Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Buh paloe, ik leef met je mee. Hier is het ook al de hele dag bal. Al ligt ie nu eindelijk te slapen (maar ik hoor hem wel om de zoveel tijd weer even mopperen ;)). Ik had dus hetzelfde kolf probleem. Uiteindelijk heb ik gekolfd met een huilend kind op de achtergrond.

2. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff onze lachebek showen :)

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: dat is fijn om te lezen, eindelijk heeft Pelle het in ieder geval afgelopen nacht begrepen hoe het werkt 's nachts... Gewoon lekker eten en dan weer gaan slapen!

Karin: dat is niet fijn, je hoopt juist dat je ouders je steunen en je begrijpen, maar in jouw geval begrijp ik het tegenovergestelde. Ik snap dat het heel moeilijk is, maar afstand nemen is ter bescherming van jouzelf wellicht wel even goed. Maar wel moeilijk hoor, het blijven toch je ouders.. Sterkte meid!

Kwebbelsnoes: ik begrijp dat jij borstvoeding in de draagdoek geeft?? Hoe krijg je dat voor elkaar, dat lijkt me nu ook zo fijn.... Maar geen flauw idee hoe ik dat moet doen...

Paloe: wat leuk, die fotoshoot gewonnen! Dat worden vast mooie foto's! Haha, ik heb voor Thijs ook wantjes, maar ze zijn veel te groot (gelukkig wel met een elastiekje zodat ze blijven zitten). Hij heeft in ieder geval wel warme handjes!
    Ai, wat sneu dat Liam zoveel huilt, ook voor jou en Olaf niet fijn. Heeft hij ergens last van?? Mooie foto's trouwens!! Olaf vindt het zo te zien geweldig, zo'n klein broertje!

Inlove: dat is ook nog een goed idee, gewoon de mouwen niet in de armpjes! Ik heb een jasje maat 56, past nu nog goed. En dan een jasje maat 68, heel leuk, een houtje-touwtje jas, maar zonder rits.. Dus voor de winter denk ik echt te koud....

Gwn: gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik ben vandaag met Thijs naar een vriendin in Zeist geweest, ruim een uur rijden...Maar het ging prima! Die vriendin is volgende week uitgerekend, dus nog wel even leuk om haar en hun nieuwe huis te zien! Zometeen naar mijn ouders, daar eet ik op dinsdag altijd. Verder alles prima! Ik geniet echt superveel van Thijs, echt als ik elke keer naar hem kijk denk ik "Wat is het toch een lief mannetje".... Vannacht weer de eerste ruk 5u geslapen, werd ik alleen zelf wakker na 3u :( En brrrrr.... wat is het koud!!!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: oh jee, wat een rotsituatie met je ouders zeg. En wat ontzettend irritant dat ze geen begrip hebben voor je situatie! Irritant is dat, als mensen dat soort dingen persoonlijk gaan aantrekken. Sommige mensen denken op zo'n moment alleen aan zichzelf. Van je eigen ouders verwacht je zoiets zeker niet. Knuffel!

@ amaryllis: ah arme Imee :( Onhandig is dat van de borstvoeding, dat je zo goed op je eigen eetpatroon moet letten. Dat had de natuur best wat handiger mogen regelen ;)

@ kwebbelsnoes: oei, succes met de regeldagen!

@ paloe: nou gek genoeg past ie maat 56 nog wel. Al beginnen sommige kledingstukken te kort te worden (qua breedte past ie er wel nog in).
    We hadden gister de 1 maand controle bij het CB. Hebben ze die bij jullie niet? Met 2 maanden is de volgende, als ie ook zijn vaccinaties krijgt. Dat is hier tegenwoordig een extra lange, waarbij ze ook gaan vragen gaan stellen over je relatie etc. :( Beetje gek vind ik dat, ik heb helemaal niet de behoefte om daar met iemand over te praten.
    Tobe is vandaag naar het KDV, dus ik hoefde gelukkig niet al te lang te dealen met zijn humeur ;)
    Wat leuk dat je die fotoshoot hebt gewonnen! Ben benieuwd naar het resultaat!
    Heb jij snowboots voor Olaf? Tobe heeft nog niet eens winterschoenen :) Ik kom er ook niet echt aan toe om met hem daarvoor op pad te gaan.
    Wat een lieve foto's van Liam en Olaf!! Leuk! :) Mooie grote ogen! :) Tobe heeft ook zulke ogen, Pelle helaas niet.
    Nog niet gegeten vandaag?! Hallo, niet jezelf vergeten he? ;) Ik heb vanmiddag tijdens de fles een schaaltje yoghurt met fruit naar binnen gewerkt. Niet erg handig, maar moest toch een keer eten ;)

@ inlove: wil je niet ontmoedigen, maar mijn moeder heeft nooit haar oude schoenmaat terug gekregen na haar bevallingen ;)

@ gwn: onhandig is dat, als ze steeds te weinig drinkt. Pelle heeft ook wel eens van die dagen. Super frustrerend ;)
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! :)

@ milse: welkom terug! :D
    Balen dat Morris nog niet doorslaapt, maar hij is inderdaad niet de enige ;) Krijgt ie nog 1 voeding 's nachts?

@ elena: en, is je jurk er al?? Ben wel benieuwd naar je jurk! :)

@ manuela: aah lieve foto! :)

@ koken: ik doe dat pas als manlief thuis is :) Ik probeer wel wat snijwerk te verrichten van tevoren en dat lukt meestal wel (als Pelle ligt te slapen of in de box ligt). Soms komt er helemaal niets van het koken terecht en dan krijgt Tobe wat makkelijks te eten (eten uit de vriezer of een potje) en eten wij pas als Tobe op bed ligt (friet, pizza, sushi, etc.).

@ chikai: haha zul je net zien dat je zelf eerder wakker wordt ;) Manlief en ik kunnen ook niet meer uitslapen, ook niet als Tobe bijv. uit logeren is. We worden gewoon standaard veel te vroeg wakker ;)
    Leuk dat je vanavond bij je ouders gaat eten! Althans, dat zou ik wel leuk vinden om iedere week bij mijn moeder te eten :)

5. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Gwn; De kleine hier slaapt en drinkt natuurlijk. Tussendoor zing ik wel eens een tijdje voor hem of leg ik hem in de box. Eerst bleef het bij kijken, maar langzaamaan zie je dat ze dingen gaan bestuderen en met de armpjes en beetjes gaan bewegen. Dan gaan ze ook met de speetjes “spelen” voor zover ze dat al kunnen.
    @koude handjes; Hier ligt Stan ook continu met de handjes boven de deken. Binnen maakt me dat niet zo heel veel uit. Maar buiten krijgt hij met dit koude weer en de sneeuw wel de wantjes aan. Die heb ik pas gekregen van mijn collegaatjes en komen nu dus mooi van pas.
    @Yukl; Ik kan helaas de foto van Pelle niet zien. De andere trouwens ook niet.
    @drollendrama; Vaak wil het werken als je rustig ontspannen op het toilet gaat zitten en de darmen zelf het werk laat doen. (Dus niet meedrukken) Het lijkt heel raar, maar werkt wel. Heb ik op de zwangerschapsyoga geleerd.
    @Paloe; leuk kaartje. Trouwens best schrikken dat je niet veel later in het zkh had moeten komen. Maar had al het vermoeden dat het zeer ernstig was aangezien je bijna of helemaal (weet het niet meer zeker) in een shock bent geraakt.
    Enne.. leuke foto’s van je mannetjes.
    Fijn dat de keuring goed is gegaan. Weer een stapje dichterbij.
    @Incognito; ja de regeldag is geregeld. Wel een beetje vermoeiend, maar dat hoort erbij. En het scheelt natuurlijk dat ik nog lekker vrij heb. Trouwens leuk filmpje.
    Hoe gaat het nu met Olivier? Heeft ie nog zo’n last van krampen of gaat het al wat beter?
    He ik zag dat je Olivier aan de borst had. Gaat het nu weer beter met hem?
    @CherryAyden; Mooie foto
    @Bianca; Gefeliciteerd met je zoontje
    @Paloe en Incognito; Mooie figuurtjes.
    @Escal; leuk kaartje
    @Elena; Gefeliciteerd met je verloving.
    @ooitmamavan3; Leuke foto

Zo ik heb het eerste deel bijgelezen. Nu ga ik eerste de ovenschotel klaarmaken en in de oven zetten. Misschien kan ik dan nog even terugkomen. Heb helaas niet zo heel veel tijd, want kijk alleen op internet als Stan braaf slaapt en ik verder niets te doen heb. Tja, dat is het nadeel he als je de pc op zolder zet.:)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: dat is het ritme waar jullie nu inzitten en waar wij in gaan komen, standaard veel te vroeg wakker worden :) Dat uitslapen zal ik vast ook gaan verleren!
    En ja, ik vind het erg gezellig om 1x per week bij mijn ouders te gaan eten, daarnaast is het ook nog eens gemakkelijk :) Jammer dat jouw ouders niet zo dichtbij wonen... Ik kan er in principe te voet naar toe, maar ik heb nu geen zin in koude voeten, dus ga ik met de auto..... slecht he.....

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    M'n wanten zijn nog wel wat te groot :D
    Maar in ieder geval heeft mama al wel een foto van mij in de maxicosi, met de allereerste sneeuw van m'n leven...:D

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ regenboogje: jij hebt ver terug bij gelezen :) En het heeft ook wel een voordeel je computer zo ver weg, ik verdoe namelijk erg veel tijd achter mijn laptop ;)
    Wat betreft je drollentip (;)); dat deed ik al, rustig zitten en niet meedrukken. Dat werkte alleen niet (althans, na een half uur heb ik het opgegeven en dus toch meegedrukt... toen pas kwam het eindelijk).

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Leuke foto's :D

Chikai: Voeden in de draagdoek lukt maar aan 1 kant dan, de kant waar hij met zijn hoofd ligt. Als hij de andere borst ook nog wil, moet hij er wel uit.

Hier denk ik toch geen regeldag, Jelmer is de hele dag al ontzettend aan het spugen, hele golven komen eruit. Vond hem ook wat warm en hij blijkt dus ook wat verhoging te hebben, zn neusje zit ook wat verstopt.
    Hij is dus gewoon niet lekker.
    Hij is ook erg onrustig aan de borst, net deed hij 3 kwartier over zijn voeding, terwijl hij normaal met 20/25 minuten klaar is.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: wat een lieve foto! Hij ligt er zo lekker tevreden bij :) Dat is wel een voordeel van de maxicosi, dat je je kindje goed ziet. Pelle ligt altijd helemaal verstopt in de wandelwagen.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou wat gaan jullie hard, tegen de tijd dat ik bijgelezen heb, meld zich hier weer iemand.

Yukl,,,,,na mn eerste bevalling heb ik een jaar mn oude schoenen niet gepast, hoop toch niet dat ik je moeder achterna ga,,,,,,,,,,,,, :( heb zo'n leuke schoenen die ik dan niet meer pas.

paloe, werkt inbakeren niet? Of doe je dat al. Als ik dat nl bij lune niet doe slaapt ze ook een hele dag niet.

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    chikai, wat een leuke foto!
    Hier helaas geen maxi cosi fan, zodra ze erin ligt is het huilen, denk ook dat die verkleiner er snel uit is. Ze ligt er wat opgefrot in.

13. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Jeetje Tessa, wat een nieuws. Gecondoleerd meid. Pfff. Ik kan me voorstellen dat het allemaal niet makkelijk is. Een hele dikke knuffel en sterkte voor jullie allemaal.

14. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Zo daar ben ik weer even. De schoten staat in de oven en Stan ligt nog lekker op een oor.

@Amaryllis; leuke foto.
    @Incognito; Wat een lieve lach
    @Brinatjuh; Jeetje meid. Klinkt heftig. Gelukkig gaat het nu beter met jou.
    @Chikai; Wat een schatje.
    @schoonmoeder; Hier gelukkig een hele lieve schoonmoeder. Die wel meedenkt en hulp aan biedt, maar waar ik het heel goed mee kan vinden.
    @Warmte; Hier binnen heeft Stan gewoon een rompertje, een shirtje met lange mouwen en een langebroek en sokjes aan. In de wandelwagen een jasje eroverheen en gebruiken we de deken die erbij hoort (soort dekbedje) Nu vandaag met de sneeuw en het vriezen kreeg hij er wel een kruikje bij en wantjes.
    @Missy; gefeliciteerd met je dochter.
    @Lady26; nog gefeliciteerd met je dochter.
    @Mimaro; Gefeliciteerd met je dochter.
    @Karin; Wat een vervelende situatie. Hopelijk gaat het snel beter tussen jou en je ouders.
    @Gwn; Gefeliciteerd met je verjaardag.
    @Paloe; Wat een schatten! Lief hoe Olaf voor Liam zorgt.
    @Manuela; Wat een schat.
    @Yukl; Ja ik probeer meestal toch alles bij te lezen. Ook al blijft niet alles hangen. Soms komt er dan toch iets voorbij waar ik zelf ook wat aan heb. En kan ik ook nog op dingen reageren die ik niet als onbeantwoord voorbij zou willen laten gaan.

Vanmorgen ben ik ondanks de sneeuw nog even naar het dorp gegaan. Het was redelijk goed te doen gelukkig. Al keken sommige mensen wel een beetje vreemd op. Maar ja, als ie goed is ingepakt moet dat gewoon kunnen lijkt me. Mijn moeder deed dat toentertijd ook met ons.
    Ons ventje slaapt tegenwoordig behoorlijk door. Al wil ie wel eens per ongelijk wat te vroeg op de avond doorslapen. Nu proberen we hem dan voorzichtig wakker te maken en dat lukt vrij aardig.
    Omrollen doet ons kereltje nog niet. Wel rolt ie van zijn zij op zijn rug. En natuurlijk genieten we enorm van hem. Hoe hij speelt in de box. Hoe hij af en toe reageert als je iets zegt of doet. Soms liggen we echt krom van het lachen.
    Donderdag krijgt hij alweer zijn tweede inentingen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hallo allemaal,

mijn nieuwe laptop (3 weken oud!!!) is gecrasht dus zal niet zo vaak online zijn... enige comp staat op zolder waar het nu heel koud is en ik mijn kleine meid dus niet mee naar toe kan nemen... ben nu even op de laptop van mister escal dus probeer af en toe wat bij te lezen en te reageren. laptop word binnekort opgehaald en is dan ongeveer 3 weken weg (net zo lang als we hem hebben dus:()

iedereen veel succes en plezier en tot snel

knuf

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    heb weer veel leuke en mooie pics voorbij zien komen. hoop er ook snel een te kunnen spammen van een lachende sem maar tot nu toe ben ik elke keer aan t genieten en vergeet ik dus de foto te maken haha..

17. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Sorry, weinig reactie van mijn kant vandaag.
    De medicijnen voor de reflux hebben helaas hun werk nog niet gedaan. Vandaag weer een dramadag. Continu Mees moeten troosten en met hem omhoog zitten. Vanmiddag de huisarts maar weer eens gebeld. We mogen de dosis nu verhogen. Vrijdag moet ik terugbellen. Als het dan nog niet beter is, gaat ze overleggen met de kinderarts.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Nee, me jurk is er nog steeds niet :( Duurt echt lang! Als hij er straks is zal ik wel even een foto spammen :D

Ga even aan het eten beginnen zal straks weer even terug komen! Eet smakelijk alvast dames!!!

19. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Dank je wel meiden! Het is fijn om jullie (objectieve) mening te horen, want soms ga ik aan mezelf twijfelen. Mensen die dichtbij me staan, zeggen het ook, maar het is toch ook wel fijn om iets te horen van me mensen die minder goed kennen.

Ja, het zijn mijn ouders, maar niet ten koste van alles kom ik wel achter. En ja, het vreet behoorlijk aan me, jammer dat dit zoveel energie moet kosten in deze tijd.

Denise: Goh wat toevallig dat jij ook zulke schoonouders meemaakt. Rot is dat he. Mijn vader zat de laatste tijd inderdaad ook allerlei vragen af te vuren, tot ik zo moe was dat ik uitviel dat ik het niet meer trok. Stom dat hij dat niet aanvoelt.

Ik snap het vooral niet omdat ze er tijdens mijn zwangerschap wel voor me waren en nu ineens snappen ze het niet omdat ik minder goed in m'n vel zit, denken ze vooral aan zichzelf.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Yeah me jurk is EINDELIJK binnen :D:D Zal even een foto spammen ;)

Deel Deze Pagina