Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Daarom zei ik ook dat het vanuit een buitenstaander makkelijk gezegt is van doe dit of doe dat. Ik heb er verder niet mee te maken en jij zit ermee. Ik kan me zo goed voorstellen dat het je op een gegeven moment gewoon zat bent. En dan denkt van kom maar hier dan ben je stil.

Ik hoop dat een van de tips echt helpen.

Nogmaals veel sterkte ermee en succes.

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik ga gewoon aan de gang met de gekregen tips en dan zal de tijd het moeten leren. In ieder geval heel erg bedankt voor je tips en steun. Ik ga nu maar lekker ff tv kijken.

Liefs

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Forte is idd voeding voor hongerige babys. Je hebt t van verschillende merken.
    Ik zou zelf niet zo "wachten" op advies van t cb, gewoon je gevoel volgen. Je hoeft van hun geen toestemming te hebben om ovr te stappen naar andere voeding. Als je nu bijv Nutrilon geeft, ga je gewoon nutrilon forte halen en ga je dat geven als je denkt dat je manneke honger heeft.
    Jbp (nutriTon) maakt de voeding wel dikker, maar heeft geen voedingswaarde. Dat is voor spugende baby;s, bij sommige babys helpt t ook om t hongergevoel iets te minderen, gewoon omdat het langer in het maagje blijft hangen door de dikte.

En vergeet niet, je bent absoluut geen slechte moeder!
    (lune heeft net ook helemaal over de zeik in haar bedje gelegen, maar ik moest ff een was draaien en vouwen!)

Hier druk druk en moe, dus duik mn bed in. Hoop dat de kleine diva slaapt dan kruip ik ernaast (we hebben een co sleeper gemaakt anders sliep ik en zij helemaal niet)

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Volgens mij kun je een baby van een maand niet verwennen hoor, dat snapt hij echt nog niet. Gewoon lekker bij je pakken dus hoor ( al snap ik dat je niet de hele dag met een baby kunt rondlopen dus dan heb je alsnog een "probleem")

Ik zou echt die Nutrilon Forte proberen ( of een ander merk). Deze babyvoeding is maar iets duurder dan de normale en bevat meer eiwitten zodat je baby meer verzadigd is. Er zitten niet meer calorieën dan in gewone voeding in dus je baby wordt er niet te dik van. En je hoeft echt niet te wachten op het CB hoor, gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Waar woon je trouwens ergens? Ik heb nog een pak Nutrilon Forte staan. Zijn twee schepjes uit. Mag je zo hebben :p ( Aiden bleek dat helemaal niet nodig te hebben,he he oeps foutje)

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Skatjuh: ik merkte dat Thijs ook veel makkelijker sliep op schoot, als in bed of in de wandelwagen (overdag). Op schoot sliep hij zo in, in de andere dingen huilde hij zichzelf erg overstuur. Ook merkte ik dat hij graag heel lang wil zuigen, dan gaat hij ook sabbelen, vooral met zijn tongetje en echt op zoek naar een tepel (bv in ons geval).
    Nu ben ik al een aantal dagen aan het proberen hem te laten wennen aan een speen en probeer ik hem, wanneer hij na de voeding lekker bij mij op schoot heeft gezeten, bij de slaapsignalen (hier: geeuwen, dichtvallende en wegdraaiende oogjes) toch in de wandelwagen beneden te leggen. Dan huilt hij inderdaad ook, maar valt hij uiteindelijk wel sneller in slaap dan boven. Wellicht toch warmer, of hoort hij meer? Dan slaapt hij krap een uurtje, maar vandaag is het wel na elke voeding in hetzelfde ritme gegaan.
    Wellicht heb je er iets aan.

Zo, net gekolft, Thijs krijg zometeen een fles.
    Het paardrijden ging weer niet door, nu was er een stroomstoring en dus geen licht in de bak. Ben benieuwd, de afspraak staat nu voor zaterdag.
    Ik ga slapen, weltrusten allemaal!

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @yukl: nou, wij doen mee met het PIM-onderzoek naar een nieuw schema voor de pneumokokken-vaccins met een nieuw vaccin (nieuw voor NL). Die komen de prikken thuis geven, dus vandaar dat het gescheiden is van het CB.

@hier: de hele avond een onrustig meisje gehad... Niet echt huilen, maar steeds blijven zoeken en happen en dus uren niet geslapen. Speen wou ze niet, maar ze dronk aan de borst ook niet echt. Kom ik net thuis (waren op visite), neemt ze de difrax speen wel meteen... Misschien die dus toch maar bij ons houden, al nam ze die andere vorige keer wel...

@Skatjuh: geen troost voor jou, maar als Amy ook alleen maar zou huilen en op schoot willen, zou ik het ook niet redden en flink zitten janken hoor! Sterkte en ik hoop dat er snel duidelijk wordt wat hem dwars zit.
    Een slechte moeder ben je zeker niet, praat jezelf dat ook aub niet aan, al snap ik echt dat je er doorheen zit.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: haha jij was populair gister :D Is de boel nu helemaal klaar?

@ skatjuh: je bent geen slechte moeder. Ik zou ook zwaar gefrustreerd raken van een constant huilende en hongerige baby. Ik zit hier ook regelmatig midden in de nacht te mopperen op Pelle, terwijl dat natuurlijk helemaal geen zin heeft. En tegen Tobe heb ik ook wel eens geschreeuwd 'ga nou eens slapen!!!' (toen ie nog een baby was). ;) En dat gevoel van 'dat kind' herken ik ook tijdens absolute dieptepunten. Dat heeft niets met jouw liefde voor Jasper te maken, maar alles met de situatie. En die is ook gewoon vreselijk zwaar voor je, dat kan ik me goed voorstellen!

@ gwn: oooh vandaar! Krijgt ze dan ook andere vaccinaties? Of wordt ze gewoon extra in de gaten gehouden?

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gisteravond en vannacht was het 19.30, 00.30 (!), 3.30, 7.30. Die lange was trouwens na flesvoeding. Gisterochtend heeft ie ook lang geslapen na flesvoeding. Eens in de gaten houden of dat een terugkerend patroon is ;)

Hij was wel iedere keer na een voeding ZO onrustig. Continu persen. Zijn er nog meer perskinderen in de zaal? Ik kan er niet zo goed de vinger op leggen waarom ie dat doet. Ik durf niet te zeggen of het alleen de ontlasting is namelijk. Tobe deed dat persen ook, maar bij hem was het over toen ik ging kolven.

Lekker ding trouwens, 's nachts duurt het dus even voordat ie slaapt, en overdags valt ie steeds tijdens het voeden in slaap. Tsss ;) Zijn dag- en nachtritme is nog niet zoals het hoort te zijn. Al laat ie aan de andere kant wel meer tijd tussen de voedingen 's nachts. Gek.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vandaag met Tobe naar de speeltuin :) Pelle neem ik denk ik mee in de draagdoek. Of he, misschien kunnen we wel naar artis! Nog beter :)

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ga vandaag weer naar school! Voelt raar...alsof het de allereerste keer is. Wilde bijna een rugzakje en lunchtrommeltje meenemen :D:p

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: weet niet meer precies wat je vroeg over de prikken, maar ze krijgt de normale prikken, maar in een iets ander schema (de pneumokokken dan) en ze krijgt 1 prik voor pneumokokken minder, maar die kunnen we nog 'inhalen' als we dat willen uiteindelijk.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Yukl: Jelmer is ook al dagen heel erg aan het "persen", maar er komt dan niks, ja, soms een windje. Hij loopt dan echt helemaal rood aan.
    Hij doet het ook wel eens aan de borst, dat is wel vervelend, omdat hij mijn tepel dan eerst helemaal fijn knijpt en dan naar buiten perst en aangezien we al spruw hebben, voelt dat niet fijn.

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Skatjuh ben je al teruggebeld door het CB?anders gewoon nog een keer bellen! Lees dat je al teruggebeld bent:) Huishouden.. ik mag nog niet teveel doen dus ik scharrel wel wat, maar het echte schoonmaken doet mr Paloe nu.. Geen voedingen gaan verdunnen hoor!!! Zijn maagje is nu door het vele drinken waarschijnlijk opgerekt, dit zal moeten herstellen en dat duurt even.. Heb je nog gevraagd aan het CB of je voeding voor hongerige babys mag gaan geven?
    Liam was ook erg onrustig en kwam vaak voor voeding. De tips die wij toen kregen van het CB waren: rekken tussen de voedingen, hij moest er minstens 3 uur tussen laten, dan heeft hij meer trek, drinkt hij netjes zijn 100-130 cc leeg en kan hij er weer even tegenaan. Verder rust, in zijn bedje leggen, eventueel ‘ingepakt’ in een hydroluier (inbakeren mogen we niet omdat hij zo lang in stuit heeft gelegen) Dit doe je zo: leg een hydroluier als een ruit neer, vouw de bovenste punt ongeveer 10 cm naar beneden. Leg hem met zijn oortjes ter hoogte van de vouw, op de luier. Leg zijn rechterarmpje strak langs zijn lijfje en sla de punt van de luier om hem heen, stop hem in onder zijn linkerzij. Leg dan zijn linkerarmje strak langs zijn lijfje en stop de punt aan zijn rechterkant in. Zo kan hij niet met zijn armpjes zwaaien en heb je kans dat hij rustiger wordt..
    Wij pakken niet in, het werkte goed met de voedingen en het in bed leggen bij Liam.
    Alleen zijn moet een kindje lerenJ
    Voor het in zijn bedje slapen…misschien een radio zachtjes aanzetten, voor het geluid? Sommige kindjes zijn zo aan geluid gewend dat ze in stilte niet kunnen slapen. De radio zou je dan steeds zachter kunnen zetten zodat hij uiteindelijk wel in stilte kan slapenJ
    En je bent geen slechte moeder!
    Chikai haha dat zul je altijd zien! Of dat je aan het voeden bent, de telefoon buiten bereik ligt en over gaat;) jammer zeg! Dat het rijden niet doorging!
    Cherry voeding verdunnen mag niet!!! Het gaat om de voedingsstoffen en als je gaat verdunnen, rek je het maagje alleen maar verder op. Meer water helpt ook niet, daar raken ze niet verzadigd van.
    Succes op school!!!
    Yukl super die tijden tussen de voedingen! Echt goed! Dat persen doet Liam dus ook.. maar bij hem is het volgens mij wel echt de ontlasting, zo zielig! Hij liet wel veel scheetjes Gisteren is hij de hele dag bezig geweest en smiddags had hij het eindelijk voor elkaar, hij was volledig ontploft.. Veel plezier vandaag!
    Ik zag gisteren in de kruitvat dat er ook voeding is voor babys met krampjes en harde ontlasting (en dat heeft Liam, het is net taaie klei..) er staat wel bij dat het voor medisch gebruik is dus ik ga morgen het CB even bellen als het niet lukt met de borstvoeding..

Ergens tegenaan slaan: Liam heeft iets van Tatty Teddy in zijn wieg hangen en daar slaat hij ook tegenaanJ Ook tegen een bengelding wat we in de box hebben hangen. Als hij er te ver vanaf ligt en er niet bij kan wordt hij boos;)

Poepen, de vsm lijkt nog geen effect te hebben, maar dat zullen we in de loop van de dag wel merkenJ

:D SMELT!!! Olaf heeft vanmorgen Liam helemaal zelf de fle gegeven! Ik ben zo trots op mijn kleine mannen!!! Hij heeft gewoon het geduld opgebracht om het helemaal af te maken! :D

Voeding: Liam gooide vanmorgen ineens een heleboel melk er weer uit..even in de gaten houden.. hij is ook wat aan het niezen

Borstvoeding: gisteravond Liam borstvoeding uit de fles gegeven, dezelfde hoeveelheid als de kunstvoeding, maar hij kwam na 1,5 uur alweer! Vandaag nog eens proberen maar als dat zo blijft weet ik het wel, dan houden we het bij kunstvoeding!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: hier ook zo'n pers-kindje.... terwijl zijn ontlasting echt heel dun is.... Ik snap dat ook niet, het eruit werken is voor hem erg lastig! Leuk, lekker met Tobe en Pelle naar buiten! En Artis is natuurlijk voor je oudste helemaal geweldig!
    Ja, gelukkig is de boel hier nu klaar èn ook bijna al schoon! Het is echt mooi geworden, dus nu straks even naar de ikea voor gordijnen.

Paloe: ik ben benieuwd hoe het vandaag en vannacht is gegaan met de bv en de fles?

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    BUDDYNIEUWS!!!!!

Gusam heeft morgen om half 4 een afspraak met de arts over hoe nu verder. Chanelly blijft tot die tijd in het zkh. Ze vertoont daar niet hetzelfde gedrag als thuis... Daar is Gusam aan de ene kant wel blijmee, want dan heeft ze nu iig geen pijn enzo, maar ja, ze is ook bang dat ze dan straks thuis weer terrug bij af is.

EINDE BUDDYNIEUWS

Gusam, ik hoop echt dat iemand goed met je mee gaat denken wat er in de omstandigheden in het zkh dan anders is dan thuis... Heb je zelf enig idee? Andere voeding, andere fles, ander ritme, andere voedingshouding, etc? Succes & sterkte!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ cherryayden: succes vandaag!

@ gwn: ah op die manier! ik heb al eens eerder vernomen dat kinderen waarschijnlijk met 1 prik minder af kunnen. Weet je hoe het schema afwijkt van het reguliere programma?

@ kwebbelsnoes: pelle deed het inderdaad ook aan de borst en dat voelde inderdaad niet fijn. Heel irritant. Doet Jelmer het bij iedere voeding of maar af en toe?

@ paloe: oh dat is minder, 1,5 uur! Ben benieuwd of ie dat blijft doen. Pelle laat dus ook meer tijd tussen de voedingen met flesvoeding. Dat deed Tobe trouwens ook.
    Pelle heeft ook wel wat moeite met zijn ontlasting. Vannacht kwam de boel er in 1 keer uit zetten. Maar dat persen doet ie echt de hele dag door, zou ie echt de hele dag door moeite hebben met poepen?
    Die voeding heeft Tobe gehad (friso comfort in zijn geval). Maar hij kreeg het vanwege het spugen en de krampen. Ik wil het bij Pelle ook graag gebruiken, maar ik ben nu toch gewoon begonnen met nutriton en standaard voeding naast de borstvoeding omdat nutriton met borstvoeding gemengd kan worden. Anders krijgt ie wel heel veel verschillende dingen...
    En wat stoer zeg van Olaf dat ie de hele fles heeft gegeven! Wat gaan jullie eigenlijk met z'n verjaardag doen? En wat krijgt hij?

@ chikai: fijn dat het klaar is! Geniet er maar lekker van :D
    Gek he dat persen. Doet Thijs het ook veel of maar af en toe?

@ gusam: ik hoop dat je er snel achter komt wat de oplossing is. Lastig dit zeg!

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Trotse grote broer geeft de fles:):)

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    We hebben vannacht flesvoeding gegeven, omdat hij gisteravond na de bv zo snel weer kwam. Dat kan ik snchts gewoon echt niet aan, dan ben ik zo weer ziek. Dus nu overdag proberen..vanmorgen om 9 uur heeft hij flesvoeding gehad, straks de volgende voeding ga ik weer bv proberen, maar nog wel eerst uit de fles, zodat ik kan zien wat hij binnen krijgt:)

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: ehm, ik weet het niet precies uit mijn hoofd. Ze krijgt de eerste prik pneumokokken een maand later geloof ik en dus eentje minder, de rest is volgens het reguliere schema.

@Paloe: wat ontzettend leuk en lief van Olaf! Leuke foto ook :)

Ik wou nog ff fotootje spammen, maar het uploaden kan kennelijk niet vanaf de iPad, dus ga het zo ff vanaf mijn iPhone proberen.

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ik ben ook benieuwd, vanaf de volgende voeding ga ik bv geven:)dus dan zal ik het wel zien.. Liam perst wel echt..alleen komt er meestal alleen lucht. Som denken we dat Olaf heeft gepoept, maar dan blijkt dat Liam een scheet heeft gelaten.. Echt zielig! Ik hoop dat de VSM werkt, anders wil ik als we kunstvoeding gaan geven echt over naar die andere voeding, ook omdat hij zoveel krampen heeft. (in ons geval zou dat de kruitvat voeding zijn denk ik, daar ging het bij olaf ook goed mee)
    Morgen is hij jarig, dan is hij gewoon met mij en Liam thuis en mr paloe is ws vroeg thuis. In de middag en avond komt er al bezoek. Zaterdag middag en avond vieren we zijn verjaardag:)
    Hij krijgt morgen een heuse grote jongens fiets! :D ben zo benieuwd hoe hij het vindt! Met zijwieltjes natuurlijk:D

Deel Deze Pagina