste hapje zal vinden :D

@ regenboogje: welkom terug :) En wat goed dat hij zich heeft omgerold!!

@ chikai: hopelijk blijft het hierbij en knapt hij snel weer op! Toch sneu zo klein en dan al de waterpokken :( Tobe heeft ze nog niet gehad, ben benieuwd... Kan nu al medelijden met hem hebben ;)
    Heeft Thijs trouwens ook dat hij vaak in zijn ogen wrijft? Dat doet Pelle sinds gister en ze zijn ook behoorlijk rood. Dat had hij eerst nog niet dus ik denk niet dat het van de vermoeidheid is?

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vandaag intake gehad op het KDV! Volgende week gaat hij 2 keer wennen: maandag van 09.30 tot 11.00 en woensdag van 09.30 tot 13.00. Spannend!!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; Thijs wreef inderdaad de laatste tijd veel in zijn oogjes, maar ik had meer het idee dat dat met zijn exceem te maken had, dan met de waterpokken van nu. (of een reactie op de pepti, dat zou ook nog kunnen) Spannend, het wennen op het kdv! Maar het zal vast goed gaan. Komt hij ook bij Tobe in de groep of niet?

Kwebbelsnoes; veel plezier vanavond met het eerste hapje enne.. wel foto's maken he! Haha, hij zit vast helemaal onder straks! (hou het bad maar gereed!) En deze keer wat minder gegroeid is niet erg toch, de reden is, zoals Yukl ook al zegt, bekend he.

Net heeft hij 1 fles met 'diepvriesmelk' gehad (van december, dus toen ik nog niet bezig was met het dieet). En meteen na de fles 2 golven melk eruit gespuugd... Ik hoor het ook allemaal rommelen in zijn buikje.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: ja daarom vroeg ik het ook, ik vroeg me af of het bij KMA kan horen. Maar bij Pelle is KMA natuurlijk nog niet vastgesteld en hij krijgt pepti. Maar omdat hij nu en last heeft van eczeem en die rode oogjes heeft, vraag ik me af of het zou kunnen dat hij niet de goede voeding heeft? We hebben in ieder geval vandaag het ziekenhuis gebeld en we krijgen donderdag een telefonisch spreekuur. Dan leggen we het voor, want de volgende afspraak is pas over ruim 4 weken.
    Pelle komt op de groep naast die van Tobe. Wel een leuke groep met leuke leidsters. Bovendien staan de schuifdeuren tussen de groepen vaak open en is Tobe dus regelmatig op Pelles groep te vinden. Wel leuk zo: toch allebei hun eigen plek met eigen vriendjes, maar ook weer heel dicht bij elkaar.

Opvallend dat Thijs heftig reageerde op die voeding! Kan niet missen dan dat hij inderdaad echt KMA heeft toch?

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: leuk dat Pelle en Tobe inderdaad ieder hun eigen groep hebben, maar ook wel weer dingen samen kunnen doen als één groep. Leuk! Fijn dat jij het een leuke groep met leuke leidsters vindt, dat is ook erg belangrijk!
    Ik vind die rode oogjes ook wel herkenbaar, Thijs had het ook. Met nadruk had, want nu ik alweer 2 weken ofzo volledige bv geef, is dat weg. Ook zijn oogleden waren rood, hij had er duidelijk last van. Ik ben benieuwd wat ze op het telefonisch spreekuur gaan zeggen. En wellicht anders gewoon zeggen dat jij je niet goed voelt bij deze voeding en andere wil proberen? De diëtiste zei namelijk ook dat pepti wel goed was voor KMA, maar ik vond zelf toch iets anders! Nu hebben we de nutrigamen nog niet geprobeerd, maar ik vind het voor mijn gevoel al prettig andere kunstvoeding in huis te hebben.

Ik vind het ook erg opvallend dat hij juist bij deze fles nu weer 2x zoveel spuugde! Er staat nog een fles melk in de koelkast hiervan klaar, dus ik ben benieuwd wat hij daarmee doet. Maar weet je, eigenlijk zegt mijn gevoel in alles dat hij wel KMA heeft....
    - het exceem en de reactie op de pepti
    - de reactie op het terug invoeren van de melk vorige week
    - nu weer 2x spugen op 'oude melk'....

Deel Deze Pagina