Wij hebben een vaste routine met Damian en daar doet hij het goed op s'nachts Om de avond douchen of in bad (de avonden dat hij niet in bad gaat/onder de douche wassen we hem wel lekker met een washandje en warm water met zeep) Daarna lekker insmeren met Zwitsal bedtime bodylotion of baby olie. Daarna lekker zijn pyamatje aan en dan nog even lekker bij mama/papa knuffelen. Meestal sabbelt hij dan nog een tijdje op zijn speentje en valt daarna in slaap. Wanneer vriendlief naar bed gaat verschoont hij hem nog even en soms wilt hij dan nog even drinken maar niet altijd. En daarna gaat hij ook lekker slapen Hij heeft al een paar keer doorgeslapen maar meestal komt hij rond een uur of 3/4. Dan drinkt hij ongeveer 20 minuten en gaat dan weer slapen. De volgende voeding komt rond 6/7 uur maar dat maakt niet zoveel uit want dan moet ik toch opstaan om vriendlief wakker te maken (hij slaapt rustig door de wekker heen) Ik vind dat we nog mazzel hebben als ik sommige verhalen hier hoor.
Feilo: succes, die hydrofiele luier werkt echt goed! Graag gedaan voor de tip! Elena: wat lief van jullie poezen Yukl: ach, ja, wat is het niveau? We waren aardig goed denk ik, maar ik vind dat wel moeilijk inschatten. We hadden in ieder geval echt anderhalfuur les, en dan ook wel fanatiek. Elk jaar een grote voorstelling, was altijd wel leuk! Nu heb je wel een hele andere richting ja, maar wellicht niet minder leuk Ik ga douchen met Thijs, hem eten geven en daarna naar bed. Tot morgen, weltrusten allemaal!
Tessa wat mooi dat je dat hebt kunnen doen en wat een mooi gebaar. Heel veel sterkte en kracht vrijdag en erna, ook met Fay. Yukl arme jullie! Ik duim voor een beter slapende PelleJwat een geweldige foto!!! En, nog tanden gepoetst? Hier ging het beter dan gisteren, netjes gegeten, gedronken etc en om 13:00 was ik al in de stad met Liam Cherry het is ook een goed excuus! hoe was het bij de arts? Bagger dus.. Wat irritant zeg die wisselende adviezen! Feilo welkom!en gefeliciteerd! Ik ga ook binnenkort beginnen met rijdenJ hier net zovee gevoel van dans als jij Lady WOW wat heerlijk dat doorslapen! En jee wat een snelle bevalling! GWN hahaha mannen zijn bijna altijd vréselijk zielig als ze ziek zijn maar goed dat ze geen menstruatie hoeven te doorstaan en niet hoeven te bevallen.. Avonden:hier ook met zn 3en Wieg: die wordt hier voorlopig nog niet te klein! Kou: ik vindt het mooi, leuk, maar ben er absoluut niet voor gemaakt. Kan me echt niet zonder handschoenen buiten begeven..dan kan ik meteen mn handen nauwelijks meer bewegen. Brr.
Oh haha, dat lijkt me geen succes! Denk dat manlief daar niet mee akkoord zou gaan, die wil haar al een tijdje op haar eigen kamertje hebben. Maar ja hij hoeft er ook niet uit 's nachts...
@ CherryAyden: Ja met al die wisselende adviezen zo ik het ook niet meer weten! Is er op internet niks over te vinden? Of misschien kun je hier op t forum een vraag stellen aan zo'n deskundige?
@Amaryllis; Nee, dat niet. Had het warm onder de dekens maar zonder dekens koud en kon niet lekker liggen. Ga vanmiddag wel even liggen
Goeiemorgen allemaal! Elena: he bah, vervelend, dat jij niet kon slapen! Ik had dat vorige nacht ook, sliep Thijs heerlijk, lag ik zelf wakker tussen 2 voedingen in.... Paloe: jij ook al niet gemaakt voor het koude weer, zo te lezen. brrrrr.... en het is vandaag ook echt weer heel koud. Hier heeft Thijs weer 6u geslapen, fijn! Ik heb 'm gevoed om half elf en daarna pas weer om half vijf! Ik ben vanochtend in de kou naar de dokter gewandeld, heb erg last van mijn ogen, dacht aan oogontsteking, maar dat lijkt het niet te zijn. Meteen alles maar gevraagd, dus nu ook alvast voor na de borstvoedingsperiode de pil en allergie-pil mee gekregen... scheelt weer in de kosten volgend jaar... nu ben ik toch ruimschoots over mijn eigen risico heen!! Vanmiddag moet Thijs naar het bureau, voor zijn eerste inentingen... Hopelijk prikken ze goed en heeft hij er weinig last van... En dan moet ik ergens ook nog een 3euro cadeautje vinden voor cadeaudobbel van het weekend. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet halen.... en eigenlijk ook geen zin om met de wandelwagen en Thijs met dit koude weer naar het centrum te lopen...
@Chikai; Lekker hoor dat je zo goed hebt geslapen. Hopelijk heeft je ventje inderdaad niet teveel last van de prikjes Beetje balen dat je voor 3 euro de deur uit moet met dit weer nietwaar?
@Elena, bleeegh spuitjes. Succes ermee! Laat je even weten hoe het is gegaan? Ik zou voor zon kado gewoon naar de Action hoppen!
@ vast ritme: tsja, dat is hier echt nog even zoeken met 2 kinderen. Ik ben eigenlijk blij als Pelle tijdens het avondeten ligt te slapen, maar dat zorgt er tegelijkertijd wel voor dat we niet echt een ritme met hem kunnen vinden. Hij kan namelijk niet in bad als Tobe al ligt te slapen en dat was bij Tobe wel een onderdeel van het avondritueel. Het is niet makkelijk hoor, 2 kinderen... @ elena: waar is de foto nou? He bah wat balen dat je niet kon slapen. Lag je te piekeren inderdaad? @ gwn: hoe is het vannacht gegaan? @ paloe: oh wat fijn dat het gister goed ging. Hier gister overdags ook, maar 's avonds was het weer drama. Ik snap niet waarom Pelle iedere keer 's avonds niet wil gaan slapen Hoe ga je naar de stad? Is dat lopend te doen of moet je met het openbaar vervoer? @ chikai: ai, sterkte vandaag! Ik vond het trouwens wel meevallen hoor die prikjes bij Tobe Maar anderen vinden het weer heel erg vervelend. Hopelijk heeft ie er in ieder geval weinig last van De pil wordt niet vanuit de basisverzekering vergoed toch? Of dit jaar nog wel?
Goeiemorgen allemaal Nikki heeft lekker geslapen zeg! Vanaf gisteravond 22.00 uur tot vanmorgen 05.30 uur, en daarna weer tot 09.15 Dus mama en Nikki zijn lekker uitgerust. Ze begint nu echt goed te lachen. Ik word met zo'n big smile begroet 's morgens , heeeeeerlijk! Ik ben zo verliefd op haar @Elena; hihi, doet me denken aan de periode dat we nog zwanger waren in dat andere topic. Toen zaten we ook op die tijden te posten! Maar leuk is anders.. Anders vanmiddag nog even slapen als Damian ook slaapt? @Chikai; wat lekker dat Thijs zo lang geslapen heeft! Oei, prikjes halen dus vanmiddag, dat is niet leuk Nikki moet 13 december voor haar eerste prikjes, ik zie er als een berg tegenop. @CherryAyden; Godsamme, daar word je toch ook niet wijzer van, al die wisselende adviezen Nou meis, misschien maar een beetje op je eigen gevoel af gaan hoor. Als jij denkt dat je hem lekker moet laten slapen, gewoon doen
Ja daar ben ik het absoluut mee eens! Onze kraamhulp heeft me na de kraamweek 1 heel belangrijk ding mee gegeven: Vertrouw altijd op je eigen intuitie, daar kan geen doktersadvies tegenop. Je moederinstinct weet het toch vaak het beste!
Jelmer heeft vannacht ook al zo goed geslapen!! Laatste voeding om 22:00 gehad, daarna pas om 4:45 weer en daarna weer geslapen tot 9:15. Helaas kon ik zelf niet slapen, ik lag dus wel te piekeren, bah. Maar het lijkt erop dat ik weer voldoende voeding heb, mijn ongi is ook voorbij, dus denk dat het daar toch echt aan lag, maar hoop dus niet dat dit iedere maand zo is. Vanavond hebben we een afspraak met de dominee om de doopdienst te bespreken. Jelmer gaat dan voor het eerst naar mijn schoonouders. Gelukkig is het maar voor een uurtje.
@Kwebbelsnoes; onze kleintjes hebben bijna dezelfde tijden gemaakt vannacht, grappig! Altijd spannend, je kleintje voor het eerst naar de oppas. Wij hebben 10 december een uitje met de collega's van mijn vriend, ik heb 'ja' gezegd, maar heb daar toch wel een beetje spijt van
Feilo heeft inderdaad gelijk, doen wat jij denkt dat het beste is Al denk je soms even niet te weten wat jij denkt door alle adviezen, dat weet ik Maar uiteindelijk komt dat wel goed Hier was het geloof ik 22.00u, 03.00u en 06.15u. Maar hij sliep pas om 23.30u en Tobe was om 5.30u wakker. Zondag sinterklaas vieren Ik vind het zo spannend omdat dit voor Tobe de eerste keer is! Ik heb de zak van sinterklaas al klaar liggen met de cadeaus en die gaan we zondag voor de deur zetten. Ben heel benieuwd hoe ie reageert! Nu is ie op het KDV omdat sinterklaas daar langs kwam. Manlief heeft hem om 10 uur gebracht en is hem nu weer aan het ophalen. Ben heel benieuwd hoe ie het vond