Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    escal leuk kaartje!!!

en wat een klein hummeltje heb je nog!

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Escal: Ik heb geen ondergewicht, maar te snel afvallen is niet goed als je borstvoeding geeft omdat er dan afvalstoffen in je melk terechtkomen.

Jelmer heeft nog even in de box geslapen voor de visite kwam, maar werd al snel weer wakker omdat hij gepoept had.
    Hij poept zich echt suf vandaag.

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @paloe, dankje :) en inderdaad nog een kleintje he, kan ze hopelijk de pakjes 56 nog lang aan zijn namelijk zo leuk ;):D

@kwebbel, heb inderdaad gehoort dat lijnen niet mag maar wist niet dat dit ook gebeurde als je natuurlijk veel afvalt door bijvoorbeeld de bv...
    mijne kleine peopt vandaag ook al zoveel hihi, nationale mama pesten met poepluierdag ;)
    fijn dat hij nog wel een beetje heeft kunnen slapen, beter dan niets he...

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Moet trouwens nog iets kwijt :)
    heb afgelopen weekeinde voor de eerste x sex gehad :D:D:D vloei nog een beetje en hechtingen zijn er nog niet uit dus wachten wel nog even met de volgende x maar was erg fijn!
    wel een beetje gevoelig maar kan niet zeggen dat het pijn deed. heerlijk rustig aan gedaan en nog een warme douche genomen vooraf (en natuurlijk een wijntje) dus denk dat het allemaal ook mee heeft geholpen aan een hele fijne avond :D

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat fijn dat het goed ging Escal! :)

En wat een mooie buikjes komen hier voorbij zeg! 8)

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal.

FF EGO!
    Ik heb hier de hele dag al een huilende baby... Weet niet meer wat ik ermee aanmoet. Ben nu extra aan het kolven om te kijken of ze meer wil eten. Poepluiers zijn verschoond, op tijd eten gehad, samen op de bank gehangen, maar niets lijkt te helpen.... WORDT HIER HELEMAAL WANHOPIG VAN!!!!!!
    Dit is dus precies de reden waarom ik direct na haar geboorte niet naar huis wilde/kon. Ik raakte toen helemaal in paniek als ze ging huilen en dat heb ik nu dus ook. Vind het ook moeilijk omdat ik wil genieten van mijn kindje en niet steeds bezig wil zijn met me afcragen of ik iets verkeerd doe....
    Sorry voor mijn geklaag, maar het moest er even uit......

Groetjes,
    Elleke

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

sterkte meid!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    even een vraag,

ik heb al een tijdje last van buikpijn, kan dit ontzwangeren zijn of moet ik de huisarts even hierover bellen? beetje zeurderig gevoel. iemand anders hier ook last van?

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito: ik heb een katoenen dekentje dubbel in de wandelwagen liggen, geen dekbedje. Maar dat is denk ik ook voldoende met een mutsje en jasje...
    Wat een leuk filmpje, O. is al wel snel zeg! Wat jammer dat je nu geen bv meer kan geven, ben je nog van plan om het straks wel weer op te gaan pakken, of blijf je bij de fv? O, wacht, ik lees dat je straks 1 voeding wil gaan proberen.... Hopelijk gaat het dan beter!! Lijkt me wel heel moeilijk hoor... Ondanks al je inspanningen lukt het dan toch niet.

Kwebbelsnoes: ik zou het ook wel moeilijk vinden, met de opmerking van je moeder. Ik ervaar dit bij mijn schoonmoeder, dus wil Thijs daar ook liever nog niet alleen laten...

Yukl: Hoe gaat het vandaag met Pelle en met jou? Komt het een beetje makkelijker op gang vandaag, wat betreft de ontlasting? Lastig hoor... Dan ben ik niet de enige die dus ervaart dat de ontlasting van moeder dezelfde reactie geeft bij het kindje...

Paloe: ach, je kunt toch je fysieke conditie makkelijk uitleggen bij de proef?! Ik neem aan dat men wel begrijpt dat je na een bevalling en een tijd ziekenhuis, je conditie helemaal kwijt bent! (ik merk het ook al, en heb eigenlijk weinig tot geen last ergens van gehad)

Escal: het enige waar ik aan zou kunnen denken is een opkomende menstruatie??

Omrollen gebeurt hier ook nog niet. Ook nog geen pogingen, wel van de zij naar de rug, maar niet van buik naar rug.
    En mijn broeken e.d. paste ik in de kraamweek al weer in, ongelooflijk toch.... Ik ben nu 6 kilo onder m'n startgewicht, maar gelukkig blijft het nu constant.
    Ik ga zo paardrijden, zaterdag een halfuur geprobeerd, nu een uur vanavond. Maar eerst maar eens warm aankleden, want volgens mij wordt het fris buiten vanavond!

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Escal: dat heb ik een tijdje terug ook gehad, dacht echt dat ik ongi ging worden, zo voelde het, maar dat gebeurde niet, is het zo'n gevoel? Heeft 2 dagen geduurd geloof ik.

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: Fijn dat het laten-huilen besproken is en jullie nu met een gerust hart Harry Potter zitten te kijken :)
    volle yoghurt en vla etc eten voor de bv? Nog nooit van gehoord! Maar je hebt trouwens 2 categorieën borstvoedende vrouwen, 1 daarvan valt snel af, de andere groep houdt vet vast als reserve.... Helaas hoorde ik bij de oudste bij de eerste groep. Nu denk ik bij de tweede?

Kwebbel: Troost je, ik zag er na de bevalling van de eerste écht niet zo uit, het was geen grapje, dat ik erbij had gezet dat ik hier beter uit ben gekomen dan ik erin ben gegaan... Gaat goed komen hoor ;)
    Wow, jij bent al veel afgevallen zeg!!!! :$ Kijk, daar ben ík dus weer jaloers op ;)

Nike: Vervelend van die voorkeurshouding van Mees zeg. Wij hebben bij de oudste gewerkt met van die zijlig rolletjes, dat werkte enorm goed en we gebruiken ze nu ook weer. Is dat niet een idee voor Mees?

Paloe: HE? Jij hebt toch net zo'n platte buik? En ja, ik kon direct 1 week na de bevalling (eerste keer dat ik het probeerde) mijn oude kleren weer aan, alles, dus ook de broeken.
    He getver, dus jij bent ook helemaal gestopt met de bv? Pffff, kunnen we onze frustraties wel bij elkaar kwijt! Het snijdt me door mijn ziel hoor :(
    Valentijn was inderdaad ook wel donker bij de geboorte, maar niet zo donker als Olivier. Hij raakte trouwens met 2 weken of zo ook al zijn haar kwijt en nu is ie keiblond ;)
    Oh die keuring... dat begrijpen ze toch wel, met die fietsconditieproef?

Escal: Jeetje, dan heb je het inderdaad druk gehad zeg!
    Leuk kaartje zeg :)
    Wat fijn dat de seks goed ging :) Spannend he, zo'n eerste keer weer?
    Geen idee van die buikpijn, hoe lang is het al aan de gang? Als je cyclus weer op gang aan het komen is, kan het ook irriteren namelijk, dat kan best even aanhouden, maar als je het niet vertrouwt, zou ik toch de huisarts even bellen.

Elleke: Iedereen zit wel eens een dag slecht in zijn velletje, een baby dus ook. Denk daar maar aan, morgen gaat het weer beter! Sterkte ermee, want leuk is anders.

Chikai: Ja, ik vind het ook gewoon heel moeilijk. Denk de hele tijd; "wat een rotlijf heb ik toch, dat het zich niet gewoon zó regelt dat het Olivier kan voeden.."
    Misschien is dat inderdaad voldoende, een dubbel dekentje, geen idee eigenlijk. Je merkt het snel genoeg hoor en een dekbedje is natuurlijk zo gehaald, als het nodig is.

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Kinderfysio is gisteren geweest. Ze vond de afplatting al behoorlijk ernstig en vond het daarom verstandig dat we nu al aan de bel hebben getrokken.
    Voor mensen die ook een baby hebben met een voorkeurshouding zet ik haar adviezen even op een rijtje.
    We moeten:
    * Nog meer met hem gaan oefenen.
    * Regelmatig op de buik leggen om zijn nekspieren te trainen.
    * In de box op de zij leggen of aan de kant van de box met aan zijn linkerkant een blinde muur, zodat hij geneigd is naar de niet voorkeurskant te kijken.
    * Aan de niet voorkeurskant alle speeltjes hangen.
    * Rugspieren trainen door beentjes te bewegen van links naar rechts en andersom.
    * In bed overdag een speciaal kussentje zodat hij op zijn zij ligt.
    * Nog meer op letten dat we hem vanuit de niet voorkeurskant benaderen (op aankleedkussen, box enz).
    * Stimuleren de niet voorkeurskant op te kijken door met je hand de voorkeurskant af te schermen.
    * Als hij slaapt voorzichtig naar de niet voorkeurskant draaien (nooit als hij wakker is, want dan kan hij iets verrekken.)
    * Zo op je arm draaien dat hij naar de niet voorkeurskant kijkt (kan naar jou zijn of naar omgeving).

Meeste van deze dingen deden we al, behalve in bed met kussen. Maar we gaan er nu nog meer op letten. Vooral omdat ze het al best ernstig vond voor 7 weken.
    Volgende week komt ze terug om de ronding van het hoofdje te meten. Dan kan ze over een maand zijn of er vooruitgang in zit.

13. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Doglover: Kan me helemaal voorstellen dat je daar wanhopig van wordt. Zou ik ook worden hoor!
    Misschien de huisarts bellen om wat dingen uit te sluiten, zoals reflux?
    @Escal: Wat goed dat de sex fijn was! Hier nog niets gedaan. Durf nog niet zo goed. Ook niet echt behoefte. En ook al zo'n mooi kaartje.
    Hierboven de adviezen van de kinderfysio. Misschien heb je er wat aan!

Nu even douchen. Misschien straks meer!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Lieve Incognito: van de andere kant kun je ook denken; wat een prachtlijf heb je toch, het heeft nu al 2 gezonde mooie kinderen in je laten groeien en geboren laten worden!! Je hebt zacht gezegd geen probleemloze zwangerschap gehad, dus je lijft heeft heel wat te verduren gehad. En dan moet het zich behoorlijk goed afregelen om met je dieet goede borstvoeding te kunnen regelen. Dat red je lijf helaas niet.... Maar het heeft het al zwaar gehad (en je wilde graag nog meer kinderen he, dus het moet nog even mee). En troost je; met flesvoeding worden kinderen ook gezond groot, al is het wel erg jammer, vooral omdat je er zo voor wilde gaan!! Even een dikke knuffel vanaf hier!

Nike: goede adviezen! Daar kun je zo wie zo wat mee, ook als je kind geen afplatting heeft, is het nuttig om daar toch aan te denken!

We hebben een flinke tijd kunnen slapen vannacht! Laatste voeding was om 22.45u en de volgende om 4.30u! Fijn hoor. Ik heb trouwens gisteren een uur paard gereden, fijn zeg, om dit weer te kunnen doen. En een poging gedaan tot 2 taarten bakken, maar die maak ik vandaag of morgen ergens af. Heb ik ook weer zin in.
    Vanavond sinterklaasavondje (vroeg he :)) met m'n collega's. Maar eerst lekker vandaag hier thuis aanrommelen.

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @gwn, inderdaad ongi buikpijn alleen houd nu al een kleine week aan (vanaf zondag) miss zoals incog zegt de cyclus...

@nike, bedankt voor de tips, wij doen inderdaad ook al veel van de lijst maar staan wel nog wat nieuwe bij. we gaan aan de slag. jij succes met mees! enne... behoefte komt wel, en pas doen als die er is dan kun je denk ik ook beter ontspannen en genieten.

@sex, inderdaad weer spannend!denk dat t ook nog wel een paar x spannend blijft maar begin is daar ;)

dankjulliewel voor de leuke reacties op t kaartje!

ow ga denk ik even de ha bellen omdat de buikpijn niet minder wordt...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: lastig lijkt me dat, als je lichaam te snel afvalt terwijl je daar verder niets voor doet, en dit eigenlijk niet mag.

@ paloe: ik doe ook erg weinig :) Ik denk zelfs minder dan jij ;) Dat wil zeggen dat ik tot nu toe gemiddeld 1, max 2 keer, per week buiten kom ;) Hopeloos...

@ escal: wat een leuk kaartje! Volgens mij ben ik deze tijdens mn zoektocht wel eens tegengekomen :)
    En fijn zeg, dat jullie seks hebben gehad :D

@ doglover: knuffel meid! :( Ik hoop dat het inmiddels weer beter gaat! :(

@ chikai: nou vandaag weer ontlasting gehad en dat ging er gelukkig wel uit (inclusief veel bloed trouwens ;) de vorige keer heeft aardig wat schade aangericht volgens mij) maar het is nog steeds hard. Zucht... Vind het maar irritant hoor. Bij Pelle gaat het ook nog steeds niet zoals het hoort, arm mannetje :(
    Veel plezier vandaag! En wat heerlijk je nacht zeg! :)

@ nike: goede adviezen inderdaad, hopelijk gaat het helpen allemaal!

@ omrollen: dat hoeft nog lang niet hoor ;) Gemiddeld is geloof ik een maand of 3 a 4? Tobe deed het pas met 6 maanden en daar had het CB geen commentaar op :)

@ kleren: ik krijg mn broeken inmiddels wel aan, maar nog lang niet dicht :D Maar dat had ik bij Tobe ook en ik ben alsnog hartstikke dun geworden dus maak me er niet druk om :)

@ seks: ik vloei nog steeds een beetje, grrr. Duurt me wel lang hoor.

@ voorkeurshouding: die bemerk ik bij Pelle dus ook... Ik zie nog geen afplatting, dus ben benieuwd of het CB die wel ziet/voelt.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier is het op dit moment een drama met slapen. Ik begin aardig wanhopig te raken. Hij slaapt ook vreselijk licht. Hij ligt nu gelukkig in zijn bedje, maar ik zie op de babyfoon constant zijn ogen open gaan (we hebben er 1 met camera, omdat de jongens straks bij elkaar op de kamer komen en ik een oogje in het zeil wil kunnen houden omdat Tobe nog vrij jong is). Terwijl ie echt wel moe is.

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

@InCognito: wat een schattig filmpje! Rot zeg dat je moest stoppen met de borstvoeding:( ik hoop dat 1 voeding per dag wel goed gaat en t langzaam aan meer kan worden.

@Cherry: wat een moppie!

@Bianca: wat een lievertjes zeg... Echt schattig zo samen in bad! Nikita had ook heel veel krampjes als baby toen we overstapten op de flessen van de DA (de roze/oranje speciaal tegen buikkrampen) werd het een heel stuk minder, mischien het proberen waard?

@laten huilen: hier ook genoeg commentaar over gehad van sm maar geloof dat het nu wel duidelijk is dat ik dat niet doe hihi Mn moeder had bij ons altijd al iets van max 5 minuten dus die begrijpt me gelukkig wel.

@Escal: wat een schattig kaartje!

@Chikai: lekker zeg dat je zo lang hebt kunnen slapen!

19. jonibra

jonibra Niet meer actief

#939 jonibra, 25 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2010
    Nog even mn kleine mannetje showen:

Bekijk bijlage 110472
    Ga zo nog even wat andere foto's in mn album zetten;)

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Doglover soms zitten er van die dagen tussenJ knuffelen, knuffelen, knuffelenJ
    Escal ik heb er ook last van maar bij mij is het denk ik een aankomende ongi. Als ik jou was zou ik mn temp even in de gaten houden (ochtend en avond) en als jehet niet vertrouwd ff de ha bellenJ
    Chikai ja de arts weet ervan en zei al dat hij me niet te hard aan zal pakken;) jee jij ook al onder je startgewicht…en je broeken weer aan..jaloers! hoe ging het rijden?oh lees dat je lekker een uur hebt gereden, fijn hoor!
    Wat een ontzettend lieve reactie naar incog toe! J
    Incog haha nee niet helemaal zo hoor;) en ik pas nog lang niet in mijn oude broeken! Moet nog zon 7 kg kwijt! (tussen de 4 en 7)
    Ik ben idd voor nu gestopt met de bv, maar kolf nog wel. (zie stuk hieronderJ)
    En die keuring, idd, hij zou er rekening mee houden;)
    Idd, de haarkleur bij de geboorte zegt niets over die erna! Liam is nu donkerblond, net als Olaf eerst. Ben heel benieuwd wat het gaat worden en of hij ook krullen krijgt!
    Nike he balen zeg dat de afplatting al vrij ernstig is! Succes ermee! Hopelijk lukt het met de adviezen en gaat het goed vooruit!
    Yukl haha ja ik kom wel iets vakar buiten, maar dan vooral om Olaf op te halen enzo. Omdat Liam contant krampjes had ging ik niet zo makkelijk met hem naar buiten. Als het vandaag goed blijft gaan dan ga ik even met hem naar de stad, snowboots voor Olaf kopenJ en een nieuwe verjaardagskalenderJ Wat betreft de ontlasting: mischien kan je kindicol van VSM proberen? Dat werkt hier goed bij Liam, zeker in combinatie met de speciale voeding.. en misschien is er ook zoiets voor volwassenen?
    Ooitmama mooie foto!

Gisteren hebben we Liam een deel kv en een deel bv gegeven (60 cc bv) bij een voeding en dat ging goed, dus nu net heeft hij een hele voeding bv gehad. Even kijken hoe dat gaat. Heb de afgelopen dagen echt opgelet met eten dus ik hoop dat het goed gaat!
    We merken wel echt verschil. Eerst had hij helemaal geen tijd om zich te ontwikkelen, want hij had de hele tijd pijn. Hij lachte alleen nog maar. Sinds gister rolt hij van rug naar zij en andersom en vanmorgen lag hij voor het eerst in de wipstoel te spelen én heeft hij in de box gelegen! Dat kon eerst allemaal niet omdat hij steeds aan het huilen was door de krampen. Echt een wereld van verschil, in hoe hij is lijkt hij nu ineens veel meer op Olaf en hij is veel tevredener, superfijn!

Liam rolt van zij naar rug en rug naar zij!:D en hij slaat gericht naar de bengels aan de boog van de wipstoel! En hij lacht. Dat al een weekJ

Afvallen door bv..ik niet helaas! Hier gaan ook de broeken aan, maar nog lang niet dichtJ Maar zie het positief in, moet nu nog 7 kg, bij Olaf zat ik toen ik startte met Sonja (na 10 weken ofzo, 4 kg boven mijn startgewicht, dat is 8 kg boven mijn startgewicht van deze zws dus ik zit daar nu al onder!:D

Deel Deze Pagina