Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Jasper krijgt op t moment 150 cc per fles, meestal 6 voedingen op een dag. Maar een ritme heeft hij niet. Weet ook echt niet hoe ik dat erin zou moeten krijgen, maar is wel nodig voor straks weer met mijn werk. Zoals het nu gaat is echt niet handig namelijk.

Vraag me zo vaak af of ik het wel goed doe

2. skatjuh87

@ escal, lukt het ook altijd om de 4 uur?

Jasper komt namelijk nog steeds elke 3 uur ( met af en toe een uitloop ) en soms zelfs na 2,5 uur weer.

Liefs

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

soms iets eerder of later maar meestal lukt dit wel. ik hou er nu meestal een speling op van 30min. wanneer ze eerder komt probeer ik te rekken en wanneer ze later komt maak ik haar overdag meestal wakker zodat ze 'snacht wel door slaapt. merk alleen dat ze de laatste dagen inderdaad soms al na 2 a 2.5 uur komt zonder dat ik het kan rekken..

maar om de 3 uur is toch ook een ritme..? ik hoor om me heen dat om de 4 uur ook erg snel is...

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ escal: in bed troosten lukt alleen als ik er op tijd bij ben. Als ik net te lang wacht, is ie zo overstuur, dat het me ook niet meer lukt.

@ voeding: Pelle drinkt overdags ook vaak om de 3 uur. 's Avonds soms zelfs 1 keer na 2 a 2,5 uur alweer. Om vervolgens 's nachts er zo'n 6 uur tussen te laten ;) En heel soms is het dus na 4 uur.

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @skatjuh, vaak geef ik trouwens de 6de voeding voor wij zelf gaan slapen. ik maak dan een kleine fles van 60 of 90cc extra die ik dan als "extra" geef. anders zit ik namelijk op 5 voedingen per dag gezien ze meestal een lange nacht heeft. vond ik erg weinig.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou we zijn weer thuis met kleine Fay :D

De kinderarts heeft gelijk een machtiging voor de voeding uitgeschreven ,zo kunnen we de voeding bij de apotheek bestellen en krijgen we het vergoed.

@voedingen, Fay kreeg elke 4 uur een fles van 120 cc en 's nachts maakten ze haar wakker in het ziekenhuis. Nu moeten we van de kinderarts elke 4 uur een fles van 150 cc geven en 's nachts niet meer wakker maken.
    @ongesteld. Hier nog niks en het voelt ook niet of er wat komt.
    @nike, wat heeft de huisarts je voor de reflux gegeven? Wellicht kan de kinderarts Mees opnemen. Soms kunnen ze daarmee ook een patroon doorbreken. Veel sterkte meid! Ken de situatie ( we hebben het met onze oudste ook gehad)
    @escal ,nog van harte met je verjaardag! Rond 6 wkn start het sprongetje, dus het zou goed kunnen. Fijn dat het snotteren minder is.
    @chikai, veel plezier vanavond.
    @regenboogje, ik heb de code van centerparcs nog wel voor je. Wat leuk dat Imee zo haar handjes heeft ontdekt :D
    @kwebbelsnoes, hopelijk is je migraine snel weer weg! sterkte ermee.
    @yukl, heel herkenbaar wat jij bij Tobe hebt gedaan met lawaai. Dat willen wij hier nu dus ook voorkomen met Fay ,dus zet ook steeds nu overdag de wasmachine aan.

7. skatjuh87

@ escal, met een ritme bedoel ik vaste tijden eten. ( of redelijk vast dan )

Om de 3 uur is wel een ritme ja maar hij moet toch eens wat langer ertussen laten. Hij krijgt al Forte voeding en 150 cc dus tekort komen doet ie volgens mij echt niet. Zal nu zo`n 6 kilo wegen denk ik. Maar nu ook weer ligt ie al te huilen terwijl hij pas over een uur mag eten en dan zou er dus 3 uur tussen zitten.

Nu vind ik het echt te snel om hem eten te geven maar ondertussen weet ik ook niet meer waarom hij huilt, ik kan niet steeds met m op schoot gaat zitten. ( al zou hij dat wel willen )

Kan momenteel wel janken ( sorry )

8. wonderteam

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    dan weet ik het inderdaad ok niet meer nee... heb je al een grotere speen geprobeert zodat het eten sneller gaat en hij dus minder hard hoeft te werken? misschien helpt dat? zo te horen komt hij inderdaad niets tekort nee..
    en een fopspeen zal natuurlijk ook niet werken nu..

10. wonderteam

@skatjuh, en een fopspeen? Of drinkt hij de fles misschien te snel leeg?

11. skatjuh87

hij heeft al een fopspeen, al vanaf zijn geboorte. En heb gister een nieuwe flessenspeen gekocht, een grotere idd. Hij drinkt zijn fles in ongeveer 15-20 minuten leeg ( als ie m leeg drinkt )

ga m zo maar gewoon geven denk ik, ik weet het anders ook echt niet meer.

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    klinkt inderdaad alsof hij gewoon goed drinkt en er lang genoeg over doet... boert hij ook goed na de fles? misschien dat er lucht dwars zit en dat hij daardoor de fles niet helemaal leeg kan drinken...

heel veel succes in ieder geval, ik begrijp dat je er even door heen zit meid!

13. skatjuh87

ik laat m meestal tussendoor boeren en vaak lukt dat wel. Soms blijft t hangen maar komt het vrij snel alsnog los.

Hij gilde net alles bij elkaar en drinkt nu niet eens. wat kan t dan zijn

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

ben je al bij cb of ha geweest? miss is t verborgen reflux. smakt hij veel? opboeren zonder spugen enz...

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Grote kans dat dit te maken heeft met de regeldagen hoor! Dan zou het over 1 a 1,5e week weer 'beter' moeten gaan. Maar idd, om de 3 uur is ook een ritme! Het zijn nog kleine kindjes he, die hoeven niet meteen op dezelfde tijden te eten als wij ;)

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Tessa, superschat, heel veel succes vandaag met het ophalen van Fay en erna thuis. Inderdaad, hopelijk wordt het nu echt beter en rustiger, zodat je de kans krijgt alles een beetje te verwerken.. Heb je hulp in de vorm dat er iemand is die soms even op iig Mason past zodat je iets meer rust hebt? Fijn dat je het kaartje leuk vindt!
    Ik moet inderdaad deze week starten, donderdag is de eerste dagJ Dank je voor het succes wensen! Leuke foto’s van het bezoek van Fay!

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Escal: nog van harte gefeliciteerd!

@Skatjuh: hier is er wel een redelijk ritme, al verschillen de tijden nog wel. Eigenlijk is dat vanzelf gegaan moet ik zeggen. Overdag komt ze om de 3-4 uur, en dan eind van de dag meestal om een uur of 4, dan 7, dan 10, met een speling van een uur zeg maar. Vannacht kwam ze na de voeding van 11 uur weer om kwart over 4 en daarna om kwart voor 10, terwijl ze hiervoor 2 nachten van 7 uur heeft gemaakt, dus het wisselt nog wel wat. Wel slaapt ze eigenlijk elke ochtend heel goed: na de ochtendvoeding liggen we nog even samen in bed wat te spelen, dan naar boven (daar is de rest van ons huis), daar aankleden e.d., nog even in de box terwijl mama ontbijt, en dan naar bed. Dan slaapt ze tot de volgende voeding, en meestal na het spelen na die voeding slaapt ze nog weer even. 's Avonds is ze meer wakker en wil ze er lekker bij zitten/liggen, maar ook dan geen gehuil. Oh, en soms komt ze ook na 2 of 2.5 uur weer hoor... Met werken straks zou iig een vaste tijd 's ochtends wel heel handig zijn, maar ja... Gelukkig hebben wij flexibele werktijden: binnenkomen tussen 8 en 10.

Oh, balen zeg dat ie nu zo huilt terwijl je niet weet wat er is... Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd. Bij Amy helpt rechtop houden eigenlijk altijd als ze schreeuwt zonder dat ik weet waarom, en dan een speen ook, tegen de krampjes. Maar ja, dat had je al geprobeerd, dat weet ik het ook even niet, sorry. Sterkte!

@Tessa: wat fijn dat Fay weer thuis is! En wat leuk, de eerste foto's met Sinterklaas!

@Cherry: helaas hebben wij geen Action in de buurt, maar misschien kan ik mijn man vragen er langs te rijden... Heb er wel net 1 bij de Hema gekocht, maar die is vast veel te groot, straks even proberen als ze wakker is. Heb toch ook het setje van de Kruidvat gehaald (met rompertje en slabbetje en mutsje), vond ik toch wel grappig.

@Ongi: volgens mij nu (bijna gehad denk ik), of het moet een reactie op het spiraal zijn geweest, maar dat weet ik niet zo goed. Was niet zoveel dat ik tampons hoef te gebruiken (dat deed ik wel altijd omdat ik het zo'n vieze troep vond in maandverband, maar nu het niet zoveel is valt dat reuze mee).

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Cherry ja ik heb idd maar 4 dagen in de maand les zoals het er nu uitziet, maar ik verwacht dat er ook een aantal dagen werkgroepwerken bij zit;) en de rest van de dagen moet ik thuis werken, moet namelijk 38 uur verantwoordenJ Liam en Olaf gaan ma., di en wo naar de gastouder en donderdags naar mijn ouders. Vrijdag is mr Paloe met ze thuis, ik had een beetje gehoopt dan ook thuis te zijn maar dat is dus niet zo. Denk dat ik het best lastig ga vinden om ze 5 dagen zo weinig te zien. Ga proberen de di wo do en vr zoveel uren te maken dat ik ze misschien maandags thuis kan houdenJ of een keer in de 2 weken op maandag thuis ofzoJ
    De krampjes..cinababy krijgt hij nu, infacol hebben we geprobeerd. Extra water en olie hebben we ook geprobeerd maar ook dat hielp niet.
    Haha arme mannetje had dus trek! Gelukkig gaat het nu beter! Volgens de arts van het CB hier moet je eigenlijk de hoeveelheid aanhouden voor de gewichtsgroep onder die van je kindje, omdat de fabrikanten willen dat er meer wordt gebruikt…
    Dus dan zouden jullie op 150 water en 5 schepjes zitten toch?
    Hou je bij de 3 veertjes ook nog plek over voor een 4e veertje?;)

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Yukl nou hij moet inderdaad aan de laxeermiddelen, arm mannetje. Weet nog niet wat er voorgeschreven gaat worden, dat hoor ik morgenJ
    Ik weet nog niet hoe het zit met de studie. IN principe is de studie fulltime.. ik verwacht dat er ook in werkgroepen gewerkt gaat worden en die tijd moet je dus zelf indelen en er zal een groot deel zelfstudie in zitten. Ik heb een aanstelling voor 38 uur. Na een tijdje kijken ze van het korps in overleg met mij iig hoeveel tijd ik overhou als ik alle tijd die ik nodig heb aan de studie besteed en dan ga ik ws een of 2 dagen per week in het korps werken. Lekker onduidelijk allemaal nog;)
    Olaf slaapt tussen de middag 2 uur en in die 2 uur kunnen we iig de hele benedenverdieping en de toilet boven doen. En de was vouwenJ En Olaf vindt het leuk om te helpen als hij wakker is. Met de was, schoonmaken of stofzuigen, het maakt hem niet uit dus als Liam dan slaapt lukt dat ook. Maar eigenlijk hoop ik dat hij het niet doet en vrijdags gewoon lekker leuke dingen doet met de mannen;) ik zie een schoonmaakster ook wel zittenJmaar we kijken eerst eens hoe het zo gaat.

Deel Deze Pagina