@ Zeemeermin: Ik heb m besteld bij ProLacta, gevonden via google. Er zat een heel handig boekje bij met daarin stap voor stap uitgelegd hoe je hem allemaal kon knopen. Dus daar ben ik mee gaan oefenen, eerst met een grote knuffel en gisteren met Imee. Dat gaat op zich prima, maar het is soms nog even zoeken hoe ik bepaalde delen strakker/losser kan doen als Imee er al in zit. Dan zit ie bij haar beentjes bijvoorbeeld heel strak en bij haar schoudertjes te los...dus ik ga idd nog maar eens wat filmpjes opzoeken ja Bedankt trouwens voor alle complimentjes over de foto!
heb ook ff zitten kijken op youtube. moet je in de zoekbalk draagdoek invullen en dan heb je heel wat filpjes heb er zin in ook zo'n doek te kopen joh lijkt me zo fijn lekker tegen je aan
@ amaryllis: jeetje zeg, dat je man zoveel moest werken toen je net was bevallen! Wat lijkt me dat ontzettend rot! Gelukkig gaan jullie straks lekker een weekend weg Waar gaan jullie heen? @ chikai: fijn dat Thijs de dag goed heeft doorstaan en dat de kozijnen er goed uit zien! Ik heb die heimwee nu veel erger dan de eerste keer. Ik denk omdat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap was. Toch wel gek... Ik spreek InCognito nog regelmatig. Ze is nu ziek en Olivier zit helemaal vast door een voorkeurshouding die hij in haar buik al had waardoor ie veel huilt en momenteel hiervoor een therapeut ziet. @ nike: oh dat was niet handig dat Mees zo overstuur raakte! Slapende baby's moet je dus niet wakker maken Pelle gaat trouwens altijd huilen als ie in de maxicosi moet, maar wordt daarna wel vrij snel stil.
Ik ben vanochtend nog met Pelle boodschappen wezen doen terwijl ik hem in de draagdoek had. Hij lag helemaal in coma Ik vind het wel lastig te bepalen hoe warm ik hem moet aankleden in de doek. Nu had ie een jasje aan, een muts op en sloffen om zijn voeten (en daaronder sokken). Mijn winterjas hing open.
Goeienavond! Sorry, beetje hectisch dagje, dus nu pas even tijd. Wel lekkere nacht gehad: van 22:30 tot 04:15 tot 09:30. @Tessa: heel,heel veel strekte gewenst, ook voor de dierbaren om je heen natuurlijk. @Manuela23: nee hè, bij jou ook al een virus en opname! Heel veel sterkte gewenst voor jullie, hopelijk is hij snel beter! @Yukl: wat fijn dat hij straks toch ook nog vaak thuis is, maar die eerste keer is wel even slikken ja. Hier is manlief vanaf dag 5 alweer volop aan het werk, tja, eigen baas hè? @Chikai: wat fijn van die ramen! Dat zal echt een stuk schelen straks. Fijn ook dat je mannetje er niet teveel last van heeft gehad. @zw missen: dat heb ik ook nog steeds wel, vooral dat verwachtingsvolle idd en het echte nieuwe zo vlak na de bevalling. Ik moet oppassen dat ik het niet verwar met de wens nu al voor een tweede te willen gaan @Gusam: hoe gaat het nu? Al bij de ha terecht gekund en medicijnen gekregen? Hopelijk slaat het goed aan en heb je straks een lekker tevreden meisje zodat jullie nog meer met z'n 3en kunnen genieten. @slaap: uit mezelf heb ik ook altijd wel veel slaap nodig, zeker 10 uur, maar ik word er vaak toch niet minder moe van. Ik denk daarom dat ik het beter doe met een redelijk vast ritme, en dan een uur of 8 ofzo, dat wil ik nu dan ook weer gaan proberen. Maarja, toen de wekker om 8 uur ging vanochtend en manlief er ook nog in lag (die is dan meestal al de deur uit, was het wel heel verleidelijk me nog even om te draaien en toen werd het dus alweer half 10 dat ik wakker werd door Amy... @Nike: en, is je werk al geweest? En hoe was het? Niet echt fijn nee om te horen wat een puinhoop er straks op je ligt te wachten... Naar de stad gaan enzo doe ik al een hele tijd met Amy, normaal met de kinderwagen, vandaag voor het eerst in de draagzak. Gaat tot nu toe altijd goed. Plan het natuurlijk beetje om de bv heen, maar hoef verder niet echt ergens rekening mee te houden. Ze valt eigenlijk altijd wel in slaap in de wagen. De maxicosi vindt ze ook niet erg, maar daar gaan we dan ook eigenlijk altijd direct mee in de auto, misschien dat dat ook in slaap wiegend is ofzo... @Zeemeermin: hier steekt ze haar tong wel eens terug uit, als ik het even volhou, ook erg leuk @Amaryllis: wow, wat heb jij een mooie ogen en glimlach! @draagdoek: hoop er een voor mijn verjaardag te krijgen , maar ja, zijn duur, dus zal wel niet... @Incog: jeetje, balen zeg! Zij zelf ziek en Olivier zo vast... Bah! @hier: vandaag eerste vaccinatie gehad, dat snijdt toch wel door je moederziel... Mijn kat reageerde ook best heftig: die kwam meteen checken of we 'haar' kind niet aan het mishandelen waren. Sindsdien is Amy wat onrustig en ze heeft nog nooit zo hard gehuild als vandaag (ook nog na de prik).
aghhh ja zielig he die prik wij moeten 30 november en zien er wel tegen op hoor,.. je doet je kindje gewoon pijn maar het moet (nou "moeten niet want is niet verlicht) maar het is wel het beste... maar zoooo zielig... klopt het dat ze daarna wel meer slapen door de inenting?
@Zeemeermin: meer slapen (en vaak minder drinken) is één van de mogelijke bijwerkingen ja. Ze kunnen ook koorts krijgen, extra huilerig zijn, etc. Moeilijk te zeggen dus. De effecten kun je na een uur of 4 gaan merken. Aan Amy merk ik tot nu toe nog niet veel, of het moet meer slapen zijn (maar ze drinkt wel goed), maar ja, dat is de ene dag ook meer dan de andere...
@amaryllis, mooie doek en mooie foto! ben zelf aan t denken een baby bjorn te halen, iemand ervaringen?
********************** BUDDYNIEUWS Chanelly, van Gusam, is ter observatie een nacht opgenomen in het ziekenhuis. Dit ook om Gusam heel even wat tot rust te laten komen. EINDE BUDDYNIEUWS ******************************* Sterkte Gusam! Hopelijk weten ze snel zeker wat er loos is en hebben ze een goede oplossing.
Sterkte gusam! @ prikjes: ik vond het bij Tobe helemaal niet erg eigenlijk. Hij huilde maar kort. Bovendien is het meer de schrik hoor. Op de eerste prik reageren ze vaak niet eens, pas bij de tweede prik gaan ze dan huilen. Dus zoveel pijn doet het volgens mij niet Tobe had gelukkig nooit last van de prikjes. Ik hoop dat Pelle dat ook heeft. Sommige kinderen worden er iedere keer weer ziek van, vervelend lijkt me dat.
Hier weer een waardeloze nacht achter de rug. Hij liet wel netjes 3,5 uur tussen de voedingen maar was daarna zo ontzettend onrustig. En maar persgeluiden maken, niet willen slapen, klaar wakker zijn. Uiteindelijk is manlief met hem in de woonkamer gaan zitten en nadat ie een sloot voeding terug gaf, is ie eindelijk in slaap gevallen. Dat zat hem kennelijk dwars... Hij slaapt ook zo ontzettend onrustig. Hebben andere kinderen dit ook? Ik weet niet meer zo goed wat ik ermee aan moet. Hij heeft duidelijk ergens last van, maar het is me helemaal niet duidelijk wat dat precies is. Krampen? Reflux? Ik weet het gewoon niet.
Oh ja, wij hebben ook een babybjorn, maar ik ben daar niet zo weg van. Ik kon Tobe daarin al heel snel niet meer zo goed hebben omdat ie te zwaar werd voor me. Terwijl ik daar met de draagdoek geen last van had. Een draagdoek is echt veel prettiger. Als je het knopen niet ziet zitten, bestaan er betere dragers dan de babybjorn (zie hier: SlingoMama: Voorgevormde Draagzak).
Tessa, heel, heel, heel erg veel sterkte meid!!! Manuela23 heel veel sterkte met Djemy! Hopelijk knapt hij snel weer op! Regenboogje leuk is dat he als ze echt gaan spelen! Athina jeetje al ergens wezen logeren! Stoer hoor! En dat geloof ik! Dat een wijntje lekker was! Ik heb er ook echt weer zin in maar met de ab mocht het niet en straks als ik de bv weer mag proberen ook nietJ En idd, ik vond het heel lief en leuk van hem! Gusam balen zeg dat Chanelly ook reflux heeft! Succes ermee! Chikai gefeliciteerd met de nieuwe start van je sexleven! en super dat het zo snel ging met de kozijnen en het zo mooi is geworden Escal oh heerlijk zon eind wandelen!! En dromen..als ze slapen verwerken ze de prikkels van de dagJ Yukl JAAAAA goed meid dat het rekken is gelukt! Super! Geeft meer rust he!? Lachjes: smeltmomenten he!? Liam is trouwens ook een slordige drinker, een doekje of slab is echt wel nodig en moet na 1 voeding meteen in de wasJ Hoe ging het gister zonder manlief? Amaryllis jee zeg dat je man al zo snel weer moest werken, lijkt me superzwaar! Haha mooie foto! Zo leuk om te zien hoe iedereen eruit ziet!!! Nike ik moet overdag ook nog slapen, dus ik trek het welJ hier gaat op pad met Liam heel goed! Maxicosi vindt hij wel een fijn nestje en de kinderwagen bevalt hem ook wel goed (met een kruikje ernaast) Jammer dat je kleine het niks vond! Zeemeermin: word documentje ernaast openen en daarin reageren, ctrla, ctrlc, ctrlv en hoppa! Groeien: Gister was het voor het eerst.. een rompertje was Liam te klein! Een klein uitvallende maat 50 van de prenatal die ook nog eens door de kraamverzorgster in de droger was gedaan maar toch T is het rompertje dat hij na de geboorte aan had dus het zit nu in zijn mandJ (we hebben allemaal een mand met speciale dingetjesJ Slapen: je kan met minder slaap toe dan normaal door hormonen etcJ Voeding: Liam krijgt nu 135 cc (4 schepjes Nutrilon Hypo) aangeboden, meestal drinkt hij ongeveer 110, Voedingen rond 02:00, 06:00, 10:00, 14:00, 18:00, 22:00, dus 6 voedingen per 24 uur, maakt ongeveer 660 ccJ Volgens de berekening van 150 cc per kilo zou hij iets minder dan 600 cc moeten hebbenJ Morgen mag ik de borstvoeding weer proberen!(maandag laatste ab) Ik denk trouwens dat ik het wel met gekolfde melk ga doen, met kolven kan ik beter zien wat hij binnenkrijgtJ Sorry, computer flipte dus eerst dit deel van de reacties maar
Heeeej meiden, Ik meld me ook weer een keertje....het lukt vaak niet om mee te schrijven, het is toch wel erg druk met een baby en een meisje van bijna 4. Lizzie is overdag ook erg veel wakker en erg onrustig. Veel met armpjes maaien en last (denk ik) van d'r buikje. We gebruiken wel voor elke voeding Infacol. Van de week voor het eerst bij het CB geweest, in 6 weken tijd is Lizzie 1400 gram gegroeid, dus de borstvoeding doet in ieder geval wel goed z'n werk! Heb toen ook het probleem voorgelegd maar daar maakten ze dus helemaal niks van, beetje prutsers daar bij het CB. Stond ook binnen 10 minuten weer buiten, was de eerste keer, denk dan neem je toch ff de tijd om alles door te nemen. Nah goed ik zit er nu over te denken om met Lizzie naar een Osteopaat te gaan, wie weet zit er iets niet helemaal lekker. Ze is ook met 1 arm naast haar hoofd naar buiten gekomen, soort super vrouwtje dus, hihi! @ Yukl misschien ook een idee voor jou om met Pelle naar de Osteopaat te gaan?? Wij zijn met Juul daar ook geweest omdat ze helemaal niks deed, ze lag alleen maar op haar rug te kijken. Bleek dus van alles niet goed te zitten door de vacuum verlossing. Daar kwamen we dus na een half jaar pas achter. Na de osteopaar hebben we toen ook nog 3 kwart jaar fysio gehad. Gelukkig is alles wel helemaal goed gekomen. Naja heel verhaal geworden dit, oeps! @ Tessa; heeeel veeeel sterkte!! Heb zelf ook m'n moeder verloren aan kanker, voel met je mee!!! @ Gusam; sterkte met je meissie! @ Paloe; wat heftig joh wat je allemaal hebt meegemaakt, pfff! Gelukkig dat t nu weer de goeie kant op gaat! En wat een leuke fotootjes! En er was nog veeeel meer maar dit is wat er op het moment is blijven hangen, sorry! Ga nu ff snel douchen voor de volgende voeding!
Chikai met incog gaat het goed, ze komt alleen even niet aan zp toeJ Yukl k denk dat dat wel warm genoeg is in de doek, hij krijgt immers ook een hoop lichaamswarmte van jou Liam slaapt ook onrustig en heeft veel moeite met poepen lijkt wel.. hij heeft ook nog steeds redelijk veel last van krampjes. De infacol is bijna op dus nu gaan we cinababy proberen. Maar misschien gaat hier het poepen weer beter als hij weer bv krijgt.. hmm, slingomama maar even in de favorieten geplaatst Gwn sneu is dat het die prikjes! Escal met de baby bjorn kon ik met Olaf niet zolang dragen, kreeg snel last van mijn rug omdat het te zwaar was. Met een doek wordt het gewicht meer verdeeld denk ik.. Mr paloe heeft hem wel gedragen tot hij te zwaar was voor de BBJ Gusam he bah je kleine in het zh..hoop dat ze weer lekker thuis is! Heb jij wel een beetje bij kunnen komen? Ik mis de zwangerschap wel, in de vorm van het voelen van de bewegingen in je buik en dat het gewoon zo speciaal isJ Maar de buik opzich, nee ben blij dat we weer gewoon kunnen knuffelen, ik weer op mijn buik kan liggen, mijn schoenen aan kan doen zonder allerlei toeren uit te moeten halen etc Stad: wij zijn al wel met Liam naar de stad geweest voor ik in t zh lag, dat ging goed. Denk dat ik het vandaag weer even wil proberenJ Maar dat is vooral kijken hoe het voor mij i, met Liam zit het wel goedJ Wil even bij de prenatal van die sock ons kopen, want alle sokjes gaan steeds van Liam zijn voeten..heeft iemand die dingen en zoja, wat zijn de ervaringen? Prikjes: Olaf trok zich er gelukkig na de eerste keer niets meer van aan (eerste keer was moord en brand) Hij is er ook nooit ziek van geweest gelukkigJ
pff gisteren een drukke dag gehad! 6 uur eruit, Olaf en Liam klaargemaakt, ze gingen voor het eerst samen naar de gastouder! Ik had namelijk mijn gesprek voor het veiligheidsonderzoek voor mn baan straks.. Duurde echt lang! bijna 3 uur! Daarna hebben mijn mams en ik Liam weer opgehaald, het was heel goed gegaan! (had ook niet anders verwacht) Toen hebben we even koffie gedronken bij mijn oma, thuis gekolfd en daarna kwam er kraamvisite. heb dus de hele dag niet geslapen, dat voel ik echt wel! Duik er nu dus nog even in Liam ligt ook lekker te slapen dus.. (afkloppen!)
Meiden, even een vraagje... Hier was het vloeien eindelijk over, en aangezien zowel manlief als ik al een tijdje liepen te stuiteren besloten we het gisteravond maar eens ouderwetsch gezellig te maken. Goed de tijd genomen, met condoom en goed veel glijmiddel voor je weet nooit, en hoppa! Nou niet dus. Knetters wat deed dat zeer! Het voelde een beetje alsof er van binnen van alles verkleefd was wat nu los werd gescheurd. Verder dan een centimeter of 5 kwamen we niet, toen trok ik het echt niet meer en heb ik manlief gevraagd om te stoppen. Nu voelt mn onderkantje weer bijna net zo beurs en pijnlijk als vlak na de bevalling en ik verlies ook weer bloed! Snap er echt niks van, want we zijn zo voorzichtig geweest en ik heb zo'n makkelijke bevalling gehad...niet uitgescheurd en ook geen knip dus ik snap niet waar die pijn en dat bloed vandaan komt! Is er iemand die hier wat van herkent? Ik weet niet goed wat ik moet doen, of dit normaal is in het begin en dus beter wordt op de lange termijn of dat ik aan de bel moet trekken bij de dokter...?
heb je al eens met je vinger gevoeld? Als je dan ook niet verder komt dan zou ik even de dokter raadplegen.