Goeiemorgen! Hier was de nacht 22:45-03:30, maar met speen werd dat opeens 04:30, daarna 07:00 wakker, 07:45 eten. Ze deed alleen wel een uur over haar fles gisteravond. Steeds maar met haar tong de speen eruit duwen, terwijl ze pas 50cc ofzo gedronken had, en als je hem dan weer aanbood toch weer drinken. Uiteindelijk toch alle 130cc ofzo opgedronken, maar duurde wel lang... Vannacht weer 1 borst. Ik vraag me toch wel eens af of ze niet langer zou laten tussen de voedingen als ze niet naast me lag. Ik word nl wakker van haar gesabbel en wat gekreun, maar voor ze gaat huilen leg ik haar al aan. Misschien als ze op haar eigen kamer zou liggen en ik die eerste geluiden niet zou horen, dat ze dan weer in slaap zou vallen? Maar ik durf toch niet zo goed... Bovendien kan ik nu half verder slapen bij het voeden . Oeh, prikjes vandaag, hopelijk valt het mee! Idd spannend zeg, eerste keer Sinterklaas, hij vindt het vast fantastisch! Waarom kan Pelle niet in bad als Tobe al slaapt? Staat het badje op zijn kamer misschien? Fijn dat er zoveel beebjes goed geslapen hebben vannacht! Verder ben ik het weer kwijt... ga maar eens douchen. Wilde eigenlijk eerst nog wat 'sporten' met de wii, maar het lijkt erop dat hij stuk is .
@ elena: aaah wat heerlijk! Wat een moppie! @ gwn: ja dat weet ik wel zeker dat ze langer tussen de voedingen laten als ze niet bij je op de kamer liggen Ik haal Pelle ook bij de eerste bewegingen al uit zijn wieg, ook omdat ik het niet zover wil laten komen dat ie gaat huilen (omdat Tobe dan misschien wakker wordt). Maar regelmatig valt ie naast mij gewoon weer in slaap terwijl mijn man zijn fles aan het klaarmaken is. De badkamer zit tegenover de slaapkamer van Tobe en ik wil hem niet wakker maken/houden, vandaar. En op dit moment is ons ritme nog niet soepeltjes genoeg om tijd te vinden beide kinderen in bad te doen als ze allebei nog wakker zijn.
@Yukl; Vervelend hoor dat Pelle steeds s'avonds niet wilt slapen. Als Damian s'avonds onrustig is ga ik op bed tv kijken of wat lezen en neem hem dan lekker tegen me aan, meestal valt hij dan bijna gelijk in slaap. Wij vieren zondag ook Sinterklaas. Ook al zal Damian er niks/weinig van meekrijgen ook hij krijgt cadeautjes Hoe vond Tobe Sinterklaas op het kdv? @Feilo; Oh heerlijk dat Nikki zo goed heeft geslapen! Leuk he zo'n big smile! Damian doet het ook altijd als papa thuiskomt Hihi inderdaad ja! Maar toen was zo'n beetje iedereen al online om die tijd en nu was ik helemaal allen Ik ga 15 december weg met mijn oud-collega's maar gelukkig is papa dan thuis met Damian, weet niet of ik anders was gegaan hoor @CherryAyden; Ben het met de andere dames eens dat je op je moedersinstinct moet vertrouwen @Kwebbelsnoes; Ook al een baby die goed heeft geslapen. Zal het aan het weer leggen? Fijn dat je weer voldoende voeding hebt en hoop inderdaad niet dat je het iedere maand krijgt. Wanneer wordt Jelmer gedoopt? @Gwn; Ik leg Damian ook al aan als ik de eerste zoekgeluidjes hoor s'nachts. Kan volgens mij geen kwaad hoor. En Damian laat er steeds meer tijd tussen dus het komt vanzelf wel goed.
Heb zojuist een draagdoek besteld, komt morgen binnen Lijkt me een stuk makkelijker als ik eventjes snel naar de winkel moet.
Cherryayden: dank je en ja hoor, ik laat het weten! Yukl; nee, het lijkt mij ook niet makkelijk met twee kindjes! Je zwangerschap is heel anders, maar je ritme en dagelijkse gang van zaken ook. Ik weet niet of de pil wordt vergoed, maar omdat ik toch al ruimschoots over het eigen risico heen was, besloot ik nu alles nog maar even te halen. Dat lijkt me ook zo leuk, Sinterklaas met je kindjes!! Veel plezier alvast! Hoe vond Tobe het op het kdv? Heerlijk, die kindjes die zo goed hebben geslapen! Thijs begint nu echt veel te lachen en verschillende geluidjes te maken, zo leuk!!! Als je hem nadoet, reageert hij ook echt met geluidjes en hij gaat ons ook steeds meer nadoen. Alleen nog steeds geen poepluier gehad, het zit hem echt dwars. Dan kan hij ook echt zo zielig huilen... Vraagje: waar zijn jullie verzekerd en hebben jullie nu met je kindje een andere aanvullende verzekering erbij? Ik moet dit namelijk nog even gaan uitzoeken, dus info is welkom!
@Chikai; Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Ik ben tot het maximale aanvullend verzekerd. Dit was ik altijd al en dat blijf ik ook.
ja zoiets moet het wel zijn, ben er al weleens voor naar de HA geweest maar die is niet zo gedreven in dingen onderzoeken. Moet nodig een andere Heb er wel medicijnen voor, als ik er echt veel last van heb (heb t ook in knieen, ellebogen etc) kan ik dat nemen en dan is het 2 uur later grotendeels weg
haha nee ik had in australie geboren moeten worden denk ik Al kan het daar (vooral snachts) ook denderend koud zijn! Maar als ik maar en jas, sjaal en handschoenen heb (liefst ook nog muts) dan overleef ik het wel hoor Ga denk ik vandaag nog wel ff lekker naar buiten hoor! Liam dik inpakken, kruik erbij, heerlijk! Suces met prikken! enne, kan je niet met de bus naar het centrum? Hier is het centrum ongeveer 15 minuten lopen maar ik ga mooi met de bus met dit weer! (en mijn vermoeidheid)
Tobe vond het super leuk! Helemaal niet verwacht Hij was helemaal niet bang. Schatje Vervolgens wel uitgeput thuis gekomen dus heb hem maar wat eerder op bed gelegd. @ verzekering: wij zijn niet aanvullend verzekerd want we gebruiken het toch nooit En als we dan toch een keer wat hebben, kunnen we die relatief lage vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering betalen vanuit de spaarrekening.
@ chikai: heerlijk die geluidjes!! Ze zijn zo ontzettend schattig. Over een tijdje komt ook de schaterlach, die is ook zo leuk Arm schaap dat ie last heeft van zijn ontlasting
pff gelukkig kan Liam wel in bad als Olaf in bed ligt. We hebben eigenlijk met Liam nog niet echt een ritueel. Hij is meestal wakker savonds en dan is hij beneden bij ons. Dan gaat hij tegelijk met ons naar bed en dat gaat eigenlijk wel goed. drinken, luier verschonen, even knuffelen en dan lekker in zijn voorverwarmde bed. Hij valt meestal lekker in slaap als wij nog even aan het praten zijn. Wel drinkt Liam opeens minder. Gister en vannacht.. en daar doet hij het dan ook minder lang op. Vandaag dus maar weer eens rekken tot de 5 uur er weer tussen zit, hij zal dan ook wel weer meer gaan drinken denk ik Gister naar de stad geweest, ging supergoed! Lekker de fles gegeven in een cafe restaurant met een koffie verkeerd erbij, heerlijk ontspannen! slaapzak voor Liam gekocht en 2 boekjes voor Olaf, een heeft hij vannacht in zijn schoen gekregen: Dikkie Dik viert Sinterklaas Ik kan lopend, maar ook met het OV. In de zomer loop ik altijd, het is 15 minuten. Maar nu en met mijn vermoeidheid ga ik met de bus, dan ben ik er echt zo en er gaat elk kwartier een bus
ai weer een korte nacht dus! knuffel! Hoe is het eigenlijk met je borst, is het helemaal weg? Oeh spannend! Olaf had er vorig jaar nog niet zoveel mee, maar nu vindt hij het wel heel leuk! Spannend, ben benieuwd hoe Tobe het vond!
haha, volgens mij hebben wij dezelfde pyama toevallig ook speciaal gekocht voor de kraamtijd? leuke foto btw
kan je hem niet in de woonkamer in bad doen? voor de bescherming van de vloer zo'n vloerbeschermer voor bureaustoelen onder het badje en badderen maar! of wordt tobe daar ook wakker van?