Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

Ik heb ff geen energie om te reageren op iedereen... weet ook de helft al niet meer....
    @Incog: hoe is het slapen bij opa en oma gegaan?
    @Karin: fijn dat Mark zo'n tijd tussen zijn voedingen laat.
    @Amarillys: gefeliciteerd met je nichtje
    @Skatjuh: sterkte met je verlies, het is altijd heftig in een huisdier te verliezen,maar de manier waarop is echt vreselijk....
    @Kwebbel:Wat goed van Jelmer... Ik kan niet wachten tot Caitlynn zover is... 3,5 uur is echt max hier hoor....(maarja, ze is ook pas net 2 weken)
    @hier: Ik krijg het net voor elkaar om genoeg te kolven. Ik heb zelf het vermoeden dat Caitlynn spruw heeft, maar volgens de verpleegkundige van het cb niet. Ze heeft witte aanslag op haar tong en sinds gister een beetje op het gehemelte. Daarnaast doet bij mij het kolven pijn en kan ik niets hebben aan mijn borsten.... Moet morgen toch naar de huisarts, dus ga toch maar ff goed laten kijken.... Ik hoop dat ik het kolven nog ff kan volhouden, wil nog niet meer dan 2 voedingen vervangen voor kunstvoeding.....
    Groetjes en allemaal een fijne zondag,
    Elleke

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Doglover: Op het cb zeiden ze vorige week ook dat Jelmer geen spruw had, terwijl ik bijna zeker wist van wel, toen kwam ik maandag bij de huisarts om het na te laten kijken en die zei wel spruw, dus idd goed naar laten kijken, wij zijn er nu dankzij de medicatie vanaf.

Jelmer drinkt sinds gisteravond ineens nog maar 1 borst per voeding, terwijl hij normaal allebei pakte. Toch redde hij het er vannacht 5 uur op. Na de nachtvoeding ook weer bijna 5 uur, dus hij heeft er blijkbaar genoeg aan. Merk ook wel dat hij krachtiger drinkt, dus denk dat hij gewoon meer uit 1 borst krijgt.
    Alleen daardoor stonden mijn borsten vanmorgen op hoogspanning, dus heb na zijn voeding vanmorgen mijn borsten nog leeggekolfd en kreeg er gewoon nog ruim 160 cc uit!!!!
    Dus ik heb weer mooi een voeding in de vriezer kunnen opslaan.

Ik ga zo even lekker onder de douche, daarna Jelmer in bad en in zijn mooie outfit hijsen voor het etentje van mijn opa en oma :D
    Een collegaatje van mijn vader had een trui voor Jelmer gebreid, terwijl ik haar helemaal niet ken, echt superlief.
    Dus die doen we hem aan, dan kan mijn pa er even een mooie foto van maken voor zijn collega.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Skatjuh: Wat een knapperd is jullie Jasper!!! :D Supermooi kereltje zeg.

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen dames!

Ff snel vanuit de auto (manlief rijdt dus natuurlijk)

Is het overal zulk mooi weer? Wij gaan zo ff lekker wandelen.

@Samen in het grote bad: hoe doen jullie dat? Ik heb mijn handen wel beetje vol aan haar. Ze vindt het wel lekker volgens mij, maar is weleer beweeglijk. Heb haar met haar rug teen mijn buik en hoofd richting mijn hoofd zeg maar, dan kan ik haar bij haar oksels vasthouden en hoofd boven water houden, maar misschien is er een makkelijkere houding die voor allebei meer ontspannen is?

Mooie foto in bad!

6. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    hey iedereen,

hier alles oké... leani is meer en meer wakker :)
    voor de rest alles hetzelfde ongeveer :p

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hey gwn.

Ik ben nu 1 keer met Jasper alleen in bad geweest en heb het op deze manier gedaan ( let niet op mijn hoofd )

Bekijk bijlage 109600

hij lag toen met zijn buikje en beentjes in het water. Met een washandje liet ik steeds water over zijn rugje lopen.

Veel succes ermee,

Liefs

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Inderdaad erg rustig hier!
    Hie rook druk weekend gehad met kraamvisites en verjaardag van mijn moeder. Mees heeft zich dit keer voorbeeldig gedragen bij het bezoek. Alleen net wel 1,5 uur gehuild (om alle indrukken van vandaag te verwerken?).

Las dat een aantal mensen een verstopt melkkanaaltje hebben/hadden. Hier helaas ook! Gaat nog niet over met masseren, warmte en beginnen met drinken aan die kant.
    Nog tips?

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Skatjut87: Mooi foto's zeg! Wat een mooi mannetje.
    Leuk dat je met Jasper in bad bent geweest. Helaas hier nog niet gedaan omdat ik nog steeds een beetje vloei.
    Joyce1990: Leuk dat Leani steeds meer wakker is. Mees ook. Erg leuk! Alleen kom ik minder aan mijn rust toe.
    Gwn: Samen in bad is hier alleen met papa gebeurd. Die houd hem met 1 hand onder de oksel en 1 hand onder zijn billetjes. Mees kijkt dan richting papa (als je begrijpt wat ik bedoel)> Gaat goed. Mees is ook erg beweeglijk.
    Kwebbelsnoes: Aan een borst kunnen ze inderdaad zeker genoed hebben. Alleen lastig voor jou qua spanning op je borsten. Ik heb dit meestal 's nachts. Mees heeft dan zijn langste slaap. Hierdoor moet ik meestal midden in de nacht de spanning eraf kolven. Anders heb ik in de ochtend een nat bed. Kolf dan niet leeg. Geen zin in.
    Doglover: Klinkt wel als spruw hoor! Zou het zeker even bij de huisarts laten checken. Hier hetzelfde. Huisarts wil er alleen niets aan doen. Moet vanzelf over gaan volgens hem...Smeer zelf wel miconazolcreme op mijn tepels. Klachten vallen hier ook nog wel mee gelukkig!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Amaryllis van die camera..ik zeg natuurlijk niet dat Olaf het heeft gedaan, maar gewoon dat hij ineens onverklaarbaar een gek geluid is gaan maken…;)
    Die vriendin..nee dat wil je inderdaad niet weten:S Hoop dat het bij jou anders gaat! (sneller vooral) maar ze zit al een tijd zoiezo niet lekker in haar vel dus dat zal ook niet helpen bij het ‘herstel’ Ze heeft therapie maar er zit niet echt schot in..
    Nike ja, ik geef het nog in de fles, mijn productie loopt ineens terug, dus ik wil zeker weten dat hij voldoende binnenkrijgt..
    Chikai heb je het weekend overleefd?
    Incog, jij bent ook een schat;) Wat bizar, dat van die therapeut! Dikke knuffel meid!
    Klinkt als borstontsteking! Het hoeft niet altijd rood te worden, bij Olaf had ik een dubbele (beide kanten en alleen de rechterkant was rood..)warmte, tijdens t kolven masseren..succes!
    Gusam fijn dat het beter gaat met Chanelly! Succes verder!pff meid wat druk!! Hoe was Olivier zijn eerste nacht weg?voor hem en voor jou?
    Gwn mooie avatar!in bed knieen optrekken en daar tegenaan laten leunen?
    Yukl balen van je borstontsteking!!beterschap!
    Karin fijn van het slapen!
    Amaryllis gefli met het tante schap!
    Kwebbel wat gek van die stolseltjes! Wat goed van Jelmer zijn slapen! Hoe ging het etentje?
    Skatjuh wat een mooie foto!

Verstopt melkkanaaltje…heb er al verschillende van jullie over gehoord..hoe merk je dat?

Bedankt voor de felicitaties!
    Olaf is helemaal fan van zijn fiets! En het lukte ook al! Zadel op het allerlaagst;) Morgen probeer ik even een foto te posten;) En van zijn andere cadeaus.. pff wat is hij verwend zeg!!!
    Keyboard, gereedschapskist, brandweerauto, dekbedovertrek van cars, duplo, werkbank etc!

Liam snapte de borst nog! Zaterdagavond was het zien, happen, drinken!:D Maar…geef het nu wel gekolfd met de fles..want de productie loopt terug en ik wil zeker weten dat hij genoeg binnen krijgt, zeker omdat we nu een ritme hebben..

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :S hier ook (weer) een pijnlijke borst..vooral rechts maar links ook:S

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ***buddynieuws***

(aangezien ik het noem in mijn post:))
    Yukl heeft borstontsteking. koorts, rillerig en hoofdpijn

Beterschap meid!!

***einde buddynieuws***

13. Gusam

Gusam Niet meer actief

even weer een mededeling:

Vanaf Morgen (maandag) tussen 10 en 11uur komen wij weer elke maandag op tv (6wk in totaal elke maandag) op dat tijdstip op omroepbrabant, dus voor diegene die dit leuk vinden wilde ik dit nog even vermelden.

@yukl heel veel beterschap.

XXX Gusam

14. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen meiden,

@ borstontsteking: AUW!!! Sterkte Yukl!
    @ Gusam: ik ga proberen te kijken, als het met de planning uitkomt...
    @ hier: Caitlynn heeft een super nacht gehad. Gisteravond om 22.30 laatste fles en toen vanochtend om 03.30. Nu ligt ze nog te slapen, maar maak haar om 7 uur wakker voor de volgende fles, anders zit ik met K. straks met een probleem, die haal ik rond 7.15 uit bed. Heerlijk hoor, dat ze nu zo lang tussen die voedingen laat zitten, heb ik in ieder geval het idee dat ik een hele nacht geslapen heb.....

Groetjes,
    Elleke

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Yukl: Beterschap!

Paloe: Nog gefeliciteerd! Wat leuk dat het Olaf al lukte om te fietsen!

Skatjuh: mooie foto's ! Mooi mannetje zeg!

Doglover: heerlijk he, als er meer tijd tussen komt! Echt even rust.

Verder: Sorry dat ik hier niet zo veel meer reageer... Ik heb vaak maar korte momentjes nu m'n man weer is werken en dan houd ik het vaak bij de kortere topics...
    Vind het wel erg leuk om te lezen hoe het met iedereen is, maar kan het dus niet bijhouden. Sommige zie ik gelukkig ook reageren in de andere forum onderdelen en kom ik daar dus ook tegen :)

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Pffff.... weekend overleeft! :) De herhaling van de EHBO was gelukkig wel interessant, ben op zaterdag met het avondeten 'live' gaan voeden en 's nachts thuis geslapen. Zondag heeft hij 2x de fles gehad, zaterdag 1. Gelukkig ging dit goed, opa en oma vonden het volgens mij erg leuk dat hij zolang bij hun was! En ik ben blij dat mijn mannetje weer lekker bij mij is nu :):)

't Was trouwens wel grappig; ging ik kolven, bleken er nog 2 andere moeders in de groep te zitten, dus met het kolven was het ook nog gezellig! Haha...

Nu vandaag maar eens mijn portfolio afmaken voor m'n studie, lekker van Thijs genieten en vanavond samen met m'n man èn Thijs bij een vriendin gaan eten.

O ja, wie geeft er soms ook bv uit de fles? Welke speen gebruiken jullie? Ik heb de kleinste speen van de etos (voor 0-2 maanden), maar het loopt hier nog zo hard, dat Thijs èn in 5 minuten een fles leeg heeft en hij het regelmatig niet bij kan houden met slikken... Dan loopt hij 'over' zeg maar....

Tot straks!

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal

Ik geef bv uit de fles. Wij gebruiken speen 1 van Avent. Caitlynn heeft soms ook moeite met slikken, maar weet niet of dat door de speen komt of van de spruw..... De ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Groetjes,
    Elleke

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, dat is wel heel toevallig! Leuk hoor! Maar fijn dat het weekend er weer op zit!
    Qua fles: misschien kun je een tommie tippee fles proberen, of een nuby borstvoedingsfles?
    Het is op zich wel logisch hoor, dat het heel snel gaat, omdat ze natuurlijk die ontzettende zuigkracht nodig hebben om de melk uit de borst te krijgen.
    Ik merkte hier na 2 weken gestopt te zijn met bv dat ze eindelijk wat minder krachtig zuigt en wat langer over haar flesje doet (minuut of 12 over 130 cc) . Wij gebruiken overigens difrax sinds we gestopt zijn met borstvoeding.

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij hebben gisteren het etentje gehad van mijn opa en oma, die waren allebei jarig geweest, 80 en 85 zijn ze nu! Was de eerste lange autorit voor Jelmer (5 kwartier) en dan ook nog mee naar het restaurant, het was een hele belevenis. Hij heeft zich supergoed gedragen, tussen de gangen door mocht hij lekker bij 1 van ons op schoot en als we aan het eten waren lag hij lekker in de wagen te spelen en later te slapen.
    Op een gegeven moment had hij honger, dus heb ik voor het eerst in het openbaar gevoed, vond het wel even spannend, maar het viel me alles mee, alleen durfde de ober me niet aan te kijken toen hij de bestelling voor het toetje kwam opnemen haha.
    Ze hadden in het restaurant alleen geen ruimte om te verschonen, erg irritant, dus toen heb ik hem maar onhandig in de kinderwagen verschoond.
    Toen we eenmaal thuis waren (23:15) was Jelmer wel even van slag, even flink brullen, dus nog even lekker geknuffeld en hem gevoed en daarna heeft hij als een roosje geslapen tot 6:00. Na die voeding ging hij zo weer verder slapen tot 10:00, dus hij heeft weer lekker bijgetankt.
    Alleen nu hij zo lang slaapt steeds word ik op een gegeven moment wakker met borsten als kanonskogels, helemaal hard en pijnlijk, maar vind het ook zo wat om midden in de nacht te gaan kolven, want dan past mijn productie zich nooit aan aan zijn slaapritme, maar aan de andere kant ben ik erg bang voor weer een borstontsteking.
    Vannacht heb ik dus maar boven de wastafel in de badkamer met de hand wat melk uit mijn borst staan masseren, maar is niet ideaal natuurlijk.

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    meldt zich ff met Liam aan de borst:)

Deel Deze Pagina