Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    Tessa sterkte meid!

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

is er iemand van jullie die Nutriton of johannesbroodpitmeel gebruikt?

3. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    'Best Lieve Mama's

De een kent me nog wel, en voor de ander ben ik een nieuw gezicht!
    Zoals jullie van Mamamanuela hebben gehoord ben ik op 29 oktober om 00:33 bevallen van Jayson Diego, 52 cm en 3550 gram.
    Alles is goed gegaan, gelukkig.

Ondanks onze negatieve ervaringen met elkaar wil ik jullie allemaal
    hele fijne dagen wensen.

Voor de nieuwsgierige onder ons:
    Ik ben nog steeds alleen en de vader van Jayson heeft nog steeds niets laten horen!
    Verder heb ik geen therapie meer en gaat het met mij super goed!

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Sassie: wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Voor jullie ook hele fijne dagen toegewenst.

5. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Chikai ik weet niet of je borstvoeding of flesvoeding geeft.
    Maar mijn kraamhulp zei dat je anders ook een druppeltje olijf olie in zn flesje kan doen. Of een dunne fles maken, dus ipv bijv. 4 schepjes doe je er 3...

Suc-6

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Tessa, goed om te horen dat de dienst een waardig afscheid was en zo mooi. Hopelijk kun je nu verder en voel je je snel oke. Kan me heel goed voorstellen dat je helemaal kapot bent. HOe gaat het nu met je meisje?

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Tessa: Fijn dat het zo'n mooi afscheid was!!!

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

@Tessa: sorry voor mn late reactie ik ben hier even niet geweest.
    Gecondoleerd en heel veel sterkte met alles. Knuff

@Yukl: dat klinkt heel erg bekend dat je blijk bent als Pelle tijdens het eten lekker slaapt, heb dat ook maar op de 1 of andere manier wil ie zelf ook altijd gaan slapen ergens tussen 17 en 18 uur en dat is meestal ook het enige moment moment van de dag en nacht dat ie ong 6 uurtjes doorslaapt.
    Als ie 's ochtends als we gaan eten wakker is vind ie t wel heel gezellig om er in zn wipstoeltje op tafe bij te zitte., maar je hebt helemaal gelijk t is een heel gepuzzel 2 van die kleintjes.

@Amaryllis: wat zielig voor Imee:( Ik heb weleens begrepen dat oorpijn erger word bij het liggen.
    Ik hoop dat het snel over is, heb t zelf vroeger ook vaak gehad en het doet echt pijn.

@Kwebbelsnoes: wat een schattig pakje!!! En wat een lieve/leuke foto!!!
    Succes morgen met de inentingen, blijft rot:(

@InCognito: jeetje jij ook morgen, blijft rot die inentingen:( Wij moeten ook maandag (eigenlijk vorige week maar toen was ie behoorlijk verkouden en dan vind ik t nog zieliger als ze toch al niet helemaal lekker zijn.
    Rot zeg van die voeding, ik hoop dat Olivier het op deze voeding wel goed blijft doen.
    Heel veel sterkte met het vele huilen. ik heb het met Nikita ook gehad en dat is echt super zwaar.
    o, lees dat het alweer wat beter gaan... Hoop dat dat zo blijft

@Escal: fijn dat je laptop het weer doet en je je foto's nog hebt.
    Ik zet mn foto's altijd op photobucket, heb het beveiligd met een wachtwoord dus niemand kan ze zien maar kan ze zelf vanaf iedere pc gewoon weer pakken.

@sassie: heb me vaak afgevraagd hoe het met je ging, fijn om te horen dat het goed met je gaat !
    Gefeliciteerd met de goboorte van je zoontje!!!

Hier gaat alles super!
    Hoop mn goede voornemen nu vast waar te laten worden... 1 uurtje per dag voor jezelf moet knnen hihi
    Ben benieuwd hoelang ik t vol ga houden.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ elena: jeetje, dat klinkt wel heel dramatisch zo weinig slaap! Moet Damian zoveel huilen? Of is ie gewoon wakker? Wil ie ook vaak eten?
    Fijn dat het is gelukt met de sling!

@ gwn: ik ben ook al even niet meer buiten geweest met Pelle. Ik vind dat ook lastig met dit weer. Maar gelukkig is het komende week iets minder koud (toch? of is het weerbericht alweer veranderd?), dus dan ga ik weer op pad met hem :) De draagdoek vind ik ook niet prettig met deze kou.

@ kwebbelsnoes: het spugen kan wel opeens (even) meer worden. Heeft ie er last van denk je? En hoeveel is het? Een beetje spugen na iedere voeding is niet raar hoor. Wel als het hele golven zijn of als het pas een paar uur na een voeding komt. Of als ze pijn hebben natuurlijk.
    De hik heeft Pelle ook erg vaak, ik heb geen idee hoe dat komt.

@ chikai: wauw, ik vind het echt super goed van je dat je het hebt weten te handelen met de kinderen! Gelukkig waren ze ook erg lief voor je :)
    Hoe gaat het nu met Thijs?

@ cherryayden: ja, wij gebruiken nutriton bij de borstvoeding. Heb je een vraag? Voor de flesvoeding gebruiken we friso comfort, die is al ingedikt.

@ ooitmamavan3: Pelle slaapt ook vaak in de avond een lange ruk, ook het enige moment op de dag. Ik vind het wel jammer dat ie dat niet 's nachts doet, vanaf een uur of 11. Dat deed Tobe wel netjes waardoor ie al snel doorsliep. Nu slaapt Pelle eigenlijk ook vrijwel door, maar wel op een verkeerd moment ;)

@ sassie: gefeliciteerd met de geboorte van Jayson.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier gelukkig 2 goede nachten achter elkaar gehad :) Pelle gaat eindelijk op tijd slapen. Wel slaapt ie nu de halve nacht in ons bed in plaats van in onze wieg. Ben er achter gekomen dat ie dan veel beter slaapt. Vind het nu niet zo erg, maar hoop wel dat dat met de tijd beter gaat. Hij moet toch een keer in zijn eigen bed gaan slapen... Ik maak me vooral zorgen mbt het KDV. Daar zal ie toch ook in een bedje moeten gaan slapen.
    Helaas maakt Pelle op het verkeerde moment een lange ruk. Gister/vannacht was het 19.00, 00.30 en 04.30 uur. Op zich dus wel goed, maar wel 2 nachtvoedingen. Naja, vind het op dit moment echt niet erg, ben al lang blij dat ie buiten de voedingen om slaapt ;)

En manlief en ik hebben voor het eerst seks gehad :) Het ging goed :D

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: wat fijn dat het goed ging ;) En wat fijn dat Pelle nu wat meer slaapt, al is het nog een beetje vroeg in de avond. Het komt vast goed!

We hebben gisteren gezellig gegourmet en daarna.... kwam me toch een volle spuitluier van Thijs!!! :D Letterlijk alles zat onder. Hij was net onder de douche geweest, dus heb ik 'm maar gewassen. Gelukkig is z'n ontlasting dus wel gekomen na 3 dagen, het zat hem ook echt dwars.
    En verder een gezellige sint avond gehad, Thijs kwam in veel gedichten voor en is ook verwend met een paar cadeautjes. Nu zometeen naar m'n schoonouders om daar vanmiddag Sint te vieren.
    Dus voor iedereen; een fijne dag en gezellige pakjesavond!!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: wat fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad! En wauw, Thijs heeft dus zitten opsparen? Een cadeautje voor mama :D

De arts bij het CB zei trouwens dat vanaf een week of 6 baby's die borstvoeding krijgen gerust een week lang niet poepen. :$

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh en Pelle past in maat 62 :$ Was ook wel te verwachten met die lengte, maar toch ;)

Vanmiddag komt Sinterklaas de zak met cadeaus voor de deur zetten :D Heb er echt heel veel zin in :) (vooral dus om de reactie van Tobe te zien!)

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

goedemorgen,

Hier een helse nacht gehad :( Mason lag er pas om 22 uur in en wou vanaf 1.30 niet meer slapen. Ik denk dat hij overprikkeld was ,van de leuke sint middag/avond. Ik ben gebroken. Hij ligt nu in bed en ik ga er zelf ook zo in.
    We zijn net bij Fay vandaan. Ze is nu 2 dgn gestopt met de medicatie en de reflux neemt enorm toe. Wel sneu voor zo'n kleintje.

@kledingmaat. Fay woog vanmorgen 4500 gram en zit nog steeds in 56. Ik trek wel af en toe een kleine 62 aan, want daar zitten zulke leuke dingen tussen :D
    @inentingen, hier moet ik officieel morgen ,maar die afspraak zal ik moeten verplaatsten
    @yukl, oh wat heerlijk dat de kapper eindelijk goed ging. Nog een foto van zijn nieuwe coupe? Fijn dat je 2 goede nachten hebt gehad. Overigens deed Fay dat hier ook ,de lange ruk op het verkeerde tijdstip :D Heel veel plezier met de sint.
    @elena, klote he die nachten. Veel plezier vandaag met de sinterklaas!
    @regenboogje, leuke sint gehad?
    @gwn, als ik nu naar buiten was gegaan, was ik toch gewoon met de kinderwagen gegaan en had er dan sowieso een kruikje in gedaan.
    @kwebbelsnoes, wauw wat slaapt Jelmer de nachten goed! Het zou idd reflux kunnen zijn , al zou je dat eigenlijk al iets eerder hebben moeten merken. Misschien drinkt hij te gulzig?
    @chikai, ze kunnen idd best lang last hebben van de prikjes. Wanneer heeft Thijs ze gehad? Fijn dat de sint zo leuk was.
    @cherry, hier nutriton gebruikt ,alleen reageerde Fay er heel slecht op.
    @sassie, nog van harte met de geboorte van je zoon.
    @ooitmamavan3, hoe is het verder bij jou? Nog een beetje te bolwerken met 3 kids?

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: haha, dat was inderdaad een leuk cadeautje voor mama :) Veel plezier vanmiddag! Het lijkt me ook erg leuk als je kindje meer mee gaat krijgen van Sinterklaas, een fijne middag he!!! En Thijs gaat hier ook meer kleertje van 62 aan krijgen inderdaad...

Tessa: Wat een lieve foto! Mooi meidje hoor!! he, wat sneu om te zien dat de reflux dan enorm toe neemt he.... Zielig hoor. Sterkte!
    Thijs heeft ongeveer 2 dagen last gehad van de inentingen, maar vooral veel geslapen.

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Tessa wat fijn dat het een mooi afscheid was. Hoe was sinterklaas gisteren? Inderdaad een schril contrast zeg..
    Ik duim voor jullie wat betreft Fay..

Incog wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Olivier! Super!
    Yukl wat lekker dat dat kan, vrij nemen op jouw thuisdag! Hoe ging het met de verjaardag? En wat fijn dat Tobe zich heeft laten knippen! En natuurlijk fijn dat de sex goed ging haha;)
    Dat van dat poepen, dat zei hier de kraamverzorgster ook ja!
    GWN hier gaat het prima met de wandelwagen door de sneeuw. Draagdoek zou ik persoonlijk niet zo snel doen, k ben veel te bang dat ik val op een glas stukje ofzoJ
    Kwebbel wat heerlijk dat Jelmer doorslaapt!!! En leuk, die verassing van de cadeautjes;)
    Fijn dat het uiteindelijk goed ging met de sex! Wel balen dat het zon lange lastige aanloop had..
    Chikai nu hij poept opzich wel regelmatig, elke 2 dagen ofzo, maar hij heeft er zo vreselijk veel last van! Is het bij jou al gelukt? Haha die spuitluier..ik ben benieuwd, Olaf heeft het nooit gehad en Liam ook nog nietJ

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    het is hier een drama dus ff snel gereageerd:)

Trouwens, namens het oktobermama's forum hebben we een kaart gestuurd naar Tessa, om haar een hart onder de riem te steken:)

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Paloe: Erg fijn, dat jullie namens ons allen een kaart hebben gestuurd, zat er wel aan te denken van de week.

Het spugen doet Jelmer dus wel met golven sinds een paar dagen, vanmorgen was het echt heel heftig, tijdens de voeding liet hij ineens los en kwam er een grote golf, echt alles zat onder. Nou kan ik me dat nog wel indenken na een nacht van 8 uur, dan staan mijn borsten op klappen en gaat het erg snel.
    Maar een uur later spuugde hij dus weer een golf, ik werd wakker omdat ik hem ineens heel erg hoorde hoesten, dus ik erop af en toen was hij dus weer ontzettend aan het spugen en het was dus echt veel. Daarna kreeg hij ook gelijk weer de hik. Vind het toch wel erg naar, hij is overdag ook vrij onrustig en zie je hem ook veel vieze gezichten trekken en "herkauwen", dus ben toch bang voor reflux. Soms zit hij ook gewoon gezellig te lachen en kletsen en ineens zie je hem dan betrekken en begint hij te gillen, dus volgens mij heeft hij er wel degelijk last van.
    Morgen op het cb maar even bespreken en misschien ook Nutriton gaan proberen.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: oei, dat klinkt wel alsof ie er erg last van heeft inderdaad. Zou het inderdaad even bespreken! Heel herkenbaar hoor trouwens. Pelle heeft er ook last van en met nutriton gaat het een stuk beter, al heeft ie er nog steeds van tijd tot tijd wat last van.

@ paloe: oh ja, de verjaardag! Niet meer gegaan :) Wilde het risico niet lopen dat we er 2 keer zo lang over zouden doen. Het zou de eerste lange autorit met Pelle zijn en wil eerst eens even uitproberen of ie dat wel leuk vindt voordat we met een huilend kind in de file zouden staan ;)

Deel Deze Pagina