Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    wat grappig om te lezen dat jullie beebjes ook 's avonds onrustig zijn! Hier ook een gevalletje van huilen van plusminus uurtje of 20.00 tot soms 23.00 uur. A-lles proberen: lopen, voeden, zingen, in bedje leggen en licht uit, noem maar op.

Nu net ook in badje geweest, hij is supermoe volgens mij. Maar blijven huilen, wat is dat toch he?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja hier ook een huilbaby 's avonds. Ik leg hem gewoon op bed, want niets helpt. Dus dat heb ik inmiddels opgegeven. Op een gegeven moment kwam ik op het punt 'en nu gaat dat kind slapen, ik word gek van hem'. ;) Dus toen heb ik hem op bed gelegd en gewoon net zo lang volgehouden totdat ie sliep. Het kan gerust een uur duren hoor voordat ie slaapt... Maar anders huilt ie 3 uur lang in de woonkamer, dus dat schiet al helemaal niet op.
    Ik ga wel iedere keer naar hem toe als ie huilt.

(Hij ligt nu trouwens ook voor de derde keer weer te huilen. Manlief is nu bij hem)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik begin hier wel manieren te vinden die dat huilen doorbreken.
    - Strak tegen me aan in een kommetje en wat wiebelen, dan kan ze niet bewegen en vind ze rust.
    - Winterslaapzak en dan de mouwen naar binnen dus soort cocon
    - babyschommel maar dan niet lekker rustig maar even flink schommelen, ik zou gek worden maar bij lune werkt t
    - aan de tiet pakken en zo in slaap laten vallen

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow hier ook gehad, als ik haar niet stil kreeg of krijg dan leg ik haar in bed en ga zelf douchen. Dat is beter dan dat ik zelf gek wordt en gefrustreerd dingen ga doen of denken.
    Even douchen, niks horen en dan weer fris opnieuw beginnen als ze niet al slaapt.

10 min huilen horen is hels, dat duurt "uren" maar 15 min douchen ofzo is zo voorbij en kind is stil

5. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    @ yukl: is dat soms ook echt krij-sen? En rood aanlopen en er soms bijna in stikken? Hier dus ook.

Je hart breekt, maarja, wat moet je op een gegeven moment.

Gelukkig doet hij dit niet 's nachts, dat was wel zo in de 1e week.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wat herkenbaar zeg die onrustige beebs in de avond. Hier ook. Ik heb Fay net voor de 3e avond op rij op bed gelegd ( dit luke voor de ziekenhuisopname sowieso niet), al moet ik zeggen dat het niet zonder slag of stoot ging. Ik maak haar vanavond weer om 23 uur wakker ,maar ga voor de verandering de fles eens op haar kamer geven. Misschien moet ik dat in de nacht ook eens doen ,maar vind dat zo lastig met warm maken en ben bang dat Mason dan ook wakker wordt.

Fay heeft gisteren de prikjes gehad. Ze was er gisteravond wel wat onrustig van en voelde ook warm aan.

@bedritueel, die doen wij ook zo rond 19 uur.
    @paloe,volgens mij bijt jij samen met incognito het spits af wat betreft werken? Hopelijk gaat het verspoedig. Wel ontzettend klote van je vertraging. Je jas vind ik overigens helemaal geweldig!!!
    @chikai., wauw goeie nacht heeft Thijs gehad zeg :D
    @yukl, hoe is het nu met de urine van Pelle? Wij hebben het bij Mason ook met sommige luiers. Mason was idd ook zo'n zuiplap en groeide als kool haha. Met dat huilen 's avonds hoe doe je dat dan met Tobe? Ik ben steeds zo bang dat Mason wakker wordt ,omdat hij zo onrustig slaapt.
    @gwn ,oh ja zou hier ook zo graag de laatste voeding tot 6.00 willen ofzo. Helaas is fay mag 3.30 wakker. Ik leg me er maar even bij neer. Ze heeft natuurlijk ook al veel meegemaakt in haar korte leventje.
    @escal, fijn dat je een betere klik hebt bij je nieuwe huisarts.
    @feilo, leuke foto zeg!. Fijn dat centerparcs leuk was.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    t probleem hier bij dat krijssen is dat ze dan ook gaat kokhalzen en dus spugen. Dan zit haar bedje en kleding onder dus das dan weer niet zo handig.
    Als z gespuugd heeft is ze wel stil, maar ja, das dan weer niet de bedoeling hahah want als ik haar verschoond heb begint ze vrolijk opnieuw.

8. wonderteam

9. wonderteam

@inlove, oh ja dan is laten huilen ook niet echt een optie. Iedere keer verschonen enz zal haar dan nog meer over de toeren maken denk ik.

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Tessa: über-lieve foto zeg! :)

@avondritueel: nou, rond half 8 heeft ze van papa op bed een fles gehad, hij heeft daarna een verhaaltje voorgelezen, haar in bed gelegd en liedje gezongen. Ze ging daarna meteen weer behoorlijk huilen, gelukkig heeft de speen na 2 keer terugstoppen al geholpen. Nu ben ik ook heel erg aan het dubben.... laten liggen tot ze zelf wakker wordt, of zo rond half 11 nog eens aanleggen? De laatste tijd komt ze dan 6-7 uur later weer dus ben bang dat als ik haar niet nog een laatste voeding geeft, ze om 2 uur alweer komt en daarna mogelijk ook weer te vroeg. Alhoewel, als ze dan van 2 uur tot half 7 doet (en dat is mogelijk), zou het wel mooi zijn... Hmmm... iemand suggesties/ervaringen?

Ik denk trouwens dat ze misschien in een sprongetjes zit, vandaag voor het eerst een tijd meegemaakt dat ze maar aan het huilen was, terwijl ik niet wist wat er was. Meiden die dat heel vaak hebben: pffff... petje af hoor! Ik werd er nu al bijna wanhopig van. Ze heeft dus steeds hazeslaapjes gedaan, redelijk wat gehuild (en hard ook) en wilde voor het eerst helemaal niet in de box spelen (sinds ze úberhaupt speelt dan hè?). Met drinken heel onrustig en ze drinkt maar kort (maar ik kolf in 4 minuten 100cc ofzo, dus wie weet krijgt ze wel genoeg binnen in hele korte tijd?). Nou ja, we zullen het wel zien. Als ze morgen of binnenkort opeens met haar handen gaat spelen, weet ik iig wat het was ;).

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    :( Thijs huilt al vanaf 20.30u. Toen had hij drie kwartier geslapen. Een keertje bij 'm geweest, toen zat er een boer dwars. Nu heb ik 'm laten huilen (oei wat moeilijk),omdat hij ook telkens weer even stil was. En nu lijkt hij dan toch weer te slapen. Ik heb maar besloten 'm niet wakker te maken straks en te kijken hoe laat hij zelf komt.

(dus Gwn, ik kan mijn ervaring je morgen vertellen)

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een lieve foto Tessa!

Oh, bikini heb ik ook nog niet uitgeprobeerd.... Ben benieuwd, denk dat ik ook een borstenprobleem heb... Waar kopen jullie zwemluiers?

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook een kind dat 's avonds ligt te krijsen, wat is dat toch? En dan vooral als wij "rustig" aan ons avondeten willen.

Nu ligt hij weer bij mijn man op de arm te slapen, maar als je op bed legt is het brullen, raakt hij helemaal overstuur en gaat dan inderdaad ook hoesten en spugen.

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: ik heb mijn zwemluiers (de wegwerp) bij de Etos gehaald. Ze hadden in het kleinste maatje wel nog alleen een 'startpakket' met een handdoek erbij... Bij de kruidvat hebben ze ook, maar niet zo klein. Verder weet ik het niet. Een herbruikbare kun je bij de Prenatal kopen en online heb ik ze ook gezien. Wij hebben er ook 1 cadeau gekregen van het PIM-onderzoek (naar een nieuwe pneumokokken-vaccin, Amy krijgt dus al hun prikken van hun bij thuisbezoek), maar dat is maatje 86/92... terwijl het VEEL kleiner oogt. Nu zeggen ze ook dat die van de Prenatal klein vallen, maar dan nog zou het maat 74/80 zijn... Leuk, zo'n cadeautje bij 2 maanden ;).

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #1675 Chikai, 9 dec 2010
    Laatst bewerkt: 9 dec 2010
    Hmmm, ik weet niet of ik dit 'experiment' vanavond leuk vind :( Normaal huilt Thijs eigenlijk nooit echt lang 's avonds, nu al een uur zo ongeveer. Al een paar keer naar toe geweest, gesust, getroost, lampje aangedaan van de babyfoon. En elke keer denk je; nu is hij stil, hij zal vast slapen, dan begint hij weer te krijsen. Maar goed de doorzetter wint, denk ik dan maar. Ik heb 'm dus boven op zijn kamertje getroost en weer terug in bed gelegd. Ik ga zo ook maar eens naar boven, want wie weet wat de nacht brengt. Tot morgen!

(edit.... na deze post is hij gestopt met huilen en nu al 10 minuten stil :)) Weltrusten!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ook krijsen. Ik hoop dat je nu eindelijk slaapt. Lig zelf ook al op bed. Wij zetten wel de wekker. Kom morgen verder reageren en de ervaring delen ;) succes allemaal!

(grappig dat we allemaal met hetzelfde bezig zijn en dezelfde issues hebben ;))

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Weltrusten, ik ga ook naar boven :) Maar loop al in m'n pyjama rond, dus tanden poetsen en ik lig erin :)

18. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met "naar bed gaan"? Dat de beebs boven in hun bedje gaan slapen? Liggen ze daar overdag niet in dan? Aiden slaapt eigenlijk altijd boven ( al is dat ook iets van de laatste week want hiervoor was hij bijna altijd bij ons, wilde niet slapen vanwege de reflux) Ik vind het ook lastig met een ritueel voor het echte slapen, de nacht dan. We leggen hem gewoon op bed rond 8 uur/9 uur en als hij wakker wordt, meestal rond 12 uur geven we hem boven de fles en slaapt hij daarna weer verder.

Wat ik me nou afvraag...wat doen jullie beebs overdag? En hoe stimuleren jullie hen, en daarmee bedoel ik, hoe "spelen" jullie? Ik praat altijd maar een beetje tegen hem, of laat hem knuffels zien, of ga zingen. Na een paar minuten is hij het zat en gaattie weer slapen. Ben zo bang dat ik te weinig doe en dat hij nooit dingen zal leren.

19. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Cherry: Amy slaapt overdag in haar eigen kamer en 's nachts bij ons, dus bij het 'gaan slapen' is dat voor haar een verschil, plus kleren uit, slaapzak aan, verhaaltje voorlezen en altijd het zelfde liedje als slaapliedje.
    Ze slaapt nu nog zo lekker dat ik ga wachten tot ze zelf komt, hopelijk niet over een uur al...
    Wat spelen betreft: ik was ook bang haar niet genoeg te stimuleren ofzo, vooral omdat ze zo snel al weer sliep en veel ook. Mijn vk heeft me gerustgesteld en gezegd 'geniet er maar gewoon van dat ze veel slaapt'... Ze speelt sinds kort soms met dingen die rammelen als ze er tegen slaat, ik zing liedjes, lees boekjes voor, praat tegen haar en steek mijn tong uit :). Maar vaak is het voeden (daarbij veel oogcontact), even in de box en weer slapen. Voorlezen ook echt niet elke dag en ik bied ook niet heel vaak wat nieuws aan, maar af en toe wel om te zien of iets al haar interesse heeft.

Trusten!

20. wonderteam

goedemorgen,

Nou ben vannacht ongesteld geworden. Vind het wel fijn eindelijk weer in een normale cyclus.
    Fay heben wij gisteren niet om 23 uur wakker gemaakt. Uiteindelijk melde ze zich om 1.00 ( laatste fles was 18.00 ) en om 4.30 weer. Ze kan duidelijk wel doorslapen ,alleen op het verkeerde tijdstip :D

@chikai, zwemluiers haal ik meestal bij Etos ( maar zitten niet standaard in het assortiment) Of kruidvat en volgens mij hebben die ze wel het hele jaar door.
    @cherry, fay slaapt ook altijd in haar bed ,alleen wou ze vaak 's avonds alleen bij ons op de arm slapen.
    @yukl, gwn, en chikai, hoe is jullie avond/nacht verder gelopen?

Deel Deze Pagina