Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Skatjuh: wat vreselijk meid! Je kat verliezen is al erg, maar dan ook nog op zo'n manier en het zelf zien...bah! Sterkte!

@Paloe: gefeliciteerd met Olaf's verjaardag!

@Amaryllis: jeetje, dat is balen zeg! Je zou dan idd bijna hopen dat er toch inwendig iets niet helemaal ok is wat ze makkelijk kunnen verhelpen...

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Karin elke 2 uur? Ik zou het niet volhouden..
    Incog pff jullie hebben het even flink te verduren (gehad) Hopelijk is het bij Olivier nu heel snel verholpen en voelt hij zich (en daarmee jullie ook) weer goed!
    En dat draaien..superknap!
    Chikai het gaat wel goed met de borstvoeding! Ik geef het nog wel met de fles, omdat ik wil weten wat hij binnenkrijgtJHij doet het er alleen wat moeilijker 4 uur op, dus de laatste voeding hebben we met kunstvoeding gedaanJ
    Zondag ga ik het weer aan de borst proberen, vandaag ben ik alleen met Olaf en is me dat even te druk en Olaf is ook jarig, dus ik wil hem lekker veel aandacht kunnen gevenJ Morgen vieren we zijn verjaardag, dus dat is me ook te druk, ik wil er echt even de tijd voor nemen want het is natuurlijk niet vanzelfsprekend dat Liam het meteen weer snaptJ
    Cherry oh my wat schrikken zal dat geweest zijn! Wel de goede reactie om de ha te bellen en meteen te koelen! Wat zijn die kleintjes taai he!
    Gusam wat heerlijk dat ze zich nu beter voelt! Hopelijk zet het zich thuis door!
    Skatjuh gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Super zeg!Benieuwd hoe zwaar Jasper is!
    K wat ontzettend schrikken zeg! En wat belachelijk dat die hond los liep!!! Gecondoleerd met jullie poes..oef ik zou echt super, superkwaad zijn op die baasjes van die hond!
    Kwebbel hopelijk gaat het met deze pil goed!
    Yukl zijn jullie eigenlijk nog naar de speeltuin of naar Artis geweest?zoja, was het leuk?:)
    Amaryllis ik wilde het niet zeggen eerder, maar hier had ik al aan gedacht.. een vriendin van me heeft het ook, opgelopen toen ze met haar vriend betrapt werd door wandelaars terwijl ze int bos aant sexen waren.. Door de schrik ook die spieren overprikkeld..
    Hopelijk is het iets wat snel verholpen kan worden!!!
    Gwn dank je!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :D Olaf heeft vanmorgen zijn eerste cadeautje gehad, een racebaan, superblij is hij ermee! Toen we beneden kwamen was hij helemaal overdonderd door de slingers en balonnen:)

Straks als mr paloe thuis is krijgt hij zijn fiets, daar heb ik echt zin in! Hebben we niet vanmorgen vroeg gedaan omdat hij er waarschijnlijk meteen op wil en het voor mr paloe ook wel erg leuk is om daarbij te zijn:)

Verder heeft hij onze (maand oude) camera gemolesteerd...
    Hij had hem aangezet en stond ineens de lens naar binnen te duwen!!! Hij doet het nog wel, maar de lens maakt bij het naar binnen en buiten gaan een gek geluid.. We hebben er nog garantie op dus denk dat ik binnenkort maar naar de winkel ga en doe alsof ik nergens van weet... Baal er echt van!

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @skatjuh: Wat verschrikkelijk, gecondoleerd meid, heel erg!
    @inlove: Kan het me zo voorstellen! Hier ook nog pas 1 x met gekolfd flesje gehad, buiten die keer dat hij bijvoeding nodig had omdat ik nog te weinig melk had. Zal wennen zijn voor je.
    @yukl: Ja, dat scheelt. Vannacht was hij van 1 tot half 4 niet in slaap te krijgen en dan blijf ik rustig tot 9 uur liggen om het weer in te halen ;).

hier gaan we iets meer regelmaat in de dag brengen. Als papa komt overdag, meteen bij hem in de draagdoek en wat meer met regelmaat voeden, werkt hier vandaag tegen het huilen, jippie! En met mama onder de douche geweest, werd hij daarna ook rustig van. Om 12 uur had hij de laatste voeding en krijg hem nog niet wakker, dus laat hem even lekker slapen. :D :D

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Olaf 3 jaar, Liam een maand, wat gaat de tijd snel!!!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Paloe: Oh ja! Gefeliciteerd met de verjaardag van Olaf! :) Leuk zeg dat ie zo overdonderd was door alle slingers en dat hij de racebaan alvast mooi vond. Met die fiets komt het ongetwijfeld ook goed.
    Jammer van die camera, hij zal het goed bedoeld hebben maar handig is het natuurlijk niet...hopen dat t onder de garantie valt!

Wat betreft die vriendin...ik weet niet of ik het wil weten, maar stiekem toch: Hoe is dat verder gegaan? Heeft zij ook therapie gekregen en zit er schot in? Zelf denk ik wel dat het zoiets is, heb gegoogeld en ik herken eigenlijk alles. Balen balen balen, ik ben echt bang voor de hele heisa die mogelijk gaat volgen. Dit had ik absoluut niet verwacht!

@ InCognito: Jeetje heftig zeg, logisch dat je een tijdje niet bent geweest dan! Als de fysio er niks mee kon is het niet zomaar een blokkade...fijn dat de eerste behandelijk bij de cranio sacraal therapeut al wat verlichting heeft gegeven, ik hoop voor je mannetje (en voor jullie!) dat ie snel van zn klachten af is!!! En wat goed dat ie zich al op z'n rug kan draaien! Dat is wel heel snel zeg!

@ Gusam: Wat fijn dat het nu beter gaat met Chanelly! Raar dat het in het ziekenhuis zo in een keer beter ging, laten we hopen dat het thuis zo door blijft gaan!

@ Skatjuh: Sterkte met begraven :(
    En, beetje dubbel, heel erg gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Dat is wel een feestje waard, ik hoop dat jullie binnenkort weer in the mood zijn om dat te vieren.

@ CherryAyden: Arme Aiden...Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent, maar hier kon je niks aan doen! Gelukkig dat de wond uiteindelijk wat mee viel en dat Aiden snel te troosten was. Hij weet dus ook dat zijn mama heel veel van m houdt en t beste met hem voor heeft ;)

@ Chikai: Een heel weekend is wel lang! Sterkte!

@ Kwebbelsnoes: Wat fijn dat alles goed was bij de gyn en je nu officieel kraamvrouw af bent! :) Hopen dat de Cerazette je beter bevalt en je daar geen hoofdpijn van krijgt...idd eerst je bekken maar even rust gunnen, kun je eerst lekker genieten van je mannetje voor er misschien ooit een tweede bij komt ;)

@ Denise: Oooooh als ik hoor hoe snel dat kolven bij jou gaat zal het met het voeden ook wel goed zitten hoor! ;)

7. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @CherryAiden: Niet schuldig voelen hoor! Kan gebeuren. Ik stootte gisteren Mees met z'n hoofd per ongeluk tegen de deurpost aan. Schrok me rot, maar gelukkig niets aan de hand. Verder al twee keer tijdens het nageltjes knippen in zijn teen/vinger geknipt...Hij is heel bewegelijk. Je schrikt je natuurlijk rot!
    Trouwens je vroeg nog of ie sliep...toen ie sliep met speen in bed gelegd. Helaas begon het toen weer. Na een half uurtje huilen toen gelukkig wel stil.
    @Sktajuh: Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Wat super fijn.
    Wat een ongelooflijk verhaal zeg van je kat! Sterkte!
    Hond nog gevonden?
    @Chikai: Sterkte dit weekend zonder Thijs!
    @InLove: Ik heb ook moeite om niet de borst te geven. Als papa het flesje geeft (ook nog maar 3 keer gebeurd) dan voelt dat echt heel vreemd.
    @Kwebbelsnoes: Ben benieuwd hoe je op de Cerazette gereageerd. Ik kreeg ook heftige migraine van de pil namelijk. Ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen.
    @Denise38: Misschien kan je zoontje nu krachtiger drinken, waardoor hij minder tijd nodig heeft om toch de hoeveelheid binnen te krijgen...
    @Yukl: Gisteren nog naar de speeltuin of Artis geweest? (even niet genoeg tijd om zover terug te lezen)
    @Paloe: gefeliciteerd met Olaf!
    Fijn dat Liam het goed doet op de bv! Geef je nu nog in een fles?
    @Amaryllis: Wat balen van de sexprobleem. Bah heb je weer zin, kan je er helemaal niet van genieten.

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Sorry even geen tijd om meer te reageren.
    Mees is aan het huilen en zometeen komen er twee vriendinnen eten. Eindelijk een keer geen kraamvisite maar gewoon gezellig bijkletsen.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe: voor je camera ben je volgens mij ook verzekerd toch? Is dat niet gewoon WA verzekering? Of zeg ik nou iets heel stoms....
    Gefeliciteerd met Olaf! Leuk dat hij zo blij is met z'n cadeautjes... Hoe is het fietsen gegaan? En hopelijk gaat het zondag weer goed met de borstvoeding, hopelijk snapt Liam het nog!!

Yukl: irritant is dat he, dat je zo weinig kolft... Dan duurt het echt een lange tijd eer een fles vol is. Ik heb nu 225ml, dus vanavond kolf ik nog een keer, dan kan Thijs in ieder geval 3x een verse melk fles drinken. Maar ik weet ook nog steeds niet zo goed hoeveel ml ik erin moet doen, weggooien vind ik ook zonde en telkens opwarmen is inderdaad ook niet handig.

Skatjuh: wat naar van jullie poes... Echt zielig! Sterkte hoor meid, huisdieren verliezen is ook niet fijn en al helemaal niet op deze manier.

Amaryllis: ai, dat is ook geen fijn bericht. Hopelijk wordt het snel beter!!

Karin: ik wil dat ook, meer regelmaat in de dag. Ik doe hem nu na een voeding, als hij slaapverschijnselen vertoont, in de wandelwagenbak, dan slaapt hij een uurtje. En verder is de kraamvisite hier nu ver voorbij, dus kunnen we ook zelf weer aan een beetje regelmaat komen. Maar ik weet wel dat elke dag weer anders kan zijn, als Thijs op een ander moment komt voor zijn voeding, dan verschuift alles weer!

Hier vanmiddag sint inkopen gedaan, bijna geslaagd. Thijs heeft heerlijk liggen slapen. Daarna mijn man zijn collega's op bezoek gehad, vanavond familie en dan een weekend ehbo.... hmmmmm... ik heb nog steeds helemaal geen zin, laat het maar snel weer zondagavond zijn!

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden, bedankt voor de lieve reacties. Voor sommige is het maar een dier maar voor ons toch echt een gezinslid. We hebben haar begraven in de tuin vanmiddag en zijn toen een rondje gelopen om te zoeken naar de hond maar zonder resultaat. We hebben ook geen idee van wie die hond is dus een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar we houden het gewoon in de gaten. Zo`n hond mag gewoon niet los rond lopen. Waarschijnlijk heeft ie de kat namelijk gewoon overrompeld, als hij haar achter na had gezeten had ik wel een hond horen blaffen. Maar goed het is niet anders, wat we ook doen, we krijgen er snoopy niet mee terug. Het zal even wennen zijn in huis.

Ook bedankt voor de felicitaties, we zouden het vanavond gaan `vieren` en dat gaan we ook gewoon doen. De buurtjes komen langs en dan gewoon een gezellig avondje hebben. Komt wel goed hoor.

Weet niet meer wie het vroeg maar we weten het gewicht van Jasper niet. Ik zou vanmiddag naar een inloopspreekuur gaan maar toen gebeurde het gedonder dus heb er geen tijd meer voor gehad. Maandag nieuwe kans.

Liefs

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @skatjuh, gefeliciteerd met de baan van je man. wat vervelend zeg van jullie (mooie) kat. hopelijk krijg je de hond nog te pakken, inderdaad niet te geloven dat mensen zo een beest gewoon rond laten lopen.

@paloe, proficiat met de kleine!

ow, etenstijd.. sorry, straks weer terug :)

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Aan jullie allemaal: Bedankt voor de lieve reacties!!!! Jullie zijn echt schatten :)

Cherry: *slik* daar schrik je zeker van! Gelukkig is het goed afgelopen!!!!

Chikai: Die Cranio Sacraal therapeut houdt alleen een hand op zijn hoofdje en op zijn buikje of zo… gek, maar je zíet gewoon dat het werkt op dat moment!
    He bah, je kleine mannetje het hele weekend ‘achter’ laten… Zou ik ook niet leuk vinden hoor!

Gusam: Mag ze naar huis vandaag? Fijn dat ze in elk geval geen pijn meer lijkt te hebben…

Skatjuh: GEFELICITEERD met de nieuwe baan van je man! Zo zie je maar weer, hoe donker de wolk ook is, daarachter schijnt de zon!
    Oh getver wat erg van je kat!!!! Jeetje meid :(

Yukl: Ja ja, daar ben ik weer ;)

Kwebbelsnoes: Wat fijn dat alles zo goed was! En ja, ik kan je ook echt aanraden om zeker een jaar te wachten. Daarna is je bekken op het ‘best’ wat je er nog van kan maken, dus dan maakt het niet meer uit hoe lang je dan nog wacht.

Amaryllis: Jeetje wat een rotprobleem zeg… Ergens te hopen dat er wel iets lichamelijks is, wat ze kunnen oplossen…. Balen!

Paloe: GEFELICITEERD met je kleine, grote mannetje! Wat leuk dat zijn racebaan zo in de smaak viel :D
    Wat balen van die camera!!!!
    Ja, het mag hier snel beter gaan, want deze mama staat op t punt van instorten hoor!

Karin: Wat fijn dat je mannetje het beter doet met meer regelmaat :)

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Pfff, ik word op het moment eigenlijk even helemaal gek. Of om heel eerlijk te zijn, op dit moment niet, maar vooral in de nachten wel.

Kleintje huilt weer enorm veel, heeft echt veel pijn en heeft dat echt zo'n hoog piep-krijs-huiltje....

Vannacht kei kwaad geworden op MrIC omdat ik vond dat hij na 5 weken ook wel eens kon zorgen dat ons kleine mannetje rustig werd...

Eerlijk is eerlijk, dat heeft hij al eens eerder aangeboden, maar toen heb ik gezegd dat het niet hoefde.

Goed, genoeg geklaagd, vandaag heeft hij redelijk wat geslapen en heb ik het hele huis kunnen poetsen en kunnen strijken, dus eigenlijk mag ik gewoon niet klagen. Maar toch hoop ik dat de cranio sacraal therapie snel en dan blijvend zijn vruchten af gaat werpen!

Verder nog een vraagje aan de borstvoedende mama's:

Ik heb kei en kei pijn aan mijn linkerborst. Kan er niet aankomen en er zijn 2 lichtrode plekken te zien volgens MrIC. Er zitten geen harde plekken in mijn borst, maar ook haast geen melk meer?
    Ik kolf altijd zo'n 100cc per borst, in 3 minuten tijd. Vandaag 2 keer opnieuw geprobeerd te kolven, maar had er na 10 minuten nog maar 50 cc uit????

Vorige week had ik het ook al een keer, maar toen was het na een paar uur over, nu dus niet.
    Iemand van jullie hier ervaring mee?

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

als ik dit zo lees denk ik toch wel een beetje aan een (beginnende) borstontsteking. even de huisarts bellen misschien?

succes alvast vanacht, hopelijk werpt t harde werken zijn vruchten af en zijn de nachten snel wat minder zwaar

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @nacontrole bij vk, wat word er allemaal nagekeken? ik ga over een kleine 2 weken en ben wel benieuwd

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Incog: Klinkt als een borstontsteking. Wat goed helpt is warmte, je borst masseren onder de douche en voor de voeding een warme pittenzak oid op je borst leggen.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito: sorry, helemaal geen ervaring mee..... Sterkte in ieder geval, want fijn is anders!
    Enne... even boos worden op mrIC lucht in ieder geval wel op, ik heb ervaring met manlief... Ik was gisterenavond ook even goed boos, vooral omdat m'n man niets doet in het huishouden en alleen maar rommel maakt (vond ik op dat moment :D) Gelukkig begreep hij het wel!

Escal: bij ons werd gevraagd hoe het ging, hoe we terugkeken op de bevalling, hoe het met de borstvoeding ging, of we al 'gemeenschap' hadden gehad... daarna even gevoeld of de baarmoeder niet meer te voelen was en je buikvliezen/spieren (ik weet niet meer welke) goed te voelen waren, nog even gekeken of de ruptuur netjes genezen was, nog even gewogen en daarna... ging het dossier de kast in!
    Ik vond het wel heel fijn om nog even na te praten, mijn vragen nog te kunnen stellen en even zeker te weten dat alles goed was.

18. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    Hi meiden, vraagje: hebben jullie baby's ook een huiluurtje? Ik lees dat baby's hun prikkels dan kwijt moeten, maar het klinkt zo zielig. Echt keihard huilen soms. De rest van de dag is hij overigens stil en slaperig....

bij jullie?

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

Chanelly is vandaag mee naar huis gemogen, dus nu heb ik weer lekker het gezinnetje bij elkaar.
    Tot nu toe gaat het thuis ook prima, maandag hebben we een afspraak bij de ka en dan gaan we verder kijken.

Ik heb nu niet veel zin om verder te reageren, heb weer het een en ander voor mijn kiezen gehad en ben er nu even klaar mee, ik ga me dit weekend voor alles en iedereen afzonderen en lekker genieten van mijn meiden, ik zal kijken of ik dit weekend nog kom reageren, ik zal iig wel bij lezen.

XXX Gusam

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Gusam: veel succes van het weekend en geniet lekker van je meiden. Idd even lekker de boel de boel laten hoor. Ben wel benieuwd wat de arts vandaag heeft gezegd, maar dat komt later wel. Hoop dat het zo goed blijft gaan!

@rest: Trusten allemaal en fijn weekend alvast. Ben helemaal afgedraaid en net nog half uur op de trein moeten wachten, nu eindelijk weer op weg naar huis, naar mijn heerlijke meissie en manlief.

Deel Deze Pagina