Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: gaat inderdaad snel! En haha ik wil inderdaad ook niet naar buiten. Kom er alleen net achter dat mijn zoogcompressen op zijn :$ Hopelijk wil manlief na zijn werk voor me op pad ;)
    Die buikspieren hou ik wel vol, maar ook alleen dat hoor. Ik doe dan vrij zware oefeningen zodat ik er niet zoveel hoef te doen en dus niet zo lang bezig ben. Meestal doe ik dat dan 's avonds terwijl ik ondertussen wat TV kijk ;) Maar ik heb heel lang op hoog niveau gedanst en daardoor goed ontwikkelde buikspieren. Ze zijn nu weliswaar wat slap, maar ik heb ze in no time weer terug.
    Ik baker Pelle nu met de hydrofielluier in en dat helpt wel wat, maar dus niet altijd. Hij ligt nu wel te slapen, maar het heeft een uur geduurd voordat ie zich gewonnen gaf! Dit keer trouwens niet huilend, hij lag gewoon om zich heen te kijken ;) (terwijl ie vlak daarvoor in mijn armen in slaap viel)

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Tessa; Heel veel sterkte vrijdag, wat mooi dat je haar haar en make-up hebt gedaan. Zeker een prachtig gebaar.

Regenboogje: Leuke foto! Lekker zo samen in bad, vind het zo jammer dat wij geen bad hebben.

Yukl: Toch knap dat hij het zo lang heeft gered op die voeding van 21:00. Wij hebben de avonden ook nog niet voor onszelf. Jelmer is 's avonds het wakkerst helaas. Volgens mij vindt hij het veel te gezellig met papa en mama samen op de bank.

Elena: Mooie jurk hoor!!!

Buikspieren: Ik ben begonnen vorige week met wat oefeningen op Wii fit plus.
    Wil binnenkort ook weer naar de sportschool gaan, moet alleen nog even met manlief in overleg welke avond het handigst is.

Nou, ik gisteravond kolven omdat ik al dacht dat mijn voeding terugliep en ja hoor, met moeite 100 cc :( Terwijl ik normaal makkelijk 180 kolf.
    Heb hem toen die 100 cc gegeven, dat even laten zakken en na een half uurtje nog een keer de borst aangeboden, want hij had duidelijk nog niet genoeg gehad. Hierna is hij lekker gaan slapen en kwam hij pas 5,5 uur later weer. Toen gewoon de borst gegeven en toen kwam hij weer pas 5 uur later, dus het lijkt weer aan de beterende hand. Daarna kwam hij na 2,5 uur alweer maar ach, mag na zo'n nacht niet klagen.
    Vandaag maar weer wat extra aanleggen, dan komt het vast weer goed.
    Ongi is in ieder geval bijna over.

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Tessa: ook van ons heel veel sterkte en kracht toegewenst, het wordt vast een hele mooie speech vrijdag, en samen met het aankleden en opmaken heb je dan toch op de mooiste manier afscheid genomen denk ik, knap hoor!

@slapen: in plaats van ''s nachts steeds wat langer te gaan slapen, lijkt het alleen maar korter te worden. Nu weer 4.25 en 4 uur, ook niet heel dramatisch, maar die 5 scheelden toch echt net. Ze wil ook nog steeds meestal maar een borst, terwijl ik me echt afvraag of ze daar dan genoeg aan heeft... Ze gaat toch juist steeds grotere hoeveelheden drinken lijkt me? Ze was in een week ong. 180 gram aangekomen, dat is nog steeds genoeg, toch?

Ze was gister zo onrustig trouwens denk ik door de ontlasting die dwars zat, toen dat er eenmaal uit was (en zij maar meteen in bad geweest ;)) ging het beter.

@Elena: wat fijn dat je jurk binnen is, mooi hoor! Zien we ook een keer een foto als je hem aan hebt? ;)

@Regenboogje: leuke foto zo in bad, ik denk dat ik het volgende keer ook zo ga proberen, helaas ben ik de komende avonden niet thuis...

@Buikspieren: hier ook geen beste discipline, maar als ik weer een beetje fijn lijf wil hebben zal het toch moeten... gelukkig elke week na-zw-gym, dus wel stok achter de deur.

@Yukl: balen van de nacht weer!

@Kwebbel: hopelijk is het snel weer op peil, zou dat dan van de ongi kunnen komen ofzo??

@avonden: die hebben we ook geen vrij, idd wil ze dan juist graag erbij liggen enzo.

Nou, ik ga ff gebruik maken van haar slaapje en kijken of ik het huis een beetje aan kant kan krijgen.

4. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi meiden,

wat gezellig, dit topic! Ik wil me er graag bij aansluiten :)

Op 15 oktober ben ik bevallen van onze dochter Nikki. Het is een schat van een meisje. Eet goed, slaapt goed en is behoorlijk vrolijk :)

Ik ben Ilona (echte naam) en ben 29 jaar. Ik woon samen met mijn vriend, dochter en onze 4 katten in Hoorn.

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Feilo09: welkom!

Kwebbel: waarom had je het idee dat je voeding terugliep? Kwam dat door je menstruatie (potverdorie, je hoopt toch dat die nog lang wegblijft met bv he!) of ergens anders door?

Yukl: ai, dat is vervelend, je zoogcompressen op. Ik heb die echt al weken niet meer gebruikt, ik lek helemaal niet. Dat is toch wel heel fijn. Wow! Knap hoor, dat je die discipline hebt om die buikspieroefeningen vol te houden! Wat voor dans heb je gedaan? (ben ik gewoon nieuwsgierig naar). Ik heb vroeger 12 jaar ballet gedaan (klassiek & jazz, zelfs op spitzen gedanst!) en nu dansen mijn man en ik topklasse met stijldansen.
    Met het in je armen in slaap vallen en dan in bed huilen, is hier ook herkenbaar. Thijs heeft dat ook. Valt hij lekker als een blok in slaap op je arm, leg ik hem in bed; huilen :( Maar hij huilt dan geen uur... hooguit 10 minuten en dan slaapt hij ook in bed. Jeetje, wat lastig blijft dat zeg.

Zo, hier alle surprises ingepakt, nog 1 rijm (vond er eentje toch niet zo leuk) en dan mag de Sint komen wat mij betreft. Ook al een was opgehangen, planten water gegeven en nu wat aan het opruimen hier beneden....

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @ Feilo; Wat leuk dat jij hier nu ook bent! :)
    @Gwn; Zal zeker nog eens een foto spammen als ik hem aan heb hoor!
    @Buikspieren; Na mijn operatie op mijn 16e heb ik nooit meer stevige buikspieren gekregen :( Maar zolang ik lekker sport en lekker in me vel zit vind ik het niet zo erg.

Ook hier zat er flink wat ontlasting dwars bij mijn mannetje. Heeft vandaag 2 keer echt flink zijn luier volgemaakt en ligt nu heerlijk rustig te slapen.

@Regenboogje; Leuke foto zo in bad! Hier hebben wij geen bad maar gelukkig is Damian gek op douchen. Mijn moeder heeft wel een groot bad en daar gaat hij dan ook lekker in bad :)
    @Yukl; Hoop voor je dat je man even naar de winkel wilt. Het is me vandaag toch koud :$
    @Chikai; Geeft toch niet dat mijn jurk niet helemaal jouw smaak is ;) Gelukkig zijn we allemaal verschillend en houden we van verschillende dingen anders zou het me toch een saai zooitje worden :p Wat leuk dat jij en je man samen aan stijldansen doen zeg!
    @Paloe; Gefeliciteerd dat je alles hebt gehaald! Leuk zeg dat Liam zijn nekje zolang kan optillen.

@ Sport en dansen; Ook hier vroeger altijd gedanst en aan sport gedaan. Heb aan klassiek ballet gedaan, moderne dans en stijldansen. Ook nog een tijdje aan paardrijden en turnen gedaan maar helaas werd ik voor mijn operatie behoorlijk ziek waardoor ik moest stoppen en na mijn operatie mocht ik 2 jaar geen sport doen. Heb nog een jaartje aan stijldansen gedaan toen ik in Amerika woonde maar toen ik terug kwam is ook dat weer verwaterd. Nu doe ik alleen nog maar aan Zumba. Zo jammer!

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Elena: dank je wel voor je reactie! Ik kan maar beter eerlijk zijn, denk ik dan altijd maar. Gelukkig zijn we allemaal anders, anders is de wereld echt heel saai volgens mij!
    Nou, jij bent ook actief in het dansen geweest zeg! Je hebt een pittige operatie gehad volgens mij (aan je rug?) als je 2 jaar niet mocht sporten.
    Zumba lijkt me ook leuk, maar ik heb daar nu geen tijd voor om er nog iets bij te doen. Ik wil Thijs niet de hele week bij een oppas 's avonds. Maandagavond gaan mijn man en ik 's avonds stijldansen en is mijn zus er als oppas. Dinsdagavond ben ik thuis, man niet. Woensdagavond ga ik paardrijden, is mijn man thuis. Donderdagavond gaat Thijs mee naar de gitaarles (1/2 uurtje, hij wordt daar echt heel rustig van, dat is zo mooi om te zien). Dus dan vind ik de week druk genoeg! Een paar avonden thuis samen is dan ook wel lekker.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Chikai; Nee, mijn milt is verwijderd toen ik 16 was. Dit ivm een chronische bloedziekte en anders was mijn milt gescheurd en had ik dood kunnen gaan aan inwendige bloedingen. Maar de operatie was verkeerd gegaan, heb daardoor nu 5! littekens op mijn buik in plaats van 1 :( Ook heb ik verklevingen gekregen in mijn buik en tegen mijn ruggengraat aan wat weer tot rugklachten heeft geleid, loop daarvoor bij de fysio.
    Zo, jullie zijn een lekker druk gezinnetje dus! Leuk hoor! :)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik deed voor ik last van mijn bekken kreeg ook 2x in de week Zumba, is echt zo leuk, wil het wel weer oppakken.

Chikai: Jelmer kwam de laatste dagen steeds vaker om voeding, gister ineens om de 1,5 uur, vandaar dat ik wilde kijken hoeveel ik kon kolven. Mijn ongi is nu zo goed als over en hij komt ook weer op zijn oude schema voor voeding vandaag, dus denk dat het idd door de ongi kwam.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb een slapend mannetje tegen me aan ;) Hij werd voor zijn etenstijd wakker en is dan altijd heel onrustig. Het liefst wil ie direct eten als ie wakker wordt, maar als dat veel te vroeg is, dan drinkt ie veel te weinig om vervolgens het hele ritme in de war te gooien. Dus uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen en nu ligt ie op mn borst.

@ dansen: ik heb gedanst vanaf dat ik een jaar of 5 was. Eerst streetdance, toen klassiek ballet, toen beide en vanaf dat ik 11 ben op de dansacademie. Dat was een musicalopleiding, erg gericht op dans maar ook op zang en acteren. Dat heb ik tot mijn 19e gedaan. Eerst 7 jaar vooropleiding en toen nog een half jaar HBO dans en docent. Toen ben ik gestopt, ik was het zat ;) Al mijn oude dansvriendinnen zijn nu afgestudeerd en ik zie ze erg vaak voorbij komen in musicals en op TV. Leuk om te zien, maar ik weet des te meer dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Vind dit burgerlijke veel fijner namelijk ;)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: komt inderdaad vast wel goed met je productie! Zou alleen wel balen zijn als je dit straks iedere maand hebt als je ongesteld bent!

@ gwn: ga voor je duimen dat Amy weer meer tijd tussen de voedingen gaat laten 's nachts :)

@ feilo: welkom! :) Fijn dat alles zo goed gaat!

@ chikai: ooh je lekt helemaal niet? Wat fijn! Ik nog wel redelijk veel, maar dat komt ook doordat ik steeds meer tijd tussen de kolfmomenten laat. Vooral 's nachts.
    Je bent lekker productief vandaag! :D

@ onlasting: hier zat ook wat dwars volgens mij. Er kwam een hard drolletje uit en daarna nog een hele flats mee ;)

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Elena: dat is niet niks zeg, je milt verwijderd!! En dan de gevolgen... bleeh.... Heb je daar met je bevalling e.d. geen last van gehad?

Kwebbel: aha, ik snap het! Fijn dat je ongi nu weer bijna weg is!!

Yukl: Zo!!! Dat is een hele geschiedenis van jou, in het danswereldje! Maar je bent er dus uiteindelijk niet in gaan werken, begrijp ik? Dan ben jij ook vast fanatiek aan het kijken geweest naar de series van "Op zoek naar.... Evita/Jozef/Mary Poppins" enzo??
    Nee, ik lek helemaal niet. Ik hoor van meer mensen dat ze zolang zoogcompressen nodig hebben, dus ik vond het al raar :( ... Maar van de andere kant wel heel fijn.

Hier huilt ook een mannetje telkens, maar daarna stopt hij en slaapt hij weer verder. Dus voorlopig laat ik 'm nog maar even in bed liggen, behalve als hij echt hard gaat huilen zometeen.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bekijk bijlage 111952
    Mijn lieve kleine muppet in zijn huispak :) Hij is alleen eigenlijk alweer te klein, terwijl dit de eerste keer is dat ie het aan heeft. Sterker nog, hij heeft er 2 in deze maat (beide kraamcadeautjes) :$

14. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hey Elena, jij ook hier! Wat leuk :D
    Jeetje, wat een zware operatie zeg en dan ook nog eens complicaties. Bah :( Hoe gaat het voor de rest met je? Lekker aan het genieten van het moederschap? :)

@Chikai; wow, wat hebben jullie een drukke agenda! Wel lekker hoor, zo bezig zijn ;) Ik doe nu echt te weinig en daardoor is mijn wereldje op het moment nogal klein. Het wordt hoog tijd dat ik weer lekker ga sporten! :D

@Kwebbelsnoes; gelukkig heb je nu weer genoeg borstvoeding. Als ik kolf, krijg ik er met heel veel moeite 70 cc per borst uit. Soms niet eens 40. Heb het idee dat ik iets niet goed doe met kolven, maar wat weet ik niet :(

Ieeee! Ik ga vandaag een rijschool bellen om eindelijk eens te gaan beginnen met rijlessen. Ik vind het zo spannned :$

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: Zo hee, jij hebt veel gedanst! Stiekem lijkt me dat heel leuk, maar ik ben zo stijf als een plank helaas, altijd al geweest. Jou bevalt het leven zonder professionele dans beter? Een danscarriere biedt natuurlijk niet heel veel regelmaat...

Wat een lieve foto! :)

@ Elena: Je milt verwijderd?! Da's ook wat, van die littekens en verklevingen wordt je niet vrolijk natuurlijk. Heb je het idee dat de fysio helpt? Mooie jurk trouwens!!! :)

@ Chikai: 2 maanden alweer! Wat gaat dat hard! En wat fijn dat je borsten tussendoor niet lekken, hier gaat er nog steeds een pak borstcompressen per week doorheen. Ik wordt dat geklooi ermee best een beetje zat!

@ Feilo09: Welkom!

@ Tessa: Wat mooi dat je je moeder zo hebt kunnen verzorgen en mooi maken! Heel veel sterkte komende vrijdag. Ik kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om Fay dan nog weer weg te brengen naar het ziekenhuis, er wordt daar goed voor haar gezorgd toch?

Imee heeft vanochtend voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen! :D Haar wieg wordt langzaam te klein, dus daar moeten we toch naar toe. Nu wil ik daarom beginnen met het ochtendslaapje, in haar slaapzak in het ledikant. En het ging harstikke goed! Na een uurtje ging ze wel hard huilen, maar dat kwam door een volle poepluier :p Blij dat dat er uit is!

16. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Aaah, wat een scheetje Yukl! Echt een knapperd :D
    Zo hee, wat een dansgeschiedenis heb je! Ik vind het wel zo ontzettend knap als mensen zo goed kunnen dansen. Ikzelf heb er totaal geen gevoel voor. Ik kan zelfs niet eens aerobics bewegingen volgen. Als iedereen naar links loopt, loop ik naar rechts :)

@Chikai; ik ben jaloers op je! Ik wou dat ik ook niet lekte :( Overdags heb ik er weinig last van, maar 's nachts is het verschrikkelijk.

Zo, mijn kleine meid ligt lekker op bed. Ze viel tijdens het voeden in slaap :p

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: wat een schattige vrolijke foto! Jammer dat ze soms uit dingen zo snel uitgroeien he.... (of ik was het te heet om vlekken eruit te krijgen, krimpt het enorm)

Feilo: ik red zelfs 70cc per borst niet! Het is volgens mij erg afhankelijk van hoeveel jouw kindje nodig heeft en jouw lijf dus regelt en klaar maakt. En daarnaast kolf je volgens mij ook minder dan je kindje daadwerkelijk drinkt. En wellicht drinkt Thijs elke keer mijn borsten goed leeg, misschien dat ik daarom ook niet lek?

Hier komen bij Thijs er duidelijk minder poepluiers, gisteren maar eentje en vandaag nog geen! Toch zit het wel dwars, ik hoor zijn darmen zelfs rommelen! En hij is ook erg verkouden, dus dat is ook wel vervelend. Straks toch maar eens even tempen...

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: ik heb eigenlijk alleen op zoek naar Jozef goed gevolgd omdat aanvankelijk iemand mee deed die bij mij in de klas heeft gezeten (hij ging er alleen vroegtijdig uit omdat ie een andere hoofdrol aangeboden had gekregen). Mijn man houdt niet zo van musical dus die wil het niet zien. We volgden wel so you think you can dance, dat vindt ie leuker.
    Dat af en toe huilen/jammeren in bed is herkenbaar. Dat doet Pelle ook wel eens in zijn slaap. Dan denk ik steeds dat ie wakker wordt, ga ik kijken, ligt ie gewoon nog te slapen. ;)

@ feilo: hahaha, ik moest wel lachen om je zin 'als iedereen naar links loopt, loop ik naar rechts' :D
    Spannend dat je rijlessen gaat nemen! Mijn zusje is er nu ook mee bezig, maar helaas al een keer gezakt voor d'r rijexamen.

@ amaryllis: wat goed van imee! Ik heb dat bij Tobe ook zo gedaan, eerst overdags en even later ook 's nachts. Ik heb Pelle pas ook geprobeerd in zijn ledikant te leggen, maar daar wilde ie nog niet aan. Of misschien was het gewoon een slecht gekozen moment ;)
    Ja het bevalt zo beter :) Ik vond het dansen zelf wel erg leuk, maar vooral binnen het veilige wereldje van de academie. Het lijkt me niets om er echt mn brood mee te moeten verdienen, omdat dat zo vreselijk lastig is. Maar een aantal worden echt succesvol, zeker de helft komt nergens aan de bak (of doen alleen stomme klussen ;)). Bovendien vond ik een aantal dames echt een stelletje kutwijven daar op de academie ;) En sommige docenten zijn ook behoorlijk achterbaks ;)

19. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @ Feilo09; Welkom
    @Yukl; Wat een lieve foto. echt een scheetje.

Het is inderdaad heerlijk om samen met Stan in bad te gaan. Eigenlijk lag ik er zelf al in en heb ik Stan erbij gekregen. Volgens mij is het een echte waterrat want ook douchen vind ie heel fijn. Maar dit keer had ik geluk en kreeg ik hem bij mij.

20. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Yukl, het is lekker dat dansen he. Hoewel ik alleen stijldansen heb gedaan, heb ik er wel altijd van genoten als ik weer een les of dansavond had. Helaas staat het nu in de koelkast omdat ik liever bij Stan blijf voorlopig.

Deel Deze Pagina