Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Even ego bericht

Uiteindelijk belde het cb pas om half 6 terug, ze vertelde mij dat er geen andere oplossingen waren dan naar de ha te gaan en het daar neer te leggen om dingen uit te gaan sluiten.
    Ik ben toen samen met de buurvrouw naar de huisartsenpost gegaan en daar het verhaal neer gelegt (dit ook ivm de vermoeitheid van mij) Wat blijkt waarschijnlijk heeft chanelly een ernstigere vorm van reflux als haar grote zus, riley heeft het ook maar kreeg pas met haar 6 mnd de medicijnen. morgen de eigen ha bellen en of hijzelf gaat medijcijnen (of andere oplossing) geven, of hij gaat me doorsturen naar een ka (dezelfde als riley heeft) hopelijk kan ik daar dan morgen terecht voor een vervolg en oplossing voor mijn meisje. maar het is bijna zeker dat ze reflux heeft volgens die ha.
    En nu hopen dat ze morgen iets kunnen betekenen zodat we met zn 3e weer meer van elkaar kunnen genieten (we genieten nu ook nog hoor) en dat chanelly weer een tevreden meisje word

Einde egobericht

XXX Gusam

2. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    succes gusam!!!! ik hoop dat t allemaal lukt!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal,

Wat is het vroeg!!!! :) 'Normaal' gesproken lig ik nu nog in bed..... maar goed.... ik mag helemaal niet zeuren! :) Vandaag en morgen worden er bij ons nieuwe kunststof kozijnen gezet met dubbel glas boven, dus ik moet op tijd beneden zijn, alles ondertussen boven al opgeruimd, zodat de mannen bij de ramen kunnen...

En natuurlijk heeft Thijs net nu z'n ritme omgegooid; vannacht 2x gekomen, maar dat komt misschien ook wel omdat we hem gisteren wakker moesten maken. Meegaan in bad was dus geen succes.... huilen huilen.... Dus dat doen we voorlopig maar niet meer. Gevolg was wel dat hij daarna wilde eten (en wij wilden slapen), dus toen werd alles een uur opgeschoven.... Dus eigenlijk onze eigen schuld... Ik probeer hem vandaag weer terug in het andere ritme te krijgen!
    En gisteren voor het eerst weer sex gehad, lekker hoor.... Alleen vroeg ik me af of en hoelang je inwendige hechtingen blijven zitten/voelbaar zijn? Ik had het idee dat ik er namelijk nog 2 voelde zitten... het deed geen pijn, maar belemmerde wel mijn gevoel....

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Denise: ik ben echt een slaapkop ;), normaal sliep ik zeker 10 uur als een blok, dus echt aan één stuk door. Maar vanaf het moment dat ik zwanger werd, werd ik steeds vaker wakker.... dus op zich trek ik het prima, die 8 uur slaap, ik mag zeker niet klagen, maar het telkens wakker worden en bewust bezig zijn in de nacht, breekt me nu wel op. Het is vooral dat 'bewust' bezig zijn, want voorheen slaapwandelde ik gewoon naar de wc en plofte daarna weer terug in bed...

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

lieve meiden,

Ik wil even snel reageren. Ik ben er de laatse tijd erg weinig en zal vanaf nu ook niet meer komen. ( uiteraard in de toekomst wel weer) Fay heeft hoogstwaarschijnlijk koemelkallergie. Sinds gisteren zijn we gestart met dieetvoeding. Mijn vader belde net huilend op ,het gaat zeer slecht met mijn moeder en we gaan nu naar haar toe. Het zou niet lang meer duren. Ik hou incognito op de hoogte.

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @gusam, hopelijk slaan de medicijnen aan en heb je inderdaad weer snel een tevrede kindje!

@chikai, ik heb ook inwendige hechtingen en heb ook het idee dat er nog wat in zit (niet alles maar heb t gevoel dat ze vooraan er nog inzitten) denk dat het normaal is nog wat te voelen maar dat ze er met de nacontrole met 6 weken wel uit moeten zijn.

@slapen, ik ben ook echt een slaapkop, hou ook echt van een lange nachtrust van 9 a 10 uur! en inderdaad nu je bewust bezig bent is het heel wat vermoeiender als naar het toilet slaapwandelen haha.

@zeemeermin, ik ben nu al een paar dagen bij aan het houden wat sem eet aangezien ik dacht dat ze misschien te weinig binnen zou krijgen. (woog laatste weegmoment met 2.5 weken 3180 gr, ga nu uit van 3500 gr, word a.s. maandag weer gewogen) vanaf gister komt ze ook weer voor een nachtvoeding wat aan de ene kant wel fijn is zodat ze toch net wat extra krijg.
    afgelopen 4 dagen gemiddeld 5 a 6 voedingen in totaal ongeveer 560 per dag, laatste 2 dagen met 6 voedingen 620 gemiddeld. ze komt dan snachts 1x
    ze zit dan goed (min 150cc per kilo max 180cc) ik neem aan dat iets meer echt geen ramp is, als je kleine het er maar goed op doet lijkt me.

@hier, gister heerlijk 1.5 uur gewandeld! vanmiddag even lekker de stad in en een verjaardag. gezellig druk dus. Sem vind het wandelen ook heerlijk, slaapt niet de hele tijd en kijkt haar ogen uit zonder een kik te geven, erg lief om haar zo te zien genieten!

knuf

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    heel veel sterkte voor jou en je familie meid!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    dromen baby's eigenlijk al? onze meid is vaker geluiden aan het maken in haar slaap. vraag me af of ze dromen en waarover...

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Sterkte tessa!!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nike: sterkte met de regeldagen! Hoe gaat het vandaag?

@ skatjuh: oh wat spannend van die baan! Ik duim voor jullie!

@ paloe: jaa het rekken gaat nu goed! Hij heeft gister inderdaad lang geslapen zoals ik al hoopte en sindsdien gaat het beter. En ik ben er ook achter gekomen dat ie de speen wel wil als ie honger begint te krijgen. Dus daarmee heb ik gister ook een keer kunnen rekken toen ie een half uur te vroeg kwam (hij krijgt nu ongeveer om de 3 uur). En nu komt ie zelf eigenlijk steeds later om een voeding vragen :) Gisteravond zelfs een keer na 4 uur!

@ denise: wij proberen om ongeveer 20.00 uur te gaan slapen, maar gisteravond besloot Pelle dat we pas om 21.30 uur mochten slapen ;) Om ongeveer 6.00 uur wordt de oudste weer wakker. In totaal maken we zo'n 6 uur op een nacht hiermee. Overdags haal ik eigenlijk weinig in, maximaal een uur. Vaker lukt gewoon niet. Alhoewel het nu wat beter gaat nu ik kolf en hij steeds iets later voor een voeding komt.

@ chikai: oh ik dacht gelezen te hebben dat je een draagdoek hebt besteld :D Maar dat was waarschijnlijk iemand anders ;)
    Ik zou trouwens echt voor een geweven doek kiezen! In januari is je kleine alweer 3 maanden en hoe ouder ze worden, des te meer een tricot doek gaat uitzakken. Zeker als je je kleine wil dragen als ie wat ouder is, is een geweven doek een uitkomst.
    Hahaha nou dan weet je dat ook weer van dat bad ;) En heerlijk dat nu je nieuwe kozijnen komen!

@ lachen: hier ook veel lachjes, maar gezien zijn leeftijd denk ik dat het echt nog stuiplachjes zijn. Desalnietemin zijn ze wel super schattig :D

@ athina: herkenbaar inderdaad van de borstvoeding. Ik heb iedere dag moeten huilen om hoe het ging (bij Tobe en nu bij Pelle weer) en bij beide jongens was dit over toen ik ging kolven. Ik krijg het mentaal ook gewoon niet zo goed voor elkaar, die borstvoeding (misschien wel als het gewoon goed ging, alhoewel ik het ook heel slecht trek dat ik de controle volledig kwijt ben en iemand volledig afhankelijk is van alleen mij).

@ gusam: sterkte meid! Ik hoop voor je dat dit het is (alhoewel dat natuurlijk voor Chanelly niet fijn is) zodat ze nu snel opknapt!

@ tessa: een hele dikke knuffel voor jou! Veel sterkte!

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gisteravond en vannacht was het 20.00u, 12.00u, 3.00u en 6.00u! Best goed vind ik :D Alleen om 20.00u duurde het even voordat ie weer sliep, daarna ging dat ook beter. Alhoewel manlief niet zo gedreven is in het geven van de fles, ik doe het 2 keer zo snel (hij is zo een uur bezig ;)) ;)
    En nu was het weer 9.30u!

Hij drinkt wel nog wat slordig uit de fles. Bovendien is het geen gulzige drinker zoals Tobe was. Gevolg is dat het soms best met een beetje "dwang" moet (niet letterlijk natuurlijk, want hij drinkt het zelf, maar ik moet die speen er echt in stoppen anders drinkt ie gewoon niet meer).

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Tessa, heel veel sterkte meid!!

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Dat gaat duidelijk de goede kant op, wat fijn! :)

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: fijn dat Pelle nu beter drinkt zo! Dat geeft toch een fijner gevoel volgens mij... Ik denk ook inderdaad dat een geweven doek straks fijner is, dus ik denk wel dat het dat gaat worden (wie weet pb ik je tegen die tijd nog wel even...)

Het is hier volop herrie met de ramen eruit slopen, maar gelukkig hebben we een donker hoekje in de woonkamer, waar Thijs nu in de wandelwagen ligt te slapen...

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Sterkte Tess, we denken aan je hoor!

16. Gusam

Gusam Niet meer actief

tessa sterkte meid.

XXX Gusam

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Tessa: Ontzettend veel sterkte meid!!!!!!!

Gusam: Wat vervelend dat Chanelly ook reflux heeft, hopelijk voelt ze zich met medicatie gauw beter.

Jelmer heeft vannacht van 0:00 tot 6:00 geslapen en ik dus ook! Lekker even bijgetankt!!!
    Gisteravond had hij wel weer last van krampjes, maar na zijn voeding om middernacht heb ik wat Cinababy op zijn speen gedruppeld en heeft hij dus als een roosje liggen slapen tot 6:00.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik geef nu flesvoeding, maar wil hetzelfde schema aanhouden als ik straks weer bv mag geven als het lukt. Wij voeden nu elke 4 uur.
    Laatste voeding om 22:00, dan om 02:00 en dan om 06:00 (doordeweek moeten we er om 6 uur uit) ik denk dat ik zon 6 uur slaap krijg, soms iets minder natuurlijk als hij niet meteen weer gaat slapen. Nu met de fles kolf ik tijdens de voedingen en voedt mr paloe.
    Om 06:30 is Olaf ook wakker of maken we hem wakker.
    In het weekend gaan we weer slapen na de voeding van 6 uur en omdat ik aan het herstellen ben van het ziek zijn, moet ik overdag ook nog slapen. Dit probeer ik dus ook te doen, al lukt dat niet altijd:)

19. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik geef flesvoeding en wij doen het omstebeurt. De een geeft de laatste voeding ( tussen elf en twaalf) zodat de ander al kan gaan slapen. Daarna doet degene die kon gaan slapen de nachtvoeding. En degene die de laatste voeding deed doet dan weer de ochtendvoeding. Zo kunnen we allebei rond de 8 uur slapen.

In theorie werkt dat voor mij helaas niet altijd omdat ik meestal wakker wordt van manlief, maarja kan dan wel in mijn bed blijven liggen.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: wat heerlijk!!

@ chikai: je roept maar als je advies nodig hebt :D

@ paloe: ben je niet inmiddels gestopt met de ab? Hoe gaat het nu?? En wanneer kan je starten met de borstvoeding?

Snif manlief is zojuist voor het eerst de deur uit om de hele middag te werken (hij moet een lezing geven op een congres...). Hij heeft eigenlijk nog vrij, maar dit kon ie niet laten schieten omdat het aardig veel geld oplevert. Maar ik ben er wel een beetje emo door, mis hem nu al :(

Hmm en Pelle heeft zojuist maar 60cc van de 120cc gedronken. Veel te weinig en bovendien heb ik dus 60cc moeten weggooien! Zonde! Maar ja, normaal drinkt ie dat wel...

Deel Deze Pagina