Jeetje dat is lang! Dan kan ik me heeeeel goed voorstellen dat je er naar uit kijkt! Jammer dat je nog vloeit, maar des te meer reden om er straks een feestje van te maken
Kwebbel balen van de spruw zeg! Succes ermee! Fijn dat het goed ging en dat Jelmer zich gedroeg! Leuk, zon kersvers gezin foto haha die lach!! Yukl en is het gelukt met het slapen en rekken? Hoop het echt voor je! Begrijpelijk dat je twijfelt over het doorgaan met bv!
ja het is best al een poosje geleden idd. In het begin was het heel leuk om te proberen voor een kleine maar toen de gyn erbij kwam was het niet zo leuk meer. De spontaniteit was helemaal weg en daardoor kwam het behoorlijk in een sleur. Doordat het constant een `moetje` was, hadden we buiten die keren gewoon de zin er niet in ( klinkt raar he ) het gaat je een beetje tegen staan. Maar wel fijn om te weten dat het nu nog niet eens mag, al had ik het ook niet gedaan hoor. Maar je weet nooit wat de tijd gata brengen hihi. Overigens is de baan nog even afwachten, hopelijk morgen horen we meer. M`n man moet wel wat kunnen regelen met zijn huidige werk ivm opzegtermijn. Die is standaard een maand en als zijn werkgever hem niet tegemoetkomt is de kans groot dat de baan aan zijn neus voorbij gaat. Liefs
hoi meiden, ik heb even vraagje: hoe doen jullie het qua slapen - vooral als je borstvoeding geeft - en hoeveel uurtjes slaap hebben jullie per dag ongeveer? Ook speciaal voor de meiden met nog een -ouder- kindje. Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie dit doen!!!! ikzelf probeer om 20.00 paar uurtjes te slapen tot avond bv voeding van 23.00 tot 2400 ofzo. daarna meteen weer in bed, maar bruluurtje begint dan tot 3.00. Meestal vanaf 3.00 tot 6 weer wat uurtjes slaap, gemiddeld 5 a 6 uur per nacht/dag. Maar korter kan dus ook, waardoor je meteen een zombie bent! En jullie?????
Yukl nog even geduldJ straks als je je master af hebt, zit die schoonmaakster er wel in Escal heerlijk he dat gewoon knuffelen zonder opstakels (behalve boezem) weer kan! Wat een leuke sokjes! En dat shirtje hebben wij ook! En niet te vergeten een prachtig kindje Gusam ok ik dach inderdaad als ze op verzoek voedt dan geeft dat misschien chaos, net als bij LiamJmaar nee, dat is dus niet zo, hopelijk lost het zich snel op! Skatjuh wauw wat spannend voor jullie wat betreft de baan! Duim voor jullie! En nee, niet seksen als je nog vloeit! Niet gezond en vies als zijn werkgever hem niet tegemoet komt is misschien onbetaald verlof opnemen van zijn huidige baan een idee? Lachen: Liam lacht wel, met heldere open ogen en je aankijkend, maar weet nog niet of dat wel bewust is en niet gewoon per ongeluk Seks: bij Olaf vond ik het ook eng, door de scheur, nu vond ik het helemaal niet eng, ik had dan ook nietsJ
@Denise38; meestal val ik s'avonds rond een uur of half 9 in slaap (niet altijd hoor) slaap dan tot vriendlief naar bed wilt (meestal een uur of 11/half 12). Meestal wordt Damian dan ook wakker en voedt ik hem. Dan duik ik me bedje in tot de nachtvoeding. Damian komt 1 keer per nacht en ben dan ongeveer een uurtje bezig. Daarna weer slapen tot een uur of 6/7 (eerste ochtendvoeding) = weer een uurtje bezig. Soms slaap ik dan nog verder en soms niet... ligt er een beetje aan. En s'middags probeer ik ook even te liggen meestal zo'n 2 a 3 uurtjes. Vaak lekker met Damian samen, slaap ik veel beter overdag Ik slaap dus nog best veel al ben ik nog helemaal op maar dat komt door mijn ziekte dus dat telt niet echt
Ik denk dat met de huilweken de groeisprongetjes worden bedoeld. Deze kun je vinden in het oei ik groei boek. Ik meen dat de eerste keer rond de 6 weken is. En de tweede keer rond de 9-12 weken. Die tweede daar zitten wij dus middenin. Als je kindje te vroeg is geboren kan het zijn dat de sprongetjes later plaatsvinden dan moet je het aantal weken dat het kindje te vroeg is erbij tellen. Maar Stan doet aan deze regel niet mee.
Ik zou het even overleggen bij het cb. Bij ons groeit Stan nu erg goed, dus ik durf wel op hem te vertrouwen. Toch had ik voor de zekerheid maar even gecheckt of het geen kwaad kon. Dit mede omdat hij al dik twee weken op 5 voedingen zit.
Yukl: ik heb nog geen draagdoek besteld, ik heb nu een tricot-slen te leen, en ik ben in januari jarig, dus ik wil voor m'n verjaardag een doek vragen. Maar ik ben nog aan het twijfelen tussen deze tricot en een geweven doek, omdat ik merk dat de tricot slen toch na een tijd uit gaat zakken... Thijs gaat ook huilen als de wandelwagen stil staat! Heel herkenbaar... Ik kan me voorstellen dat je zo de borstvoeding ook goed vindt, het moet voor alle partijen (en dus voor jou ook) wel prettig blijven he! Escal: wat een herkenbaar setje, dat nijntje pakje heb ik ook , maar wordt jammer genoeg nu te klein.... Denise: ik geef de laatste voeding rond half elf, daarna slaap ik ook. Dan rond een uur of drie de voeding, en dan rond half zeven. Ook daarna leg ik Thijs terug en slapen we ongeveer nog tot een uur of negen. Dus in totaal zo'n 8 uur per nacht.... Te weinig voor mij normaal gesproken, maar ik trek het aardig. Ik ga weer even kolven en daarna lekker in bad!! Thijs komt me dan aan het einde even gezelschap houden Tot morgen!
Wij leggen Stan gewoon wakker in bed. Soms begint ie te huilen en soms is ie aan het brabbelen. Brabbelen vinden we niet erg. Bij huilen proberen we eerst of ie moet boeren en anders krijgt ie een speentje (als ie dat wil), maar vaak wil ie hem ook niet.
hoi meiden, ik meld me ook weer eens . Druk geweest hier... Van het weekend 2 verjaardagen, bij één zijn we blijven logeren. Maar pff toch een heel gesjouw met spullen en toch wel erg vermoeiend allemaal. M'n 1e wijntje sinds de bevalling en het stoppen met bv smaakte overigens wél erg lekker . Ik drink nooit veel, en nu hield ik het ook bewust bij één glas, maar zelfs daarop, heb ik heerlijk geslapen @yukl: Wat jij schrijft over de bv herken ik ook; in die zin: Hier leek het qua bv bij Katelynn, precies het zelfde te gaan als bij de oudste.. Ik had dus nog een tijdje kunnen gaan proberen om het weer op de rit te krijgen, er waren best nog wat opties. Maar ik zag het niet zitten, om wéér van alles te proberen en uiteindelijk alsnog te moeten besluiten dat stoppen beter was. Dus vandaar dat ik al vrij snel het bijltje erbij neergegooid heb. Hoewel ik het nog steeds een beetje mis hoor - ook wel omdat het nog steeds allemaal wat lekt , dus dan blijf je je er ook bewust van. chikai: Fijn dat Thijs de speen pakte! Fijne uitvinding is dat he hihi.. Katelynn pakt hem heel af en toe, na lang aandringen... papa's pink is véél lekkerder.. Die van mij weigert ze , vermoedelijk door de borstvoeding die ze gekregen heeft de 1e paar dagen... ze zal mogelijk nog steeds die link leggen bij mij.. angst voor sex na knip etc: Het scheelt hier ook denk ik, dat het de 2e is en dat we het al eens meegemaakt hebben en dat het toen heel erg meeviel allemaal. Dus hier wordt echt enkel en alleen gewacht vanwege het vloeien... Wat overigens ook (ver?) over lijkt te zijn, een dag of 4 nu ongeveer. Maar we wachten nog heel even af voor de zekerheid. De wil is er in elk geval al wel -dus het is echt 'moeten' wachten . anticonceptie: Ik moet nog een afspraak maken bij de vlos, voor een na-controle. En dan ga ik het nog even bespreken. Pil wil ik niet meer, ik vergat hem na de geboorte van de oudste helemaal te vaak. Dus ik twijfel nu tussen de nuvaring en de pleister. Foto's: Leuk zeg! Mooi die van Chloë ! En Paloe, wat een prachtige foto's van je oudste zeg! En die gezinsfoto was ook érg leuk om te zien
Ik geef borstvoeding en gebruik daarnaast ook af en toe een speen. Wij hebben die van difrax. Voor verwarring ben ik niet zo bang aangezien onze man zo ongeveer al alles heeft gehad om aan te zuigen. (borst, pink fingerfeeding, fles, tepelhoedjes en speen).
Paloe: Gefeliciteerd ! En wat een ontzettend leuke manier ook om gevraagd te worden zeg, wat een verrassing ook!
Escal; wat een leuk truitje heb je gemaakt. Manuela23; Beterschap meid Paloe; jeetje dat is niet mis dat zkh-verhaal. Je hebt daar veel meegemaakt. Ik heb veel leuke foto's voorbij zien komen. Maar op dik 20 pagina's ben ik vergeten van wie ze allemaal precies waren.
Hier gaat alles gewoon rustig verder. Stan heeft van het weekend 2 nachten doorgeslapen 8 en 9 uur tussen de voedingen. Maar afgelopen nacht wilde hij wel weer om 3.00 uur. Hij begint ook steeds meer te spelen. Echt heerlijk om te zien. Dan hebben we echt geen tv meer nodig.
hier zijn de regeldagen net een beetje weg aan het gaan gelukkig.. echt zielig als je je kindje zo ziet huilen, dit komt ook door de krampjes wij gebruiken ook infacol bij elke voeding.. soms laat ik het weg om te kijken hoe het gaat!.. vind het zo rot voor der. Chloë schommelt een beetje tussen de 3 a 4 en som 5 uur tussen de voedingen. ze komt ook moeilijk in slaap en wil het liefst alleen maar op mijn arm, maar of ik zit 3 uur met een slapen kind o me arm want als ik er neer leg..nou dat pikt mevrouw niet haha ik verwarm het bedje ook elke avond voor dan is het niet zo koud. veder krijgt ze heel veel voeding voor haar gewicht. en krijgt nu al flessen van 150 cc met 5 scheppen nutrilon omneo dus ongeveer 165 cc maaar daar drinkt ze niet alles van op. vaak tot ong 140 cc. ze was 1 november 3700 gram en ze rekenen 150 ml per kg. ruim genomen 4 x 150 = 600 cc wat ze mag maar ze krijgt al ruim 150cc teveel meer dan dat.. hoeveel slapen jullie kindjes? en wat is het ritme qua voedingen? en hoeveel cc??
chikai: 8 uurtjes slaap je met een pasgeboren baby? wat heeeeeeeeeerlijk! ik kom nauwelijks aan 5 ofzo. Hoeveel uur slaap je normaal gesproken dan? Ik ook zo'n 10 uur soms....