Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ja, :( sneu he, je moeder verliezen en dan je kleine meid ook nog in het ziekenhuis. We voelen ons volgens mij allemaal bezwaard om ook nog over de andere dingen door te kletsen....

Lady26
    & Mimaro: welkom en gefeliciteerd!

Yukl: hopelijk heb je nu de oplossing gevonden!! Ik hoop dat het 's nachts ook gaat werken. Wisseldiensten zijn wel handig ja, dan heeft de ander tenminste nog wel redelijk wat kunnen slapen. Is Pelle zo wakker 's nachts, of huilt hij ook veel?

Haha, ik mocht wel schrijven om 16:37, dat het niet sneeuwde. Ik heb daarna de rolgordijnen dicht gedaan, toen ging mijn man om 18.00u boodschappen doen, was het al erg glad en lag er echt al een laag sneeuw :D Moest er toch doorheen, de laatste handtekeningen halen voor mijn portfolio, nu nog even in elkaar zetten en dan eindelijk klaar. Ook alle rijmen zijn klaar en de surprises zijn bijna af, dus het schiet op!
    Zometeen als Thijs wakker wordt, mag hij lekker mee douchen, dan voeden en dan ... naar bed :) Heerlijk!

Weltrusten allemaal!

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ik in ieder geval wel :(

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ook ja... :( Maar ja, wat moeten we anders?

@Mimaro: welkom en nog gefeliciteerd. Hoe was de bevalling en hoe gaat het verder? Fijn dat ze nu dan eindelijk even slaapje. Hoe heet je dochtertje? Of zeg je dat liever niet? (ook geen probleem natuurlijk)

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Nee onwerkelijk is t dan. Bedoel voor haar staat de wereld "even" stil maar hij gaat gewoon door en dat is op zo'n moment heel vreemd en soms ook vervelend.
    Ik hoop dat ze het allemaal een beetje trekt, bedoel je moeder verliezen is al niet te bevatten, dan nog je kleine meisje in het zkh :(
    Ik wens haar sowieso heel veel sterkte, maar je wil eigenlijk zoveel meer doen,,,,

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mimaro: welkom! :)

@ inlove: welkom terug! ;) Fijn dat Lune goed groeit! En hoe gaat het met haar grote zus?

@ incognito: ging de seks dit keer wel in 1 keer goed? Bij jullie duurde het de vorige keer ook even voordat het weer als vanouds ging toch?

@ chikai: hij is voornamelijk gewoon wakker 's nachts. Huilen doet ie dan pas na een tijdje, als ie moe wordt maar niet weet hoe ie moet gaan slapen.
    Snel kan dat opeens gaan met sneeuw he :D Fijn dat je portfolio bijna af is :)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is inderdaad zo vreemd dat voor ons het leven gewoon door gaat, terwijl Tessa dit moet doorstaan :(

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben een goede nacht gehad! Dat wil zeggen dat Pelle iedere keer direct na een voeding verder is gaan slapen :)

Daarentegen was Tobe alleen vreselijk chagrijnig vanochtend. Tsja, je kunt niet alles hebben ;)

8. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een redelijke nacht gehad , vanmorgen justin naar school gebracht auto was geen optie te glad , de wandelwagen krijg je geen meter vooruit in de sneeuw dus toen maar in de draagzak , maar ook dat is niet zo super veilig dus al met al een ramp om naar buiten te gaan , nu moet justin dus gedwongen overblijven arm kind , k baal nu alweer van die sneeuw voor de kinderen is het geweldig maar verder ,.......... hahah zo genoeg geklaagd hoe is het verder met iedereen ?

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1129 Reina5, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Hoi dames, goedemorgen

@Tessa Gecondoleerd meid, we leven met je mee hier, heel veel sterkte!!
    @Brina Fijn dat je op tijd gemerkt hebt dat het niet goed ging en dat je nu weer kunt genieten van je kleine meid. Het is ook niet niks hoor een kleine krijgen en ermee omgaan! Ik vind het ook zwaar.

Wil even iets met jullie delen, het valt me zwaar, maar ik doe het toch. Sinds Mark er is botert het niet tussen mij en mijn ouders. Je kunt het zo zien het is iets wat al langer scheef zat, maar wat nu echt helemaal eruit komt. Ik was drie dagen geleden bevallen en belde m'n vader dat ik voorlopig even rust en geen bezoek wilde (ze waren net 2 keer geweest), omdat de kleine te licht was en ik te weinig borstvoeding. Hij zei dat hij er niks van begreep dat zij dan niet langs konden komen. Dus ik hang op met de woorden, dan zoek je het maar uit (vrouw net bevallen, in en in moe, ik had niet de energie om er meer energie in te steken, snap je). Hij was hierover super gepikeerd bleek achteraf. Ik heb ze zelf gebeld vier dagen later om te vragen of ze weer langs kwamen.

Hierna is het van kwaad tot erger geworden. Om een lang verhaal kort te maken waren ze er op een zondag en zijn ze boos weg gelopen omdat ik ze zogenaamd de deur uit keek (vertelden ze achteraf toen ik ze weer belde). Eerlijk gezegd was ik super moe en hoopte ik dat ze dat zagen en dat ze eerder zouden gaan. Dus ik belde ze meteen erna op om te zeggen dat ik het jammer vond dat het zo liep. Ik vertelde dat ik zo moe was en dat ik beter vooraf had kunnen vragen of ze het niet te lang wilden maken. Mijn moeder meteen: Dan komen we toch niet meer! Ze snapten er wederom helemaal niks van, en konden geen greintje begrip op brengen.
    Ik heb ze weer gebeld twee dagen later om uit te leggen hoe ik me voel, ik was boos, maar zij kunnen daar totaal geen weg mee. Zij vinden dat als zij langskomen, ik m'n vermoeidheid maar even aan de kant moet zetten. Ze vinden dat ik te weinig respect heb voor hen als ouders. En ze kondigden aan dat ze niet meer langs komen, omdat ik alleen aan mezelf denk en zij zich niet welkom voelen. Ik heb het per email uitgelegd, en ook daar totaal geen begrip of toenadering over. Alleen jammer dat we elkaar niet begrijpen en hoop dat het in de toekomst wel meer begrip voor elkaar is.

Zij willen en kunnen zich blijkbaar niet inleven in mij en ik voel me echt totaal niet gesteund door hen. Blijkbaar mag ik niet mezelf zijn bij hen en moet ik aardig zijn en netjes opzitten en mezelf wegcijferen voor hen. Daar heb ik nu met een kind erbij geen zin meer in. Het doet me ontzettend veel pijn om te merken dat als ik even niet kan investeren in de relatie, zij me gewoon keihard laten vallen. Oefff, het moet nog tot me doordringen wat ik ermee wil, in elk geval nu geen contact tot ik me weer fitter voel. M'n vader belt eens in de zoveel tijd nu m'n vriend om te vragen hoe het met Mark gaat, maar m'n vriend heeft er nu geen zin meer in en zal z'n telefoontjes niet meer beantwoorden, ben benieuwd hoe het verder gaat.

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik herken het ook wel hoor, t voelt niet fijn om het nu over 'vrolijke' dingen te hebben...Alsof je dan doet alsof er niks aan de hand is, en dat is er natuurlijk wel! :(

Hier vannacht een rustiger nacht gehad dan ik verwacht had! Zondag hebben we bij mn ouders gegeten, en daar bleek chinese kool in verwerkt te zijn. Nou dat heb ik geweten want Imee is er vreselijk naar van geweest. Gisteren heeft ze bijna non-stop liggen huilen van de krampjes, zo zielig! :( Aan die snowboots ben ik dus helemaal niet toegekomen. En ook vannacht was het huilen tot 1 uur, toen heb ik haar weer aangelegd in een poging om wat te troosten en tot rust te laten komen. En toen heeft ze geslapen tot half 7! Na de ochtendvoeding hebben we heerlijk samen uitgeslapen, buik-buik. En net tijdens de voeding heeft ze haar luier vol getetterd, eindelijk. :) Dus nu ligt ze lekker te slapen in mn armen, ik hoop dat ze vandaag wat slaap kan gaan inhalen want ze was echt doodop. Arm ding.

Met teckeltje Billy gaat t goed! Hij vind zichzelf heeeel zielig en snapt niks van die rare kap om z'n nekkie (botst steeds overal tegenaan :D) maar langzaamaan wordt ie alweer wat kwieker. En die sneeuw buiten maakt natuurlijk een hoop goed ;)

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Jeetje Karin wat heftig! :(

12. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ karin sterkte ,en idd probeer eerst even aan jezelf te denken

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Karin: Jeetje, wat naar zeg. Raar dat je eigen ouders je niet begrijpen. Is toch logisch dat je moe bent de eerste periode na de bevalling. Je lichaam heeft een oplawaai gehad plus de gebroken nachten. Als je kindje dan ook nog eens niet genoeg aankomt, is het niet meer dan logisch dat je daar je tijd en energie in wil steken.

Amaryllis: Oei, vervelend van die krampjes, daar kunnen ze zo naar van zijn.

Hier echt last van regeldagen, Jelmer komt zowel overdag als 's nachts om de 2,5 uur voor voeding, vannacht zelfs een keer na 1,5 uur al, heb hem toen maar bij me in bed genomen, ik bleef heen en weer lopen.
    Vandaag maar lekker veel in de draagdoek, dan heb ik hem lekker bij me en kan hij drinken wanneer hij wil en hoef ik niet steeds de trap op en af, merk aan mijn bekken, dat dat niet gaat.

14. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ook ik vind het maar raar om over koetjes en kalfjes te praten..

GWN gefeliciteerd met je verjaardag!

Yukl je idd, ik dus ook. Wel grappig, ik heb gewoon mijn shirts gedragen tijdens de zwangerschap, van die basic shirts van de Sting en de miss etam, en die kan ik nu nog steeds aan! Alhoewel…sommige hebben de kraamverzorgster en dus de droger niet overleeft en zijn me nu te klein..terwijl ik ze nog paste toen ik 39 weken zwanger was;)
    Ach met die hoofdjes, dat komt heus wel goed;)
    Wauw dat gewicht en die lengte! Past hij nog in 56 of heb je al 62 nodig?;)
    Snel zeg dat hij weer op geboortegewicht zat!Ik weet niet precies wanneer Liam er op zat, maar geboortegewicht was 3800 en toen hij 2 weken en 6 dagen was zat hij op 3840.
    Was je trouwens naar het weeguurtje of had je al een afspraak op het CB?
    He wat goed dat het lijkt te werken met die luier! Is Tobe al weer een beetje bijgetrokken?
    Missy29 welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van Mayla! 3 kids, leuk! Wat een flink gewicht zeg voor 38 weken!
    Lady26 ook welkom en nog gefeliciteerd!
    Mimaro ook gefeliciteerd en welkom!
    Incog ja idd, het was heel magerJ Maar het is wel anders hoor als je jong bent. Als ik dat nu zou zijn was ik echt een gratenpakhuis en dat was toen nog net niet;) en idd, ik was heel blij met de kraamverzorgster maar niet met haar liefde voor de droger..
    Je schrijft dat je helemaal geen anticonceptie doet tot je stopt met de bv, toch wel condooms?
    Amaryllis och arm meisje! Zo heftig van chinese kool? Hier werd tegen me gezegd dat dat een milde kool is en niet veel last zou veroorzaken..
    Grappig is dat het hoe zielig dieren zichzelf dan vinden? Onze kater vond zichzelf ook in en in zielig;)
    Karin wat rot zeg met je ouders! Hopelijk draaien ze snel bij en kunnen jullie het afsluiten en op goede voet weer verder gaan. Ik zou daar wel moeite mee hebben als zoiets gebeurd was..
    Kwebbel balen zeg dat hij zovaak komt nu!draagdoek is dan idd wel handigJ

Jeej! Ik was vorige week in de V&D en daar mocht je raden hoeveel pepernoten er in een bak zaten. Ik zat er 6 naast en heb nu een fotoshoot gewonnen!:D Dus zaterdag gaan Olaf en Liam op de fotoJ 1 foto krijg je gratis. Leuk!:)

En ohja, voor liam hebben we ook wantjes, gister had hij die niet aan want ik had de regenhoes over de kinderwagen tegen de sneeuw. In combinatie met de kruik was het daarbinnen warm genoeg, zijn handjes waren ook niet koud. Wij hebben ook altijd de kap omhoog.

Dag/nachtritme: Wij hebben lichtdoorlatende rolgordijnen op de slaapkamer en vaak zijn die overdag als hij gaat slapen gewoon open, dus alleen snachts is het echt donker. Straks op zijn kamer heeft hij wel een verduisterend rolgordijn, maar ook dan is het natuurlijk niet zo donker als snachts.

Sneeuw: hier ook! Olaf was helemaal door het dolle! Ik vind het ook altijd leuk, alleen had ik het wel erg koud. Moet echt een andere winterjas kopenJ Met de kinderwagen heb ik er gelukkig geen last van, die komt er wel door.

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook vannacht om de 2 uur,,,,,had ik maar niks geschreven gisteren haha. Maar goed, ze slaapt naast me, ik schuif haar naar me toe, "hang" haar aan en slaap verder :D
    Bij t eerste cb bezoek was lune 4850 en 55 cm, ze mag 13 dec weer. Ben benieuwd, ze begint echt een bolle toet te krijgen. Zal zo eens kijken of ik een leuke foto heb van dr.

Ik heb ijskoude voeten, mn wandelschoenen passen nog niet (op de een of andee manier zijn mn voeten nog niet terug in vorm) Dus had ik mn regenlaarzen aan gedaan voor in de sneeuw, nu dus ijskoude voeten.

Lune heeft in de wagen alleen een mutsje op en dan een jasje. Dat jasje is 68, de armpjes doe ik niet in de mouwen. Dus een beetje ingebakert zal ik maar zeggen. Zo is ze heerlijk warm, zo in slaap, geen koude handen en geen gefrot in de mouwen. Dat vindt ze namelijk vreselijk.

16. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Paloe: bedankt voor de felicitatie! Ik ben wel al veel gefeliciteerd vandaag (via sms en facebook), maar voel me verder niet echt jarig. Het is een dag als alle anderen: manlief is aan het werk en ik zit thuis met Amy. Maar ach, heb het al twee keer gevierd, dus is ook niet zo gek of erg :).

Hier gaat het weer beetje vreemd... net nu ik dacht dat ze nu misschien echt de 5 / 5.5 uur zou gaan uitbreiden zat ik vannacht weer met 4.5 uur - 3.5 uur - 3 uur. Nu vanochtend wilde ze ook eigenlijk niet slapen, ze is nu pas echt onder zeil. Op zich niet erg, maar het gekke is dat ze steeds maar 1 borst wil, bied ik dan de tweede aan, dan draait ze haar hoofd weg en bij blijven proberen geeft ze zelfs een huiltje. Dus dan ga ik er vanuit dat ze echt niet meer wil, maar dan wil ze een uurtje later tóch... tja... Ik geef hem dan toch maar natuurlijk, maar handig is anders. Ze drinkt dan ook wel echt en gulzig..
    Ben benieuwd hoe lang ze nu dan gaat slapen.

@Karin: wat balen van je ouders... dat die dat niet snappen zeg! Hoop dat het na een 'afkoelingsperiode' weer beter gaat.

@Kap van de wagen omhoog: mijn schoonzus heeft die naar beneden omdat haar dochtertje nog steeds wat geel ziet en dus zoveel mogelijk daglicht nodig heeft...

@Inlove: wel slim, om die mouwen dan niet te gebruiken, dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik (meer dan Amy) vind dat gefrut met die mouwen ook maar niks nl.

@Amaryllis: gelukkig gaat het goed met jullie hondje! Nu maar hopen dat het ook geholpen heeft..

17. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ tessa, jeetje meid. Gecondoleerd, had gehoopt dat nog niet te hoeven zeggen. Heel erg veel sterkte.

@ karin, heftig hoor. Kan me voorstellen dat je het even kwijt moet. Hopelijk word het snel beter

18. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Gwn GEFELICITEERD met je verjaardag

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gwn: Gefeliciteerd!!! :)

20. Elena22

Elena22 VIP lid