Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Grrrrrrr.....werd net gebeld door mijn leidinggevende.
    Ik zou de dinsdag, donderdag, vrijdag gaan werken na mijn verlof, maar krijg dus net te horen dat ze op donderdag geen werk voor me hebben.
    Op de woensdag heeft ze nog wel 3 gaten, dus of ik alsjeblieft de woensdag wil gaan werken, maar ik heb echt geen opvang op de woensdag.
    Dus of ik moet hem op de woensdag toch naar een kdv doen of genoegen nemen met twee dagen en dan op donderdag oproepbaar.
    Of ik daar zo snel mogelijk een besluit over wil nemen.
    Ik heb een contract voor 24 uur, dus het is ook nog een optie om zolang er geen werk is op donderdag (onbetaald) ouderschapsverlof op te nemen.
    Baal hier zo ontzettend van, ik heb al toen ik 3 maanden zwanger was aangegeven dat ik de dinsdag, donderdag, vrijdag wilde werken.

Elena: De poezen vinden Jelmer wel erg interessant, ze komen ook altijd even kijken als ik hem aan het voeden ben.
    Dit heeft wel even geduurd, de eerste weken hielden ze nog afstand.

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Skatjuh als ik jou was zou ik wel actie ondernemen op het intiemgebied..als in erover praten met je HA of vk. Anders loop je namelijk het risico dat het erger wordt en je spieren in je bekkenbodem op slot schieten. Als dat gebeurd ben je goed ver van huis en kan het een lange tijd duren voor het weer in orde is..Hoe eerder je actie onderneemt hoe beter..en je hoeft je er echt absoluut niet voor te schamen! Ben je bang dat het pijn doet of heb je echt geen idee waarom je zo op slot schiet?
    Gwn Liam heeft soms wel wat joude handjes ja.. al proberen we hem strak in te stoppen met zijn armpjes langs zijn lijfje (op advies van het CB) In de kinderwagen haalt hij ze er ook onderuit. Als het zo koud wordt aan het einde van de week als ze voorspellen, komen echt de wantjes wel uit de kast!(voor in de kinderwagen dan he)
    Heb geen idee wat betreft het droge huidje! Wij hebben badolie van zwitsal in het badje en ik smeer zijn gezichtje regelmatig in met …nou wat is het nou! Dat wat ook voor tepelkloofjes is.. (zit met Liam in bed dus kan ff niet kijken) Gebruik ook wel eens zwitsal vernixJ
    Hier bestaat de dag ook uit slapen voeden en knuffelen. Hij ligt wel in de box en kijkt dan wat rond, in de wipstoel hetzelfde en in bed ookJ Echt spelen is er nog niet bijJ
    Elena fijn dat de bv weer goed op gang is en hij het er goed op doet zeg! En wat heerlijk dat je kleine man zich zo goed vermaakt zeg!
    Doglover druk is het he! Wacht maar, straks krijg je weer een ritme en dan zitten er weer wat meer uren in de dagJ
    Yukl misschien is het toeval maar..Liam heeft pas 1 keer krampjes gehad!! De hele nacht ging het goed en de hele morgen ook! Straks met de voeding wil ik wel weer bv geven, om te kijken hoe het gaat. Hij laat nu trouwens 5 uur tussen de voedingen! Ohja t kaartje..er komt steeds weer wat tussen! Zit nu met Liam in bed dus nu lukt het ff niet, misschien vanavondJ
    Whahaha wat beschrijf je dat weer geweldig, je drollendrama! Sorry dat ik moet lachen want het is natuurlijk helemaal niet leuk, maar je schrijft het zo grappig!
    WAUW wat is jullie schatje al veranderd! Supermooi mannetje!
    Chikai ik gebruik zoiezo een kruik in de kinderwagen, om voor te verwarmen en als het koud is ook als hij erin ligt. Als het vriest gebruik ik hem zeker als hij erin ligt. Een extra dekentje weet ik nog niet.. Het is gewoon uitproberen en goed in de gaten houden. Het dek van de kinderwagen houdt een hoop warmte binnenJ
    Kwebbel jee wat beroerd zeg van je werk!!!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hier: vandaag controle gehad bij de gyn, alles lijkt goedJ Ze gaan er nu alleen wel van uit dat er ook een baarmoederontsteking zat:S Moest ook bloedprikken om te kijken of alle waardes weer goed zijnJ Over 2 maanden moet ik terugkomen om te kijken of mn cyclus en alles weer normaal is. T schijnt dat de temp die ik gehad heb en de ontstekingen daar nogal invloed op kunnen hebben, ik hoop echt dat alles nog goed is!. Ook recept voor de pil meegekregen dus die kan ik ophalen als ik met de bv stopJ
    Trouwens, ik zei toch dat ik het idee had dat ik me niet helemaal realiseerde hoe ziek ik was? Nou dat deed ik dus ook niet... De gyn had ook een co-ass bij zich en zei dat ze blij was om me weer zo goed te pas te zien. Tegen de co zei ze dat ze me echt doodziek had gezien dus daarom nu zo blij was. Hij vroeg hoe doodziek en zei antwoordde: doodziek als in het had geen 5 uur later moeten zijn dat ze in het zh kwam... Nu realiseer ik het me wel.....denk ik:S Schrok er wel van eerlijk gezegd

Tip voor mensen die het buisjes wisselen vervelend vinden: vraag om prikken met een babysysteem! Dun naaldje en de huls voor de buisjes zit aan een slangetje wat aan de naald zit, je voelt dus niets van het verwisselen!:) (sommige prikkers doen dat zo lomp..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Speciaal voor paloe ;) Het geboortekaartje :) Foto's zijn niet helemaal scherp door het zwakke licht. Het kaartje is simpel, maar heeft een gloed van glitter/glans in het papier waardoor ie in het echt mooier is vind ik :)

Bekijk bijlage 110158

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bekijk bijlage 110159

En de binnenkant! :) Het adres etc staat onder het gewicht maar die heb ik dus even weggehaald ;)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: ik vind het ook altijd lastig te bepalen hoeveel ik Pelle aan moet trekken. Hij reageert er ook vrij sterk op. Laatst was ik bijv. in een winkel waar het echt vreselijk warm was. Kom je daar met je dikke winterkleding... Pelle zette het direct op een brullen. Ik denk dat ik voor de koude dagen een extra deken zou gebruiken.
    Oh jee, Pelle kan daar dus ook last van krijgen van die ontlasting? Hij heeft wel vandaag nog niet gepoept en erg veel scheetjes gelaten...
    Wat lekker dat Thijs zo goed heeft geslapen vandaag! :)

@ kwebbelsnoes: ik ga roosvice laxo maar weer eens proberen inderdaad. Ik vind het alleen niet te drinken ;) Maar misschien moet ik het aanmaken met meer water zodat het niet zo sterk is.
    Ligt Jelmer dan gewoon met zijn hoofdje op de grond in de box zeg maar? Pelle gaat dan zijn hoofdje opheffen maar dat houdt ie natuurlijk niet zo lang vol, dus dan raakt ie gefrustreerd.
    En wat super balen van je werk zeg! :( En een lastige keuze! Pff, dat soort dingen zijn zeker in je verlof niet leuk, waarin je helemaal niet aan je werk wil denken.

@ paloe: jeetje dat meen je niet!! Daar schrik ik wel van hoor, dat je geen 5 uur later binnen had moeten komen... Pfoe! Je bleef er zelf (via de sms dan ;)) zo luchtig onder. Ben blij dat je dan nog zo relatief snel bent opgeknapt. Voel je je inmiddels wel goed trouwens? Of heb je denk je nog een lange weg te gaan voordat je weer jezelf bent (lichamelijk gezien)?

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh oh, Pelle is al vreselijk lang aan het slapen... Ik vind alles best, zolang ie vannacht maar slaapt ;)

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Yukl: Soms gaat Jelmer dan ook zijn hoofd opheffen en mopperen, maar als hij echt last heeft van de krampjes en moe is, gaat hij wel rustig liggen met zijn hoofd netjes opzij gedraaid. Zo heeft hij vanmiddag bijna 2 uur liggen slapen.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ja ik schrok er ook behoorlijk van, ik had echt niet door dat het zo erg was. Toen ik naar de IC moest wel een beetje maar zo erg, nee dat wist ik niet.
    K voel me opzich wel goed ja, alleen nog zo snel moe en ben behoorlijk conditieloos:) Denk dat het nog wel lang duurt voor ik mezelf ben, maar ik denk dat het redelijk gaat lukken binnen de 6 weken die ervoor staan:)

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    k had jullie kaartje natuurlijk al gezien! haha je had een keer de link gegeven;) Was ik helemaal vergeten! Hij is heel lief! en mooi;)

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    De voorkant van ons kaartje:)

De tekst in blauw is: een lief klein jongetje is geboren!!!

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    binnenkant:) adres ff weggehaald:)

Tekst links:
    Kleine beentjes, miniteentjes
    Open mondje, babykontje
    Kleine handjes, nog geen tandjes
    Grote ogen, blauw getogen
    Helemaal compleet!!!

Tekst rechts:
    Ontzettend blij en gelukkig zijn wij met
    de geboorte van ons broertje en zoontje
    Liam Chaz
    Liam

13. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Achterkant:)

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    toch jammer dat je geen bestandjes kan uploaden, want ik heb t kaartje gewoon in word staan:) dan ist duidelijker:)

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    best trots, dus ff showen:):D

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    let niet op de tietpartij, stomme voedingsbh's:)

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbelsnoes: wat stom dat je leidinggevende nu ineens weer andere dagen van je vraagt.. is wel een dilemma zo zeg... Minder uren werken is eigenlijk ook niet je bedoeling volgens mij, maar op een andere dag gaan werken ook niet...
    Lastig....

Paloe: ai, je was dus letterlijk 'doodziek'... Jeetje, dat is toch heel erg heftig geweest... Poe poe... het is maar goed dat je er dus op tijd bij was! Hopelijk komt je cyclus e.d. allemaal wel weer normaal op gang!
    Paloe, 6 weken????? Dat is snel, maar goed, ik hoop natuurlijk voor jou dat je dan weer helemaal opgeknapt bent... Je hebt ook weer een studie+werk in het vooruitzicht natuurlijk.
    Ook al zo'n lief geboortekaartje! Mooi hoor!
    En wat ben je alweer slank!! WOW! Dat heb ik nog niet hoor, al heb ik altijd wel een buikje gehad, dat heb ik nu nog wel een beetje. Zal eens kijken of ik ook eens een foto kan maken....

Yukl: ik weet niet of Pelle last gaat krijgen van jouw problemen, maar ik merk wel dat wanneer ik zelf last heb, Thijs het ook moeilijker vind... Maar ik hoop het niet voor jou!
    Wat een mooie geboortekaartje! Lief hoor. Ik hou wel van dit soort dingen, simpel zegt vaak meer dan genoeg!

Vanavond kraamvisite gehad van het accordeon-ensemble waar ik tot vorig jaar mee speelde, was erg gezellig. Nu zometeen Thijs voeden (Al slaapt hij nu als een roosje) en dan naar bed. Dus weltrusten allemaal, tot morgen!

18. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Nou, hier gaat het vandaag verbazingwekkend goed, hij krijgt nu de fles en dadelijk gaan we de nacht in, ik ben benieuwd!

Slaap lekker meiden :D

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Goedemorgen :D

Was ik gisteravond de laatste en nu toevallig eens de eerste ;)

Voor de liefhebbers, hier het filmpje van onze uk:

YouTube - 23-11-10 Olivier omrollen.avi

(Nu ben ik dan wel helemaal niet anoniem meer, maar ik let wel op wat ik zeg op het net dan ;) )

Ik ga onze zoon lekker in badje stoppen en vanmiddag gaan we weer naar de CranioSacraal therapeut.

Vannacht ging super trouwens, lang leve de ander voeding, maar ik kan nog elke dag wel janken dat ik geen bv meer geef op t moment...

Maar goed, fijne dag dames!

Liefs

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @InCognito; Wat een superleuk filmpje! Echt supersnel dat je ventje zich nu al helemaal kan omrollen! Damian rolt alleen nog maar van zijn zij naar zijn rug.

Deel Deze Pagina