Vraagje: ik heb gisteravond 1 wijntje op, om 21.00 uur. Om 07.00 uur heb ik weer gekolfd. Kan ik die borstvoeding nou gewoon geven? Ja toch? Of moet ik het wegspoelen?
@ tessa: knuffel!! Arme meid... wanneer krijg je ook alweer de uitslag van de onderzoeken? @ bad: Pelle gaat 2 keer per week in bad. Zijn huidje is ook erg droog bovendien vind ik niet dat ie heel erg vies wordt Hij heeft nooit spuitluiers ofzo en veel spugen doet ie door de nutriton ook niet. @ sokjes: oh hahaha ik lees dat jullie kindjes die allemaal niet aan hebben in bed. Laat ik die dan ook maar eens uit laten @ kwebbelsnoes: ben benieuwd hoe het gaat vandaag!! @ denise: wij hebben de puckababy, al van Tobe, maar Pelle vindt het niets. @ paloe: hoe ging het nou?? Ben benieuwd of de medicijnen en nutriton helpen
Hmz ik heb manlief gisteravond alleen gelaten met de kids omdat ik een verjaardag had van een vriendin. Doorbreekt ie direct weer ons slaapritueel, zucht Hij heeft Pelle dus weer naar de woonkamer gehaald omdat ie huilde, maar ja, gevolg was dat ie nog niet sliep toen ik thuis kwam (22.45 uur) en uiteindelijk pas tegen 12 uur ging slapen. Hmpf. Maar goed, qua voeding heeft ie om 22.30 uur en om 06.30 uur gehad, dus dat is goed! Alleen wel vanaf 04.00 uur liggen woelen en sabbelen op de speen. Hij lag weer bij ons omdat ik om 12 uur toch echt wel wilde slapen
Mmmmm, dat lijkt me inderdaad niks...Ik had er gewoon nog nooit over na gedacht! Maar de afgelopen dagen heb ik dat wel gedaan, en nu lijkt het me best een goed idee. Idd om Imee een beetje duidelijkheid te geven, en alvast een ritme te creeeren voor later zodat wij dan de avonden vrij hebben. Gisteravond werd het wat later voor ons, en toen merkte ik wel dat Imee eigenlijk toe was aan de nacht. Ze was gewoon moe, en op een of andere manier hield het licht beneden haar wakker. (terwijl dat overdag dus niet zo is) Dus volgens mij zou ze er best al wel baat bij hebben! Goed idee dus! Voor de nachten zelf maakt het trouwens niet zoveel uit, want over het algemeen gaan die goed. Vannacht kwam ze 1 keer om 5 uur, en na de voeding viel ze ook eigenlijk meteen weer in slaap en hebben we uit kunnen slapen tot half 9. Mij hoor je niet klagen! Oh, baby alarm! Ik reageer later verder.
Na mn vorige post over die mogelijke oorontsteking ging het ietsjes beter, maar een dag later waren we weer terug bij af. Voor de zekerheid ben ik toen nog langs de dokter gegaan, en die zei dat er niks aan de hand was met haar oortjes en dat ik me niet zo'n zorgen moest maken want het was vast gewoon een ontwikkelings sprongetje. Dus ja, toen ben ik er eigenlijk maar vanuit gegaan dat het vele huilen er gewoon bij hoort, dat Imee gewoon een temperamentvol kindje is en ik een overbezorgde mama. Maar afgelopen donderdag moesten we weer naar het consultatiebureau, voor de eerste prikjes. En Imee was weer aan het huilen, ze begon zodra ik haar op het verschoningskussen legde en stopte niet meer. Na 20 minuutjes wachten mochten we naar binnen, en legde ik haar bij de verpleegkundige neer. Haar eerste vraag: 'Huilt ze altijd zo?!' Nou ja, zei ik, niet altijd maar wel heel vaak. Om een lang verhaal kort te maken bleek het toch niet normaal te zijn en heb ik onmiddelijk een doorverwijzing naar de kinderfysio gekregen. En het advies om me niet met een kluitje in het riet te laten sturen, want mijn onderbuikgevoel, dat Imee pijn heeft, klopte wel! Al wist ze niet precies waar dan. Vandaar de verwijzing. De volgende ochtend konden we gelijk terecht in een praktijk hier vlakbij. De fysio bleek een hele lieve vrouw die Imee helemaal heeft onderzocht. (uiteraard was ze toen wel stil en lag ze de hele tijd te lachen ) In eerste instantie kon ze niks ontdekken, maar ze vond wel dat Imee erg veel spanning opbouwde in haar beentjes en handjes. En dat doen baby's meestal als ze pijn hebben. Toen ze klaar was met haar onderzoek legde ze Imee weer neer, en die begon toen weer te huilen. En toen ze zich vlak daarna ook nog verslikte was het duidelijk: verborgen reflux! De komende 2 weken moeten we Imee nu schuin omhoog neerleggen, en na die 2 weken komt de fysio bij ons aan huis om te kijken hoe het gaat. We zijn er diezelfde dag al mee begonnen, en het kan natuurlijk toeval zijn maar gisteren was onze kleine meid al veel vrolijker! Ik hoop echt dat we er nu achter zijn en dat we haar eindelijk kunnen gaan helpen. Zo, lang verhaal, maar tis er uit
Wat fijn Amaryllis, dat jullie er nu achter zijn wat waarschijnlijk de oorzaak is! En fijn dat de arts bij het CB wel zag dat er wat aan de hand is. Ook in die zin fijn dat ze juist op dat moment zo aan het huilen was Hopelijk zal het vanaf nu beter gaan met je meisje!
******************************************* BUDDYNIEUWS!!!!!!!! ******************************************* Gusam smste mij dat Chanelly aan het begin van de nacht in het zkh is opgenomen op verdenking van het RS virus. Vanmiddag weet ze meer. Ze voelt zich weer erg verdrietig tussen 2 kids te moeten 'kiezen' terwijl ze er natuurlijk voor allebei tegelijk wil zijn. *************************************************** EINDE BUDDYNIEUWS *************************************************** Heel veel sterkte meis! Hopelijk komen jullie snel in wat rustiger vaarwater eindelijk.
Als mijn man straks Stan een hele zaterdag voor zichzelf heeft als ik ga werken noem ik dat een papadag. Gewoon een dag alleen met zijn vader.
@Escal: Wow mooie glimlach zeg! @Gwn: Jaloers op jouw nacht, terwijl het hier ook gewoon van 23 tot 7 uur was. We hebben hem op beide tijdstippen 'wakker' gemaakt, omdat we zo langzamerhand het ritme voordat we gaan werken aan willen gaan houden. @Athina: Ben benieuwd wat je gekocht heb voor de bonnen! En toch ook al een mooi ritme hoor! @Yukl: Volgens mij is de alcohol dan wel uit je voeding hoor. Wow en ook al zo'n mooie lachfoto! @Amaryllis: Wat fijn dat je duidelijkheid hebt over het huilen van Imee en dat er iets aan gedaan kan worden. Hier dus ook verborgen reflux. Misschien ook een idee om haar na de voeding een tijdje rechtop te houden. Dat schijnt goed te zijn. En je kunt johannesbroodpitmeel geven. Als je borstvoeding geeft met een lepeltje en anders in de fles. @Gusam: Sterkte zeg! Het zit je niet mee.... @Bad: Hier ook om de dag zo ongeveer, soms om de drie dagen. Soms met papa of mama in het grote bad en soms in het kleine badje. Alleen gaat dat niet lang meer passen! Wat is Balneum? Iets voor een droge huid? Hier namelijk ook het geval! @Oppassen: Ik zeg het soms ook wel eens. Meer per ongeluk. Hier gisteravond voor tweede keer een slaappil genomen. Heerlijk geslapen. Ben nu echt weer een beetje bijgetankt. En volgens mij komt het dus echt in de borstvoeding terecht, want wat is Mees een slaapkop vandaag zeg. Nog nooit meegemaakt. Hij is nu al twee keer na de voeding meteen in slaap gevallen en ligt nu al weer 2,5 uur te pitten (zonder huilen dus...). Wel maar even goed in de gaten houden.
Balneum extra vettend is super voor de droge huid. Je hebt ook een gewoon vettende variant, maar die doet hier niet zoveel. Is niet goedkoop trouwens! En dat badje blijft echt wel passen hoor Je moet hem alleen anders vasthouden. Tobe zit er nog steeds in met zijn bijna 2 jaar, inmiddels natuurlijk wel zittend. Maar die is er nooit uit geweest terwijl ie groter is dan gemiddeld.
gusam: sterkte meid hopelijk wordt er snel wat duidelijk en knappen je meiden gauw op! Yukl: mooie foto !