Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vervelend amaryllis! Ik zou de verloskundige bellen. In eerste instantie zou ik denken dat je niet voldoende vochtig en ontspannen was, maar dat is wel gek met glijmiddel.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: gister ging het helaas weer wat minder goed met rekken. Met moeite heeft ie er steeds 2,5 uur tussen gelaten. Vannacht gelukkig wel steeds 3,5 uur.
    Nu is het zelfs 2 uur en 15 minuten geleden sinds de laatste voeding :( Maar goed, we hebben nutriton gehaald en gaan dat mengen met de borstvoeding (omdat ie steeds meer gaat spugen en er ook last van lijkt te hebben). Misschien dat dat iets doet.
    Het ging gister wel goed zonder manlief, al vond ik het wel maar wat saai ;) Bovendien kan ik door de gebroken nachten weinig energie vinden om naar buiten te gaan, plus het feit dat Pelle nog veel huilt als ie in de kinderwagen ligt. Daardoor durf ik het ook nog niet zo goed aan alleen...
    Wat fijn dat het goed is gegaan met Liam bij de gastouder! En je koorts is dus nog steeds weg sinds het stoppen met de ab? Fijn!

@ quendy: hihi, we zijn al bij de osteopaat geweest :) Maar ik bemerk weinig verschil eigenlijk. Zijn middenrif zat wat vast maar dat heeft ze direct verholpen en ze wilde zijn bovendste nekwervels laten zakken? Dat was nog niet helemaal gelukt. Maar manlief heeft weinig vertrouwen in een osteopaat omdat het niet wetenschappelijk is bewezen (hij is een wetenschapper ;)). Het hielp ook niet dat ze haar ogen dicht deed tijdens de behandeling, zijn reactie; 'dat was me iets te veel reiki' :p

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    sterkte meid! hopelijk weten ze snel wat er is en kun je ook even een beetje tot rust komen al kan ik begrijpen dat dit niet makkelijk is zonder je kleintje.
    dikke knuffel!

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Amaryllisjee dat klinkt naar!!! Zou wel ff naar de ha gaan want zeker als je niet was gescheurd oid is dit wel vreemd! Als ik jou was zou ik er wel ‘enen naar laten kijken’ ;)
    Yukl hm jammer dat het nu weer wat minder gaat! Hopelijk helpt de nutriton! Ik ga het vandaag weer proberen met de kinderwagen. Lopen gaat weer redelijk, de plek van de lieslijn doet niet meer zon zeer dus..

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :) wij hebben nog leker liggen doezelen en liam had weer erg moeite met poepen..hij heeft de hele tijd liggen persen en er kwam maar een heel klein beetje..weet iemand daar een middeltje tegen?
    nu krijgt hij de fles en dan gaan we ff lekker met de bus naar de stad:)
    We hebben trouwens een leuk kado voor olaf zijn verjaardag..een fiets!:D ben zo benieuwd hoe het gaat!!

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    wow! ik had net het ultieme smeltmoment! Jelmer liet de borst even los, hij kijkt me even aan en krijg me toch een big smile van oor tot oor en vervolgens pakte hij de tepel weer om lekker verder te drinken.
    Kon wel huilen zo mooi.

Vanmiddag voor het eerst weer rijden na de bevalling, wel spannend. Ook dus voor het eerst de cosi zelf in de auto doen.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Sterkte Gusam, het is niet niets om je meisje zo in het ziekenhuis te zien denk ik.

Incognito: he bah, ziek... Beterschap hoor meid! En hopelijk heeft de therapie voor Olivier succes!

Yukl: dat aankleden in de draagdoek vind ik ook lastig. Thijs krijgt het ook al warm van mijn warmte natuurlijk. Meestal doe ik ook alleen een muts en dan m'n eigen jas, het ligt er een beetje aan of het waait of niet, of m'n jas open of dicht gaat. (Gelukkig heb ik wel een wijde jas!)
    He vervelend dat het nog niet zo lekker gaat met Pelle. Helaas kan ik je niet helpen, maar wel sterkte hoor!

Paloe: haha, bedankt voor de felicitaties hoor :):) Kennen jij, Yukl en Incognito van de vorige mama's??? (of is dit oud nieuws??) Veel plezier in de stad meid! Hopelijk gaat het goed! En fijn dat het met Liam en Olaf zo goed ging bij de gastouder! Leuk cadeau trouwens een fiets!! Ben benieuwd, volgens mij is dat ook zo'n trots mama moment, als je zoontje kan fietsen!

Amaryllis: teruggaan naar de verloskundige! Ik kreeg echt duidelijk te horen, als het met het vrijen niet fijn voelt of zeer deed, ik echt terug moest komen en er niet mee moest blijven lopen. Dus... ik zou teruggaan en nog eens even goed laten kijken door de verloskundige (liever een verloskundige als de huisarts en tenslotte heeft het toch ook met de bevalling te maken!)

Kwebbelsnoes: aaaaah, wat lief!!!

Het schiet hier op, vanmorgen pas om 10.00u wakker, staan de mannen voor de afwerking van de kozijnen al om 10.30u op de stoep (midden in een voeding..) Maar goed, ze zijn nu al bijna klaar! Vanmiddag komen mijn ouders even meehelpen schoonmaken en gordijnen ophangen enzo.
    Thijs heeft lekker een uur geslapen in de wandelwagen en begint nu te pruttelen, dus ik zal zo maar eens gaan kijken.

Tot straks!

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Gwn: Nog wat gemerkt van de vaccinatie? Wel zielig dat ze zo moest huilen!
    @Gusam: Ben benieuwd hoe het nu met Chanelly gaat! Nogmaals sterkte. Gwn nog nieuws?
    @Yukl: Wat balen dat Pelle nog steeds zo onrustig is. Misschien toch eens laten checken door de huisarts? Of wanneer moet je voor het eerst naar de cb-arts? Dan kun je in ieder geval een paar dingen laten uitsluiten.
    @Paloe: Dat je met minder slaap toe kan door de hormonen merk ik niet;). Ik heb vannacht/vanmorgen in totaal 9 uur geslapen.
    Wat fijn dat je weer borstvoeding mag gaan geven! Ik hoop dat het gaat lukken.
    Middeltje tegen poepen weet ik helaas niet. Weet alleen dat masseren kan helpen, maar dat zal je vast wel geprobeerd hebben.
    @Quendy: Misschien helpt inbakeren tegen het onrustig zijn? Hier in ieder geval wel. We hebben de Puckababy. Wij doen het nu wel alleen 's nachts. De hele tijd in zo'n zak vind ik toch wat veel van het goede.
    @Amaryllis: Ik herken je verhaal niet. Nog geen sex gehad. Nog steeds aan het vloeien. Wel erg vervelend zeg. Ik zou gewoon de verloskundige bellen hoor!
    @Kwebbelsnoes: Ah wat ontzettend schattig!
    @Chikai: Hadden de mannen geen tijd afgesproken? Vind het zelf altijd vervelend als ik tijdens een voeding word gestoord.

@Zwangerschap missen: Daar heb ik eigenlijk geen 'last' van. Vooral fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen. Ik kan echt niet goed slapen op zij/rug. Tijdens mijn zwangerschap ook nog tot 6 maanden (half) op mijn buik geslapen. Tot het echt niet meer kon.
    Ik vind het nog wel steeds een heel raar idee dat Mees in mijn buik heeft gezeten.
    @Moeite met poepen: Mees heeft er ook last van. Twee dagen niets. Steeds hele moeilijke gezichten trekken. En toen gisteravond ineens zat ALLES onder! Zelfs zijn slaapzak :$.
    @Uitstapjes: Ik ben wel eerder met Mees weggeweest, maar altijd meteen na een voeding. Dan is ie lekker rustig en valt ie meteen in slaap. Hem wakker maken na een uur om op pad te gaan is dus geen succes. Binnenkort maar eens samen met papa proberen.

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn werk is gisteren langs geweest. Viel me alles mee! Bijna niet over werkgerelateerde dingen gehad. Daarna heerlijk geslapen dus niet meer ana het werk gedacht!

Jammer genoeg heeft Mees nu niet meer het ritme dat hij 's nachts zoveel slaapt. Hij komt nu gewoon om de 4 a 5 uur. Nog steeds iets om over te klagen. Maar hopelijk gaat hij weer snappen dat je 's nachts langer moet slapen dan overdag...

Hier heeft Mees gisteren de babygym ontdekt. We hebben een houten versie van de Ikea. Als je daar tegen aan slaat, maakt het erg veel geluid. Dat doet ie dus nu de hele tijd. Hij vindt het prachtig. Schaterlachen dat ie doet! De coordinatie van z'n handjes is nog niet optimaal. Hij slaat ook wel eens mis, maar ik vind het echt kanp dat ie dit al kan!

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden, hier weer ff 5 seconde de tijd ( Jasper ligt al bijna de hele dag te huilen )

@ Gusam en Manuela, heel erg veel sterkte.

@ sex, veel van jullie hebben dit al gehad zeg. Bij mij is het vloeien nog steeds niet helemaal over. De ene dag wel meer dan de andere maar nog niet helemaal weg. M`n man staat wel echt op springen.

@ voeding, hoeveel moet een kindje van een maand eigenlijk hebben? Jasper drinkt 125 cc momenteel met 4 scheppen nutrilon. Bij een aantal voedingen doen we ook Nutriton maar nog komt hij overdag om de 2 uur bijna. Een enkele keer houd ie het langer vol. Ik zie heel veel meiden hier met tijden rond de 4 uur tussen de voeding maar hier halen we dat echt bijna nooit. Soms begint hij zelfs na anderhalf uur alweer.
    Is dit normaal?

Liefs

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nike: Jelmer had hetzelfde met poepen, 2 dagen niks en toen gistermiddag tot aan zijn nek onder!!! Lekker klusje om het allemaal weer schoon en fris te krijgen.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Skatjuh: Er bestaat ook Nutrilon voor hongerige baby's, misschien kan je die eens proberen?

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemiddag dames!

Nog geen verder nieuws van Gusam, zal haar zo eens sms'en, ben benieuwd...

@inenting: nee, volgens mij heeft ze er geen last van gehad.

@poepen: heeft ze hier ook opeens last van.... Voorheen propte ze eigenlijk bij elke voeding (behalve 's nachts ;)), maar nu geeft ze af en toe een schreeuw, is aan het persen, maar er komt steeds maar een klein beetje. Ik wacht altijd nog even, maar moet haar toch regelmatig 3 keer vlak achter elkaar verschonen... Weet ook niet wat eraan te doen.

@Nike: wow, die is vlot! Amy kan wel al heel goed volgen met haar ogen en hoofd zag ik vandaag bij het cb, maar ik heb nog geen speelgoed of mobile ofzo gevonden waar ze warm voor loopt, en om dan maar steeds nieuwe dingen te kopen ofzo..

@hier: net weer controle bij het cb, alles goed. Ze is goed gegroeid in lengte en gewicht, kan goed volgen op zicht, huid zag er ok uit, enz. De pukkeltjes waren al een stuk minder, de verpleegkundige vond het nog het meest lijken op warmte-uitslag. Kan ook wel kloppen dan dat ze er na de voeding meer last van heeft: dan heeft ze natuurlijk net met haar borst tegen mij aan gelegen.

Ik ga nog ff de stad in, misschien tot later!

14. skatjuh87

daar heb ik wel eens van gehoord ja maar nutriton zou ook moeten helpen, omdat de voeding dikker word hierdoor. En weet niet of het handig is om zelf ergens naar over te stappen.

Ik ben overigens wel jaloers als ik hoor dat mensen aan 8 uur slaap komen. Overdag slaap ik niet, al niet meer sinds de kraamhulp weg is. Heb er gewoon geen tijd en mogelijkheid voor. Vanacht heb ik denk ik zo`n 4 uurtjes slaap gehad.

Liefs

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik heb redelijk geslapen, riley was bij oma en ik ben thuis gaan slapen. ow wat is het dan stil in huis en dan mis ik mijn meisjes ontzettend.
    Chanelly blijft zeker nog tot morgen en ze bekijken het iedere dag wat ze doen, het vermoeden is door meerdere verteld dat het waarschijnlijk reflux is die haar zo overstuur helpt.
    Voor mij is het erg dubbel, ze was vanacht en vanmorgen erg rustig en dan begin je aan jezelf te twijfelen of het probleem bij mij ligt, maar dan hoor ik van mijn moeder en de buurvrouw dat hun de dingen ook zien die ik zie dus dat maakt me dan weer een beetje gerust.
    Ik ben nu wel heel erg emotioneel, en vind het erg moeilijk nu omdat je nu op en neer rijd om ze allebei te laten weten dat je er voor ze wil zijn.
    Mocht er meer duidelijk zijn laat ik het weer weten.

@Gwn dank je voor het doorgeven.
    XXX Gusam

16. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Gusam: pfff, dat is niet niks idd, steeds heen en weer rijden. Wel fijn dat je redelijk geslapen hebt. Nu ben ik alsnog vergeten je te smsen, sorry! Gelukkig had je zelf al een gaatje gevonden hier te posten. Irritant is dat he? Altijd, kom je bij de dokter, lijkt er opeens niks meer aan de hand... Hopelijk komt er snel een oplossing!

@Skatjuh: oeh, dat is niet veel slaap idd! Kan me dan wel voorstellen dat je jaloers bent... Is er echt niks te regelen dat je overdag wat kan rusten? Hoe is het nu met de sollicitatie, heeft je man al aan zijn huidige baas kunnen vragen iets met de opzegtermijn te regelen?

17. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi ,
    hier even een berichtje van mij zelf als eerste buddy bedankt !!
    djemy is vanmiddag thuis gekomen hij is nog erg verkouden maar heeft geen last meer gehad van abneus , moet hem wel goed in de gaten houden , hij heeft nu medicijnen gekregen om het slijm dat dwars zit los te laten komen , en bij koorts en verergering gelijk terug bellen ,
    ben zo blij om m'n mannetje weer thuis te hebben ,
    ik lees hier dat sommige ukkies al uren doorslapen heerlijk zeg !!!
    djemy heeft dat een paar keer gedaan maar komt nu mooi om de 3a4 uur en soms zelfs sneller en net als sommige hier slaap ik overdag ook niet omdat justin niet meer wil overblijven op school (vervelende overblijfjuf ) dus we kleppen vrolijk 8x per dag op en neer naar school , dames ik reageer snel op jullie maar ga nu even aan het eten beginnen tot snel

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Chikai nee, ik ken Yukl en Incog niet van de vorige mama’sJ Zij elkaar welJ
    Fijn dat het helemaal klaar is met de kozijnen zeg! Heerlijk, nooit meer schilderen! (die kozijnen dan;))
    Kwebbel, SMELT! Wat lief!
    Nike leuk dat Mees al zo aan het spelen is zeg!!
    Skatjuh je moet voor de voedingen ongeveer zo rekenen: tussen de 150 en 180 cc per kilo. Kindje van 4 kilo heeft dus tussen de 600 en 720 per dag nodig.. elke 2 uur is wel veel hoor, zeker omdat hij al een maand oud is.. enne..je hoeft niet per se nutrilon te gebruiken, bijvoorbeeld de kruidvat huismerk voeding is ook goed en die hebben ook voor hongerige baby’s, scheelt ook weer in de kosten.. (bij Olaf werkte die voeding heel goed)

:D t ging goed, ff met de kinderwagen wegJ Al met al toch iets van 2 uur weggeweest, ben wel helemaal gesloopt nuJ

Poepen: VSM heeft iets tegen harde ontlasting bij babys en kinderen!:D dus dat gaan we maar eens proberenJ

19. skatjuh87

ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik iets moet regelen. M`n man is overdag gewoon aan het werk dus ben alleen. En tja die kleine huilt soms de hele dag achter elkaar dus rust kan ik dan niet nemen.

De baan is nog even afwachten. Hij mag van zijn werkgever over een week of 2 eventueel wel weg. Als dan de klus af is waar hij mee bezig is. Maar we zitten nog steeds op een respons te wachten van de nieuwe baan en tot op heden nog geen reactie. Het blijft nog een beetje onzeker.

Pff die kleine krijgt gewoon zo`n 1000ml voeding op een dag binnen. Dat is toch absurd veel. En dan rekken we de voeding zelfs soms nog, anders zou hij op nog meer uitkomen.

Liefs

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    *hangt ondertussen aan de melkmachine:)*

Deel Deze Pagina