hoeft je echt niets tom te voelen! dit is je eigen kind niet je werk en dat is een groot verschil, nu ga je ovberal veeldieper in waarbij je natuurlijk ook nieuwe dingen tegen komt! even kort, bij reflux sluit het klepje van de slokdarm niet helemaal waardoor de voeding makkelijk terug komt. voeding is zuur (net als gal) waardoor je kindje pijn krijgt in haar keel (vandaar het krijsen/ huilen) johannes brood pitmeel bij een fles doen kan helpen omdat dit de veoding verzwaard waardoor het moeilijker naar boven komt. wanneer dit niet meer helpt bieden vaak medicijnen een uitkomst. medicijen voor reflux brengen een laagje aan over de keel waardoor deze kan genezen en je kindje er minder last van heeft. meestal duurt het een kleine week voordat de medicijnen werken.
shit, sem geeft net volgens mij in een keer haar hele fles terug!!! alles onder de melk haar hele gezichtje, box, kleren dekentjes!! hoe kan dat? zelf blijft ze rustig maar ik heb even paniek..
@ escal, bedankt voor de uitleg. Maar als Jasper dit zou hebben zou hij in mijn beleving meer moeten spugen. Hij geeft echt niet veel terug namelijk. Ik kan wel weer eens nutriton gaan proberen, maar hij kreeg daar steeds zo`n obstipatie van. Ik ben trouwens gastouder. Wat vervelend dat de hele fles terugkomt, wel fijn dat ze er zelf niet zo mee lijkt te zitten. Maar dat soort dingen gaat je echt aan het hart he. Liefs
dan ga je ook van de regen in de drup ja... als je wat probeert zou ik gewoon jhbpmeel los kopen en een beetje erbij doen (minder dan aanbevolen zodat er geen obstp komt) gaat je inderdaad aan het hart!
@skatjuh, Jasper zou ook verborgen reflux kunnen hebben. Dit is hoogstwaarschijnlijk bij Fay het geval. Hier heeft ze gisteren een onderzoek voor gehad en hier krijgt ze medicatie voor. Symptomen zijn bij haar zonder medicatie: Gillen/ krijsen tijdens de fles tot 1 uur na de fles. Constant willen drinken en vaak met 20 cc alweer tevreden. Veel overstrekken, smakken , de hik en veel slikken. Onrustig slapen en gillen tijdens de slaap. Op den duur ging ze de fles weigeren na ca 40 cc te hebben gedronken.
Sorry maar ik heb geen idee wat dat kan zijn...Zat er misschien een grote luchtbel 'onder' de voeding ofzo? Dat toen die naar boven kwam ook de melk mee terug kwam? Als ze er verder geen last van heeft en het niet te vaak gebeurt zou ik me niet teveel zorgen maken, maar raar is het wel!
@paloe, wat ontzettend vervelend van die ontlasting. Hopelijk gaat het laxerende spul werken. Heel vervelend voor Liam en jullie natuurlijk. Wat sneu zeg van inentingen, hier zijn we morgen aan de beurt
ongesteld: nee, nog niet ongesteld geweest of ook maar enige tekenen hiervan gezien. Kwebbel: beterschap! Migraine is ook echt niet fijn, lukt dat wel een beetje samen met Jelmer, of liggen jullie lekker allebei te slapen? Fijn dat het maar eventjes was dat Jelmer last leek te hebben van de prikjes! Yukl: kan me voorstellen dat het wat handiger is als Pelle tegen wat meer lawaai kan ja! Ritme: ja, het zou handig zijn als we een ritme hebben als we weer moeten gaan werken. Nu geniet ik er nog maar even zo van, in de hoop dat hij de komende weken wel een ritme gaat ontwikkelen. Thijs zit nu ipv 7, op 6 voedingen. Dat regelt hij zelf. Ik geef 'm inderdaad wel vroeger als ik ergens naar toe moet, zodat ik daar niet hoef te voeden en we het lekker rustig thuis kunnen doen. Paloe: ik weet dat baby's die bv krijgen een week geen ontlasting kunnen hebben, maar het doet Thijs duidelijk pijn. En dat vind ik zo sneu voor hem.... Het zit hem echt dwars... Maar nee, dan zal die ik middeltjes zeker niet gebruiken! Ooh, Thijs heeft echt weer last van zijn buik. Ligt hij net lekker te slapen, gilt hij alles bij elkaar, om daarna dan weer in slaap te vallen... Hmm, maar nu valt hij niet in slaap......
reflux: belangrijkste symptoom= veel spugen verborgen reflux: symptoom: veel slikken (ook in bed) 'herkauwen' Anders moet je het even googelen.. dan kan je er meer over lezen maar het klinkt niet alsof jasper dat heeft hoor
@escal, lees je stukje net goed, maar wat een zak van een HA heb jij zeg. Zou ook zeker op zoek naar een ander gaan.
skatjuh is gastouder en skatjuh, dan hoef je echt niet alles te weten hoor! ik wist het ook niet, toen ik het hier hoorde ben ik ook gaan googelen En dat terwijl ik al een kleine heb rondlopen
@chikai, oh wat sneu voor Thijs zeg. Heb je het toevallig al met een thermometer met een beetje vaseline geprobeerd als nood?
ze blijft nu steeds spugen ga haar even in badje doen en knuffelen. @ha, ga vandaag andere arts bellen of er plaats is, een vrouwelijke denk ik.
kan inderdaad goed door de verkoudheid komen of ze had een irritatietje in haar maag. Geen zorgen, het is helemaal niet erg als ze een keer goed spugen! Vaak als ze zich niet lekker voelen is dat een manier om rottige dingen eruit te krijgen. En...door het slijm wat bij een verkoudheid in het keeltje loopt kan een kindje misselijk worden en dan gaan spugen. Doel hiervan: slijm wegwerken uit het keeltje, dat komt er dan ook meteen uit namelijk En het kan ook heel goed door het zoutwater komen, maar het kan echt geen kwaad
veel dingen die je nu opnoemt heeft jasper ook. Hij heeft sinds een week ofzo dat hij zonder reden begint te gillen tijdens de fles, terwijl hij of de speen nog in zijn mond heeft en dus verder kan drinken, of zelf de speen uitspuugt. Hij overstrekt ook heel erg veel, ook sinds een week tijd ongeveer en hikken dat is eigenlijk sinds de geboorte al het geval. Verder heb ik vaak het idee dat hij uit de fopspeen wil drinken, ik hoor hem dan slikken maar dat is ook al een hele tijd zo. Dit klinkt echt heel bekend Liefs