Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ paloe, ik ga ook wel overstappen op goedkopere voeding maar zijn maagje was heel erg gevoelig eerst. Wou dat dus eerst even wat rustiger hebben voor ik over zou stappen. En 700ml, pff daar zitten we ruim boven.

Liefs

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: je weet dat baby's niet meer dan 1000ml mogen hebben? Dus hiermee moet je het uitzingen totdat hij bijvoeding krijgt... Ik zou dit even aankaarten bij het CB want het is echt een enorme hoeveelheid voor zijn leeftijd. Misschien speelt er wel iets anders, ook omdat je zegt dat ie veel huilt?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha :D En ik heb een slapende baby op mn borst ;)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Aah wauw, wat ontzettend lief!!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nike: wat ontzettend lief dat Mees al tegen de babygym aan slaat! Dat is wel vroeg volgens mij :) Lijkt me een prachtig gezicht!
    En fijn dat het meeviel wat je werk betreft :)

@ paloe: heerlijk dat je zo lang hebt kunnen wandelen! En nu weer je rust pakken ;)
    He ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar het geboortekaartje! :D

@ poepen: Pelle lijkt hier soms ook wat moeite mee te hebben.

@ manuela: wat fijn dat djemy weer thuis is!

@ gusam: sterkte met het heen en weer pendelen. Knuffel!

@ gwn: he hoe zit dat, gister prikjes en vandaag CB controle?

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gek, sinds we nutriton toevoegen drinkt Pelle opeens meer :D Hij heeft zelfs 1 keer 4 uur tussen de voedingen gelaten! Maar zijn voeding komt wel nog steeds omhoog, ik zie het hem wegslikken. Het liep zelfs een keer zijn neus in. Misschien een extra schep gebruiken, maar daarvoor moeten eerst de fase 3 spenen binnen komen.

7. skatjuh87

ja dat het veel is heb ik in de gaten. Ik heb pas over anderhalve week de eerste afspraak bij het cb dus weet ook echt niet wat ik nu moet doen. Heb vanmiddag wel gebeld om te vragen wat dit zou kunnen zijn en zou teruggebeld worden binnen 2 uur maar tot op heden nog niks. Baal daar wel van want heb gezegd dat ik een beetje ten einde raad ben, en dit nummer kun je ten alle tijden bellen.

Liefs

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt skatjuh, daar zijn ze voor. Heb ik bij Tobe ook meerdere keren gedaan. Hopelijk word je snel terug gebeld!

9. skatjuh87

ja maar dan moet ik ook eens reactie krijgen. Ik weet het gewoon niet meer, hij is nu stil maar dat komt doordat hij bij m`n man op schoot zit. Overdag sta ik er helemaal alleen voor en zit hier soms gewoon een hele tijd te huilen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Hij blijft maar huilen en wil alleen maar op schoot zitten, maar dit kan niet de hele dag door. Hij heeft z`n goede dagen maar helaas zijn de slechte dagen er vaker. En dan komt natuurlijk het huishouden er ook nog bij.
    Hoe doen julle dat allemaal?

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ skatjuh: hij slaapt overdags niet in zijn bed? Als Pelle wakker is, wil ie ook bijna constant bezig gehouden worden. Maar hij slaapt wel een aantal uur overdags in zijn bed. Op dit moment trouwens niet, hij slaapt nu op mijn buik ;)
    Het huishouden is hier ook lastig op moment... Ik doe wat kunst en vliegwerk maar het gaat niet helemaal zoals ik het wil.

11. skatjuh87

ik lig hem overdag ook gewoon in zijn bed op zijn eigen kamer. Ik ben dan beneden en heb de babyfoon aanstaan. Maar vervolgens gilt ie dan alles bij elkaar. Ik ga altijd 2 keer naar hem toe om de speen te geven en te troosten en daarna laat ik hem huilen. Hij valt dan wel eens in slaap maar als hij al een half uur ligt te huilen haal ik hem toch maar uit bed. Ervaring ermee is namelijk dat hij dan toch niet meer rustig word.

( klinkt net alsof ik een verschrikkelijk kind heb trouwens :S )

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nike: ja, de mannen hadden 11u afgesproken, maar stonden om half elf al op de stoep! Wat leuk dat Mees de babygym heeft ontdekt...! En schaterlachen?? Wat goed zeg, Thijs lacht soms wel breeduit, maar verder nog niet.

Skatjuh: huishouden, wat is dat??? Haha, nee hoor, maar ik mag blij zijn als ik op een dag aan 1 of 2 dingen toekom....Ook niet wat ik wil. Thijs wil overdag ook absoluut niet in zijn bed, de wandelwagen beneden wil vandaag wel werken.

Poepen: hier wordt het ook lastiger, opvallend minder poepluiers op een dag! En erg veel persen.... dan wordt hij ook rood en gaat hij echt klagerig huilen... En dat lijfje omhoog gooien...

Ik heb het idee dat Thijs erg onrustig wordt van veel prikkels en dat hij daarom zo weinig slaapt op een dag. Vandaag en gisteren heel de dag thuis geweest en dan slaapt hij na elke voeding wel ongeveer een uur.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    AAAAAAAAARGGGGG..... 16.00u: Heb je net tijd om de zooi in het huis van het plaatsen van de kozijnen op te ruimen, oma is met Thijs wandelen, gaat echt 5x de telefoon en 2x de bel!!!! Zo kom je dus nog nergens toe......

14. skatjuh87

nou ik ben terug gebeld.
    Hij krijgt idd echt veel te veel, hij moet terug naar 7 voedingen op een dag en dan 90 cc ( in ieder geval tot we zijn exacte gewicht weten. Dit is geschat ) en hoe ik hem dan stil moet houden moet ik zelf maar uitzoeken. Toen ik aangaf dat hij tussendoor echt honger heeft gaf ze aan dat dit onmogelijk is en dat het gewoon zuigbehoefte is. Als de speen niet werkt moet ik maar met m`n vinger in z`n mond gaan zitten en als het nodig is dat dus de hele dag door. Hoe ik zelf aan m`n rust toe moet komen maakt dus niet uit.

Ik voel me hier niet echt beter door eigenlijk. 6 schreeuwende kinderen om me heen kan ik ook handelen, waarom dan niet 1 schreeuwende baby.
    Het erge vind ik gewoon dat ik het savonds zo zat ben dat als mijn man thuis is ik met momenten dat kind gewoon negeer, dan wil ik gewoon het gehuil niet meer horen.

( hoezo slechte moeder )

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Geen slechte moeder, gewoon menselijk ;). Je weet nu in ieder geval dat hij echt teveel krijg en dat je er wat aan moet doen maar het lijkt mij ook onmogelijk als hij zoveel huilt om zo weinig te geven :(. Je geeft al Forte? Heb je ook al geprobeerd om dan maar meer water bij zijn voedingen te doen? Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd. Lijkt me erg frustrerend!! Maar er komt een dag dat hij een ritme heeft en jij ook en dan zal alles beter zijn. Ik denk aan je hoor!

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

De voeding wordt dan wel dikker maar hij is alsnog minder verzadigd omdat er geen echte voedingstoffen enzo inzitten. Tis puur om de voeding dikker te maken volgens mij. Denk je misschien dat er ook iets anders kan zijn dan honger?

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Skatjuh: ze kunnen ook gaan huilen doordat ze te veel voeding binnen krijgen. Als jij teveel eet ligt dat ook niet lekker op je maag en dit kan dus ook bij beebs. En die kunnen het alleen maar duidelijk maken door te huilen.
    Heb je al voeding geprobeerd voor hongerige baby's? Ik neem aan dat je flesvoeding geeft tenminste als ik je verhaal zo hoor?
    Misschien kan een osteopaat hulp bieden? Ik weet niet wat voor bevalling je hebt gehad? Maar ik hoor meestal wel posi verhalen over een osteopaat.
    Heb je wel eens aan inbakeren gedacht? Misschien brengt dat hem rust? Misschien is hij zo overprikkeld dat hij moeilijk in slaap kan komen? Heb veel ervaring met een woombie. Is een soort zak van rekstof met een rits. Moet je anders maar eens googlen. In het begin kunnen ze wat protesteren ertegen.

In ieder geval veel sterkte en succes.

Breek weer uit

18. skatjuh87

@ al Forte, wat is dit?

@ cherryaiden, ik heb inderdaad al erg veel geprobeerd. Nu ga ik de tips van het cb eerst uitproberen en dan maar zien wat daarvan komt. Iets anders dan honger zou het misschien kunnen zijn maar ik zou niet weten wat. Ik snap eerlijk gezegd echt niks van wat hij nou wil. Het enige wat wel duidelijk is, is als hij honger heeft hij op zijn vuistjes gaat sabbelen. Dit doet hij alleen ondertussen bijna de hele dag door dus eigenlijk weet ik helemaal niks.

@ mamavanjordy, ik heb wel eens verhalen gehoord van een osteopaat maar helaas ook hele slechte, ook hierom zal dit niet een keuze zijn voor mij. Inbakeren is eventueel wel een idee, maar ik wil eerst kijken of we met de voeding iets voor elkaar kunnen krijgen. Het lijkt er eigenlijk gewoon op dat hij niet alleen wil zijn, op schoot slaapt ie namelijk wel.

Ik weet wel dat het allemaal leren is maar dit is gewoon frustrerend en ik ben echt niet meer het zonnetje in huis. Meer een donderwolk eigenlijk. Mijn geduld begint echt op te raken en dat heeft meestal tranen tot gevolg, maar ik blijf er alleen voor staan overdag. Nu ligt ie bij m`n man op schoot en issie stil maar in de box was het weer alleen maar huilen.

Liefs

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek weer even in,

Skatjuh: wat enorm frustrerend moet dit voor je/jullie zijn ja. Maar wat ook heel goed kan zijn is dat hij nu al een beetje door begint te krijgen van he op schoot is het lekker warm en kan ik me lekker nestelen en daarbuiten niet. Dat wordt dan een soort van gewenning voor hem. Heel moeilijk om het af te leren, dat kan ik als buitenstaander makkelijk zeggen. Het eerste wat je doet is toch je kleintje bij je nemen als je merkt van daar wordt hij wel stil van.

En ik geloof dat ze met forte voeding voor hongerige baby's bedoelen. Een flesvoeding heeft allerlei soorten daarin (weet niet of je dat al gezien hebt, maar ik neem aan van wel). Als je dit weet moet je er maar overheen scrollen haha. Zo hebben ze voeding voor kindjes met krampjes maar ook voeding voor hongerige kindjes. Ik geloof dat dit forte genoemd wordt. Moet je anders even achter op de pak kijken. Misschien is dat een idee? Dat hij wat meer verzadigd wordt daardoor?

Succes en sterkte ermee.

Breek weer uit.

20. skatjuh87

ik weet idd dat er verschillende soorten voeding zijn, wel een goeie van je. Misschien dat dat het idd betekent.

Ik weet dat je kinderen `verwend` door ze steeds op schoot te nemen, daarom is dit ook niet mijn bedoeling. Ik laat hem namelijk soms wel een half uur huilen voor ik hem bij me neem, maar op een gegeven moment doe je het wel. Dan word ik namelijk ook gewoon gillend gek en daar heeft Jasper niks aan maar ik zelf ook niet. Pff moeilijk dit allemaal.

Liefs

Deel Deze Pagina