Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden,

Alles goed met iedereen?
    Incognito, hopelijk gaat alles snel weer beter.

Hier gaat alles wel goed met de kleine. Gisteren ff naar een weegdag geweest op het cb en meneer weegt al 4825 gram, bijna 5 kilo dus. Hij mag nu gelukkig gewoon meer voeding hebben. De wijkverpleegkundige vond het ook helemaal niet vreemd dat hij een poosje om zoveel vroeg, hij heeft gewoon een groeispurt gehad en had het dus nodig. ( deed ik het toch niet zo verkeerd als de vrouw aan de telefoon me zei )

Verder hier gister weer eens wat gedaan ( geprobeert ) als man en vrouw zeg maar. De daad was dan nog niet de bedoeling maar wel de rest, het voorwerk om het zo maar te noemen. Omdat ik heel gespannen was heeft m`n man er alles aan gedaan om dat tegen te gaan. Steeds ontspande ik een beetje, maar zodra hij bij mij kruis in de buurt kwam verkrampte ik helemaal. Dat slaat toch nergens op, voel me ook echt heel rot hierdoor. Er gebeurde gewoon nog helemaal niks, hij kwam gewoon met handen of gezicht in de buurt en ik sloot helemaal op slot.

Zijn er meer meiden die dit hebben gehad bij de 1e keer en ging t toen een volgende keer wel beter?

Tja jullie begrijpen wel dat er dus niks gebeurt is en ik me nu ongelooflijk schaam door hoe ik deed.

Liefs

2. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Is de draagdoek dan niet een oplossing? Bij ons is als hij huilt even lopen in de draagdoek wel altijd een hulpmiddel, valt ie van in slaap. Vervelend voor je dat hij zo veel huilt en niet wil slapen! :(
    En kun je nu met je borstontsteking nog de borst geven of niet meer? Want misschien mist ie die??

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hee Paloe, wat goed!! Dan heeft hij vast genoeg binnen gekregen, als hij er 4,5 uur op heeft gedaan!! Dat doet Thijs overdag alleen als hij slaapt, dan wil hij er weleens 4 à 4,5 uur tussen laten zitten, maar anders is het om de drie uur. Gelukkig 's nachts wel langer! (de eerste slaap dan).

Incognito: dat is niet fijn!! Een dikke knuffel vanaf hier hoor, hopelijk knapt je mannetje snel op!

Skatjuh: sorry, nee, daar kan ik je niet mee helpen. Wat goed dat je mannetje zo goed is gegroeid!!

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemiddag!

Idd rustig hier! Lees wel steeds mee, maar reageer ook wat minder omdat er in huis genoeg moet gebeuren en Amy steeds meer wakker is.

@Skatjuh: daar kan ik je helaas ook niet mee helpen, wij hebben het nog niet eens geprobeerd. Alles bij elkaar dus al zeker een half jaar geen sex gehad.... Arme manlief! Vrijdag eerst spiraaltje laten plaatsen, is dat meteen veilig trouwens?

@Nacht: na die 2 nachten dat ze bijna 6 uur deed, is het nu echt weer steeds 4-4.5 uur ertussen 's nachts, soms de eerste ruk 5 uur. Overdag meestal elke 3 uur... Dat is ook nog steeds normaal, toch? ''s nachts drinkt ze niet lang trouwens... Je zou toch denken dat als ze het al 2 nachten gekund heeft dat ze het niet echt nodig heeft?

Hebben die van jullie ook steeds zulke koude handjes doordat ze met hun handen naast hun hoofd slapen? Vind het zo sneu!

@Ipad vroeg nog iemand: bevalt erg goed! Vooral in bed en tijdens het voeden enzo nog ff snel mail en zw-pagina lezen, spelletje doen, etc.

Fijne dag allemaal!

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja, Amy heeft zo'n droge huid op haar hoofd en gezicht, allemaal loslatende schilfertjes ook, iemand een middeltje wat aan te raden is? Heb al altijd balneum in het badje.

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik smeer het gezichtje van Aiden in met zachte creme van Zwitsal, na het badderen. Helpt wel! Maar verder is ze gewoon aan het vervellen dus denk dat het wel snel overgaat?

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Cherry: ze heeft het al wel een hele tijd eigenlijk, alleen de ene dag wat meer dan de andere. Ze hebben er bij het CB niks over gezegd, ben het ook vergeten te vragen. Nou ja, is ook niet erg, maar vroeg het me af. Ik smeer haar na het badderen in met Elke Dag olie van Weleda, maar niet op haar gezicht, weet niet of dat wel geschikt is nl.

Wat doen jullie kleintjes eigenlijk zo'n beetje de hele dag? Hier komt het niet veel verder dan slapen en op schoot zitten. De box vindt ze nog niet echt leuk, ze kijkt nauwelijks naar de mobile enzo, hetzelfde geldt voor het speelkleed. Ik lees wel elke dag een boekje voor, of ga liedjes zingen, maar dan houdt het wel zo'n beetje op.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.111
    1.798
    113
    Kraamverzorgende
    Hey dames!

Hier weer eens een berichtje van mij :) Ben nogal druk met de baby en het huishouden sinds vriendlief weer aan het werk is dus weinig tijd om te reageren. Wel elke dag bijgelezen :)

@ Hier; borstvoeding komt weer goed op gang en Damian doet het er ook weer goed op :D Zo blij dat ik toch heb doorgezet 8)
    Oh Damian word weer wakker! Hopelijk heb ik later op de dag nog even tijd om te reageren!

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hier nog iemand die erg druk is. Mees is steeds meer wakker en wil overdag bijna niet meer slapen. Tijd die ik nog heb, heb ik meestal nodig voor huishouden, kraambezoekjes en regeldingetjes.
    Hoop snel weer wat uitgebreider te reageren.

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn: ja, Thijs heeft dat allebei ook. Ik kan alles proberen, maar die handjes gaan altijd en overal boven de dekens uit! :) Voor de schilfertjes gebruik ik momenteel zwitsal bodylotion, maar ik ga het volgende week ook even navragen op het bureau.
    Thijs slaapt behoorlijk veel, en verder zit hij veel bij mij op schoot. Ik ben tegen hem aan het praten, aan het zingen (boekjes voorlezen deed ik nog niet, maar wel leuk!), af en toe ligt hij even in de box of in het wipstoeltje.

En de tijd die ik heb... ik deel het meestal in tweeën; gedeeltelijk huishouden (niet teveel op 1 dag) en verder wat dingen voor mezelf. Je moet ook wel genieten van je verlof vind ik, want straks moet er alweer zoveel van je werk! Dan krijgt het leven weer z'n dagelijkse gangetje, nu wil ik zoveel mogelijk genieten hoor! (en ook uitrusten van de gebroken nachten)

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik vind het heel erg fijn dat Jelmer 's nachts zo goed slaapt, maar overdag wil hij bijna niet slapen. Vervelende daaraan is dat hij het absoluut niet leuk vind in de box, hij wil alleen maar bij mij zitten/liggen en zelfs dan gaat hij op een gegeven moment nog huilen.
    Dit is al een paar dagen zo, weet echt even niet wat ik ermee moet doen.
    Kom zo ook niet aan het huishouden toe.
    Merk ook dat hij weer meer krampen heeft, ben alweer begonnen met Cinababy maar ook dat lijkt niet te helpen.

Ook ben ik begonnen met blokvoeden, omdat ik zo ontzettend veel melk heb.
    Vanmorgen nadat hij een half uur bij me had gedronken had ik nog volle borsten en heb nog even nagekolfd, in 5 minuten 170 cc.
    De voeding komt er ook in golven uit, waardoor hij zich continu verslikt.
    Alleen lijkt hij nu door het blokvoeden ook erg ontevreden.
    Heb hem om 11:45 mijn rechterborst gegeven, heeft hij een kwartiertje aan gedronken. Hierna leek hij goed tevreden.
    Na anderhalf uur was hij erg onrustig dus nog een keer de rechterborst aangeboden, heeft hij nog een keer 10 minuten gedronken.
    Maar sindsdien is hij dus helemaal over de rooie, dus volgens mij werkt dit systeem niet, maar ja, moet toch iets doen om die megaproductie onder controle te krijgen.

12. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

@ koude handjes: Caitlynn wil gewoon niet met haar handjes onder de dekens blijven... Zelfs nu het zo koud is buiten, ligt ze in de wagen met haar handjes bloot. Ik houd me maar vast aan het feit dat ik iig haar hoofdje warm houdt en dat dat toch het belangrijkste is.....
    @ dag indeling: Caitlynn slaapt nog heel veel overdag, ze is gelukkig wel tevreden in de box, dus dat scheelt als ze wakker is.... Ik heb zelf het gevoel dat ik maar 3 dingen doe de hele dag: kolven, voeden en naar school lopen voor K. Ik kom verder ook nergens aan toe. Voor rusten heb ik geen tijd, gezien het feit dat ik steeds op mijn klok moet kijken vanwege K.
    Verder gaat het goed, Caitlynn was vanochtend 3790 gram, dus in 5 dagen 90 gr aangekomen.... Prima dus!

Tot zover, moet zometeen K. gaan halen,

Elleke

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    's nachts slaapt Jelmer in een inbakerzak, dus krijgt hij geen koude handjes en overdag is zijn kamer warm zat.
    Alleen met wandelen ligt hij inderdaad ook steeds met zijn handjes boven de deken en krijgt hij wel koude handjes, maar voor de rest is hij lekker warm ingepakt, dus zal wel niet zo'n ramp zijn.

Heb Jelmer net maar in de draagdoek genomen, hij was echt een tijd ontroostbaar en wilde niet slapen.
    In de draagdoek sliep hij binnen 2 minuten, dus hij ligt nu lekker warm tegen me aan te slapen.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: wat een lieve foto's van je mannetje! :)

@ paloe: heeft de speciale flesvoeding gewerkt? Ik denk dat je het wel even moet gebruiken voordat je echt verschil gaat merken (als je dat gaat merken althans). Wij hebben de voeding ook gekocht, maar met name vanwege de reflux (de friso variant is namelijk voor krampjes en spugen).
    Oh en waar is nou het geboortekaartje? :D Ik heb die van Pelle ook nog niet laten zien inderdaad, maar die is in het echt ook mooier dan vanaf een foto omdat het speciaal glans/glitter papier is. Maar ik zal eens een foto maken.

@ incognito: knuffel!! Ik hoop dat het snel beter gaat met Olivier :(

@ regenboogje: succes met de regeldag! Is inderdaad niet handig als je daardoor je ritme weer even kwijt bent.

@ skatjuh: wat vervelend dat de seks zo tegenviel. Maar de eerste keer na de geboorte van de oudste was het hier ook geen succesverhaal. Pas na een paar keer ging het weer als vanouds.

@ karin: de draagdoek vindt ie op zo'n moment vaak ook niet zo. En hij valt wel om de zoveel tijd bij ons in de armen in slaap, maar wordt dan weer wakker zodra ie zijn bed raakt. Dat is overdags niet zo erg (alhoewel ie dat dan ook niet de hele dag moet doen trouwens ;) maar dat doet ie gelukkig niet), maar als wij willen slapen is dat vrij frustrerend. Bij ons in bed slaapt ie overigens ook niet.
    Met de borstonsteking kun je nog wel borstvoeding geven, al merk ik dat mijn productie wel achteruit is gegaan. Ik kolf alleen volledig op dit moment (al voor de ontsteking) dus dat gaat gewoon door. Is alleen wel een stuk pijnlijker nu.

@ gwn: ik vind dat ook lastig, de tijd vullen met Pelle als ie wakker is. Je krijgt natuurlijk nog erg weinig reactie, dus ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel boeiend zo de hele dag door ;) Die oudere leeftijd is veel leuker als ze echt gaan brabbelen etc. Vind ik althans :)

@ elena: fijn dat de borstvoeding goed gaat!

@ kwebbelsnoes: he vervelend die overproductie!
    Dat huilen bij je op schoot na een tijdje doet Pelle ook. Lastig vind ik dat, want ik kan niet heel veel anders met hem. Neerleggen wil ie op zo'n moment namelijk al helemaal niet.

@ koude handjes: Pelle heeft 's nachts standaard zijn handjes boven de dekens en buiten vaak ook. Ik doe er op dit moment nog niets aan, hij lijkt het dan niet koud te hebben namelijk.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Pff ik heb zojuist een groot poepdrama gehad. Bij mezelf dus ;) Vanochtend voelde ik aandrang en ging ik dus naar de wc, maar de drol wilde er niet uit (sorry :)). Ondertussen begon Pelle onwijs hard te huilen terwijl ik niet van de wc af kon. Uiteindelijk heb ik de drol weer terug geduwd (niet met mn vingers, maar met mn sluitspier ;)). Even later ging ik wandelen met Pelle en toen kreeg ik dus buikkrampen. Ik heb manlief gebeld en gevraagd of ie naar huis kon komen. Hij was echt net op tijd, want ik zat net op de wc omdat ik het niet meer verdroeg en Pelle begon net even later te huilen. Daar heb ik denk ik ruim een half uur gezeten en uiteindelijk is het dus gelukt. Maar vraag me niet hoe. En hij was zo groot dat ik volgens mij wel 10 keer heb doorgetrokken, uiteindelijk heb gepord met een schoevendraaier, voordat ie weg was. Jeetje, wat voelde ik me ellendig :(

Sorry, niet een heel smakelijk verhaal ;)

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.111
    1.798
    113
    Kraamverzorgende
    @ Koude handjes; Damian heeft ook altijd zijn handjes overal buiten. Binnen maakt het niet uit want dan is het lekker warm maar buiten doe ik zijn wantjes aan. Nu dunne wantjes en voor de echt koude dagen heb ik dikke wantjes voor hem.
    @ Dagdeling; Damian slaapt natuurlijk nog aardig wat. S'middags slapen we altijd samen op de bank of lekker op mama's bed, poezen erbij - echt heerlijk :D Verder natuurlijk het voeden dat gedaan moet worden en als Damian wakker is zit hij vaak bij mij of vriendlief op schoot. Hij is gek op communiceren - lekker tegen hem praten en met hem spelen. Verder vindt hij de box wel echt super. Lekker kijken naar de mobiel en de poezen die ernaast gaan zitten (box staat naast de bank dus de poezen zitten op zijn ooghoogte) En af en toe zet ik hem in zijn wippertje - vooral handig als ik bezig ben in huis - neem hem dan mee, vind hij prachtig om te kijken naar de nieuwe omgeving.

Oh mannetje wilt eten, het handenbindertje!

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Haha, ik lees dat overal alle baby'tjes hun handjes buiten de dekentjes houden! :) Het zal wel meevallen denk ik ook, want de rest van zijn lijfje voelt altijd nog wel warm.

Ik zit me wel af te vragen nu het echt zo koud gaat worden de komende dagen; heb je dan een extra dekentje nodig in de wandelwagen, of een kruikje of wantjes??? Ik vind dat wel moeilijk om te bepalen. Nu hebben we 's nachts de verwarming zo ingesteld dat het niet lager wordt dan 16 graden in de huis, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar zo overdag naar buiten vind ik wel lastig te bepalen.

Yukl: he bah, vervelend dat je ontlasting zo moeilijk gaat. Merk je dat bij Pelle ook? Ik merk het wel namelijk, als ik moeilijk naar de wc kan, heeft Thijs daar ook last van. Dan trekt hij echt moeilijke gezichten en kreunt hij ook.... Lieve foto hoor!

Ik weet hier niet wat me overkomt!! :$ Thijs heeft vanochtend een uur geslapen en vanmiddag zelfs al vanaf half twee!! :$ Heb gewoon de kamer en keuken kunnen stoffen en zuigen (heb een grote groep kraamvisite vanavond, dus dat was wel handig), boven opgeruimd, bed gedekt, was gedaan.... Jeetje zeg!
    Gisteren sliep hij ook al veel, dus wellicht is hij een beetje een ritme aan het krijgen??

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Heerlijk dat je even flink hebt kunnen huishouden. Hier andersom, Jelmer wil vandaag niet slapen, ja, in de draagdoek, maar dat is ook niet erg prettig huishouden.

Yukl: Wat een prachtige foto van Pelle!!!
    Ik heb de eerste weken na de bevalling ook van die poepdrama's gehad door de staaltabletten die ik moest slikken.
    Niet te doen he?
    Misschien is Roosvicee laxo wat voor je?

Elena: Hier staat de box naast de fauteuil waar de poezen vaak in liggen, die zitten dan ook weleens op de leuning in de box te kijken, maar Jelmer vind ze nog niet zo interessant.

Jelmer wil de laatste dagen ineens op zijn buik liggen, is denk ik fijn met de krampjes.
    Hij ligt nu heel rustig op zijn buik in de box, nog niet eerder meegemaakt dat hij er zo rustig in lag.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.111
    1.798
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Prachtige foto! Vervelend zeg van je stoelgang. Misschien inderdaad eens Roosvicee Laxo proberen?
    @Chikai; Lekker dat je even het huis hebt kunnen doen :)
    @Kwebbelsnoes; En hoe reageren de poezen op Jelmer? Hier zijn de dames niet weg te slaan bij Damian :D Damian is trouwens een echt buikslapertje. Slaapt hij zoveel beter dan op zijn ruggetje. Dus overdag leg ik hem op zijn buikje in de box te slapen en s'nachts op zijn ruggetje. Hij vindt het trouwens ook heerlijk om buik op buik te slapen bij mij (ik ook hoor!) :D

Deel Deze Pagina