Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Chikai; Als je borst leeg is, dan is hij een stuk slapper. Ook zie je aan de manier waarop je kindje drinkt dat de borst behoorlijk leeg is. In het begin drinken ze met grote teugen, maar aan het eind dan zie je ze heel vaak kort zuigen en maar af en toe slikken.

Stan gaat bij ons om de dag in bad. In het ziekenhuis vonden de iedere dag te vermoeiend voor de kindjes en de kraamzorg zei dat we dat ritme gerust aan konden houden.

In de slaapzak heeft Stan alleen een rompertje en truitje aan. Dus geen broekje of sokjes.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0

Nee Lune gaat 1 a 2 keer per week in bad en dan zit in het water badolie. Als ze mee onder de douche gaat dan olie ik haar na t badje in. Elke avond is me ook teveel werk. Je kunt het ritueel na t badje gelijk houden. Dus vanaf de slaapzak aandoen bijv

Borst leeg, ik kijk meestal ook even op de klok. Als ik 10min aan voeden ben en ze slikt nog maar heel weinig dan wissel ik. Snachts kijk ik daar niet naar. Als ze in slaap valt draai ik me om en slaap ook.

In de slaapzak geen sokjes, wel als ze zo'n pakje aanheeft waar ze aanzitten hihi. Ik heb een winterzak met de mouwtjes erin.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer heeft ook een hele droge huid, dus gaat ook niet iedere dag in bad, ik doe hem trouwens 's morgens in bad.

Ik voel dat mijn borst leeg is, doordat het zuigen dan wat gevoeliger wordt en dat Jelmer inderdaad bijna niet meer slikt, hij sabbelt dan ook meer dan dat hij echt zuigt.

In de slaapzak heeft Jelmer een dunne pyjama aan, geen sokjes.

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

@tessa, hier reageerd Chanelly heel erg op mijn spanningen, als ik spanningen heb huild ze eigelijk alleen maar, dit is niet aanvallend bedoeld of wat dan ook he meid, maar na de afgelopen weken kan het zijn dat ze de onrust bij jullie voelt en het verdriet wat je nu meedraagt, heel veel s6 met je meisje.
    dikke knuf voor jou.

Hier ben ik lichtjes ook al verkouden, ik hoopd at het daarbij blijft en niet erger word.
    verder is Riley aan het opknappen naar mijn idee, alleen Chanelly nog niet echt, ze heeft geen stem meer dus huilt zonder geluid echt sneu om te zien, ze heeft erg veel last van slijm waardoor ze het flesje af en toe weer helemaal uit spuugt van het hoesten, ook heeft ze verhoging ik ben benieuwt hoe het uiteindelijk zal gaan met haar.

XXX Gusam

5. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    #1725 denise38, 10 dec 2010
    Laatst bewerkt: 10 dec 2010
    Oh dat heb ik ook een paar keer gehad! Terwijl je eigenlijk al zo moe bent, balen he?

Verder alles oke hier (even buiten de vermoeidheid om), mijn zoontje lacht af en toe - eigenlijk al vanaf 3 weken -, is goed op gewicht (iets boven de 'normale' lijn, van de week even gewogen op het weeguurtje en af en toe een klein brabbeltje (meer een soort 'zucht' maar oh zo schattig).

Het huiluurtje blijft. Wel een Puckababy piep gekocht van de week, vanavond voor het eerst proberen. Wie heeft 'm ook?

Ik heb het idee dat hier ook 's avonds geclusterd wordt. Dus: meer drinken.

ps: oh ja, verslagje gisteravond: huilen van 10.00 - 11.00 daarna steeds een klein huiltje en om 23.30 was het alweer 'etenstijd' dus heb ik aangelegd. Dus toch huilen en onrustig van rond 22.00 tot 00.00. Daarna weer 5 uur later, dus heb ik sowieso 5 uur kunnen slapen. En daarna nog 2 (denk ik) Soms 'sluimer' je wat en ik word wakker van ieder huiltje van hem. Hij ligt in de kamer naast ons.

Sommige avonden duurt het huilen ongeveer een half uur, maar soms langer.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    badje: Hier om de dag. Of douchen of in de tub.
    Badje staat inmiddels te verstoffen. Ze vind het écht niets. Douchen is wat gemakkelijker en sneller, maar kan ik niet alleen, omdat we in bad douchen. En ik durf het gewoon (nog) niet aan om over het randje te stappen met haar in m'n armen.
    Maar dus ook vanwege de droge huid om de dag - maar dan in de tummytub. De kleinste van de 2 (we hebben een tummy en een shantala) vind ze duidelijk het fijnste..

tenzij ze zich ondergepoept heeft... :p zoals daarstraks.. dan gaat ze een keer meer.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    @ douchen. Ik heb zo'n ligstoeltje voor in het babybadje met zuignapjes eronder. Daar leg ik een hydrodoek op en dan leg ik Lune erop. Dan lekker douchen. Zo ben ik snel klaar, hoef ik zelf niet mee (niet altijd haalbaar/handig) en heeft ze toch lekker gedoucht. Dat vindt ze heerlijk die stralen. En zo kan ik het makkelijk alleen doen.

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een handige tips, dank jullie wel (ook voor jullie antwoorden op mijn vragen!)

Thijs slaapt nog steeds, vanaf 20.30u nu, dus ik ga kolven en ook naar bed! Weltrusten allemaal! (morgen volgt weer een verslagje)

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Athina jammer zeg dat die nalessen niet doorgingen!~Wel leuk dat jullie elkaar en de beebs nog ff hebben gezien!leuke foto’s!
    Escal hier ook nog steeds 50/56, lief toch, dat kleine;)
    Chikai ben benieuwd of het gelukt is met het slaapritueel! Wow wat heeft hij goed geslapen!
    Yukl fijn dat het nu lukt Pelle eerder in bed te krijgen! Gek zeg, van die luiers! Balen van de reflux zeg! Pff die kleine van die vriendin van je, dat is toch helemaal niet goed voor zon kleine, altijd andere tijden!? Een keertje kan wel maar stelselmatig..
    Feilo leuke foto van alle beebs! Bus is ideaal! Tenminste…hier hebben ze allemaal van die lage bussen. Wel ff opletten bij het eruit gaan, achterstevoren is het handigst (zeker met een driewielkinderwagen)
    Tessa ja inderdaad, we zijn de eersten!:) Hoe gaat het nu met Fay? En met jou niet te vergeten? Leuke foto!!! Ze ziet er tevreden en gelukkig uitJ Fijn zeg dat je cyclus weer terug is!
    Elena ja, met 7 weken was de eerste datum die ze vrij hadden voor een afspraak.. Dat was dus ook meteen de eerste afspraak op t CB. Anders was er pas 2 weken later weer een mogelijkheid en met 7 weken mocht wel dus vandaarJ
    Tipje voor t zoeken naar een gastouder: voer een gesprek met een gastouderbureau en laat hen je ‘matchen’ met een gastouder. Ga op kennismakingsgesprek en wees eerlijk als het je niet bevalt!;) een goede match is goud waard! succes met zoeken!
    Nike oohh spannend, wennen bij het KDV! Liam gaat nu naar de gastouderJ woensdag voor het eerste en vanaf volgende week ma, di en woJ en do. Naar mijn ouders..
    Gusam succes!!!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Zwemluiers: wij hadden ze voor Olaf van de kruidvat, maar hij is er harststikke allergisch voor! Toen zijn we gestopt met het gebruiken van zwemluiers, het hoeft hier in het zwembad niet:)
    Luiers: hier nog steeds de newborn 1 van pampers, ze passen echt nog heel goed..
    Cyclus: hier nog steeds niets! Dus die ovulatie die ik dacht te hebben zal wel wat anders geweest zijn..
    Slapen: Liam is na het eten lekker in bad geweestJ OM 20:15 lagen Olaf en Liam allebei te slapen:D (liam wel op de doomoo). Heerlijk! (hij slaapt nog steeds en de laatste voeding was om half 4!!! Toen 150 cc gedronken)
    Brabbelen: check! Liam ook, heerlijk is dat!
    Bad: Liam gaat elke 2,3 dagen in badJ met badolie en daarna even lekker babymassage doen. Meestal slaapt hij daarna erg goed, zoals nu. Als we geen babymassage doen is hij na het badje onrustiger;)

Wij gaan vanaf straks beginnen met de nutriton, hij heeft vandaag ook voor het eerst de lactulose gehadJ

Slapen en kou: ik heb het helemaal niet koud! We hebben een 70%eendendons dekbed en het is denk ik zon 18 graden op onze kamer. We hebben ook nooit een pyama aan ofzoJ alleen een shirt naast het bed voor tijdens het voedenJ

Aarrggghhh vandaag op de academie: goh hoe doe je dat met de opvang? Nou..ma di wo gastouder, donderdag ouders en vr zijn ze thuis. Oh, dus dan past je vriend op?
    WAAROM in godesnaam is een vrouw thuis met de kinderen en past de man op??? Ik bedoel, waarom is het oppassen als de vader met de kids thuis is? Hij is dan toch gewoon met ze thuis?? Snappen jullie wat ik bedoel?

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd Paloe, ze zijn dan gewoon bij papa. Niet oppassen, gewoon thuis bij papa. Hier ook al 20x proberen uit te leggen.

Nutriton, hier nu een paar keer gebruikt bij afgekolfde melk omdat anders die fles ook weer terug komt, maar tis echt een ramp. Geheid dat ze een paar uur later mega krampen heeft en de dag erna komt ze haar ontlasting niet kwijt. Dus helaas. Zo goed als t hielp bij mn eerst dochter (die had nergens last van) zo slecht bij Lune.

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    snap t helemaal, hier ook dat probleem!

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @slaapritueel, ik denk dat wij morgen ook eens gaan beginnen met een ritueel, doen we nog steeds niet namelijk. sem gaat gewoon aar bed wanneer wij ook gaan of na de laatste voeding (tussen 22 en 24 uur) hoor dat het bij jullie goed werkt dus zal volgende week ook eens verslag uitbrengen :)

@badje, hier 2 a 3 keer per week (vaker met spugen of poepen natuurlijk) de rest van de dagen was ik haar gewoon met een washandje.

@babymasage, werkt hier dus helemaal niet na het badderen :S sem is elke keer als ze uit bad komt zo boos dat ze eruit moet ik.. wanneer ze de kleren weer aan heeft loop ik haar dan ook 5 minuten te sussen.. :(
    misschien een idee om eens te doen op een ander tijdstip, iemand hier ervaring mee?

@cyclus, wanneer komt t nou?! is er ook een uiterlijke datum, zo van nu moet het wel echt komen ;)

@voeding, hier nog steeds nutrilon standaard en doet ze het goed op.

@kou, flanellen pj's, ik ben zo sexy hahaha. (gelukkig gaan ze net zo snel uit als een sexy nachtpon:p)

@slapen, sem heeft er geen zin in hier, hopelijk vanacht wel... fijn om te horen dat het bij (bijna) iedereen hier steeds beter gaat met de nachten.

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ook even een lachje spammen, zeker niet de eerste maar de eerste die ik op foto vast heb kunnen leggen :D een ik ben bij papa op de buik aan het genieten lachje (de big smile heb ik nog niet te pakken gekregen op foto)

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    spam spam spam
    een van de "poging tot big smile" foto's (ja heb t echt geprobeert)

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja ook smiddags geprobeert maar was volgens mij nogal bang voor de camera :):p

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Wow! Ik heb de laatste voeding gisteravond tegen 8en gegeven en ze ligt nu pas weer aan de borst!!!! Of zou ik vergeten zijn dat ik vannacht nog gevoed heb? ;)

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuke foto's Escal!

@Tessa: hoe is het uiteindelijk verder gegaan, heb je haar nog kunnen troosten?

@bad: hier ook om de dag, soms om de twee, soms keertje extra. Altijd balneum in het bad en smeer elke avond in ivm droge huid; wordt al beter.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Inlove: Jammer dat de nutriton nu niet zo goed werkt... Wij hebben bij de oudste comfort voeding gegeven - en die had ook nergens last van, maar bij de jongste durfde ik het nu niet aan, door al die negatieve verhalen ook - ze heeft toch al zo'n last van krampen (gehad) . Hier was indertijd eigenlijk dan ook alleen om de voeding wat 'zwaarder' te maken.

Escal: Wat een lieve foto's van je meisje!

Over het bad: Balneum is goed spul he?! Had het bij Fae ook. Bij Katelynn opgemaakt, maar ze red het voorlopig nog zonder extraatjes. Ik smeer sowieso nog niet zo veel bij haar. Af en toe wat huidolie (van de Etos) , maar op de billetjes ofzo ook zelden iets.

En meiden die bv geven: Wat doen veel van jullie kindjes het al góéd zeg snachts! Super hoor!

Hoewel ik het hier ook niet vind tegenvallen hihi, had verwacht dat het hier ook wat langer zou duren vanwege de H.A voeding, die schijnt toch wat lichter verteerbaar te zijn. Maar vanacht ook weer keurig geslapen van 22.00 uur (toen hebben we er nog even wat melk 'ingeduwd' zodat ze op een totaal kwam van 580 cc! Ze wilde overigens maar 90 cc die fles) tot 6.30 uur.

Vanochtend dus maar eens een fles geprobeerd van 150+ 5 , dat heb ik al vaker geprobeerd maar meestal dronk ze dan uiteindelijk nog maar 120 cc.. Maar nu heeft ze 150 op. Toen vond ik het eigenlijk genoeg. Ik was bang dat ze anders ging spugen als ze ineens zoveel meer kreeg. Maar als ze dus op 5 flessen écht overgaat, dan moet ze ook wat meer drinken.
    Katelynn zou, gezien haar gewicht nu in elk geval 700 cc mogen en max 840 (150 - 180 cc per kilo gewicht) .

Maar oke.. madammetje ligt nog heel eventjes te tukken - ze viel in slaap in haar wipstoeltje (we hebben een nieuwe die zachtjes trilt :) ) dus ik ga gauw aankleden en dan zit er weer 4 uur tussen haar flessen en moet ze onderhand weer eten.

Fijne dag allemaal! Ik ga dadelijk eens wat cadeaubonnen uitgeven bij hema en miss etam :) (hoop ik! Hopelijk slaag ik voor wat dingen!)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wow, vet goed 8)

@ chikai: hoe was jouw nacht?? :)

@ escal: wat super lief!!

@ athina: 560cc is inderdaad ook niet veel! Ik zal het hier eens precies gaan bijhouden, dat doen we namelijk niet. Wel super relaxed dat ze zo goed geslapen heeft.

@ mannen die oppassen: haha ik zeg het ook wel eens ;) Meer als grapje, maar soms ook wel eens per ongeluk. Maar meestal zeg ik dat hij thuis is bij de kinderen. Vind het zelf overigens niet zo'n punt als mensen oppassen zeggen.

Deel Deze Pagina