Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Buddynieuws:

Ik kreeg net dit smsje van Manuela23:

Hoi buddy, ik wilde even doorgeven dat Djemy is opgenomen met ap neus en verdenking op r s virus. Ik hou je op de hoogte xx Manuela

Zodra ik nieuws hoor laat ik het hier even weten

2. jonibra

jonibra Niet meer actief

@Tessa: heel veel sterkte voor jou en je familie knuff...

Ik kom later even verder lezen kwam eigenlijk alleen even snel t berichtje van Manuela doorgeven.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Tessa: Oh ik lees nu pas je berichtje...Heel veel sterkte!!!

@ CherryAyden: Handig schema zo! :)

@ Yukl: Best wel weer wennen he, zo'n eerste keer zonder man! Je leeft de eerste weken zo in een coconnetje...is hij de komende paar dagen wel nog gewoon thuis?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

He bah, arme Djemy. Ik hoop dat hij snel opknapt!

@ amaryllis: ja hij is de rest van de week wel nog thuis :) Ik mag ook niet klagen hoor want hij neemt de komende paar weken iedere vrijdag vrij omdat dat mijn thuisdag is (en ik het nog niet zie zitten alleen te zijn met 2 kinderen). En op donderdag was ie sowieso al thuis (papadag). En in december heeft ie tussen kerst en oud & nieuw verplicht vrij :) (en dat is dit keer een hele week)
    Maar inderdaad, je leeft echt in je eigen coconnetje. Ik mis ook nog steeds de kraamweek, heb heimwee naar de bevalling... heimwee naar de zwangerschap toen ik nog zo toeleefde naar de geboorte. Als hij straks weer aan het werk is, is alles weer nog veel langer geleden.
    Ach jaaa :) Hormonen ;)

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Manuela: Wat sneu voor Djemy! Beterschap!

@ Yukl: Oh het lijkt me zo heerlijk om manlief in de buurt te hebben...! Imee is op een vrijdag geboren en de maandag daarop moest ie helaas alweer aan het werk. En het weekend daarna moest hij ook werken, plus regelmatig nog een aantal avonden doordeweeks. Ik heb m best gemist toen, moest nog herstellen van de bevalling en had niemand in de buurt om te helpen. Nu wordt het langzaam iets beter, maar met een eigen bedrijf blijft het druk. 17 december gaan we gezellig een weekendje weg, even bijkomen en elkaar leren kennen als gezinnetje. Daar heb ik enorm veel zin in! :)

Voordeel van dit alles is wel dat je niet went aan zn aanwezigheid en dus ook niet af hoeft te kicken ;)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: dat heb ik nou ook! Ik mis de zwangerschap ook echt wel, al geniet ik ook heel erg nu Thijs er is hoor, maar dat intieme gevoel en die spanning naar de bevalling toe en naderhand dat supertrotse gevoel om je kindje aan iedereen te willen laten zien! Ik vond het, naderhand pas echt zo beseft, een hele bijzonder tijd. Een wondertje dat groeit in je buik, is echt superbijzonder!

Hier staan de kozijnen en ramen erin! Thijs doet het heel goed, hij slaapt in de wandelwagenbak beneden in de woonkamer, schrok af en toe van de geluiden, maar het gaat goed! Nu zijn de mannen aan het afronden, morgen nog de afwerking en dan is het alweer klaar. En mooi dat het is geworden, we zijn er echt blij mee!

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Zo weer eens tijd voor een reactie! Ik begin bij de berichtjes van vandaag...

@Gusam: Wat vervelend van Chanelly. Ben je al bij de huisarts geweest?
    @Chikai: Wakker maken lukt hier ook nog niet. Raakt ie alleen maar van slag en komt dan op gewone tijd weer.
    En wow 10 uur slaap per dag! Wat een slaapkop ben jij zeg. Ik heb eigenlijk ook wel 8 uur slaap per dag nodig. Vandaag gehaald!
    @Tessa: Heel veel sterkte! Dikke knuffel!
    @Escal: Wat lekker dat je zo lang hebt gewandeld. Hier is het nog niet een van Mees' favoriete bezigheden. Wel als ie in slaap valt. Als ie wakker is, gaat ie na een tijdje mopperen en huilen.
    Dromen: Geen idee. Mees maakt ook wel geluiden in zijn slaap. Vooral overdag als ie wat lichter slaapt. Volgens mij wordt ie dan half wakker.
    @Yukl: Geen idee of het nu echt regeldagen zijn...vannacht wel twee keer gekomen ipv normaal een keer. Maar nu lijkt ie zijn gewone ritme weer te hebben.
    Wow Pelle lijkt een ritme te gaan vinden. Dat zou fijn zijn!
    Emo dat man weg is herken ik helemaal. Ik kon gewoon twee nachten niet slapen toen man weer moest werken.
    @Kwebbelsnoes: Lekker dat bijtanken! Voel je je weer als herboren!
    @Paloe: 6 uur slaap is niet heel veel. Voel je je wel een beetje fit overdag?
    @CherryAiden: Voordeel van flesvoeding dat man ook de fles kan geven! Bij bv ben ik toch altijd de klos. Man wordt wel wakker maar slaapt daarna heerlijk door. Jaloers...

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Manuela23: Beterschap voor Djemy. Hopelijk knapt ie snel op!
    @Yukl: Wow je mag zeker niet klagen dat je man zo veel thuis is!
    Hier is ie weer fulltime aan de slag, maar wel met kerst 2 weken vrij! Mijn laatste weken voordat ik weer aan de slag moet dus dat is lekker!
    @Amaryllis: Dat is wel zwaar zeg. Dat je man meteen weer moest werken! Ik had er niet aan moeten denken. Maar waarschijnlijk stel je je er op in.
    @Chikai: Wat fijn dat Thijs lekker doorslaapt met die herrie!

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik had bedacht om vandaag even met Mees naar de stad te gaan. Er is een stukje van mijn bril afgebroken en dat moet gemaakt worden. Geen goed idee. Hij lag na de voeding te slapen. Toen ik hem in de Maxicosi wilde zetten begon ie keihard te krijsen. Hij is niet meer echt opgehouden tot de volgende voeding....Dus dat doen we dus nog maar even niet. Of de eerste keer misschien beter met papa erbij.
    Hoe gaat dat bij jullie?

Vanavond mijn werk op kraambezoek. Erg leuk. Maar ik ga natuurlijk ook allemaal verhalen horen over hoe het daar nu gaat. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Het schijnt een puinhoop te zijn omdat mijn vervangster is ontslagen. Al het werk van mij blijft zo'n beetje liggen...Geen zin om daaraan te denken.

10. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    @ tessa Heel veel sterkte meid!

weet je wat ik nou heel erg knap vind van jullie....
    dat jullie iedereen antwoord kan geven... haha dan zie je hele verhalen aan iedereen terug...

hoe onthouden jullie dat?

xx

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik open een tweede pagina of tabblad ernaast open en switch dn steeds tussen de twee pagina's.

12. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    handig handig:D
    maar dan ben ik nog lang bezig met alle namen onthouden enzo...

ook handig kind fles geven en typen tegelijk:p

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Heel eerlijk vond ik het ook wel heel zwaar hoor, en moest ik er ook niet aan denken. Maar het was gewoon niet anders, even huilen en weer doorgaan, dat idee. Er kwam zoveel bij elkaar toen, manlief zat ook echt in een spagaat. Hij wilde mij graag helpen maar moest zelf ook zoveel doen! Achteraf ben ik wel een beetje boos geweest, omdat ik van tevoren had aangegeven dat het druk ging worden en hij daar alvast rekening mee moest houden. Maar ja toen kwam uk eerder en tegelijkertijd ook een paar extra spoedklussen tussendoor. Dus toen was er niks meer aan te veranderen. Daarom hebben we ook echt zin in dat weekendje weg, even bijtanken. :)

Wat vreemd dat Mees zo begon te huilen! Doet hij dat altijd of was dit de eerste keer weg met de maxi-cosi? Imee gaat ook vaak krijsen als ik haar er in zet, maar zodra de motor van de auto aan gaat is ze stil en valt ze in slaap. Dus misschien als je man er bij is gewoon even doorzetten en kijken hoe het gaat als je eenmaal rijdt? Dan kun je altijd nog weer terug naar huis mocht het echt niet gaan. Maar dat denk ik niet hoor, meestal werkt het geluid van de auto prima!

@ Chikai: wat fijn dat de ramen er in zitten! En wat goed dat Thijs zich er zo relaxed doorheen geslagen heeft! Moet je de boel straks nog schilderen of hebben ze dat voor je gedaan?

14. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    hhaha zo schattig als ik mijn tong uitsteek en hem zeg maar laat trillen( weet niet hoe je dat noemt) kijkt ze me geschokt met grote verbaasde ogen aan... zo van huhh wat doe jij nou:D:)

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Even een foto'tje met de draagdoek spammen hoor! :)

16. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    cool zeg!! en ging het makkelijk omdoen? ik heb zo'n soort draaghangmat achtig iets van minimonky maar dat is echt eenramp om om te doen want ze zakt er helemaal in weg...

wat heb je mooie ogen trouwens!!!

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Bedankt! :)

Het om doen is nog wel even oefenen, maar dat is denk ik een kwestie van veel doen en handig worden. Zoiets als een minimonkey heb ik ook, maar dat werkt idd voor geen meter! Daar zinkt ze zo diep in weg! Een draagdoek draag je veel dichter op je lichaam, dat is constant lekker knuffelen met je uk :D

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ amaryllis: mooi! :) En je bent knap! :D

Oh Pelle wordt wakker (kom later terug) :)

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zeemeermin: niet onthouden hoor! Volgens mij houdt je zwangerschapsdementie ook na je zwangerschap nog aan... :) Ik typ een bericht onderaan de pagina en met kopiëren, plakken ga ik door naar de volgende pagina....
    Enne... je wordt vanzelf handig, ik typ hele berichten met een vinger, met thijs op schoot.... haha...

Nike: ja, ik ben echt een slaapkop! :) Thijs vindt de maxi cosi bij ons geen probleem. Als hij huilt, ik doe hem zijn jas aan en leg hem in de maxi cosi, dan wordt hij meteen stil en gaat echt liggen kijken van: "Waar gaan we nu heen?" En in de auto valt hij snel in slaap.

Amaryllis: we hebben heerlijk kunststof kozijnen, dus schilderen hoeft niet meer! En beneden hebben we alles al in dezelfde kleuren geschilderd... daar ben ik aan begonnen toen ik 38 wk zwanger was en heeft manlief samen met mijn ouders en zussen afgemaakt na de kraamweek....
    Mooie draagdoek! Wij gebruiken 'm ook echt veel, maar vooral 's avonds als hij veel huilt.

De kozijnen zitten erin, morgen nog afwerken en de vensterbanken maken.... en daarna mag ik alles gaan poetsen! ;)
    Ik heb vanmorgen de laptop laten vallen en nu wil de muis niet meer zo meewerken... :(
    Hoe zou het trouwens met Incognito zijn, het is alweer een tijdje geleden dat we iets van haar gehoord hebben....

20. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    @chikai hahaha ja dat denk ik ook ja ;)

@amarylis waar heb jij je doek gekocht? op youtube kan je ook veel filmpjes vinden over bepaalde manieren van dragen van doeken met instructie video ;)

ff wasje ophangen hoor tot dalijk!!

Deel Deze Pagina